Hallo,
Even informatief vraagje. Hoe lossen jullie volgende situatie op:
We hebben een domein waar de collega's geen rechten hebben om iets te installeren op hun pc (via gpo). Echter komen er zodanig veel updates binnen van Java en Adobe Reader dat we dan telkens onze toer moeten doen bij de mensen om onze credentials in te vullen.
Via welke manier (GPO liefst) hebben jullie dit probleem opgelost?
Ook zitten we momenteel met het probleem, als er iemand een Driver update uitgevoerd van de netwerkprinters, dan hebben de mensen ook geen rechten om dit te installeren. Dus terug zelfde verhaal: credentials eens gaan invullen zodat de nieuwe drivers geïnstalleerd kunnen worden.
Ik hoor graag jullie meningen/tips!
Allow Java update / Adobe Reader Update en Print drivers
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 65 keer
Updates installeren via GPO's, best wel eerst op alle puters java/flash/whatever deinstalleren. Soms gaat het de mist in als je een bestaande versie wil upgraden via GPO.
Drivers ==> niet updaten.. Als het werkt, dan werkt het. Wij updaten enkel bij problemen.
Indien de printers gemapped zijn als netwerkprinter op een server, dan zal de driver automatisch mee geupdate worden.
Althans.. zo doe ik het hier.
Drivers ==> niet updaten.. Als het werkt, dan werkt het. Wij updaten enkel bij problemen.
Indien de printers gemapped zijn als netwerkprinter op een server, dan zal de driver automatisch mee geupdate worden.
Althans.. zo doe ik het hier.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Daar Java bij manier van spreken om de week met een update komt, dan doe je iedere week een GPO Push naar de clients? Anders zit men terug verveeld met die melding van "there is a java update available"... ?
-
- Premium Member
Java breekt meer dan dat het maakt
Ik push via gpo een regkey door die de autoupdate van java uitschakelt, zo zien de gebruikers de melding niet meer. (idem met flash en adobe reader trouwens)
Ik push via gpo een regkey door die de autoupdate van java uitschakelt, zo zien de gebruikers de melding niet meer. (idem met flash en adobe reader trouwens)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Als jullie een WSUS server hebben, kan je via die weg ook software/updates verspreiden. Kijk eens op https://wsuspackagepublisher.codeplex.com ... Ik ben momenteel ook op die manier bezig voor flash/java/adobe reader, omwille van exact dezelfde problemen als die jij aanhaalt. Voorlopig lukt dat redelijk goed!
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik ken iemand die het ook beu was en "Ninite Pro" gebruikt.
Persoonlijk zou ik liever iets freeware gebruiken, dus ik volg dit topic ook verder met arendsogen.
Note: ondertussen kan je flash ook al niet meer upgraden via ninite (Adobe wil niet dat installs niet via hun site gaan) dus daarmee valt het toch ook al af.
Persoonlijk zou ik liever iets freeware gebruiken, dus ik volg dit topic ook verder met arendsogen.
Note: ondertussen kan je flash ook al niet meer upgraden via ninite (Adobe wil niet dat installs niet via hun site gaan) dus daarmee valt het toch ook al af.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
En dan weten we meteen waarom dat nog altijd de infectie vector nummer één is op Windows...StarWing schreef:Java breekt meer dan dat het maakt
-
- Premium Member
^^ leg dat maar eens uit aan de verschillende vendors die hun klodden niet compatibel maken en/of te gierig zijn om hun apps te laten signen door oracle.
Een gebruiker zit niet te wachten op 3 verschillende security warnings eer ge een app kunt starten.
Wij draaien maar liefst 3 (!) verschillende java versies hierdoor.
Moest het aan mij liggen dan update ik alles direct.
Een gebruiker zit niet te wachten op 3 verschillende security warnings eer ge een app kunt starten.
Wij draaien maar liefst 3 (!) verschillende java versies hierdoor.
Moest het aan mij liggen dan update ik alles direct.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Het is niet oracle die de certificaten uitdeelt. Ik maak soms ook apps en ik certificeer deze ook niet wegens te gierig , gaat dan om een hobby project...StarWing schreef:te gierig zijn om hun apps te laten signen door oracle.
Maar sinds 1.7.51 staat java default ingesteld dat deze niet gecertificeerde apps niet opstart. Nu kan je dat nog omzeilen, maar in de toekomst zou dit ook niet meer mogelijk zijn.
Dus in de toekomst zal ik mijn apps ook moeten signen, moesten er hier mensen zitten die dat reeds gedaan hebben mogen mij altijd op de goede weg zetten...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Je moet dit toch doen via commodo, startssl,... (juist gezien, bij comodo +/- 170€/jaar, bij startssl 59usdollar/jaar)
Misschien dat oracle ook certificaten uitdeelt...
Mmm, blijkbaar is startssl not trusted door oracle...
Op de site van oracle staat dat je er één online moet zoeken, dus volgens mij deelt oracle er geen uit
How do I sign my code?
Code signing certificates are widely available from a number of commercial Certificate Authorities, or via self-signing tools. We recommend searching online for "Certificate Authorities" or "self signed certificate tools" to find solutions that will meet your needs. Most Certificate Authorities will also provide step-by-step instructions on how to sign your applications, and there are many online examples of how to do self-signing. Please note that self-signing is primarily of value to developer and intranet applications as it also requires managing the keystore for Java. For more information, please see the Key and Certificate Management Tool documentation.
http://www.oracle.com/technetwork/java/ ... 23.html#60
Misschien dat oracle ook certificaten uitdeelt...
Mmm, blijkbaar is startssl not trusted door oracle...
Op de site van oracle staat dat je er één online moet zoeken, dus volgens mij deelt oracle er geen uit
How do I sign my code?
Code signing certificates are widely available from a number of commercial Certificate Authorities, or via self-signing tools. We recommend searching online for "Certificate Authorities" or "self signed certificate tools" to find solutions that will meet your needs. Most Certificate Authorities will also provide step-by-step instructions on how to sign your applications, and there are many online examples of how to do self-signing. Please note that self-signing is primarily of value to developer and intranet applications as it also requires managing the keystore for Java. For more information, please see the Key and Certificate Management Tool documentation.
http://www.oracle.com/technetwork/java/ ... 23.html#60
Laatst gewijzigd door Doktor Avalanche 30 okt 2014, 09:39, in totaal 2 gewijzigd.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
Bedankt voor deze tip. Ga ik eens verder mee experimenteren.BMaster schreef:Als jullie een WSUS server hebben, kan je via die weg ook software/updates verspreiden. Kijk eens op https://wsuspackagepublisher.codeplex.com ... Ik ben momenteel ook op die manier bezig voor flash/java/adobe reader, omwille van exact dezelfde problemen als die jij aanhaalt. Voorlopig lukt dat redelijk goed!
Ik blijf dit topic ook volgen voor tips/manieren om adobe / java up te daten. We zijn ook van mening dat we Java willen updaten. Het gewoon negeren van de Java updates is niet echt onze bedoeling... Al snap ik wel dat bepaalde websites (vooral russische banken in ons geval) altijd een specifieke versie van Java nodig hebben. Nu, dit specifiek geval geldt dan maar voor enkele mensen. De andere collega's krijgen best wel hun Java updates.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik heb een paar dagen geleden Java 8 update 25 via die WSUS Package Publisher verspreid. Geen probleem mee gevonden... het enige nadeel is dat je manueel moet in 't oog houden wanneer er nieuwe versies zijn, dan de msi file gaan downloadaen, en die importeren in die tool. Maar liever dat, dan elke keer manueel overal met admin gaan inloggen om die update te doenArgon schreef:Bedankt voor deze tip. Ga ik eens verder mee experimenteren.BMaster schreef:Als jullie een WSUS server hebben, kan je via die weg ook software/updates verspreiden. Kijk eens op https://wsuspackagepublisher.codeplex.com ... Ik ben momenteel ook op die manier bezig voor flash/java/adobe reader, omwille van exact dezelfde problemen als die jij aanhaalt. Voorlopig lukt dat redelijk goed!
Ik blijf dit topic ook volgen voor tips/manieren om adobe / java up te daten. We zijn ook van mening dat we Java willen updaten. Het gewoon negeren van de Java updates is niet echt onze bedoeling... Al snap ik wel dat bepaalde websites (vooral russische banken in ons geval) altijd een specifieke versie van Java nodig hebben. Nu, dit specifiek geval geldt dan maar voor enkele mensen. De andere collega's krijgen best wel hun Java updates.