PC start op, advanced boot menu komt, pc herstart vanzelf

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 mei 2004, 23:38
Locatie: Brussel, België
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb al 3 dagen problemen met mijn pc, ineens wou hij niet meer opstarten, en herstartte hij vanzelf. Dus probeerde ik WinXP opnieuw te installeren, maar dan als ik windowsupdates wou doen viel het terug uit en herstartte hij niet
Dit is nu al de derde keer, deze keer wou ik mijn audio kaart opnieuw installeren, dus uninstall ik de driver en install hem opnieuw, ik herstart de pc, en het advanced boot menu komt tevoorschijn. (We apologize bla bla) en dan kan je kiezen Safe Mode,... Last known good config, en start normally maar eender welk dat ik doe, pc herstart gewoon en ik kom op hetzelfde scherm, ik kan wel nog in bios en zo dus das ok, ik weet het echt niet meer, dit is al de derde keer, soms was het wanneer ik windowsupdates doe dat ie vanzelf uitvalt en dat dit scherm of andere error kwam, nu wil ik herstarten na audio driver te herinsalleren,
Daamn wat is dit probleem toch please iemand moet mij helpen ik ben er al 3 dagen mee bezig! en ik heb geen zin om pc terug opnieuw te installeren, ghosten, en updates en progs installeren.

bedankt
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zou het kunnen dat hij SP2 installeerd ?

Misschien is een van je drivers niet compatible ?
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 mei 2004, 23:38
Locatie: Brussel, België
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

neen, ik heb het voorgehad bij een echte install, dus van een originele cd, en dan ook van een ghost image van de originele installatie
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Installeer je die gewoon over de bestaande install of laat je XP een format doen op je schijf??
Indien niet kan je eens een format doen zodat alle data en installfiles verwijderd zijn en dan met een clean install beginnen.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 mei 2004, 23:38
Locatie: Brussel, België
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik heb hem al verschillende keren geformat voor cleane install, en met die ghost image format hij C sowieso.
Ik ben nu bezig met een memory test, memtest86 ofzoiets via Bootable kopie van dat progje
FreeBee
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 nov 2004, 22:50
Locatie: Olen

Ik heb vandaag nog het zelfde verschijsel aan de hand gehad doch bij mij was het probleem verholpen door checkdisk uit te voeren.
Mogelijk zit er een foutje in je partitie dat niet verholpen word door te formateren.
Freedom takes it all hombres amigo.
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 mei 2004, 23:38
Locatie: Brussel, België
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nope, het was het Ram geheugen dat defect was, was een nieuwe 512MB 333mhz heb testje gedaan (memtest86) en bleek idd slecht/kapot te zijn :oops:
Gebruikersavatar
anoniem
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 30 mei 2004, 11:22

Hi, :-D

ja ja het geheugen hè :wink:

wil je graag alvorens iets te posten eerst alles ff teste, as ut kan? :idea:

I don't kill kittens, but shoot down nut cases.... :evil:

oops...... :oops:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mja, je denkt niet altijd aan alles op het moment dat je merkt dat iets niet werkt. Paniekreacties, weet je wel? ;)

Net zoals vandaag bijvoorbeeld. Een PC gemigreerd gehad naar het nieuwe Windows 2003-domein, en de kous was af. Dachten we. Als je op een printer klikte gaf die wel "gereed" (dus dachten we dat alles in orde was), maar bij het afdrukken crashtte de applicatie waaruit de opdracht gegeven was. Zo zie je maar; je denkt er misschien wel aan om te kijken of een printer bereikbaar is, maar de fout gebeurt pas bij het effectief afdrukken ...
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”