trage torrentdownloads

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

iemand vandaag bij TN ook last van trage donwloadspeeds bij torrents? maakt niet uit of er weinig, veel of heel veel seeders of leechers zijn, in tegenstelling tot een paar dagen terug geraak ik niet boven de 2MB/s
er is een flle met 9420 seeders en 3720 leechers die nu dowload aan amper 130K en vaak een pak minder. Bewust van Telenet?
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 59 keer

Ze zijn gekend voor traffic shaping he
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Inderdaad, niks nieuws. Echter hier (sinds nieuwe aansluiting 1,5 maand geleden) nog geen enkele keer vertraagde downloads gehad. Veel hangt ook af van de instellingen van de torrentcliënt en vooral een uploadsnelheidcap helpt nu ze traffic shaping doen op uploadcapaciteit in tegenstelling tot vroeger.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

bartman schreef:Bewust van Telenet?
http://klantenservice.telenet.be/conten ... werkbeheer

Het feit dat dit jaar de zomervakantie voor 1,3 miljoen Vlaamse schoolkinderen en 150 000 leerkrachten al op de laatste dag van juni begint en de NMBS staakt zal ook heel wat drukte veroorzaken op het Telenet-netwerk.
Loeri
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Hoe ik dit omzeil met vrienden is:

Huur samen een VPS met genoeg HDD space en download daar de torrents op aan full speed (meestal 24MB/s).
En dan zet je een ftp of web server op en download je die aan volledige snelheid van de VPS. :p

Let wel op je host moet torrents toelaten.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Of een vpn server nemen die torrents toe laat... Anoniem en enkel rekening houden met de limiet van de vpn.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

probleem met een vpn server is dat er zo veel aanbieders zijn,( Cyberghost, Torguard, PureVPN, Privateinternetaccess, enz) en als je hun homepages bekijkt lijken ze allemaal professioneel te zijn. maar stel ik neem zo een dienst gaat dat dan echt werken, want als telenet ook die vpn aanbieders blokkeert?

ik begrijp dat een vpn er voor zorgt dat het lijkt alsof ik me met mijn computer in bijvoorbeeld amerika bevind, zodat ik naar content kan kijken die alleen bestemd is voor deze markt. Maar als Telenet klant weet telenet dat ik een telenet ip adres zou moeten hebben. Wanneer ik nu vpn inschakel en een ander ip adres bekom dan merkt telenet dat toch en gaat het systeem zich niet de vraag stellen waarom klant x zijn telenet ip adres ineens verandert naar een amerikaans ip adres? Gaan ze dat niet vreemd vinden en je al meteen als verdacht zien?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bartman schreef:want als telenet ook die vpn aanbieders blokkeert?
TN heeft geen enkel recht om je toegang tot een bepaalde IP adres te ontzeggen... tenzij op gerechtelijk bevel.
bartman schreef:Maar als Telenet klant weet telenet dat ik een telenet ip adres zou moeten hebben.
Jij zal nog altijd een TN IP-adres hebben, maar tevens een VPN IP-adres... heb is aan jou te bepalen welke je data je langs waar wil versturen.
bartman schreef:Wanneer ik nu vpn inschakel en een ander ip adres bekom dan merkt telenet dat toch en gaat het systeem zich niet de vraag stellen waarom klant x zijn telenet ip adres ineens verandert naar een amerikaans ip adres?
TN gaat hier niets van merken (behalve dat jou TN adres "veel" communicatie heeft met een VPN server adres).

Ik denk dus dat je het concept van VPN's niet echt begrijpt.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

dus ook al schakel in de vpn verbinding in, ik behoud ook mijn oorspronkelijk ip adres. Dan zit je dus met 2 ip adressen? maar als je naar een site als whatismyip ga, toont deze je toch het andere ip adres?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Bartman, om het heel eenvoudig uit te leggen. Jij maakt verbinding met de VPN server, en de VPN server deelt je een IP uit waarmee je verder kan surfen, al je internetverkeer verloopt dus gecodeerd via de vpn server.

Opletten, er zijn vpn aanbieders waar je geen torrent verkeer kan op draaien.

Kijk ook even op http://ipleak.net/ om wat meer info te zien.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

en die aanbieders die je wel torrent verkeer laten draaien die kent Telenet allicht ook en zal ze blokkeren?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Waarom zou ik zeggen, gebruik een vpn die torrents toe laat? Omdat Telenet ze blokkeert? :roll:

Het is wel zo dat bepaalde websites die nogal spam gevoelig zijn wel bepaalde ip ranges blokkeren waardoor je bvb geen zoekertjes kan plaatsen met uw vpn. TN zelf blokkeert echter niets.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Maar heeft het nu zin of niet om geld te spenderen aan een vpn verbinding voor torrentgebruik, maw ga ik echt een verschil in download snelheid merken?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
ldw
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Kort antwoord: ja. (Indien telenet het torrentverkeer echt vertraagd)
Zoek anders even een vpn dat je gratis kan uitproberen (die bestaan)
cyrano
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

bartman schreef:Maar heeft het nu zin of niet om geld te spenderen aan een vpn verbinding voor torrentgebruik, maw ga ik echt een verschil in download snelheid merken?

Probeer eerst eens een gratis VPN?

Zie openvpn.net.

Bijkomend heeft OpenVPN client software voor Windows, OSX en Linux om het instellen en wisselen makkelijker te maken.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Klopt het dat enkel de eerste 100mb gratis is (private tunnel)

cyrano
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

OpenVPN is "open"...

Er zitten dus aanbieders tussen met andere voorwaarden, zoals gratis trial, maar de meerderheid is gratis. Dus ook weer niet "onbeperkt" of "geschikt voor alle doeleinden". Dat moet je even zelf bekijken. En daar waar commerciële VPN aanbieders natuurlijk hun best doen om de klant te behagen, hoeft een gratis aanbieder dat niet te doen.

Lees dus de voorwaarden. Sommige staan bv. geen bittorrent toe, of limiteren de snelheid ervan. Maar voor testen ken ik niks simpeler en vooral, goedkoper.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Zie hier voor een overzicht van een aantal VPN providers en welke er logs bijhouden van wat je allemaal uitspookt: https://torrentfreak.com/which-vpn-serv ... -140315/3/

Ikzelf zit bij Private Internet Access voor amper €2,5 per maand. Zij houden helemaal geen logs bij en worden vaak aanbevolen op het internet. Ze zijn ook geschikt om torrents mee te downloaden.
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Die private internet access ziet er heel interessant uit. Thx voor de tip.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Goh ... direct al een VPS om wat torrents te downloaden...

Je kan toch eerst eens met Glasnost testen of dat jouw telenet-internetverbinding wel echt torrent verkeer afknijpt?
http://broadband.mpi-sws.org/transparency/bttest.php

Al eens geprobeerd met te spelen met de instellingen van je client inzake encryptie?
Al eens van op een andere computer geprobeerd? (wie weet kan je PC het niet aan?)
Al eens je eigen computer op een andere internerverbinding geprobeerd (mjah, is niet altijd mogelijk, maar toch, desktop een avond meepakken naar een verre vriend?)
Al eens een andere torrent client geprobeerd (wie weet is de torrent client die jij gebruikt kaduuk?)
Ik weet niet hoe je intern netwerk eruit ziet, maar al eens geprobeerd met een kabel rechtstreeks op de Telenet modem/HGW? (als je een eigen router gebruikt, wie weet limiteerd die wel het aantal TCP connecties per client, of heeft maar traag Wireless of whatever)
Een andere "peer listening port" geprobeerd? (heb je die uberhaupt wel ingesteld? Mijn persoonlijke ervaring leert me dat torrents dan sneller "op gang komen". Als ik die niet configureer of openzet, dan duurt het soms wel 15 minuten eer ze aan volle 6MB/s binnenkomen)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Je kan ook http://torrentcloud.eu/ gebruiken :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

krisken schreef:Je kan ook http://torrentcloud.eu/ gebruiken :)
Jezus maria, wat een design van een website, als je weet dat dat met 2 vingers van links naar rechts swipen op OSX niet alleen "back" in je browser, maar ook "naar links" gaan is haha :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”