[GEZOCHT] analoog toestel met caller-id

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Beste UB'ers,

Voor een alarmlijn op het werk zijn we op zoek naar een bedraad analoog telefoontoestel dat compatibel is met caller-id, ofte "weergave oproeper" zoals ze het bij proximus noemen.

We hebben hier wel een toestel aangeschaft, maar die caller-id werkt enkel op nummers die in het geheugen zijn opgeslagen. En aangezien het van een alarmlijn is en er enkel onbekende mensen bellen is dit niet zo praktisch.

Bij proximus verkopen ze blijkbaar geen bedrade telefoons meer, en aangezien we niet nog eens een verkeerd toestel willen kopen richt ik mij tot jullie kennis en ervaring.

Kleine nota, het toestel moet dus ook werken zonder adapter, en moet dus gevoed kunnen worden vanuit de centrale (voor zolang die nog bestaan).

In eerste instantie moet het dus wel een nieuw toestel zijn, aangezien we een factuur moeten hebben om binnen te brengen bij de boekhouding.
Als jullie een 2e hands toestel gratis willen geven mag dat ook altijd. :)

Op voorhand bedankt,

Trojan
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Ik heb zo eens een gekocht bij coolblue, dat was zo een toestel voor de oudere generatie, en die had caller ID en was met nen draad.
Dr zaten wel batterijen in als ik mij niet vergis

//edit
deze dus
http://www.telefooncenter.be/product/13 ... 1414516116
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:


Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Trojan schreef:Voor een alarmlijn op het werk zijn we op zoek naar een bedraad analoog telefoontoestel dat compatibel is met caller-id, ofte "weergave oproeper" zoals ze het bij proximus noemen.
We hebben hier wel een toestel aangeschaft, maar die caller-id werkt enkel op nummers die in het geheugen zijn opgeslagen. En aangezien het van een alarmlijn is en er enkel onbekende mensen bellen is dit niet zo praktisch.
Wat bedoel je met caller-id ofte "weergave oproeper" ??
  • - weergave van het nummer van de oproeper (CLIP)?
    - of weergave van de naam van de oproeper (CNIP)?
Volgens de uitleg die je geeft, bedoel je waarschijnlijk weergave naam (CNIP)?
Niet alle analoge toestellen met een dipslay ondersteunen naamweergave !!!

PS. De optie "weergave naam" moet ook ge-activeerd worden op de lijn, en dit is een betalende optie.
Misschien ondersteunt jouw toestel toch weergave naam (gezien het werkt voor de nummers in het geheugen), maar is deze dienst niet ge-activeerd?

PS2. Zelfs met de optie "weergave naam" ge-activeerd, werkt dit alleen bij oproepen vanaf een andere Proximus vaste lijn. Dus niet voor oproepen van GSM's, of oproepen vanuit andere netwerken (Telenet, VoiP). Met andere woorden: bij minder dan 25% van de binnenkomende oproepen ???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Philippe, het is het telefoonnummer dat ze moeten hebben. Ze moeten de persoon kunnen terug bellen als de lijn om een of andere reden verbroken wordt. De optie "weergave oproeper" is reeds geactiveerd bij belgacom.

@Sytarwing: bij de specs staat duidelijk dat het GEEN nummerherkenning heeft.

@Krisken: Die linkse van de die 2 zou dat ondersteunen, maar we moeten zeker weten dat het out-of-the-box werkt zonder dat de personen in het geheugen moeten zitten zoals het geval is bij het huidige toestel.

We gaan geen 10 telefoons kopen en hopen dat er eentje tussen zit die het goed doet. Het toestel dat we nu hebben was destijds aangekocht zonder dat we wisten dat die optie nodig was. (dat hebben ze achteraf maar pas verteld)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Ik zou een draadloze twist kopen, en parallel een gewone telefoon zonder display plaatsen.

De gewone telefoon zal dan altijd werken en de twist geeft ook mogelijkheid voor naam en nummer herkenning;

PS. Jammer dat de betrouwbare bekabelde Maestro toestellen uit het gamma van belgacom verdwenen zijn. Alweer een groep klanten die niet meer bediend worden.
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Trojan schreef: @Sytarwing: bij de specs staat duidelijk dat het GEEN nummerherkenning heeft.
100 %zeker dat dat wel herkenning had, heb het bij mijn grootmoeder zaliger geplaatst en dat was een van de voorwaarden.
Das wel al 4jr geleden en ik heb niet het id dat de specs nog uptodate zijn.
Anywayz.. offtopic, het is het idee dat telt.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

fvhbrugge schreef:Ik zou een draadloze twist kopen, en parallel een gewone telefoon zonder display plaatsen.

De gewone telefoon zal dan altijd werken en de twist geeft ook mogelijkheid voor naam en nummer herkenning;

PS. Jammer dat de betrouwbare bekabelde Maestro toestellen uit het gamma van belgacom verdwenen zijn. Alweer een groep klanten die niet meer bediend worden.
Het is voor een ambulance centrale, enkel voor de nummerherkenning nog een extra toestel plaatsen is te zot voor woorden. En dat toestel werkt dan nog niet als de stroom uitvalt, want dat is de reden dat er een analoge lijn is.

Als de stroom wel werkt worden de telefoontjes en opnames afgehandeld door een centrale die dat wel ondersteund. Maar als er een stroompanne is moeten de gesprekken nog steeds opgenomen kunnen worden op de analoge lijn MET nummerherkenning.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Vroeger verkocht Belgacom ook aparte schermpjes die je kon gebruiken, apart van je telefoontoestel. Misschien is dit iets?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Overigens een tip : koop gewoon het toestel (het linkse) en test het uit. Werkt het niet, dan krijg je bij coolblue altijd je geld terug als het toestel niet is wat je er van had verwacht. Ze maken daar geen probleem van!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Iemand een idee of CNIP nog werkt bij Proximus?
Hier werkt het helaas sinds enkele maanden niet meer (ondanks actief abonnement) en proximus hult zich in stilzwijgen...
Telefoonnummer wordt nog wel weergegeven, maar de naam niet meer :(
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

krisken schreef:Vroeger verkocht Belgacom ook aparte schermpjes die je kon gebruiken, apart van je telefoontoestel. Misschien is dit iets?
Nog nooit van gehoord, en aangezien ze zelfs geen vaste toestellen meer verkopen betwijfel ik dat je dat nog ergens gaat vinden.
krisken schreef:Overigens een tip : koop gewoon het toestel (het linkse) en test het uit. Werkt het niet, dan krijg je bij coolblue altijd je geld terug als het toestel niet is wat je er van had verwacht. Ze maken daar geen probleem van!
Dat is uiteraard geweldige service van coolblue, maar daar kruipt iets teveel tijd in naar mijn goesting en het geeft een onprofessionele indruk naar onze gebruikers toe als we meerdere toestellen moeten "testen" alvorens we iets kunnen geven dat wel doet wat ze vragen.

Daarom dat ik het liever van de eerste keer het goed wil doen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8446
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Jaaaa, ik heb nog zo'n apart kastje staan ergens :-)
Ik weet wel niet of dat handig is bij stroompannes. Volgens mij verliezen die dingen hun intern geheugen, en het maakt het terugbellen er niet makkelijker op, een typfout is snel gemaakt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Er zijn zo'n "aparte kastjes" die werken op een batterij.
Dat is dus al handig in geval van stoomuitval.

Bovendien kan je via zo'n kastje terugbellen naar een inkomende/uitgaande oproep.
Dat is allicht ook handig.

Kostprijs een paar euro.
Eigen ervaring met dit toestelletje: nihil. :lol:

FSK DTMF Caller ID Box+Cable for Mobile Tele Display.

Afbeelding

Afbeelding
  • Adopting the advanced micro-computer controller design
  • 100 outgoing calls can be check
  • 300 coming-in calls memories
  • Coming-in number and outgoing number calling back automatically
  • Automatic electronic calendar
  • Adjustable LCD screen
  • Place on Desk with a bracket or Wall Mountable
  • Six Buttons: OUT, SET, BACK, DEL, two REVIEW BUTTONS
  • Two Ports: To phone, to line
  • Powered by two AAA batteries (not included)
  • Color: grey
  • Caller ID Box Dimension:10cm*8cm*3.6cm
  • Cable length: 30cm( approx)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

Trojan schreef:We hebben hier wel een toestel aangeschaft, maar die caller-id werkt enkel op nummers die in het geheugen zijn opgeslagen.
Zoals @philippe_d opmerkt, ben ook even niet mee met deze opmerking ?
Waar stond dat toestel .... achter een telefooncentrale (PABX) of direct gekoppeld aan nood lijn (PSTN)

1 - het toestel moet FSK protocol ondersteunen (geen toestel kopen dat enkel DTMF nummerweergave kent !)
2 - er moeten liefst batterijen in zitten ....
--- er zijn toestellen die de spanning gebruiken van de lijn om alles bij te houden.
--- er zijn toestellen die de batterijen gebruiken om alles netjes bij te houden VB: CLIP lijst.
--- er zijn toestellen als je de batterijen er uit haalt zelfs geen CLIP meer tonen.
Niet vergeten FSK protocol komt uit de modem wereld, wat betekent dat er een modem in het telefoon toestel zit !
Blz. 2 en 16 in de handleiding geeft aan dat er "zouden" problemen kunnen ontstaan met nummerweergave ....
Is een toestel die werkt zonder batterijen !
krisken schreef:Vroeger verkocht Belgacom ook aparte schermpjes die je kon gebruiken, apart van je telefoontoestel.
De Co-Pilot ....
axs schreef:Iemand een idee of CNIP nog werkt bij Proximus?
Hier werkt het helaas sinds enkele maanden niet meer (ondanks actief abonnement) en proximus hult zich in stilzwijgen...
Wat bedoel je met stilzwijgen ?
Als je alleen een abonnement CLIP hebt zit daar in elk geval geen CNIP bij !
fvhbrugge schreef:Ik zou een draadloze twist kopen, en parallel een gewone telefoon zonder display plaatsen.
PS. Jammer dat de betrouwbare bekabelde Maestro toestellen uit het gamma van belgacom verdwenen zijn.
Als er een panne is van 220V zal de Twist niet veel meer helpen ....
De Maestro 350 .... maar vergeet de batterijen er niet in te steken anders geen CLIP :wink:
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Bssoft schreef:
Trojan schreef:We hebben hier wel een toestel aangeschaft, maar die caller-id werkt enkel op nummers die in het geheugen zijn opgeslagen.
Zoals @philippe_d opmerkt, ben ook even niet mee met deze opmerking ?
Waar stond dat toestel .... achter een telefooncentrale (PABX) of direct gekoppeld aan nood lijn (PSTN)

1 - het toestel moet FSK protocol ondersteunen (geen toestel kopen dat enkel DTMF nummerweergave kent !)
2 - er moeten liefst batterijen in zitten ....
--- er zijn toestellen die de spanning gebruiken van de lijn om alles bij te houden.
--- er zijn toestellen die de batterijen gebruiken om alles netjes bij te houden VB: CLIP lijst.
--- er zijn toestellen als je de batterijen er uit haalt zelfs geen CLIP meer tonen.
Niet vergeten FSK protocol komt uit de modem wereld, wat betekent dat er een modem in het telefoon toestel zit !
De lijn gaat rechtstreeks naar buiten, er komt geen telefooncentrale aan te pas.

Het is de bedoeling om een toestel te hebben dat volledig werkt met de spanning van de lijn, geen gepruts met batterijen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8446
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik denk niet dat er toestellen bestaan waarvoor de lijnspanning groot genoeg is om een display met nummerherkennning van stroom te voorzien. Althans nog nooit tegengekomen, hoewel ik er ook niet naar gezocht heb.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik heb hier nog enkele van die analoge telefoons liggen:
  • een Topcom "CLIP 100"
    een "bench" (van de Lidl) model KH 5001
Beide toestellen werken met een batterij.

De lijnspanning is wel groot genoeg om zo'n toestellen van stroom te voorzien (48 V DC), maar deze kan niet gebruikt worden.
Want van zodra meer dan 10 mA stroom doorgaat wordt dit door de telefooncentrale aanzien als "off-hook".
Je kan daarmee dus geen batterij opladen, hooguit een beetje spanning op de belcondensator.

Zonder batterij werkt de CLIP gewoonlijk wel tijdens het bellen, maar van zodra je opneemt verdwijnt de display (of blijft nog enkele ogenblikken zichtbaar). De batterij is dus nodig om de display te voeden, en om de lijst van gebelde nummers in het geheugen te bewaren.

De Topcom heeft een aansluiting voor een externe voeding (6V DC). Misschien dat je daar een oplaadbare batterij kan mee voeden, zodat je nog een tijd weg kan bij stroomuitval ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Bssoft schreef:
axs schreef:Iemand een idee of CNIP nog werkt bij Proximus?
Hier werkt het helaas sinds enkele maanden niet meer (ondanks actief abonnement) en proximus hult zich in stilzwijgen...
Wat bedoel je met stilzwijgen ?
Als je alleen een abonnement CLIP hebt zit daar in elk geval geen CNIP bij !
Mijn abonnement heeft tot een aantal maanden geleden CNIP ondersteunt, maar plots kreeg ik enkel nog nummerweergave (CLIP)
(ter info actief op mijn lijn: Smart Services Smart Pack)
Uit de info van proximus: Weergave Oproeper / Weergave Naam: U ziet wie u opbelt nog voor u opneemt, zelfs als u in gesprek bent. U ziet wie u heeft opgebeld tijdens uw afwezigheid.

Nogmaals: dit heeft steeds gewerkt tot enkele maanden geleden. En was effectief CNIP (en niet het interne telefoonboek) aangezien het voor elke oproeper werd weergegeven (buiten telenet en buitenlandse nummer, waar gewoon het land werd weergegeven)

Heb proximus reeds aantal keer gebeld/gemaild maar krijg helaas geen antwoord op mijn vraag waarom dit niet meer werkt op mijn lijn?
Als jij meer info hebt... graag!
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

axs schreef:(ter info actief op mijn lijn: Smart Services Smart Pack)
Dit pack bestaat nog altijd in elk geval, ook gekend onder de naam "voordeelpack slimme diensten" aan 4,12 Euro !
En daar zit inderdaad CLIP/CNIP bij ....

Storingen moeten dit zien dat al deze diensten actief zijn op de lijn .....
Ze zouden toch moeten antwoorden of inderdaad alle diensten zijn geprogrammeerd op je lijn ?

In elk geval als dat al maanden zo is, tijd om een klacht te maken via Online formulier of via een teleboetiek....
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”