wil wat gaan oefenen met python (beginner) en dacht eclipse te installeren, maar ondanks dat er op mijn Yosemite imac java 7 staat, geeft de eclipse.app (luna 4.4.1) de melding dat ik de verouderde java 6 moet installeren? is dit normaal en waarom?
tenzij er andere alternatieven zijn eclipse (ik ken al netbeans)
eclipse luna 441 vraagt om verouderde java 6?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Kan dit u verder helpen?
http://stackoverflow.com/questions/1035 ... or-the-mac
Lijkt me vreemd dat eclipse niet hoger als 1.6 kan...
http://stackoverflow.com/questions/1035 ... or-the-mac
Lijkt me vreemd dat eclipse niet hoger als 1.6 kan...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
zag/ziet er ok uit, tot ik het wilde installeren en ik dezelfde melding krijg dat ik eerst de verouderde java 6 moet installeren...cptKangaroo schreef:https://www.jetbrains.com/pycharm/
en indien ik update naar java 8 zou dat helpen?
-
- Elite Poster
denk dat ik de oorzaak gevonden heb als ik dit lees van jetbrains support
Current JDK 1.7 and 1.8 versions have several critical issues. We can't default to the new JDK version until these issues are resolved. Please check the list of the known issues below:
alleen vraag ik me af als ik dan java 6 installeer of ik dan de huidige java 7 kwijtspeel of wordt die erlangs geïnstalleerd?
Current JDK 1.7 and 1.8 versions have several critical issues. We can't default to the new JDK version until these issues are resolved. Please check the list of the known issues below:
alleen vraag ik me af als ik dan java 6 installeer of ik dan de huidige java 7 kwijtspeel of wordt die erlangs geïnstalleerd?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je kan zonder problemen meerdere JDK/JRE's draaien op dezelfde PC (staan netjes naast elkaar).bartman schreef:alleen vraag ik me af als ik dan java 6 installeer of ik dan de huidige java 7 kwijtspeel of wordt die erlangs geïnstalleerd?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
Als je wil Python leren waarom zou je dan een IDE installeren dat Java nodig heeft en niet slim genoeg is om een Mac versie te hebben? Apple heeft eigen versies van Java voor een reden...
Het enige wat je nodig hebt om Python te leren en te schrijven, is een goede text editor. TextWrangler, bv.
Het enige wat je nodig hebt om Python te leren en te schrijven, is een goede text editor. TextWrangler, bv.
-
- Elite Poster
het lukt me helaas niet om textwrangler te installeren. t.t.z. het lukt wel, maar ik kan geen python code ingeven. het print commando is voor texwrngler precies een gewoon woord, er wordt ook nergens een kleur gebruikt ofzo . ik tik in print ("hello world") en doe run dit geeft een errorcyrano schreef:Als je wil Python leren waarom zou je dan een IDE installeren dat Java nodig heeft en niet slim genoeg is om een Mac versie te hebben? Apple heeft eigen versies van Java voor een reden...
This file doesn’t appear to contain a valid ‘shebang’ line (application error code: 13304). Als ik IDLE gebruik werkt dat printcommando wel.
-
- Elite Poster
ok was iets te voorbarig, het lijkt of ik eerst het leeg blad moet opslaan. wel jammer dat textwrangler het antwoord niet in hetzelfde venster kan weergeven maar de terminal opent of een apart venster
snap het niet, textwrangler zit blijkbaar met 2 python versies?
zowel print "hello world" alsook print ("hello world") werken. dus ik zit met een python 2, en 3, editie?
snap het niet, textwrangler zit blijkbaar met 2 python versies?
zowel print "hello world" alsook print ("hello world") werken. dus ik zit met een python 2, en 3, editie?