Goedkoop inktpatronen aankopen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik vond niet direct een (recent) onderwerp over de aankoop van inktpatronen, dus ben ik er maar één gestart.

Ik heb gemerkt dat je soms tot bijna 33% goedkopere inktpatronen vindt als je zoekt. Het lijkt mij wel interessant om de goedkoopste adressen te kennen, eventueel buitenland.

  • Waar kopen jullie inktpatronen?
    Voorlopig lijkt mij 123inkt.nl de beste prijzen te hebben, los van de verzendingskosten. Al lijken die soms ook wel verdacht goedkoop voor officiële patronen? Is hier een addertje?
  • Zijn er voorstanders van niet-officiële inktpatronen?
    Ik heb de voorbije jaren telkens niet-officiële inktpatronen gebruikt, maar ik ga nu terug officiële patronen kopen. De afdrukkwaliteit ging achteruit, namelijk niet alle kleuren werden nog afgedrukt. De printer was ook van binnen helemaal besmeurd door inkt. Ondanks het grote verschil in prijs, ga ik toch eens terug officiële patronen proberen.

Ik ben vooral op zoek naar goede webwinkels, maar ervaringen over niet-officiële inktpatronen is ook wel handig. Ik vermoed dat er ook verschillen zullen zijn tussen de diverse huismerken.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Op ebay eens zoeken. Daar heb ik ze al goedkoper gevonden dan bij 123inkt.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

ikzelf ben ontzettend tevreden van m'n hervulbare hp363 cartridges met inktec inkt.
De inkt is zelfs stukken beter dan de originele inkt, kost me amper iets.
Ik zou het iedereen aanraden, maar het kan natuurlijk altijd eens tegen gaan :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

niet-officiële inktpatronen

soms gaat dat goed maar toch al veel klachten over gehoord ..., zou der alvast niet ineens veel bestellen maar slechts eentje om te testen
remko
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 apr 2009, 21:52
Bedankt: 2 keer

http://www.khl-inkt.be/ is goed. ik koop daar nu al 3 jaar mijn inkt
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Al een paar maand een "Refillable Cartridge Bundle For HP 363" in gebruik van coralgraph. Lege cartridges + 6x 100 ml inkt die zonder al te veel gemors via bijgeleverde injectienaalden kunnen hervuld worden
Toen voor zo'n 20£ gekocht, nu enkel via ebay te vinden voor .... 120£ :!: Onbegrijpelijk verschil
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Ik hervul de originele inktpatronen met kwaliteitsinkt. Ik koop alles voor inkjetprinters bij
http://www.tintenalarm.de

Voor toners koop ik de compatibele toners van Wismar Tintenshop:
http://www.tsw24.de
bombas
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jul 2006, 10:33
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Ik koop mijn meestal op de Dipro Micro Mega Market beurzen.
Groot aanbod, veel exposanten met printerinkt en je kan meteen prijsvergelijken.
agenda : http://www.dripro.be

Mijn ervaringen met goedkope inktpatronen/hervul sets :
- HP printers die oudere types patronen gebruiken (bijvb. HP301) zijn heel eenvoudig bij te vullen met een vulsetje met spuiten. Voor wat prijs/kwaliteit betreft vind ik dit een aanrader, en het knoeien valt best mee.
- bij nieuwere HP patronen kan je een gevulde inktpatroon gebruiken maar dan dien je de chip van je originele op de nieuwe te plaatsen, is bij mij in de meeste gevallen niet gelukt. Deze patronen zijn niet makkelijk bij te vullen mbv. een spuit.
- Epson printer met printkop apart van patroon, gevulde inktpatronen aan bijvoorbeeld 2.5€ per stuk, maar vond ik nog al snel uitgedroogd.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

http://www.vivanet.be/

Ik weet dat die soms op dipro stonden en voor 2nd market patronen toch wel een van de goedkoopste.
Duurt wel een dag of 6/7 eer je de inkt ontvangt maar nooit problemen gehad in de laatse paar jaar.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
2Flip
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:45
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer
Contacteer:

Ik koop mijn cartridges steeds bij inktwereld.nl
Zelfs de "namaak" werken perfect in onze Epson printer (goedkoper voor meer, en zelfde kwaliteit).
Afbeelding
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Bij vrienden al uitgelopen goedkope inkt gezien, en daarom hou ik het bij liever bij originele. Bestel altijd meerdere sets tegelijk (o.w.v. verzendkosten) bij 123inkt.be (is de belgische tak, maar komen uit hetzelfde magazijn in NL).

Altijd zeer snelle levering. Zeer tevreden van. Betaal iets meer dan de helft van wat ik anders voor originele inkt zou betalen in een fysieke winkel in de buurt (verzendkosten meegerekend). Heb met familie afgesproken om volgende keer samen een bestelling te plaatsen en de verzendkosten te delen.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Morgen gaat in volt over de prijs van printerinkt (ter info).
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Volgens 123ink.be gebruiken zij enkel inkt die volgens de ISO-normen is goedgekeurd.
Heb nu voor mijn laserjet hun huismerk genomen die stukken goedkoper is. Bovendien wordt de cassette volledig gevuld met tonerpoeder en niet voor 40 of 60 procent zoals de originele.
Ik gebruik alleen zwart met toner en ik moet zeggen dat ik de indruk heb dat hij iets donkerder drukt. Dit is zelfs nog beter. Al vraag ik me af of dat geen weerslag heeft op het verbruik.
jempie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 apr 2011, 12:56
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

Kijk ook eens op amazon.fr
Interessante prijzen en vlugge levering(zonder leveringskosten)

jempie
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

DIBO schreef:Al een paar maand een "Refillable Cartridge Bundle For HP 363" in gebruik van coralgraph. Lege cartridges + 6x 100 ml inkt die zonder al te veel gemors via bijgeleverde injectienaalden kunnen hervuld worden
Toen voor zo'n 20£ gekocht, nu enkel via ebay te vinden voor .... 120£ :!: Onbegrijpelijk verschil


Ik heb daar ook gekocht.
M'n vriendin haar Epson was een minder groter succes helaas (ook daar gekocht), dusja het blijft proberen en hopen dat het werkt.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

fryelectro schreef:Morgen gaat in volt over de prijs van printerinkt (ter info).

Voor de geïnteresseerden: http://www.een.be/programmas/volt/vraag ... kt-zo-duur
Maar echt nuttig is het ook niet, ik heb niets bijgeleerd.

Ik ga mijn inkt toch bestellen bij 123inkt.nl omdat die toch €4/inktpatroon onder de gemiddelde internetprijs zitten.
geneiken
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2014, 18:59

inkt gekocht voor Lexmark printer bij KHL (http://www.khl-inkt.be/ )
cartidge wordt niet herkend door de printer
Message :’ Storing in communicatie met inktcartidge (zwart)’
Mailen en bellen met verkoper zet ook geen zoden aan de dijk.
=> goedkoop slechtkoop...
Ben dus maar terug overgeschakeld op de originele cartridges
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

En registreer je je daarvoor om dat even te posten?
Toch even op het net gezocht wat er over het desbetreffende model te vinden is?
Ik moet ook alle cartridges vervangen, slechts 1 kleur werkt bijvoorbeeld niet.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

ik bestelde de mijne ook af en toe op 123inkt maar heb met de laatste patroon toch slechte ervaringen ... denk iets te lang in de schuif laten liggen (ietske minder als een jaar) met als gevolg dat volgens mij de inkt opgedroogd is want print nog steeds niet alle kleuren af ...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik heb veel ervaring met diverse inktpatronen en dit zijn mijn bevindingen:

1) Zoek altijd op diverse sites (tweakers, hardware.info, amazon, google, ...) - zoek op volledig inktpatroon nummer. Dus bij HP. bv. zoek niet op HP90XL, maar op C5059A. In mijn ervaring vind ik vaak uit onverwachte hoeken zeer goedkope inktpatronen. Zo heb ik hier een lokale kleine winkel die een lage prijs hanteert. Hoewel ik voorkeur heb voor Amazon, omdat de service bij die winkel slecht is - aan praktisch dezelfde prijs.
Maar deze prijzen zijn nog steeds 50% minder dan pak maar bij grote winkels (VDB, Media Markt,....)

2) Alternatieve cartdiges heb ik altijd last mee gehad. Heb bij verschillende firma's besteld en telkens had ik last van slechte afdrukkwaliteit, lekkende cartridges, slechte chips (waardoor de inkt zogezegd leeg was na 10 afdrukken), ...
Er waren ook een paar best OK, maar voor 20% minder had ik toch de ervaring dat het niet waard was. Dit vooral door de slechtere afdrukkwaliteit. Ik gebruik de printer ook enkel voor professionele papieren te drukken (presentaties, rapporten,...), dus ZEKER niet waard!

3) Heb ook wat ervaring met zelf vullen en CISS. Daar kun je voor zeer goede inkt voor kopen en vaak is de afdrukkwaliteit vergelijkbaar met origineel. Goede inkt herken je ook wanneer het voor een specifiek merk en serie voor gemaakt is. Dus universele inkt is altijd crap. Magenta bij HP is niet dezelfde magenta als bij Epson. Erger nog: bij HP heb je verschillende soorten magenta afhankelijk van serie (Officejet, Photosmart,...).
Maar daar heb ik wel goede ervaringen mee en de prijs is drastisch lager!
Neem nu mijn printer, deze gebruikt HP88XL cartridges. Het bevat zo'n 59ml zwarte inkt en wordt verkocht rond 27€.
Je kan kwalitatieve zwarte inkt kopen voor zo'n 40€/liter voor premium en 30€/liter voor de iets mindere inkt. Kleur zijn vaak ook rond deze prijs, zo'n 10% duurder. Kleinere verpakkingen van rond de 100ml kosten vaak wat meer (50€/liter)
Ik heb ook ervaring met stukken goedkopere inkt, standaard inkt per merk (en niet voor bepaalde serie). Die waren zo'n 25€/liter van chinese makelij (gekocht in Rusland): die waren best goed maar hadden ook wat klontertjes na verloop van tijd. Dit was niet zo goed voor de CISS en was een vuil werkje om de filters elk half jaar te kuisen. Heb je daar niks op tegen of je drukt veel af: geen enkel probleem. Maar anders investeer je beter in iets duurdere inkt.

Trouwens vergelijk je de prijs van een CISS met premium inkt vs gewone inkt: voor 30€ kun je je cartridge 17 keer hervullen! Dus zo'n systeem is in vebruik 17 keer goedkoper en kost zelf maar zo'n 50€. Dus zeker de moeite en kosten waard!
Wel enkel aan te raden voor printers waar je de printkop zelf kan wisselen en een CISS moet een kleine filtertje hebben als je de printkoppen niet te vaak wilt wisselen.

PS: vraag me geen adressen voor bulk inkt, want ik kocht dat enkel in Rusland voor mijn oma (die veel afdrukt, ook in kleur), thuis gebruik ik enkel gewone inktpatronen.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Goede bulk voor HP vind ik IncTec :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

geneiken schreef:inkt gekocht voor Lexmark printer
Lijkt wel een kopie van de DRIE postings op Belgiumdigital waar in drie threads, waarvan twee zeer oude, vragen waren over cartridges. Na de initiële zwartmaakpostings is de nieuw geregistreerde user er niet meer terug geweest.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

honda4life schreef:Goede bulk voor HP vind ik IncTec :wink:
Da's diegene naar welke ik refereerde als "iets mindere inkt", die is net iets lager dan premium, maar nog steeds best redelijk.
Ik zie dat de prijs hier in Europa ongeveer hetzelfde is.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Totaal geen problemen mee.
Wat noem jij dan betere merken?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Wel ik herinner me die niet meer :) Toen jij InkTec genoemd hebt herinnerde ik me die.
Er waren helemaal geen problemen mee. Had alleen last van een beetje afwijkende kleuren. De prints waren altijd een stuk donkerder qua kleur en het inkt was ook erg "nat". Maar oplossing daarvoor was alles in draft printen - minder inktverbruik en dan ongeveer hetzelfde resultaat als originele cartridges. Ik herinner me dat je ook een ICC profiel kon downloaden. Dat hielp met kleuren, al bleef het probleem dat de inkt te zwaar/nat was.

Die premium inkt kon je echt het verschil niet zien tussen origineel en die inkt... Herinner me echt de naam niet meer (was ondertussen 2.5 jaar gelden). Kan zelfs originele inkt geweest zijn uit een van de fabrieken (lokale gewoonten kennende is dit best goed mogelijk). Die waren in flesjes geleverd zonder sticker of iets, dusja... Die winkel is ondertussen dicht en kan het ook niet meer vinden.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Inderdaad, print ook met minimaal inktverbruik. De inkt zal wel iets lopender zijn dan :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
tonydegezondepony
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2014, 23:39
Bedankt: 1 keer

Modbreak:
Spam, na registratie wordt hier niet op prijs gesteld!
Ik koop mijn inktpatronen sedert enkele jaren bij http://www.printgoedkoop.be. Vroeger kocht ik ze bij 123inkt. Maar printgoedkoop is Belgisch, en ik ben een beetje chauvinistisch :-).
123inkt is een beetje goedkoper qua originele cartridges, en printgoedkoop een beetje goedkoper qua eigen merk. Vergelijkbaar dus.
Laatst gewijzigd door TiTanium op 02 nov 2014, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zie modbreak!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

driesve schreef:Voorlopig lijkt mij 123inkt.nl de beste prijzen te hebben, los van de verzendingskosten. Al lijken die soms ook wel verdacht goedkoop voor officiële patronen? Is hier een addertje?
Ik was er naar aan het kijken voor een nieuwe toner voor m'n laserprinter... maar uiteindelijk heb ik tonershop.be gevonden waar je een korting krijgt ter waarde van het transport (maw. gratis transport). Afhandeling is vlot gegaan... heb ook eens voor een huismerk gekozen maar ondertussen nog niet geprint.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik heb ook eens het huismerk van 123inkt toners besteld voor mijn HP, wat een ramp was me dat :-) Volledige blokken die wegvielen van sommige kleuren, de printer vanbinnen vuil door al de toner die niet gepakt had op het blad, ...

Wel goed afgehandeld door hun: ik heb eerst gratis vervang-toners gekregen maar die gaven hetzelfde probleem, daarna heb ik gewoon alles teruggestuurd en heb ik nog 80% van het geld (1 jaar na aankoop-datum!) teruggekregen omdat er ongeveer 20% toner gebruikt was.

Nu gebruik ik enkel nog originele, die ik overigens nog steeds bij 123inkt koop.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik koop ook steeds originele cartridges voor mijn Canon bij inkt123.nl. Nog nooit problemen gehad en handig dat je pas na levering kan betalen.
Met het huismerk heb ik geen ervaringen omdat ik ook foto's en CD's print voor klanten en dus geen risico's wil nemen.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ook huismerktoners van 123inkt.nl gekocht voor op mijn Xerox maar ook heel wat problemen mee, pasten niet volledig waardoor ik in de zijdeur van de printer de uitsparingen mocht gaan aanpassen want deur ging niet helemaal meer dicht waardoor de printer in alarm ging en niet meer opstarte....

ook bij het afdrukken van grote donkere vlakken problemen dat deze niet meer egaal waren en papier die bleef plakken omdat poeder niet snel genoeg meer droog kwam,
ook drum hierdoor stuk gegaan....altijd verschillende puntjes op blad...
echter afgezien van een korting van 20% op mijn volgende order niks extra's gekregen, ondertussen gemerkt dat ze het huismerk toch niet meer aanbieden voor mijn type printer...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 mar 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

Hier ook ervaring met 123inkt. Ik had eerst voor een HP Inkjet hun huismerk gekocht. Vrij snel had ik problemen: de helft van mijn document werd gewoon niet geprint, de inkt kwam er niet door. Het patroon zelf was echter ver van leeg. De service is wel goed van 123, want ik mocht een nieuw patroon ontvangen en ik kreeg ook excuses.

Nadien echter weer hetzelfde probleem, waarna ik het patroon ook retour mocht zenden. Hun huismerk neem ik nooit meer, maar hun service is echt wel goed. Binnen de 14 dagen stond het geld teruggestort op mijn rekening :)
Vanaf nu de originele HP patronen dan maar.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik gebruik de huismerk patronen voor mijn Canon, en geen enkel issue hiermee.
Ik gebruik deze ook voor foto's af te drukken, vanaf een gekalibreerd scherm met het correcte printprofiel.
De test eens gedaan met een kleurdetector (geeft de RGB waarden weer) en die waren quasi gelijk!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ik heb 1 x hier besteld. Gn verzendkosten betaald en supersnel geleverd.

(Originele, daar printer nog in garantie en diverse tests gelezen dat de originele toch beter presteerden)

Juist mail ontvangen:
Ontvang nu GRATIS een pak Double A A4 papier (80gr, 500 vel) ter waarde van Euro 4,85 bij elke bestelling printercartridges van minimaal Euro 25,- inclusief BTW.

http://www.printabout.nl/ref_retentie/M ... wMjoxMA==/

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik heb al wat miserie gehad met namaak toners voor m'n konica minolta 2430/2530 (heb ondertussen al drie van die machines staan) ....

Ben zelfs zover gegaan, ééntje volledig met de originele toners te houden ... de 123inkt toners lekten soms, en om de zoveel tijd mocht je dan de printer stofzuigen.

Voor bulk afdrukken gebruik ik de laser, voor foto's een canon 5150 die ik eens bij den Aldi kocht voor 60 euro. In die laatste zitten de originele patronen, helaas niet spotgoedkoop. Heb vroeger nog canons gehad met namaakpatronen zoals die op cdrwinkel, en dat zie je gewoon dat de kleuren niet echt zijn ....


Zou beter eens kijken of de groothandel deze niet goedkoop kan leveren ....
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Oke even topic terug op nieuw starten

Er is hier een mix van antwoorden op het forum, maar er is wel duidelijk een verband met het merk.
Ik heb zelf ook eens een test gedaan met namaak voor een HP officejet. Het werkte wel als je van alle rare handelingen doet, maar niet ideaal.

@Dafke zegt het volgende:
Ik gebruik de huismerk patronen voor mijn Canon, en geen enkel issue hiermee.
Ik gebruik deze ook voor foto's af te drukken, vanaf een gekalibreerd scherm met het correcte printprofiel.
De test eens gedaan met een kleurdetector (geeft de RGB waarden weer) en die waren quasi gelijk!
Nu inkt123 verkoopt ook zelf printers van het merk Canon, Dell, Brother,...
Dus lijkt het mij logischer om die merken te combineren met hun huismerk.
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Wij gebruiken ook huismerk inkt van 123inkt in onze hp officejet 6500A, nog niks van problemen ondervonden ...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Huismerk toner in een HP Laserjet, nooit last mee gehad.
Idem voor Samsung en Brother.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Vandaag nieuwe printer ontvangen van Printabout, ze betalen 50% van de nieuwprijs, toestel was uiteindelijk al 2 jaar oud, wel nog niet veel prints, maar toch mooi gebaar en bewijs dat men met oplossing voor de klant komt...

Ze geven wel toe dat er dus blijkbaar een problem is met dit type huismerktoners, dat men er niet van op de hoogte was, en men nu omwille van dezelfde redden blijkbaar van 123inkt de tonders niet meer zal verkopen...
Ga nu uiteraard enkel nog voor de originele en heb mn lesje wel geleerd...blijkbaar het ene mert tov het andere....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
KlaasDG
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2015, 23:37

Hoewel ik vroeger 123 gebruikte, bestel ik nu al even bij www.inktbestellen.be omdat ze meer betaalmogelijkheden hebben.
Heb gemerkt dat ze ook net goedkoper zijn en daar hebben ze voor toner ook een tussenoplossing van Xerox.

Als je wat zoekt heb je veel alternatieven hoor...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”