Paypal zichtrekening

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik zou graag hebben dat mijn paypal account rechtstreeks gekoppeld is aan mijn zichtrekening.
Nu zijn mijn zichtrekening en visa gekoppeld maar het geld gaat altijd van de visa.

Na telefonisch contact met paypal zeiden ze mij dat dit heel binnenkort mogelijk zou zijn (31/10) en dat er al enkele belgische klanten dit konden.

Zijn er hier mensen die dit al kunnen, zoja: kan je dan ook kiezen welke rekening je neemt (stel dat je toch iets via visa wil betalen) ?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dit ging bij mij, weliswaar met een bankrekening die niet meer bestond. Tis zo dat ik ontdekte dat deze nog gelinkt was aan PayPal :p
Hij vraagt bij betaling welke je wil gebruiken gewoon, alvast zo heb ik het gehad bij mij :)
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Blijkbaar kan je dit in Nederland al een hele tijd.

Nu afwachten of het effectief vrijdag beschikbaar komt in belgië
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Jouw Paypal-account is sinds kort de facto op zichzelf al een zichtrekening geworden. Iedere gebruiker heeft sinds kort blijkbaar een eigen uniek rekeningnummer (partner Deutsche Bank) waarop hij of zij kan geld kan storten (zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=96&t=42814).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Klopt, maar daarom is dit nog niet gewenst :) ik koppel er liever mijn kaart aan en dat ze dan maar het daar afhalen op de moment dat ik betaal ;)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Nadeel is dat het pas op het begin van de nieuwe maand er af gaat... Kan voor sommige mensen wel een schok zijn. Heb dat ook al voor gehad, paar kleine bestellingen bij dx, voor een fb spelletje een paar euro, voor een fietsenzaak wat bestellingen en daar gaat ineens 150 euro van je rekening af. Of zoals nu volgende week er 309 euro af gaat voor de aankoop van een one plus. Zie dat ook liever sneller van mijn rekening vertrekken eerlijk gezegd.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik heb ook al de melding gehad dat dit mogelijk was en de vraag om een SEPA domiciliëring toe te staan op mijn zichtrekening. Wat ik meteen weggeklikt heb :-D
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Met een creditcard heb je dat probleem alvast niet. Van mijn CC gaat de betaling er altijd onmiddellijk af via PayPal.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ik heb die sepa domiciliëring al maar kan mijn zichtrekening nog niet gebruiken om betalingen te doen.

Gaat het geld dan direct van je rekening of pas op het einde van de maand ?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

MClaeys schreef:Met een creditcard heb je dat probleem alvast niet. Van mijn CC gaat de betaling er altijd onmiddellijk af via PayPal.
Welke heb jij dan? Mijn visa kosten gaan pas van de rekening af in het begin van de maand.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Ik wou iets betalen, maar moest ineens nieuwe creditcard ingeven. Mijn amex was niet meer mogelijk. Was betaling bij British Airways. De betaling via Amex rechtstreeks ging wel.

Iemand anders met dit probleem?
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

bij mij is paypal gekoppeld aan mijn visa en die betaal ik manueel.
Is er iets niet in orde, geen betaling en telefoontje naar visa met de uitleg.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Slafes schreef:
MClaeys schreef:Met een creditcard heb je dat probleem alvast niet. Van mijn CC gaat de betaling er altijd onmiddellijk af via PayPal.
Welke heb jij dan? Mijn visa kosten gaan pas van de rekening af in het begin van de maand.
Ja, maar het komt toch meteen in uw tussentijds uittreksel waarop je kan volgen wat er volgende maand af gaat? Dus Paypal vordert het meteen op bij je bank dan.
Bij een prepaid creditcard gaat het er wel onmiddelijk af.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Slafes schreef:Nadeel is dat het pas op het begin van de nieuwe maand er af gaat... Kan voor sommige mensen wel een schok zijn.
Bij mij gaat het totaalbedrag er af elke maand, maar een dag of twee na aankoop zie ik het bedrag al op de online visa rekening staan. Je kan daar dan zien hoeveel er effectief gaat afgaan. Denk niet dat alle banken dat al hebben, ik zit bij keytrade.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Bij KBC en Fortis hebben ze dat alvast ook.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ja, je kan dat opvragen, maar eerlijk, dat wist ik nog maar recent omdat een collega me daar attent op maakte...

Ik zie aankopen ook liever meteen van de rekening gaan ipv zelf te moeten rekenen hoeveel er zeker moet opstaan voor dat de Visa kosten er af gaan. Deze maand bvb de one+, autotaks, woningpolis, motortaks x2 want eveneens eerste inschrijving en mijn lening... Gaat er allemaal af begin van de maand dus... Dat wordt een beetje puzzelen op die manier. :) Ook al is dat uitzonderlijk en trek ik me meestal die kleine bedragen niet echt aan.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Prepaid creditcard aan Paypal koppelen dan :) bij mij staat daar niks op. Als ik iets nodig heb van 50 euro dan zet ik er met mijn gsm snel 50 euro op en betaal met Paypal. 2 seconden langer werk, maar het geld is er meteen af. Dat geeft me een beter overzicht van mijn betalingen ook :)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”