alternatief generation connect

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Die gratis generation connect is dat meteen actief?
Of kan je zelf beslissen wanneer je activeert? En indien ja binnen welke periode moet dit ten laatste gebeuren?

Je zou dan bijvoorbeeld als je 2 kaarten hebt, zo 2 maanden gratis hebben.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Is pas actief na gebruik. Is beter dan gratis.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Leuk! Staat er een bepaalde max termijn op?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Ik dacht er nog een paar te bestellen maar het is precies te laat.
Het opgegeven product is niet meer beschikbaar en kan dus niet besteld worden.
Product Generation Connect Free
Startdatum 23/7/2014
Einddatum 12/11/2014
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

decat schreef:Ik dacht er nog een paar te bestellen maar het is precies te laat.
Dat komt ervan met al dat volk dat hier weer volop misbruik van maakte door gratis kaarten te blijven bestellen, veel meer dan ze nodig hebben. Dan zegt Proximus uiteraard "dit kan niet" en sluiten ze de laatste mogelijkheid om Generation Connect nog te bestellen ook af. Dit was dan nota bene een aanbieding voor studenten (http://www.4ucampus.be/nl/proximus), maar de profiteurs kwamen er weer op af als vliegen op stront. Ziek word ik van zo'n mentaliteit, dit is echt het soort mensen dat het in de samenleving verpest voor al de rest. Ik heb dan ook al veel spijt dat ik de rechtstreekse link hier ooit heb gepost. Is dit een forum voor armoedzaaiers misschien? :?
silencer schreef:Ik heb er 12 liggen :P
Jij bent ook voor niets beschaamd zeker? :roll:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

mijn GC alternatief is P&G easy geworden :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

nickz schreef:
decat schreef:Ik dacht er nog een paar te bestellen maar het is precies te laat.
Dat komt ervan met al dat volk dat hier weer volop misbruik van maakte door gratis kaarten te blijven bestellen, veel meer dan ze nodig hebben. Dan zegt Proximus uiteraard "dit kan niet" en sluiten ze de laatste mogelijkheid om Generation Connect nog te bestellen ook af. Dit was dan nota bene een aanbieding voor studenten (http://www.4ucampus.be/nl/proximus), maar de profiteurs kwamen er weer op af als vliegen op stront. Ziek word ik van zo'n mentaliteit, dit is echt het soort mensen dat het in de samenleving verpest voor al de rest. Ik heb dan ook al veel spijt dat ik de rechtstreekse link hier ooit heb gepost. Is dit een forum voor armoedzaaiers misschien? :?
Is het geld van studenten meer/minder waard dan dat uit mijn portefeuille? Zelf heb ik niet meegedaan (Base klant), maar mocht ik GC overwegen dan zou ik dat op exact dezelfde manier hebben gedaan. Voor die ene keer dat jij de staat kan "bestelen" en niet omgekeerd... ;)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Zonder data? Mijn gc alternatief is mobistar internet only 15 euro. 1 gb meer en 5 eur minder/maand. Onbeperkt sms'en nt nodig en al die spellekes van play and surf...roaming valt vanaf 2016 toch weg...dus 1 vakantie zonder de gratis roaming mb's zal wel lukken..

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Mobi* en MV/B-0 voor data...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

nickz schreef: Dat komt ervan met al dat volk dat hier weer volop misbruik van maakte door gratis kaarten te blijven bestellen, veel meer dan ze nodig hebben. Dan zegt Proximus uiteraard "dit kan niet" en sluiten ze de laatste mogelijkheid om Generation Connect nog te bestellen ook af. Dit was dan nota bene een aanbieding voor studenten (http://www.4ucampus.be/nl/proximus), maar de profiteurs kwamen er weer op af als vliegen op stront. Ziek word ik van zo'n mentaliteit, dit is echt het soort mensen dat het in de samenleving verpest voor al de rest. Ik heb dan ook al veel spijt dat ik de rechtstreekse link hier ooit heb gepost. Is dit een forum voor armoedzaaiers misschien? :?
silencer schreef:Ik heb er 12 liggen :P
Jij bent ook voor niets beschaamd zeker? :roll:
Hoe weet je dat dit door het veelvuldig bestellen komt ? Er lijken me toch ook een grote hoop studenten rond te lopen.
Misschien liep de actie 12/11 gewoon op zijn einde? Of heb je inside informatie?

Hier liggen ondertussen 10 kaartjes en nee daar ben ik niet voor beschaamd. 20 gb aan data + 200 euro om data of apps te kopen. :banana:
De actie is trouwens nog steeds geldig maar je moet eerst via het 4ucampus portaal inloggen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

krisken schreef:Is het geld van studenten meer/minder waard dan dat uit mijn portefeuille?
Studenten hebben doorgaans een veel beperkter budget dan jij (tenzij je voor een hongerloon werkt?), vandaar dat veel bedrijven studentenkortingen geven. Net zoals bepaalde mensen een uitkering krijgen van de overheid, is dit een sociale maatregel, die niet misbruikt moet worden door mensen die het niet nodig hebben.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

decat schreef:Hier liggen ondertussen 10 kaartjes en nee daar ben ik niet voor beschaamd. 20 gb aan data + 200 euro om data of apps te kopen. :banana:
De actie is trouwens nog steeds geldig maar je moet eerst via het 4ucampus portaal inloggen.
200 euro waar je niet voor hebt betaald, maar die Proximus wel moet doorstorten aan Google indien je er apps mee koopt. Dat komt al heel dicht in de buurt van diefstal. Dat jij daar niet beschaamd voor bent zegt vooral veel over jouw waarden en normen.
Neen, de actie is niet meer geldig, ook niet via 4uCampus. De link die ik had gepost (en waar ik al veel spijt van heb), was de link waar je via 4uCampus naar werd doorgestuurd.
Laatst gewijzigd door nickz 26 nov 2014, 17:04, in totaal 1 gewijzigd.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

nickz schreef:
decat schreef:Hier liggen ondertussen 10 kaartjes en nee daar ben ik niet voor beschaamd. 20 gb aan data + 200 euro om data of apps te kopen. :banana:
De actie is trouwens nog steeds geldig maar je moet eerst via het 4ucampus portaal inloggen.
200 euro waar je niet voor hebt betaalt, maar die Proximus wel moet doorstorten aan Google indien je er apps mee koopt. Dat komt al heel dicht in de buurt van diefstal. Dat jij daar niet beschaamd voor bent zegt vooral veel over jouw waarden en normen.
Neen, de actie is niet meer geldig, ook niet via 4uCampus. De link die ik had gepost (en waar ik al veel spijt van heb), was de link waar je via 4uCampus naar werd doorgestuurd.
Ja, en?

Dat is nu eenmaal het risico dat Proximus loopt door zo'n actie te doen. En ze zullen er zeker niet hun broek aan scheuren.

En wat van mensen die wel betalen en ook apps kopen met die 20 euro? Die heeft Proximus dan niet meer om de gegeven data en smsen te bekostigen. Is dat dan ook 'diefstal' ?
Is het verbruiken van meerdere terabytes per maand over een Proximus start lijn met unlimited volume pack dan ook diefstal? Je gebruikt het immers zoals het mogelijk is en niet zoals het 'verwacht' wordt. Wat bij al de bovenstaande gevallen geldt.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

nickz schreef: Dat jij daar niet beschaamd voor bent zegt vooral veel over jouw waarden en normen.
Dat jij een onbekend iemand zijn waarden en normen aan de hand van het gebruik maken van deze actie kan bepalen is gewoonweg prachtig.


Die 200 EUR krediet vloeit grotendeels terug naar Proximus hoor. Meestal koop ik daar data mee. Met mijn echte GC kaart waar zelf betaalde EUR op staan worden ook apps gekocht, Proximus heeft zelf voor die mogelijkheid gekozen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

satsurfer schreef:
nickz schreef:Neen. Als je je belkrediet opbelt naar normale nummers of er Pay&Surf pakketten mee koopt, dan blijft het geld binnen Proximus. Nu moet het grootste deel worden doorgestort naar de uitbater van die betaallijn (schimmige figuren die met een eenvoudig websiteje en betaallijntje slapend rijk worden) . Ik vind dit echt triest. Jarenlang heeft men hier geklaagd dat de telefoontarieven te hoog zouden zijn. Eens er dan een aanbod is waarvan men in buurlanden zoals Nederland, Duitsland, enz. enkel kan dromen, dan gaat men er zodanig misbruik van maken dat het terug afgeschaft wordt. En daar dan nog over komen opscheppen ook. Heden ten dage kent men precies geen schaamte meer :|
@nickz ( als je deze thread nog volgt, want sinds mijn reply zie ik je niet meer op het forum :-D ):

Betaal Android-apps via je Proximusfactuur
http://www.zdnet.be/article/158785/beta ... usfactuur/
Wie Proximusklant is heeft geen kredietkaart of PayPal-account meer nodig om aankopen te verrichten in Google Play. Betalen kan vanaf nu onmiddellijk met het belkrediet op de herlaadkaart, of later via de factuur

Dus proximus stelt ZELF voor om uw belkrediet te gebruiken (of dit nu naar 'schimmige' betaallijnen is of 'Play Store', het zal hen worst wezen....behalve U :eek: )

Zijn wij nu nog 'misbruikers'? :oops:

zie ook
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 19#p574419
@moraalridder Nickz....graag uw visie hierop (lees hierboven van 22/10/14)....nog geen reactie op gekregen/ belerende wijsvingertje... :eek: ?! Behoor ik nu ook tot de 'profiteurs'? Ik heb nu Mobi* en zal bij eerste herlading een herlaadcode van beltegoed.nl proberen of apps mee kopen (wat mag van mobi*). Verdien ik dan ook in de gevangenis te zitten? :-D
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

satsurfer schreef:@moraalridder Nickz....graag uw visie hierop (lees hierboven van 22/10/14)....nog geen reactie op gekregen/ belerende wijsvingertje... :eek: ?! Behoor ik nu ook tot de 'profiteurs'? Ik heb nu Mobi* en zal bij eerste herlading een herlaadcode van beltegoed.nl proberen of apps mee kopen (wat mag van mobi*). Verdien ik dan ook in de gevangenis te zitten? :-D
Bij Proximus gaat men er heus niet vanuit dat je 100% van je belkrediet zal spenderen aan aankopen bij Google Play. Normale mensen bellen ook zo nu en dan eens (naar mensen van vlees en bloed, niet naar betaallijnen voor alle duidelijkheid), vandaar de benaming 'belkrediet'. Het kan trouwens geen toeval zijn dat men dit nu pas toestaat, quasi gelijktijdig met de afschaffing van Generation Connect, zodat de mogelijkheden om hier buitensporig van te profiteren beperkt zijn. Ik ben wel verheugd te horen dat je bent overgestapt naar Mobistar, dat is dan al één verliespost minder in de boekhouding van Proximus. Benieuwd wanneer de 'Internet on Mobile' formule van Mobistar ook zal worden afgeschaft, maar ik ben ervan overtuigd van dat jij er alles aan zal doen om dat zo snel mogelijk voor mekaar te krijgen :wink:
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Mocht het niet rendabel meer zijn was het al lang af geschaft. Ze maken gemiddeld gezien waarschijnlijk gewoon dik winst, zelfs op formules zoals GC. 2GB data is uiteindelijk echt niet zo duur, sms is letterlijk gratis in verhouding met data, en bellen is hier zelfs niet echt van toepassing want dat gaat van het belkrediet.

Wat zou de echte kost zijn van dat aanbod. (=wat betaalt een MVNO op proximus aan proximus om dat te kunnen aanbieden - winst proximus) En als je ziet wat dommel aan data aanbied zal dat niet veel meer zijn dan 5 euro gok ik. Dan moet je nog al veel moeite doen om het gemiddelde dat mensen uitgeven aan apps met krediet of iets anders op 15 euro te krijgen...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Spijtig dat dit niet meer werkt, ben blijkbaar twee weken te laat. Ik heb een account bij 4ucampus (ben student), passeer lang het portaal en krijg eveneens de boodschap dat het product niet meer beschikbaar is (tot 12 november). 20 euro is in een studentenbudget altijd meegenomen :D.

Wel raar dat men het nog steeds vermeldt in de activatiemail van je 4ucampus-account (vandaag pas aangemaakt) en op de homepagina. Zou er toch nog een waterkansje zijn dat dit aanbod terugkomt? Waarschijnlijk wel met een strengere controle op het effectief student-zijn dan, maar aangezien ik effectief een student ben is dit natuurlijk geen issue voor mij.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

decat schreef:
nickz schreef: Dat komt ervan met al dat volk dat hier weer volop misbruik van maakte door gratis kaarten te blijven bestellen, veel meer dan ze nodig hebben. Dan zegt Proximus uiteraard "dit kan niet" en sluiten ze de laatste mogelijkheid om Generation Connect nog te bestellen ook af. Dit was dan nota bene een aanbieding voor studenten (http://www.4ucampus.be/nl/proximus), maar de profiteurs kwamen er weer op af als vliegen op stront. Ziek word ik van zo'n mentaliteit, dit is echt het soort mensen dat het in de samenleving verpest voor al de rest. Ik heb dan ook al veel spijt dat ik de rechtstreekse link hier ooit heb gepost. Is dit een forum voor armoedzaaiers misschien? :?
silencer schreef:Ik heb er 12 liggen :P
Jij bent ook voor niets beschaamd zeker? :roll:
Profteer ervan zolang het kan (product ging toch afgeschaft worden), er wordt al genoeg geprofiteerd op mn kap.
Hoe weet je dat dit door het veelvuldig bestellen komt ? Er lijken me toch ook een grote hoop studenten rond te lopen.
Misschien liep de actie 12/11 gewoon op zijn einde? Of heb je inside informatie?

Hier liggen ondertussen 10 kaartjes en nee daar ben ik niet voor beschaamd. 20 gb aan data + 200 euro om data of apps te kopen. :banana:
De actie is trouwens nog steeds geldig maar je moet eerst via het 4ucampus portaal inloggen.
Een jaar gratis Spotify mee aankopen? Ik ga wel voor thoorn.nl!
Heb een proximus abb van het werk, 3g sticks werken niet meer met pfsense :(
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

butskristof schreef:Spijtig dat dit niet meer werkt, ben blijkbaar twee weken te laat. Ik heb een account bij 4ucampus (ben student), passeer lang het portaal en krijg eveneens de boodschap dat het product niet meer beschikbaar is (tot 12 november). 20 euro is in een studentenbudget altijd meegenomen :D.

Wel raar dat men het nog steeds vermeldt in de activatiemail van je 4ucampus-account (vandaag pas aangemaakt) en op de homepagina. Zou er toch nog een waterkansje zijn dat dit aanbod terugkomt? Waarschijnlijk wel met een strengere controle op het effectief student-zijn dan, maar aangezien ik effectief een student ben is dit natuurlijk geen issue voor mij.
Ik zou zeggen, hoor eens bij silencer of decat. Zij zijn met de laatste kaartjes (die voor studenten bedoeld waren!) gaan lopen en hebben er toch nog op overschot liggen, dus ze kunnen je er vast wel eentje sturen ;)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Het aanbod is al eerder weg geweest om paar dagen later weer terug te komen.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Als de optie al sinds 12 november niet meer beschikbaar is dat toch iets meer dan 'een paar dagen'. Soit, geen rampen maar het was uiteraard handig geweest :-D .
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Proximus probeert het nu anders, pay & go max heb je dan 1,250 MB ?

Soort generation light ?

1 GB EXTRA op elke herlaadbeurt vanaf € 15 *

* Geldig voor nieuwe en bestaande klanten op de volgende 12 herlaadbeurten vanaf € 15. Om de promotie te activeren, vormt u de code #144# op uw toestel.
​Voorwaarden van de promotie
Promotie enkel geldig voor Pay&Go Easy-, Pay&Go Smart-, Pay&Go Max- en Pay&Go International-klanten die de promotie activeren door #144# te vormen op hun toestel tussen 02/02/2015 en 31/03/2015: gratis 1 GB op elke herlaadbeurt van minstens € 15 uitgevoerd vóór 31/12/2015 en dit op de volgende 12 herlaadbeurten. Aanbieding beperkt tot de eerste 30.000 klanten. Elke aangeboden GB is 31 dagen geldig en enkel in België. Promotie is niet cumuleerbaar met andere lopende promoties.


http://www.proximus.be/nl/id_catr_mcard ... promopaygo
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Verdorie! Echt verbaasd ben ik niet, aangezien Proximus eerst maar een beperkt aantal GC-klanten wou.
Toch jammer. Heb momenteel Mobistar Internet On Mobile voor mijn iPad, maar de carrier bundle laat geen tethering toe op iPad (enkel iPhone).
MV was een optie, maar door het trage 3G-netwerk op de plekken waar ik het nodig heb, was ik toch van plan terug Proximus te nemen.
Helaas, net te laat...
Blond doesn't mean stupid :roll:
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Dat van die tethering is echter niet correct want hetzelfde zou standaard gelden voor iPhones, maar als je de APN voor 'personal hotspot' naar "mworld.be" wijzigt lukt dat zonder enig issue.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Nee, wat ik zeg is waar, probeer het zelf maar, indien je me niet gelooft.
Onder 'Mobiel netwerk' kan ik enkel de APN voor 'Mobiele data' invullen.
Indien ik diezelfde simkaart (ook met Mobistar 18.1) in mijn iPhone steek, komen de velden voor 'Visual voicemail', 'MMS' en 'Persoonlijke hotspot' daar nog bij.

Op die tutorials van Mobistar, hoe je mobiele data op een iPad moet instellen, zie je dat er op hun iPad ook enkel 'Mobiele data' kan ingevuld worden, en niet de hotspot, bijvoorbeeld.

Bij MV en GC had ik de 2 vakjes, voor data en hotspot.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Blond doesn't mean stupid :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”