Zendervolgorde digitale TV alfabetisch vs 'Telenet' volgorde

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
kccoyote
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:05
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Redelijk lastig probleem tegengekomen bij de installatie van een Philips TV met een CI+ interface:
alle kanalen staan alfabetisch gerangschikt i.p.v de volgorde zoals die normaal bij Telenet staat!

Bij de vorige Samsung TV kwamen ze na het scannen wel in de 'Telenet' volgorde.
Vermits het om een slordige 300 kanalen gaat heb ik niet veel zin op dit manueel juist te zetten.

Iemand een idee of dit aan een instelling ligt of is dat eigen aan het merk van de tv?

Model is trouwens een 24PFL3507H, moest dat belang hebben...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

zet even de landkeuze op Zweden en scan eens opnieuw, grote kans dat ze nu wel in de telenet volgorde staan...

Instelling op eenvoiudig ingesteld en te scannen frequentie op 322000 - 7856 en QAM 256 ?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

kccoyote schreef:Redelijk lastig probleem tegengekomen bij de installatie van een Philips TV met een CI+ interface:
alle kanalen staan alfabetisch gerangschikt i.p.v de volgorde zoals die normaal bij Telenet staat!
Bij de vorige Samsung TV kwamen ze na het scannen wel in de 'Telenet' volgorde.
Ik heb exact het omgekeerde probleem.
- bij mijn Samsung staan ze alfabetisch
- bij mijn Philip staan ze volgens het Telenet kanaal. Meer nog, de lijst wordt dagelijks om 6.00 uur ge-update (als de Philips in Standby staat).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Hier 2 verschillende Samsung TVs met CI+, allebei vanzelf in "Telenet"-volgorde.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

idd bij Samsung en LG gewoon per direct de Telenet volgorde..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
freggy
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 19 keer

Om de juiste volgorde te hebben, is het belangrijk dat je bij het scannen de juiste parameters ingeeft, zoals hier vermeld: http://klantenservice.telenet.be/sites/ ... 0hx120.pdf . Ik geloof dat met name de netwerkid van belang is voor de volgorde. Als je gewoon je tv automatisch laat scannen, vindt hij wel alle zenders, maar staan ze in alfabetische volgorde, en duurt het scannen ook veel langer. Dat heb ik ook voorgehad met verschillende merken. Herscannen met de juiste parameters loste dat telkens op.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ik gebruik een sortering zoals ik het wil (en niet enkel alfabetisch of volgens de telenet volgorde). Helaas bieden niet alle toestellen deze mogelijkheid.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Bij mijn beide toestellen (Samsung, Philips) kan ik de nummering ook wel aanpassen, maar ik vind het handiger om te vertrekken van de Telenet lijst, dan van een alfabetische lijst.
Voor Samsung gebruik ik hiervoor "ChannelListPcEditor"
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kccoyote
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:05
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bedankt voor de vele reacties alvast!

Het enige dat ik blijkbaar manueel kon instellen was de symbol rate (6875). Merkwaardig. Bij scankeuze was enkel 'full'/'volledig' aanwezig als 'optie', geen quick/snelscan met parameters. Hetgeen dus hier(http://klantenservice.telenet.be/conten ... philips-tv) staat als "Frequentie scannen: Snel scannen" was niet beschikbaar.

Het scannen duurde inderdaad belachelijk lang (zeker een half uur, misschien zelfs langer: ik was ondertussen iets anders gaan doen).

Ik zal eens proberen met het land op Zweden te zetten en terug te scannen.

@johan.devos: Allemaal heel tof, je eigen zendernummering bijhouden en zo, maar als je een paar tv's van verschillende merken hebt, dan is de goesting om dat altijd in orde te brengen al snel over. Vooral met klein mannen is de 'standaardnummering' handiger, vooral als bomma/bompa ook Telenet hebben :P
Trouwens, als iemand een vraag stelt op een forum, antwoord jij dan altijd met 'ik weet niet wat jij wil weten, maar ik doe wel iets wat jij totaal niet vraagt, nl..... '?' ;)
Ik bedoel er niks kwaad mee hoor, even goede forumvrienden...

@philippe_d: ik heb gezien dat ik de zendernummers kan opslaan en terug kan zetten vanaf USB. Heb je toevallig weet van een editor voor Philips? Nu ik er aan denk, ik zou ze eens moeten opslaan: voor hetzelfde geld kan het zijn dat ik het met een teksteditor kan aanpassen (al is die kans wel klein natuurlijk).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Er bestaat blijkbaar geen "Channel List Editor" voor de Philips.
Het opslaan en terugzetten via USB is alleen bedoeld als back-up.
Maar ik vond een interessante post in http://www.supportforum.philips.com/en/ ... nel-Editor (bijdrage #11)
Hello. I have a 32PFL3258H/12 model and I found a quick way to reorder channels.
I saved the channel list to USB -> Computer -> In the Repair folder I have 3 files: one .Bin one .Xml and one .Txt. I opened CM_TPM1013E_LA_CK.xml file with MS Excel, modified the order in Presetnumber (not in oldpresetnumber) and I saved with the same name as the original file (CM_TPM1013E_LA_CK), and the type I chose XML DATA. Replace on USB in the same folder (replace the old xml), then from installation settings I copied the channel list from USB
Blijkbaar bevat de channel list export op de USB een .xml bestand, dat je kan openen en editen in Excel.

Afbeelding
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Zit er een logica achter de Telenet nummering?

Ik vind dat trouwens heel onhandig. Alle posten staan precies maar een beetje door elkaar.
Ik zet de nummering ook manueel: 1 op 1, canvas op 2, vtm op 3, vier op 4 en 2be op 5. Dan alle andere interessante veel bekeken posten nog eens en al de rest kan me gestolen worden. Dat is nog eens leuk als er helemaal niets op is en je eens wil zappen...

Dus waarom gebruiken jullie die stand nummering?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

  • a) omdat je niet alle nummers wil veranderen ?
    b) omdat je dan het Telenet lijstje kan gebruiken ?
    c) omdat je dezelfde nummers wil gebruiken als er al digicorders in huis zijn ?
De enige aanpassingen die ik doe zijn:
één op 1, vier of 4, vijf op 5, acht op 8 (want dat vind ik logischer) :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik pas ook mijn zenders aan.
Een op 1, canvas op 2, 2be op 3, vier op 4, vtm op 5, en dan de 4 bbcs.
Verder hier en daar nog wat geprul als telenet een zender verplaatste of verwijderde in ruil voor de hd versie. Bv de discoveries staan allemaal in de 500 reeks, de hd versies staan rond 50-60, maar die heb ik dus in die 500 reeks bijgeplakt.

Verder mag telenet dus nooit een nummerupdate doen bij mij, want dan veranderen ze alles weer, en ik ken de belangrijke nummers nu vanbuiten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik wil er zoals altijd niks slechts mee bedoelen, en hieronder geldt probably alleen voor mij, maar....

... Ik zie het punt niet :) Ik zie het nut van de zendernummers aan te passen niet, ik heb geen problemen met de zendernummering die Telenet gebruikt. Of allez, ik gebruik die zendernummers eigelijk niet. Via tv.be programmeer ik m'n digicorder thuis, en ik kijk zo goed als altijd "uitgesteld", ik kom gewoon niet aan die zendernummers. Zappen van de ééne post naar de andere, en om die dan blijkbaar in een bepaalde volgorde te zien te krijgen, het is me helemaal vreemd :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Als je natuurlijk de TV gids oproept op je decoder is het handig dat de meest bekeken zenders op één pagina staan.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Als je de nummering van je Digicorder aanpast, volgt tv.be dan dezelfde nummering?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Dat is een overblijfsel van vroeger, toen we ook op de tv onze posten manueel rangschikten. Nu wil ik dat nog zo.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
kccoyote
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jan 2011, 14:05
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

@laroyj en alle anderen:

Ik heb land op Zweden gezet, nu kon ik wel Quick Scan kiezen met de frequentie en netwerkid.
Resultaat: alles in de 'vertrouwde' Telenet volgorde en scannen duurde minder dan een minuut!

Grappig trouwens hoe iedereen hier zich meent te moeten verdedigen of uitleggen hoe en waarom hun zenders in een bepaalde volgorde staan :)
Ik wil gewoon dat ze overal consistent hetzelfde staan met zo weinig mogelijk moeite! Da's dus bij deze gelukt!

Fantastisch, bedankt allemaal!
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”