python beginneling en problemen met IDLE

Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

ik heb python voor mac geinstalleerd (3.4.2) en probeer wat code in te voeren in idle. Heb python al een stuk of 6 keer opnieuw geïnstalleerd maar idle blijft flikeringen geven in het preferences scherm. wat ik bedoel is,dat wanneer dat scherm open staat en ik hier met de muiswijzer in beweeg (vb wisselen tussen de tabbladen, of simpelweg met de muis beweeg binnen het preferences venster dat tekst van andere tabbladen vermengd wordt met elkaar. Heel vreemd, precies alsof dit stukje software niet goed ontworpen is. dus alvorens ik ga starten met het aanleren van python (ik moet echt van nul beginnen) wil ik zeker zijn dat IDLE goed functioneert

zo start idle op
Python 3.4.2 (v3.4.2:ab2c023a9432, Oct 5 2014, 20:42:22)
[GCC 4.2.1 (Apple Inc. build 5666) (dot 3)] on darwin
Type "copyright", "credits" or "license()" for more information.

er werd hier als andere mogelijke editor textwrangler genoemd; heb ik geprobeerd maar daar zit ik met het vervelende dat hij blijkbaar 2 python versies door elkaar haalt want zowel print "hallo" als ook print ("hallo"') zijn beide goed maar geef ik print "hallo" in in de python IDLE dan geeft dit een error en zegt hij "missing parantheses

nog iets vreemd: ik zag een youtube filmpje over IDLE. File-> New File en een nieuw venster "untitled" opent. Maar op het filmpje zie ik dat het untitled venster ook een menubalk heeft (File Edit Format Run enz...) maar dit is niet zo bij mij, enkel een lege brede grijze balk.
cyrano
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Python is nogal verwarrend op OSX. De versie die Apple meelevert, is oud maar stabiel. Nieuwere versies installeren kan zonder meer, maar je moet die linken. Vandaar dat TextWrangler meer goedkeurt dan je IDE.

Welke versie van OSX gebruik je?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

10.10 yosemite

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Development”