Dat is doodslag. Dat er in de US (bepaalde staten) anders over gedacht wordt is hun zaak.ITnetadmin schreef:Tot er nog ns iemand zijne inbreker neerknalt onder het motto "in de US moogt ge uw eigendom verdedigen en hier niet, maar daar trek ik mij gene zak van aan, de flikken doen toch nooit iets".
[ Post made via mobile device ]
iPhone gestolen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
De situatie in de States is echt wel uit de hand aan het lopen.
Het is zo ver dat de toeristische dienst van één van de Canadese provincies hun toeristen waarschuwt niet te veel cash mee te nemen naar de USA, want dan worden ze onderweg uitgeschud door een lokale US sherrif...
Het is zo ver dat de toeristische dienst van één van de Canadese provincies hun toeristen waarschuwt niet te veel cash mee te nemen naar de USA, want dan worden ze onderweg uitgeschud door een lokale US sherrif...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
wat verwacht je van een volk dat als oplossing voor 'schoolraids' alleen maar kan komen op 'geef iedereen een geweer, dan kunnen ze de dader tegenhouden'...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Sad but true: [youtube]3kEpZWGgJks[/youtube]cyrano schreef:De situatie in de States is echt wel uit de hand aan het lopen.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Dus, sinds het contact met de dief via e-mail niks meer van gehoord, dat moet nu ongeveer 3 weken geleden zijn. Na 18 dagen krijg ik van de politie-agent een reply op een mail.
Ondertussen wel een andere mooie brief gekregen van de "politie". In januari 2012 ergens 72 gereden waar ik 50 mocht, de minnelijke schikking totaal uit het oog verloren, en dat mag ik dan mooi gaan uitleggen tegen een politierechter.
HAHAHAHA!
Omdat ik zelf wel wat volk bij de providers ken, vroeg ik of ik die informatie (IP adres etc) ook kon krijgen - ik was in de verkeerde veronderstelling dat je als slachtoffer je eigen case wel zou kunnen volgen. Ik kreeg daarop hetvolgende antwoord:Ik heb via e-mail contact opgenomen met 2ehands.be.
Ik wacht momenteel op een antwoord.
Alle relevantie informatie zal toegevoegd worden aan het dossier.
Hahahahaha, ik heb daar eens hééééél hard mee gelachen, en tijdens m'n lachbui ben ik ALLE vertrouwen in de politiediensten en de rechtsstaat verlorenDeze informatie kan ik helaas niet meedelen gezien dit onder het geheim van het onderzoek valt.
Indien je nog tips zou hebben om een verdachte te identificeren, mag je mij deze altijd laten weten.
Ondertussen wel een andere mooie brief gekregen van de "politie". In januari 2012 ergens 72 gereden waar ik 50 mocht, de minnelijke schikking totaal uit het oog verloren, en dat mag ik dan mooi gaan uitleggen tegen een politierechter.
HAHAHAHA!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ah ja, ik was dat nog vergeten te benadrukken ... ACHTTIEN dagen haha! Als ik achttien dagen wacht om te antwoorden op een mail of als ik achttien dagen wacht om "met iets te beginnen", dan mag ik een mooie middeklasse Citroën bij de personeelsdienst gaan halen Maar bij de politie is dat normaal. Het is zo druk meneer. Je moest onze job eens doen meneer. Uw misdrijf weegt niet zwaar genoeg door meneer. Haha
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
selder schreef:Het is zo druk meneer. Je moest onze job eens doen meneer. Uw misdrijf weegt niet zwaar genoeg door meneer. Haha
Dan weet je gelijk ook waar ze zich WEL mee bezig houdenselder schreef: Hahahahaha, ik heb daar eens hééééél hard mee gelachen, en tijdens m'n lachbui ben ik ALLE vertrouwen in de politiediensten en de rechtsstaat verloren
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
als men je na die termijn een dagvaardiging hadden gestuurd had je verjaring kunnen inroepen.... nu dus niet meer aangezien er juridische stappen zijn ondernomen voor het verstrijken vd verjaringstermijn.Sub Zero schreef:Rek het nog een beetje. Verkeersovertredingen verjaren na 2 jaar
[ Post made via mobile device ]
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Iets soortgelijks meegemaakt, een héél aantal jaar geleden.
Via een Belgische tweedehandssite (Yezzz, mocht iemand zich dat nog herinneren ) een videocamera gekocht. Afgesproken bedrag, na ontvangst van rekeningnummer, naam en adres (via e-mail) netjes overgeschreven en dan... niets... "Geen probleem", dacht ik nog, "Belgisch rekeningnummer + naam en adres, eitje!". Dus ik richting plaatselijk politiekantoor. Oh boy. Stereotiepe dikke en wat oudere agent nam mijn verklaring af. Ik - IT'er zijnde - heb er zelfs nog de IP-adressen vanwaar de e-mails doorgestuurd waren (Telenet) doorgegeven. Ik bedoel: hoe dicht moet je de kat bij de melk zetten hé? Zowel bij de bank als bij de provider konden ze nu simpelweg opvragen wie de man of vrouw was die mij opgelicht had. Niet dus. Maanden niets van gehoord, tot plots op een avond *DINGDONG* Euh, politie? Er stonden 's avonds laat 2 agenten in burger voor mijn deur, of ze even mochten binnen komen. Ik - al lang die zaak van de camera vergeten - dacht nog: "shit, mijn illegale dvd's, ze komen mij halen!". Nee hoor, ze hadden tijdens een onderzoek naar een oplichter mijn naam ik zijn rekeningaftreksels gezien. No shit Sherlock. Ze vroegen me of ik daar wat van af wist. "Ehhh, daar heb ik toch een PV van laten opmaken, verschillende maanden terug?!" ... "Ha ja meneer? Tiens, daar weten wij niets van?" Ik kon het niet laten diep te zuchten. Blijkbaar spraken de verschillende politiediensten niet met elkaar en was dat vorige al een poos geseponeerd (vooral niets laten weten aan de burger he mannen) en zijn ze door sheer luck alsnog bij mij uitgekomen. Eind goed, al goed, trouwens, want de man heeft enkele weken later "spontaan" (ahem) mijn geld teruggestort, als teken van goodwill richting de rechter.
Ergens hoop je dan dat de politiediensten evolueren, blijkbaar niet... Moraal van het verhaal is in elk geval: iemand oplichten is kinderspel en veel schrik om gepakt te worden moet ge ook al niet hebben.
Via een Belgische tweedehandssite (Yezzz, mocht iemand zich dat nog herinneren ) een videocamera gekocht. Afgesproken bedrag, na ontvangst van rekeningnummer, naam en adres (via e-mail) netjes overgeschreven en dan... niets... "Geen probleem", dacht ik nog, "Belgisch rekeningnummer + naam en adres, eitje!". Dus ik richting plaatselijk politiekantoor. Oh boy. Stereotiepe dikke en wat oudere agent nam mijn verklaring af. Ik - IT'er zijnde - heb er zelfs nog de IP-adressen vanwaar de e-mails doorgestuurd waren (Telenet) doorgegeven. Ik bedoel: hoe dicht moet je de kat bij de melk zetten hé? Zowel bij de bank als bij de provider konden ze nu simpelweg opvragen wie de man of vrouw was die mij opgelicht had. Niet dus. Maanden niets van gehoord, tot plots op een avond *DINGDONG* Euh, politie? Er stonden 's avonds laat 2 agenten in burger voor mijn deur, of ze even mochten binnen komen. Ik - al lang die zaak van de camera vergeten - dacht nog: "shit, mijn illegale dvd's, ze komen mij halen!". Nee hoor, ze hadden tijdens een onderzoek naar een oplichter mijn naam ik zijn rekeningaftreksels gezien. No shit Sherlock. Ze vroegen me of ik daar wat van af wist. "Ehhh, daar heb ik toch een PV van laten opmaken, verschillende maanden terug?!" ... "Ha ja meneer? Tiens, daar weten wij niets van?" Ik kon het niet laten diep te zuchten. Blijkbaar spraken de verschillende politiediensten niet met elkaar en was dat vorige al een poos geseponeerd (vooral niets laten weten aan de burger he mannen) en zijn ze door sheer luck alsnog bij mij uitgekomen. Eind goed, al goed, trouwens, want de man heeft enkele weken later "spontaan" (ahem) mijn geld teruggestort, als teken van goodwill richting de rechter.
Ergens hoop je dan dat de politiediensten evolueren, blijkbaar niet... Moraal van het verhaal is in elk geval: iemand oplichten is kinderspel en veel schrik om gepakt te worden moet ge ook al niet hebben.
ooh. shiny.