Netflix komt naar België
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Die 500GB is een limiet om mensen eens te laten stilstaan bij hun verbruik. Op zich vind ik deze regel niet slecht (100GB voor Internet start + 500GB voor optie unlimited = 600GB er door jagen eer je gratis volumeblokken mag bijkopen).
Uiteraard rekent r2504 op continue, non-stop verbruik. Want...in principe mag je dat doen, toch?
De bedoeling is om mensen hier te laten inzien dat het internet in BE niet persé het duurste moet zijn. Dat die keuze voornamelijk bij hunzelf ligt.
Uiteraard rekent r2504 op continue, non-stop verbruik. Want...in principe mag je dat doen, toch?
De bedoeling is om mensen hier te laten inzien dat het internet in BE niet persé het duurste moet zijn. Dat die keuze voornamelijk bij hunzelf ligt.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 62 keer
Bij mij is het nog gratis hoor. Comfort pack.johcla schreef:Edit: Ik ga net in mijn e-services kijken en zie nu dat de volumeblokken nu 5 euro per 20 GB kosten , hoewel ik een Comfort Pack heb. Vroeger was dit zeker gratis, en voorlopig heb ik nog een paar honderd gigabytes aan extra volume staan.
"Unlimited volume Pack 20GB - free subscription
Increase the number of gigabytes available for your Internet subscription (No limit as to the number of gigabytes you can subscribe to)."
Het is wel grappig om te zien dat m'n internet verbruik gewoonweg meer dan verdubbeld is sinds Netflix er is.
-
- Moderator
- Contacteer:
Hier niet veel beter hoor
Normaliter zit ik rond de 140GB/maand (inclusief Bhaalu), nu heb ik sinds een 10-tal dagen Netflix en t gaat er al stevig boven
Als we ervan uit gaan dat 1 maand 30 dagen heeft, dan kan je dus rekenen op een verschil van 130GB x3 = 390GB dat naar Netflix zal gaan.
Toegegeven : er is hier serieus wat "genetflixt" om te kijken hoe het werkt, en inmiddels zit de vriendin soms series te bekijken op de laptop terwijl ik op de tv kijk naar een film. Dus af en toe wel dubbel gebruik.
Overigens, ik kan met de optie "unlimited" eveneens nog blokken aankopen aan 0 euro per 20GB?
Gebruikt volume voor deze maand 271 GB 986 MB van de beschikbare 600 GB (328 GB 37 MB overblijvend).
Normaliter zit ik rond de 140GB/maand (inclusief Bhaalu), nu heb ik sinds een 10-tal dagen Netflix en t gaat er al stevig boven
Als we ervan uit gaan dat 1 maand 30 dagen heeft, dan kan je dus rekenen op een verschil van 130GB x3 = 390GB dat naar Netflix zal gaan.
Toegegeven : er is hier serieus wat "genetflixt" om te kijken hoe het werkt, en inmiddels zit de vriendin soms series te bekijken op de laptop terwijl ik op de tv kijk naar een film. Dus af en toe wel dubbel gebruik.
Overigens, ik kan met de optie "unlimited" eveneens nog blokken aankopen aan 0 euro per 20GB?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Raar... Ik heb 2 abonnementen Comfort Pack. Bij het ene is het goed (lees: gratis extra volume), bij het andere is het fout (lees: extra volume te betalen). Bij het 'foute' zie ik ook de optie Volume onbeperkt staan aan 7,5 EUR/maand. Dat is toevallig wel het abonnement dat ik vandaag heb laten veranderen in een Maxi Pack, dus ik ga eerst wachten tot die wijziging doorgevoerd is alvorens Eva te contacteren.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Onbeperkt bestaat nergens... ook niet in het buitenland om de reden van hierboven.raf1 schreef:In het buitenland bestaat onbeperkt datavolume wel, vandaar dat Netflix al hun streams vanuit Nederland en Frankrijk naar België stuurt.
Het kan best zijn dat de FUP er hoger ligt... maar da's iets anders dan onbeperkt (al zal de marketing het zo wel verkopen).
En wat moet ik dan verstaan onder "jij wil in jouw hoeveelheden" ? Is dat 500 GB, is dat 1000 GB, ... wat het ook moge wezen de eerstvolgende post is van iemand die 510, 1010, ... GB nodig heeft en komt vertellen dat het bedrog is omdat het niet "onbeperkt" is. Net om die discussie te vermijden bestaat er zoiets als "Fair Use".AndRo555 schreef:Jij gaat er vanuit dat 'onbeperkt' gelijk is aan het non-stop/continu gebruiken van alle mogelijke bandbreedte. Je kan ook stellen dat 'onbeperkt' eigenlijk gewoon gebruik is zoals jij wil in jouw hoeveelheden.
Die is er net omdat "onbeperkt" niet bestaat en vooral om de prijs aanvaardbaar te houden.AndRo555 schreef:En overboeking?
Bij Telenet moet je zelfs niets doen... maar gaat je snelheid gewoon omlaag op bepaalde uren.johcla schreef:Bij Proximus is het volume onbeperkt: eens je meer dan 500 GB verbruikt, moet je volumeblokken van 20 GB aankopen.
-
- Deel van't meubilair
Start eens een continue download op... als je aan je 9.8 TB zit (a 30 Mbits) en het werkt nog steeds dat post je het maar.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Onbeperkt bestaat wel. Met name glasvezelproviders hanteren geen FUP, ze leveren steeds de data die de klant vraagt. Ze respecteren de natuurlijke vraag naar bandbreedte.r2504 schreef:Onbeperkt bestaat nergens... ook niet in het buitenland om de reden van hierboven.
Het kan best zijn dat de FUP er hoger ligt... maar da's iets anders dan onbeperkt (al zal de marketing het zo wel verkopen).
Met glasvezeltechnologie is dat absoluut geen probleem, noch technisch, noch financieel.
-
- Moderator
- Contacteer:
Onbeperkt bestaat niet! Er is altijd een beperking. Zelfs glasvezel heeft een beperking...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat is te zien wat je "geen beperking" noemt? Ik kan je bvb onbeperkt downloaden geven aan 1mbit op een fiberlijn met een capaciteit van 1Gbit. Zou je blij zijn?
Eén ding is zeker : consumenten willen altijd maar meer. Op professionele hostingfora is het zelfs verboden (!) om "onbeperkt" te zetten in je aanbieding, gewoon omdat onbeperkt niet bestaat. Er is ALTIJD een limiet! Hostingfirma's die mij "onbeperkte opslagcapaciteit", "onbeperkt aantal mailboxen", "onbeperkt aantal mysql databases", "onbeperkte traffic" aanbieden, daar lach ik eens vrolijk mee. Dus dat is in dit opzicht niet veel anders.
Je moet echt eens kijken wat dataverkeer kost met alles er op en er aan. Routers, lidmaatschap op bnix (at least), eventueel betalende peering onderling, transit, ... Overboeking heb je altijd, maar overboeking is altijd ten koste van een ander...
Eén ding is zeker : consumenten willen altijd maar meer. Op professionele hostingfora is het zelfs verboden (!) om "onbeperkt" te zetten in je aanbieding, gewoon omdat onbeperkt niet bestaat. Er is ALTIJD een limiet! Hostingfirma's die mij "onbeperkte opslagcapaciteit", "onbeperkt aantal mailboxen", "onbeperkt aantal mysql databases", "onbeperkte traffic" aanbieden, daar lach ik eens vrolijk mee. Dus dat is in dit opzicht niet veel anders.
Je moet echt eens kijken wat dataverkeer kost met alles er op en er aan. Routers, lidmaatschap op bnix (at least), eventueel betalende peering onderling, transit, ... Overboeking heb je altijd, maar overboeking is altijd ten koste van een ander...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Alles heeft inderdaad een beperking, quasi niks is oneindig in deze fysieke wereld.krisken schreef:Onbeperkt bestaat niet! Er is altijd een beperking. Zelfs glasvezel heeft een beperking...
Maar wat volgens mij hier veel meer toe doet ipv het theoretische max van een lijn als beperking aanzien:
Ik ga mijn gang => raak op smallband(/5mbps band) => er is sprake van 'beperking'
Ik ga mijn gang => ik merk niets=> er is geen sprake van 'beperking'
Dat mijn verbruik omhoog zal gaan is logisch, dat kan je moeilijk anders verwachten als provider. Dat er een paar zullen zijn die 2TB+ per maand verstoken ook. Dat er mensen zijn die niet eens aan 10GB komen.
Ik zie niet in waarom je als provider geen echt 'unlimited' kunt aanbieden en je verlies maar neemt op die paar zware gebruikers. En zo iedereen een zorgeloos internetgebruik geeft.
-
- Moderator
- Contacteer:
Omdat er dan nog steeds zoiets is als kwaliteit. Ik kan morgen hier 1gbit leveren aan iedereen, met een overboeking van pakweg 1/20. Transit neem ik niet, alleen peering via ams-ix. Gaat perfect. Of je neemt enkel transit af op een brakke lijn als highwinds. Je klanten zullen ook niet tevreden zijn.
Als kwalitatieve hoster verwacht ik dat je minstens op de bnix zit, en liefst ook 2 transits (kwalitatieve) hebt. Dat bekostigen gaat moeilijk als je amper geld hebt binnenkomen.
Als kwalitatieve hoster verwacht ik dat je minstens op de bnix zit, en liefst ook 2 transits (kwalitatieve) hebt. Dat bekostigen gaat moeilijk als je amper geld hebt binnenkomen.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Dat staat er los van.
Het is gewoon mogelijk om hetgeen ik vraag (internet gebruiken zonder zorgen) te leveren tegen deftige prijzen. Kijk naar het buitenland. Peering cost is niet ineens enorm veel goedkoper in het buitenland.
Dat er in belgie niet genoeg concurrentie is om de prijzen en de service (=internet zonder zorgen/'onbeperkt' internet) zodanig te doen bewegen in de goede richting, is een ander verhaal.
en bnix vs ams-ix? Ik denk dat userbase.be de enige site zou zijn die baat heeft (op vlak van snelheid) om via de bnix te gaan. Alle andere sites die ik bezoek zijn meestal niet gehost in belgie (of ook gehost in het buitenland).
Het is gewoon mogelijk om hetgeen ik vraag (internet gebruiken zonder zorgen) te leveren tegen deftige prijzen. Kijk naar het buitenland. Peering cost is niet ineens enorm veel goedkoper in het buitenland.
Dat er in belgie niet genoeg concurrentie is om de prijzen en de service (=internet zonder zorgen/'onbeperkt' internet) zodanig te doen bewegen in de goede richting, is een ander verhaal.
en bnix vs ams-ix? Ik denk dat userbase.be de enige site zou zijn die baat heeft (op vlak van snelheid) om via de bnix te gaan. Alle andere sites die ik bezoek zijn meestal niet gehost in belgie (of ook gehost in het buitenland).
-
- Moderator
- Contacteer:
De sites die JIJ bezoekt misschien niet. Andere sites en gebruikers wel misschien? Vergeet niet dat bvb OVH en Leaseweb ook op de BNIX zitten. Niet bepaald kleine spelers dus!
En jawel, peeringcost is hier véél duurder. Reden : stroom! Je betaalt je in het Brusselse daar blauw aan.
Vergelijk eens een rack met 1gbit flat en 32 amps in het buitenland en dan hier...
En jawel, peeringcost is hier véél duurder. Reden : stroom! Je betaalt je in het Brusselse daar blauw aan.
Vergelijk eens een rack met 1gbit flat en 32 amps in het buitenland en dan hier...
Telefonie = EDPnet + OVH
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Ik denk dat je mijn uitspraak iets te letterlijk hebt genomen en ze nogal dom hebt geïnterpreteerd. Met onbeperkt gebruik bedoel ik gebruiken wat je nodig hebt. Op je gasteller staat toch ook geen beperking van bv 80 kubieke meter per maand, zeg maar om deze platte vergelijking door te trekken ? (behalve de sociale abonnementen dan). Wil dat daarom zeggen dat ik de gaskraan volle bak zou open zetten ? Akkoord, daar geldt een eenheidsprijs, maar dan nog vind ik je uithaal eigenlijk nogal ongepast en begrijp ik je kwetsende reactie niet echt. Al helemaal van de pot gerukt is je vergelijking met de situatie alsof iedere gebruiker bij zijn provider zijn verbinding constant op volle bak zou benutten. Uiteraard heeft de backbone achter onze provider, en de provider zelf zijn limiet, dat moet je me zeker niet vertellen want dat besef ik, ondanks wat je denkt, maar al te goed.r2504 schreef:Pure nonsens... echt onbeperkt volume bestaat niet (zeker niet aan de spotprijzen die je er moet voor betalen).
Misschien moet je eens stilstaan bij de uitspraak die je doet... onbeperkt wil zeggen dat jij en iedereen die klant is bij je provider 24/24u de maximale bandbreedte van je het lijntje kan benutten (of dit nu 30 Mbits is bij BGC of 160 Mbits bij TN maakt niet uit). Neem nu nog maar BGC, dik 1 miljoen klanten aan 30 Mbits... da's dus 30 miljoen Mbits of wel 30.000 GBits of wel 30 Tbits dat hun interconnectie moet zijn (en dan spreken we nog maar over BGC alléén) !
Om je een idee te geven... AMS-IX... de grootste Internet Exchange van Europa kan "slechts" 12 Tbits aan
Je uitspraak is even dom als zeggen dat iedereen tegelijk z'n waterkraan, gaskraan of electrciteit mag aanschakelen... ik kan je verzekeren dat er dan ook niets meer uitkomt. Stop dus aub met dergelijke nonsens te schrijven (en met zo'n posts +1 te geven) zonder te beseffen wat je zegt.
Waar mijn uitspraak wel over gaat is het onbeperkt aanbieden van de gewenste data. Het kan toch niet zijn dat mensen moeten zitten tellen omdat hun provider een limiet zet op de doorzet. Of nog meer van die foefkes als zijnde "onbeperkt" (ik zal het tussen aanhalingstekesn zetten, anders wordt het weer verkeerd begrepen) maar naar de geest van de gemiddelde gebruiker zijn abonnement, want ga je er over dan vlieg je alsnog op smallband en nog meer van die afzetterij.
-
- Moderator
- Contacteer:
Wat denk je dat er gaat gebeuren als Telenet (gedeeld medium) morgen iedereen laat downloaden zonder enige vorm van beperking? Wat denk je dat er gebeurd tijdens de piekuren? Die grootverbruikerstatus is er niet voor de lol hé... Wat BGC betreft (500GB limiet en daarna bijkopen) kan ik alleen maar zeggen dat dit is om de gebruikers wat te laten stil staan bij hun verbruik. Maar raar dat ze dit niet doorschuiven naar bvb Scarlet.
Telefonie = EDPnet + OVH
- petrol242
- Elite Poster
Edpnet maakt er anders geen probleem van. Ik zit gemiddeld rond de 800 GB totaal volume per maand en ben nog nooit beperkt geweest. Akkoord, het is een kleine speler daar niet van. En ik denk dat ik ook wel een uitzondering ben... maar soit. Mijn standpunt is totaal verkeerd overgekomen. Ik had het misschien anders moeten verwoorden.
En uiteindelijk krijgt iedereen ook de algemene voorwaarden voorgeschoteld alvorens een contract af te sluiten bij zijn provider. Voldoet de provider niet meer aan de behoefte, is het misschien niet slecht om te zien of er andere mogelijke alternatieven zijn.
Ik denk dat het met de komst van Netflix al bij al nogal meevalt voor de providers. Download verschuift wat meer naar streaming, en ik ben toch wel eens curieus hoeveel klanten er geboekt zijn na de uitrol van Netflix in België. Zeg maar, om terug on topic te komen.
En uiteindelijk krijgt iedereen ook de algemene voorwaarden voorgeschoteld alvorens een contract af te sluiten bij zijn provider. Voldoet de provider niet meer aan de behoefte, is het misschien niet slecht om te zien of er andere mogelijke alternatieven zijn.
Ik denk dat het met de komst van Netflix al bij al nogal meevalt voor de providers. Download verschuift wat meer naar streaming, en ik ben toch wel eens curieus hoeveel klanten er geboekt zijn na de uitrol van Netflix in België. Zeg maar, om terug on topic te komen.
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb zelf ook EDPnet en doe ook redelijk wat met dat lijntje. Reken op ongeveer 1TB/maand (zou nog eens exact moeten kijken) soms. Nooit heb ik ze horen klagen. Maar EDPnet is niet zo klein hoor als je hun netwerk bekijkt. Vergeet niet dat ze ook online zijn in NL en RU! Op http://www.edpnet.be/nl_be/dit-zijn-wij/netwerk kan je zien vanaf welke datacentra ze online zijn en - belangrijker - op welke peeringplatformen ze aanwezig zijn. En dat zijn er aardig wat! Zeker in vergelijking met Telenet/Belgacom! Netflix is voor hun een eitje bvb via de ams-ix waar Netlfix een 100GE poort heeft en EDPnet 10GE. En dan zwijg ik nog over linx en de-cix...
Telefonie = EDPnet + OVH
- petrol242
- Elite Poster
Daarin heb je gelijk. Zo klein zijn ze eigenlijk nu ook weer niet met een solide netwerk. Maar ik bedoelde markt technisch zijn ze een kleine speler op de Belgische markt. Maar één van de redenen waarom ik voor Edpnet heb gekozen is het (nu doe ik het weer) "onbeperkt", laat ons zeggen "zonder zorgen" dataverkeer. De kids zijn me er dankbaar voor omdat ze onbezorgd kunnen Netflixen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk. Basic Internet, kwam altijd ruim toe. 20GB/maand ofzo.petrol242 schreef:Ik denk dat het met de komst van Netflix al bij al nogal meevalt voor de providers. Download verschuift wat meer naar streaming, en ik ben toch wel eens curieus hoeveel klanten er geboekt zijn na de uitrol van Netflix in België. Zeg maar, om terug on topic te komen.
Eens een maand is iets downloaden, dan misschien 30-50GB/mnd max.
Nu mijn eerste volle maand met Netflix, zit ik al op 83GB na 21 dagen...
Veel hangt idd af van het aantal Netflix gebruikers. Maar die het hebben, hebben volgens mij toch een (veel) hoger verbruik. En dan nog vooral in de piekuren, mijn torrents kwamen alleen 's nachts binnen..
-
- Deel van't meubilair
Ik heb ze bewust letterlijk genomen om de reden dat mensen hier nooit tevreden zijn. Kijk maar naar de topics uit het verleden en ongeacht welk getal je erop plakt, er zijn er altijd die klagen dat het nog niet genoeg is. Als provider heb je dan inderdaad twee opties, je stelt bepaalde limieten op (en TN is daar gevoeliger aan vanwege z'n netwerk topologie) of je neemt gewoon de bluts met de buil (en hoopt dat de gebruikers elkaar wat compenseren).petrol242 schreef:Ik denk dat je mijn uitspraak iets te letterlijk hebt genomen en ze nogal dom hebt geïnterpreteerd.
Bij gas, water, electriciteit, ... betaal je nog steeds per verbruik... da's op zich een limiet die aan het denken zet. Moest men dit bij internet doen zouden mensen er ook wel anders mee omspringen.petrol242 schreef:Met onbeperkt gebruik bedoel ik gebruiken wat je nodig hebt. Op je gasteller staat toch ook geen beperking van bv 80 kubieke meter per maand, zeg maar om deze platte vergelijking door te trekken ? (behalve de sociale abonnementen dan). Wil dat daarom zeggen dat ik de gaskraan volle bak zou open zetten ? Akkoord, daar geldt een eenheidsprijs
Het was zeker niet de bedoeling je te kwetsen... wel om je met je neus eens op de feiten te drukken. Ik lees hier vaak ook "ongepaste" reacties dat providers bedriegers zijn, het allemaal te duur is en dat onbeperkt maar moet kunnen... zonder dat mensen eens de andere kant van het verhaal bekijken (of nog maar de moeite doen het te begrijpen).petrol242 schreef:maar dan nog vind ik je uithaal eigenlijk nogal ongepast en begrijp ik je kwetsende reactie niet echt.
Stel dat we rekenen aan 20% (wat zo'n 5 uurtjes per dag zijn)... dan zit een BGC alléén al nog steeds aan zo'n 6 Tbits (of 3x zoveel dan een gemiddelde load op AMS-IX).petrol242 schreef:Al helemaal van de pot gerukt is je vergelijking met de situatie alsof iedere gebruiker bij zijn provider zijn verbinding constant op volle bak zou benutten.
Denk je dat TN niet liever gewoon "onbeperkt" zou aanbieden zodat het verlost is van de meter toestanden ? Je schreef in je post dat je de fysieke beperkingen begrijpt maar blijkbaar is dit niet geheel zo. Als provider doet men de nodige inspanningen om dit op te lossen (zodat je ondertussen met een Whoppa best 4 a 500 GB kan downloaden) maar dit kost gewoon miljarden.petrol242 schreef:Waar mijn uitspraak wel over gaat is het onbeperkt aanbieden van de gewenste data. Het kan toch niet zijn dat mensen moeten zitten tellen omdat hun provider een limiet zet op de doorzet.
Over respect gesproken... verdiep je aub. eens wat meer in de achtergrond in plaats van zo gratuit dergelijk dingen te schrijven !petrol242 schreef:want ga je er over dan vlieg je alsnog op smallband en nog meer van die afzetterij.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ondertussen ben ik overgezet naar het Maxi Pack en zijn de extra volumeblokken ook weer gratis.johcla schreef:Raar... Ik heb 2 abonnementen Comfort Pack. Bij het ene is het goed (lees: gratis extra volume), bij het andere is het fout (lees: extra volume te betalen). Bij het 'foute' zie ik ook de optie Volume onbeperkt staan aan 7,5 EUR/maand. Dat is toevallig wel het abonnement dat ik vandaag heb laten veranderen in een Maxi Pack, dus ik ga eerst wachten tot die wijziging doorgevoerd is alvorens Eva te contacteren.
- petrol242
- Elite Poster
Vandaar dat ik in mijn reactie ook toegaf dat gas, water en elektriciteit met een eenheidsprijs bepaald word... (prijs per eenheid dus). En wat internet betreft, heeft dat er wel ooit geweest. Denk maar aan de inbelverbindingen met modem of ISDN, weliswaar per tijdseenheid, en niet per data eenheid. Ten andere dat laatste was toen nog niet echt van tel, gezien de beperkingen destijds. In die periode zat ik soms aan facturen van tegen de 30 000 oude Belgische frankjes.r2504 schreef:Bij gas, water, electriciteit, ... betaal je nog steeds per verbruik... da's op zich een limiet die aan het denken zet. Moest men dit bij internet doen zouden mensen er ook wel anders mee omspringen.
Bij TN heb je gelijk dat die wat gevoeliger zijn door meerverbruik, maar dat ligt dan wel eerder aan het netwerk van TN naar de eindgebruiker met zijn gedeelde kabel, dan aan de backbone.
Nu, ik denk dat er al genoeg interessante discussies op dit forum te vinden zijn over snelheid en datavolume, dus hou ik het wat dat betreft hier wel bij.
-
- Elite Poster
en... ik zit op small band. (basic internet)
Netflix werkt nog, maar gaat max tot 512x384 aan 750kbps.
Lage resolutie maar weinig compressie maakt het aanvaardbaar op de telefoon.
Straks is testen op de TV/Chromecast.
Lage resolutie maar weinig compressie maakt het aanvaardbaar op de telefoon.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik ben nu ook al elke maand grootverbruiker door Netflix. Ondertussen al 500gb erdoor. Nog 3 dagen te gaan. Heb Whoppa, dus de smallbandsnelheid is 5mbit. Hiermee kan ik blijkbaar wel nog steeds full HD kijken. Kwaliteit is nog nooit verminderd. Ik kijk op AppleTV.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ja, je kijkt nog steeds 1080p maar de bitrate daalt van 5800 kbps naar 3850 kbps, wat toch enig kwaliteitsverlies betekent.kdhoe schreef:Hiermee kan ik blijkbaar wel nog steeds full HD kijken. Kwaliteit is nog nooit verminderd.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 25 keer
Akkoord, maar niet in de mate dat het me stoort.raf1 schreef:Ja, je kijkt nog steeds 1080p maar de bitrate daalt van 5800 kbps naar 3850 kbps, wat toch enig kwaliteitsverlies betekent.kdhoe schreef:Hiermee kan ik blijkbaar wel nog steeds full HD kijken. Kwaliteit is nog nooit verminderd.
-
- Elite Poster
Test uitgevoerd. Voor de kindjes "101 Dalmatiers" opgezet (Chromecast), en bij zo'n oude tekenfilm is het nog goed te doen. Toch zeker voor hun.ddd schreef:en... ik zit op small band. (basic internet)
Daarna ook eens een test gedaan via mijn eigen homespot, en dan krijg ik wel bijna 2Mbit , en een 1750kbps Netflix stream.
Nog 2 dagen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Hier nu ook al enkele dagen op smallband. Mijn vrouw (grootste Netflix kijker hier) had het nog niet eens gemerkt. Zelf merk ik het wel dat surfen e.d. dan toch wel beduidend trager wordt als zij de lijn voltrekt met Netflix .
EDIT: dit is overigens met Whoppa, dus 5 Mbps tijdens smalband.
EDIT: dit is overigens met Whoppa, dus 5 Mbps tijdens smalband.
Laatst gewijzigd door Tomby 14 nov 2014, 11:58, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Zelf ook nog "The Office" gekeken op Smallband (1Mbit). Ging eigenlijk vrij goed.
Alleen mag er dan niemand wat anders gaan doen. Facebook, youtube... Maar "noway" dat ik naar Whop ga!
Alleen mag er dan niemand wat anders gaan doen. Facebook, youtube... Maar "noway" dat ik naar Whop ga!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Dat ze met smallband willen werken, tot daar aan toe als het echt voor de performance van het netwerk is, maar 1Mbit is toch wel drastisch in mijn ogen. Wist niet dat men werkelijk naar het stenen (IT-)tijdperk werd gesmeten dan.
- MichelLoyen
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
@kloon: Welke Facebook korting? (of heb ik dat gemist in deze thread?). Hoe krijgt ge die dan?
Bvd!
Bvd!
- MichelLoyen
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Ah zo! Ik was Idd niet helemaal mee, ik dacht dat het een typefout was
Bedankt voor de link...ik ga het ook eens bezien
[ Post made via mobile device ]
Bedankt voor de link...ik ga het ook eens bezien
[ Post made via mobile device ]