hosting aan goede prijs?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Tolate

Hoi,

Heeft er iemand van jullie ervaring met professionele hosting aan een redelijke prijs of evt recent een vergelijkend artikel daarover gezien?
Je kan natuurlijk zoeken op hosting maar dan krijg je natuurlijk alleen 'verkoopspraatjes'.

Ik heb het aanbod van Belgacom reeds bekeken maar dat lijkt me vrij duur of zijn die dan zo goed?

Info hierover enorm geapprecieerd!
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

informeer je eens bij Dommel. Maar ik weet zeker dat onze goede vriend Meon ons daar alles over kan vertellen? Niet waar, Meon? :wink:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Belgacom is inderdaad duur. Dommel is een goeie keuze. Wij zitten bij dominet. Je kan ook altijd vscomp eens raadplegen ;)

Er is heel lang geleden eens een vergelijkend artikel verschenen in Netwerk. Maar ik vrees dat dat nie online te vinden zal zijn.

Cheers
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ook goed: www.priorweb.be , maar uit ervaring weet ik dat Dommel geen slechte keuze is. Het probleem is dat bandwidth in België erg duur is, bijgevolg kan het heel goed zijn dat de prijzen in het buitenland een heel stuk lager liggen.

En VsComp hier op dit forum doet ook aan hosting, waarschijnlijk kan je daar wel een mooi prijsje mee afspreken; check www.vespacious.com
sander19
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

ik doe ook aan hosting in usa, dus genoeg traffic :)

als je zegt wat je nodig zou hebben...
UC

Neem eens een kijkje op Webhostingtalk.be.

BW is in NL trouwens heel wat goedkoper, ik heb een host in NL (niet belangrijk dewelke) met 99% uptime garantie, 24/7 support (effectief zo) waar ik voor 17E 30GB BW krijg en 2GB webspace (met WHM & CPanel).

Dit om maar een idee te geven van wat het verschil is tss NL en BE.
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

ik zag vandaag op www.flabber.nl volgend aanbod, misschien is dit wel wat:
Wat je allemaal krijgt:

Domeinnaam naar keuze: .nl / .be/ .com/ .net / .org
Webruimte: 150 mb
Dataverkeer: 1,5 Gb per maand
E-mailadressen: 20
FTP-accounts: 20
Subdomeinen: 20
Incl. : Cgi/ Php / MySql

Je site zal geplaatst worden op een razendsnelle server in Nederland, aangesloten op de grootste verbindingen zodat snelheid en stabiliteit een garantie is.

Nu bij jaarlijkse betaling slechts: 4,75 euro/maand

Deze prijs is blijvend voor dit pakket. Wees er snel bij, verkoop van actiepakket loopt tot 1 mei 2004!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

1.5GB/maand is echt niet veel hoor. Wij zaten vorige maand over onze limiet en die is 20GB/maand :) Dus ik zou toch 2x nadenken.

Cheers
Afbeelding
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Sub Zero schreef:1.5GB/maand is echt niet veel hoor. Wij zaten vorige maand over onze limiet en die is 20GB/maand :) Dus ik zou toch 2x nadenken.

ok maar niet elke site wordt even druk bezocht dan deze :-D
Lion
Pro Member
Pro Member

Ik heb hosting lopen bij http://www.dvkhosting.be
Redelijk in prijs en goed in service
Alles is aanpasbaar bij hen
Altijd vriendelijk aan telefoon en zeer snel in antwoord via e-mail
Iedere maal er voorziene werken zijn wordt men via e-mail verwittigt
Kan die wel aanbevelen
verdickt
Premium Member
Premium Member

ik ben er toch erg tevreden van

php, mysql ... allemaal geen probleem

En als ik vergelijk met de prijzen tov belgië is het goedkoop
Tolate

Heb vandaag een gesprek gehad met stichter van een hostingfirma en die had het over de verschillen in snelheid en beschikbaarheid.

Naar zijn eigen zeggen halen zijn sites een responstijd van 18 milliseconden hetgeen laag zou zijn en in vele gevallen slechter is.
Is die responstijd de bepalende factor voor de snelheid van een site en zo ja, kan je dat zelf testen?

Zijn sites zouden op 13 servers staan in een datacenter en geconnecteerd zijn via KPN.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Die responsetijden zijn evengoed afhankelijk van je eigen verbinding als van de locatie van de servers. Daar zou ik niet zo op voortgaan eigenlijk.
Een website in .BE zal voor een .BE surfer idd een responstijd krijgen van 18 milliseconden, maar een surfer uit Azië zal al gauw 130 of meer hebben (cfr. Userbase is de .US)

Denk dat de lijnsnelheid en/of de backbone waar de webservers op zitten even belangrijk, of belangrijker zijn.

Voor mij zijn er 2 goeie hosters die ik ken, dat is www.priorweb.be en www.vespacious.com

Beiden hebben servers in een deftig Datacenter en kunnen bogen op wat ervaring en hebben degelijke sites in hun portfolio staan.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Sandman (andere pc)

hmmm responstijd is belangrijk, maar ook weer niet zo belangrijk, persoonlijk vind ik de snelheid van de uplink van groter belang ;) (wat maakt het uit als een gebruiker op je site komt, een pagina binnen 0.2 secs opent, maar vervolgens (pagina van 100kb) 20 seconden zou moeten wachten eer ie de pagina volledig ziet? kan je beter een site hebben waar je een seconde moet wachten eer ie begint met openen en dan de pagina op 1 seconde ook volledig kan laten zien :).

Beide extreme voorbeeldjes, maar ik denk dat dit wel goed te begrijpen is ;)

EN 1.5 GB /maand ... tjah dat hangt ervanaf hoeveel je site verbruikt per pagina etc. Stel dat je 100 unieke bezoeker per dag hebt (zou toch al mooi zijn denk ik, voor de meeste huis en tuin site ;) )dan komt dat neer dat ze gemiddeld een 500 kb per bezoek mogen verbruiken... zonder rekeing te houden met mensen die merdere keren per maand terugkomen en eventueel dingen in de cache hebben zitten etc.....
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Sandman (andere pc) schreef:Stel dat je 100 unieke bezoeker per dag hebt (zou toch al mooi zijn denk ik, voor de meeste huis en tuin site ;) )dan komt dat neer dat ze gemiddeld een 500 kb per bezoek mogen verbruiken... zonder rekeing te houden met mensen die merdere keren per maand terugkomen en eventueel dingen in de cache hebben zitten etc.....

Op de meeste huis- en tuinsites staan dan weer geregeld foto's...
En aan 500 kb zit je gauw hoor...

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Sandman (andere pc)

idd, maar als je er een beetje rekening houdt bij het ontwerp van de site kan je de traffiek drastisch beperken... :)

maar foto's vreten bandbreedte idd :)
Djorre
Plus Member
Plus Member

Hoe kan je nu weten hoeveel MB/GB transfer je per maand gaat hebben?
Is daar een formule voor of wat? ik kan begrijpen dat het afhankelijk zal zijn van de omvang van je site maar dat wil toch nog niks zeggen? Je weet toch niet op voorhand hoeveel hits je per dag gaat hebben? Verder zit je toch ook met je caching in je browser of vergis ik me?

Waar moet je op letten als je bij een host een contract wil afsluiten?
aikon
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Als je nog goede hosting nodig hebt aan een lage prijs:

www.rootbox.nl / www.rootbox.be
su root
Styno
Elite Poster
Elite Poster

aikon schreef:Als je nog goede hosting nodig hebt aan een lage prijs:

Behoorlijk aan de prijzige kant wat betreft gameservers. Van webhosting ben ik niet zo van de prijzen op de hoogte.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
kdken

Djorre schreef:Waar moet je op letten als je bij een host een contract wil afsluiten?

- hangt er vanaf voor welke doeleinden je site gebruikt wordt (privé / commercieel) in het laatste geval is de betrouwbaarheid en de service/support van de host belangrijk.

- in het andere geval is het misschien minder erg als de site eens down gaat, en kan je beter kijken wat je krijgt voor hetzelfde geld.

Let er op doet je genoeg schijfruimte hebt maar let er zeker op dat je voldoende bandbreedte (traffiek) krijgt. Een site met een forum kan al snel enkele GB per maand verbruiken. Let ook op de extra's die geboden worden zoals scripts, controle paneel, mogelijkheid om uw verbruik te monitoren, ....
aikon
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Styno schreef:
aikon schreef:Als je nog goede hosting nodig hebt aan een lage prijs:

Behoorlijk aan de prijzige kant wat betreft gameservers. Van webhosting ben ik niet zo van de prijzen op de hoogte.

Styno

Misschien dan wel voor de iets oudere spellen,
maar ik denk niet dat er veel bedrijfen een UT2004 server aanbieden voor € 20 per maand
su root
bubbs
Pro Member
Pro Member

Qua mailhosting ben ik zelf vrij tevreden over priorweb... Hebben enkele weken geleden wel een aantal prijzen verhoogd, dus weet niet of ze nog echt goedkoop te noemen zijn.
aikon
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

bubbs schreef:Qua mailhosting ben ik zelf vrij tevreden over priorweb... Hebben enkele weken geleden wel een aantal prijzen verhoogd, dus weet niet of ze nog echt goedkoop te noemen zijn.

Priorweb is vrij duur aan het worden
En het zijn ook maar studenten (niet 100% zeker). Dus ze kunnen niet allen tijd ter plekke zijn in geval van problemen. Verder geen klachten over hen.
su root
stevos
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

zijn geen studenten
fulltime mensen
en 1 of 2 studenten...
ihosting
Starter
Starter
Contacteer:

misschien even iets zeggen over prior.

voor zover ik weet zijn het geen studenten.

en dat ben ik ook niet ;)
Met Vriendelijke groet
stefke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ik zit met men site bij www.Denit.nl niet slecht van prijs denk ik.
ihosting
Starter
Starter
Contacteer:

wel redelijk duur in vergelijking met ons :)

www.ihosting.be
Met Vriendelijke groet
Zyne
Plus Member
Plus Member

ik ben ook op zoek naar een degelijke webhost, maar ik ben een beetje achterover gevallen van de prijzen die sommige bedrijven durven vragen....

enfin, misschien vind je hier wel nog een goede host: http://www.budgetwebhosting.nl

leek mij toch het goedkoopste alternatief... 2 jaar voor 50€ met een .info domein erbij! (ik had mij vergist.. Deze prijs is voor de 2de link die ik toegevoegd heb in mijn edit... Zie onderaan)
En voor zover ik weet ondersteunen ze ook alle mogelijk snufjes... :)

edit: nog een aanrader: http://www.budgethosting.nl/
Laatst gewijzigd door Zyne 06 nov 2004, 13:15, in totaal 3 gewijzigd.
Gast

• 100 MB webruimte
• 1 GB Maandelijkse Bandbreedt

is nu echt wel heeeeel weinig voor een 100 mb pakket

Webruimte (Quota) 100 MB
Bandbreedte 2 GB / maand
MySQL Databases: 2
Installatiekosten: GRATIS
Prijs / maand: 5,5 € (*)
Prijs / jaar: 66 €

dit is wat wij bieden (niet bedoeld als reclamestunt)
vscomp
Plus Member
Plus Member

http://nevacious.com , de high performance hosting van VespaCious , hier is er een 99.99% uptime garrantie , alhoewel de servers na 3 maanden test nog steeds hun 100% uptime hebben.

De prijzen zijn heel voordelig , en NevaCious werkt niet met echte datalimieten , er wordt een FUP gehanteerd (voor informatie over de fup , klik op policy).

De servers staan bij Leaseweb, en klanten worden vanaf volgende week gehost op een nieuwe Dell PE1850 : Dual Xeon 2.4 ghz , 1GB ddram , 72gb sci hdd.

http://www.nevacious.com/nevacious1.mp3 voor de leuke audioreclames!
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Deze is een zeer goeie host:
www.1-eurohost.com
je kunt kiezen voor ofwel hosting in Parijs, Frankrijk
of Brussel België.
Natuurlijk is de hosting in Frankrijk veel goedkoper, maar zeker ook zeer goed!
500MB ruimte 20 Gigb data per maand !!! + domein (.be, .net,...)
= 69€ per jaar!
Ik heb er nu een website op gehost en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben, een paar maand geleden hebben ze een paar weken wat problemen gehad, maar daar was altijd netjes over geinformeerd waarom, en dan nog eens goed vergoed met meer ruimte en data per maand!!

BTW: ze geven ook sponsering weg: als userbase geinteresseerd is: (Heeft uw site meer dan 1500 bezoekers per dag en is ze van grote toegevoegde waarde voor het internet?: vraag gesponsorde hosting aan. )

en die 1500 bezoekers moet je niet al te letterlijk nemen :-D
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Damastaer schreef:Deze is een zeer goeie host:
www.1-eurohost.com

Lol, was het bijna vergeten, maar nu je die naam noemt komt het terug. Ben met de gast (of één van de gasten) achter 1-eurohost ooit eens op uitstap (naar Engeland) geweest. Toffe jonge :)

Btw, userbase.be heeft zeker meer dan 1500 unieke bezoekers per dag, maar wij hebben nu al erg goede sponsors. Check het sponsor lijstje maar eens op http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=sponsors :)
NuKeM
mr. green
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Kemblin
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

vscomp schreef:http://nevacious.com , de high performance hosting van VespaCious , hier is er een 99.99% uptime garrantie , alhoewel de servers na 3 maanden test nog steeds hun 100% uptime hebben.

De prijzen zijn heel voordelig , en NevaCious werkt niet met echte datalimieten , er wordt een FUP gehanteerd (voor informatie over de fup , klik op policy).

De servers staan bij Leaseweb, en klanten worden vanaf volgende week gehost op een nieuwe Dell PE1850 : Dual Xeon 2.4 ghz , 1GB ddram , 72gb sci hdd.

worden vespacious klanten ook naar daar verhuisd ? :lol:

niks dan goed over vespacious/nevacious, behalve misschien de helpdesk die een beetje traag is =)
vscomp
Plus Member
Plus Member

Kemblin schreef:
vscomp schreef:http://nevacious.com , de high performance hosting van VespaCious , hier is er een 99.99% uptime garrantie , alhoewel de servers na 3 maanden test nog steeds hun 100% uptime hebben.

Inderdaad , alle vespacious klanten komen onder nevacious op nieuwe servers in kwalitatieve datacentres, dus niet langer low budget zoals bij VespaCious , de prijzen veranderen ook niet voor bestaande klanten.

Normaalgezien is onze helpdesk niet echt traag te noemen (antw binnen 4-12h) , tijdens weekdagen kan dit zelf in enkele minuten zijn.

worden vespacious klanten ook naar daar verhuisd ? :lol:

niks dan goed over vespacious/nevacious, behalve misschien de helpdesk die een beetje traag is =)
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

NuKeM schreef:
Damastaer schreef:Deze is een zeer goeie host:
www.1-eurohost.com

Lol, was het bijna vergeten, maar nu je die naam noemt komt het terug. Ben met de gast (of één van de gasten) achter 1-eurohost ooit eens op uitstap (naar Engeland) geweest. Toffe jonge :)

Btw, userbase.be heeft zeker meer dan 1500 unieke bezoekers per dag, maar wij hebben nu al erg goede sponsors. Check het sponsor lijstje maar eens op http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=sponsors :)

nice 8)
Joe Sixpack
Member
Member
Contacteer:

ihosting schreef:misschien even iets zeggen over prior.

Is ihosting niet het vroegere boxke ?

ow ik zit trouwens bij speedpacket. Eerst met gewone domain forwarding maar sinds een jaartjeook met hosting. Zeer tevreden van.
Ik had ook hosting bij lycos was ook zeer goed. Ik ben echter verhuis van lycos.nl naar lycos.fr daar kreeg ik voor hetzelfde bedrag namelijk 5* webruimte (500MB tov 100mb)

Ik ben trouwens niet zo fan van webhosters die daarbij nog eens gameservers enzo aanbieden, kwestie van DDos attacks van kleine etters die niet tegen hun verlies kunnen en gewoon veel traffiek.
vscomp
Plus Member
Plus Member

Joe Sixpack schreef:

ow ik zit trouwens bij speedpacket. Eerst met gewone domain forwarding maar sinds een jaartjeook met hosting. Zeer tevreden van.

Ik ben trouwens niet zo fan van webhosters die daarbij nog eens gameservers enzo aanbieden, kwestie van DDos attacks van kleine etters die niet tegen hun verlies kunnen en gewoon veel traffiek.

Als de host zen gameservers afzonderlijk houd is er toch geen probleem?
Joe Sixpack
Member
Member
Contacteer:

vscomp schreef:
Joe Sixpack schreef:

Als de host zen gameservers afzonderlijk houd is er toch geen probleem?

Ik ga er zelf niet vanuit dat een webserver ook zou dienen als gameserver.Maar meestal zijn deze allemaal gesitueerd in hetzelfde rack bij dezelfde colo. Je blijft met het feit zitten dat er veel verkeer over die switchen moeten.

Als je dan bvb enekele 100G data van je klanten wilt backuppen op een andere server + updates op je server
Dan is je 100mbit verbinding ineens al een stuk smaller.

Wij hebben op het werk een 155mbit lijn liggen en als ik zie als we wat replicatie doen van AD's enzovoort hoe snel die 155mbit gebruikt is .... :roll:

Om een klein vb te geven:

1 gamer veroorzaakt een trafic van 8kbytes/s upload
neem nou eventjes aan dat je 10 clans hebt met 14 slots en dat deze allemaal in gebruik zijn. 140 gamers *8 kbytes is 1152kbytes upload.
Max snelheid is 100mbit = 12800kbytes/s pakt

In realiteit is dus 10% van uw bandbreede weg door de gamers. Als je dan nog wat colocator klanten hebt, en nog wat populaire sites hebt zoals de deze ;) is uw brandbreedte snel opgesoepeert.

En dan komen er bvb nog backups bij die over de switch naar een backup server gaan. gbit ethernet is leuk maar of de rest van uw gamende klanten dat ook gaan vinden ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”