Ik zie nu op de website van Scarlet dat de abonnementen van internet 5 EUR duurder geworden zijn voor diegene die geen vaste lijn hebben.
Ze rekenen nu dus ook raw copper aan.
Heeft iemand een idee waarom deze wijziging?
Ik dacht dat dit, samen met echt ongelimiteerd verkeer, juist hun troef was.
Scarlet rekent nu raw copper aan (abo. 5 EUR duurder)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Ik zie dit alleen staan voor:
- - Internet ADSL (€25 + €5 raw copper).
- Academic Broadband (€22.50 + €5 raw copper).
- - Internet VDSL2 (€35 met of zonder vaste lijn).
- Packs (One, Trio, etc ...).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 17 keer
Als je bij de vergelijkingstabel van VDSL2 gaat kijken staat er bij het abonnement zonder vase lijn duidelijk +5 EUR op.
Dit was vroeger niet het geval.
Dit was vroeger niet het geval.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Klopt, met dat verschil dat, wanneer je bij ADSL gaat kijken daar 25/30* euro ziet staan, met
* Je betaal € 25 /maand indien je al een Belgacom vaste lijn hebt of € 30 /maand zonder Belgacom vaste lijn
als toevoeging, en bij VDSL2 staat dat weer niet. Wel onduidelijk... en goed gezien van de TS!
* Je betaal € 25 /maand indien je al een Belgacom vaste lijn hebt of € 30 /maand zonder Belgacom vaste lijn
als toevoeging, en bij VDSL2 staat dat weer niet. Wel onduidelijk... en goed gezien van de TS!
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- FezzFest
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 16 keer
Momenteel heb ik VDSL, TV en telefonie bij belgacom in een pack. Ik wil overschakelen naar het €25/maand abonnement van scarlet (en dus TV en telefonie niet meer gebruiken).
Ik ben me bewust dat er meerprijs was als je geen vaste lijn hebt. Echter wordt er op de site van scarlet geen vermelding gemaakt van die extra €5 raw copper (zie tarieven).
Is die meerkost afgeschaft voor ADSL?
Edit: in deze informatiefiche staat "Huur van de lijn (€/maand) 0".
Ik ben me bewust dat er meerprijs was als je geen vaste lijn hebt. Echter wordt er op de site van scarlet geen vermelding gemaakt van die extra €5 raw copper (zie tarieven).
Is die meerkost afgeschaft voor ADSL?
Edit: in deze informatiefiche staat "Huur van de lijn (€/maand) 0".
-
- Moderator
Is Proximus "Internet Overal Start" aan €25.50 geen betere optie (VDSL2 ipv ADSL, max 70/3, 100GB, 50MB mobiel 3G/4G, Fon toegang, etc) ?FezzFest schreef:Momenteel heb ik VDSL, TV en telefonie bij belgacom in een pack. Ik wil overschakelen naar het €25/maand abonnement van scarlet (en dus TV en telefonie niet meer gebruiken).
De overgang zal ook veel soepeler verlopen: gewoon telefonie en TV opzeggen en abbo downgraden ....
- FezzFest
- Pro Member
Ik verstook gemiddeld 200 GB per maand. Daarenboven wil ik niet vastzitten aan een datalimiet. Snelheid maakt me niet veel uit, zolang ik zonder problemen HD kan streamen via Netflix ben ik tevreden. Vandaar dat ik aan Scarlet ADSL denk. Toch bedankt voor het alternatief.
- FezzFest
- Pro Member
Ik zie dat er een optie voor ongelimiteerd internet is @ €7,5 / maand. Dat geeft dan ongelimiteerd VDSL2 voor €33, wat goedkoper is dan Scarlet VDSL. Bedankt Philippe, dit wordt hetphilippe_d schreef:Is Proximus "Internet Overal Start" aan €25.50 geen betere optie (VDSL2 ipv ADSL, max 70/3, 100GB, 50MB mobiel 3G/4G, Fon toegang, etc) ?FezzFest schreef:Momenteel heb ik VDSL, TV en telefonie bij belgacom in een pack. Ik wil overschakelen naar het €25/maand abonnement van scarlet (en dus TV en telefonie niet meer gebruiken).
De overgang zal ook veel soepeler verlopen: gewoon telefonie en TV opzeggen en abbo downgraden ....

- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Klopt. Enige nadeel is de uploadsnelheid, die blijft op 3mbps. Maar goed, dat is nog leefbaar!
Is trouwens de combinatie die ikzelf ook heb
Op die manier heb je 600GB/maand (100GB via Start en 500GB via optie unlimited). Wil je toch meer? Dan moet je gratis pakketjes van 20GB kopen.
Is trouwens de combinatie die ikzelf ook heb

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Ik heb de indruk dat men bij Scarlet stilaan gewoon afwilt van die adsl toestanden,men probeert (met zachte hand)iedereen stilaan naar vdsl te krijgen,en aangezien Scarlet internet (VDSL)en telefonie ook 39€ kosten,(evenveel als Scarlet Trio) probeert men eigenlijk zoveel mogelijk klanten naar Trio te krijgen.Ik vraag mij trouwens af of dat Trio abbo wel o zo populair is,niet iedereen is te vinden voor slechts een 27 kanalen.
Laatst gewijzigd door fluppie 31 okt 2014, 10:47, in totaal 6 gewijzigd.
-
- Moderator
Netflix HD via ADSL? Tenzij je weet welke snelheid je krijgt, maar afhankelijk van de afstand tot de centrale is dat max 12 mbps, maar het kan ook 9 mbps, 4.6 mbps of nog lager zijn ...FezzFest schreef:. Snelheid maakt me niet veel uit, zolang ik zonder problemen HD kan streamen via Netflix ben ik tevreden. Vandaar dat ik aan Scarlet ADSL denk.