Een "foutje" duurt minstens 1.5 jaar?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

We zagen de beelden van De Wever die in een Porche stapte nadat de chauffeur een "papiertje" op de grond gooide. Een parkeerboete zo bleek. De auto had verschillende nummerplaten voor- en achteraan, een foutje... (nog geen tijd gehad om een juiste te gaan halen) Ondertussen is bekend van wie de "foute" nummerplaat is en blijkt zij nog boetes gekregen te hebben.
Vandaag in De Standaard staat dat zij een aanmaning kreeg voor een boete van april 2013 (papiertje onder de ruitenwisser ook weggegooid?). Blijkbaar heeft de chauffeur al minstens 1.5 jaar niet door dat zijn nummerplaten niet dezelfde zijn. Een slecht karakter zou nog gaan denken dat het foutje met opzet gemaakt werd en dat boetes stelselmatig niet betaald worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Elke logisch denkende mens weet dat die chauffeur met opzet boetes niet betaalt. Ik zal nooit vergeten dat die chauffeur een boetepapiertje sluikstortte voor het oog van de camera's.

Zelfs een logisch dekend N-VA-parlmentslid heeft z'n kak daarvoor moeten intrekken:
Twitter: https://twitter.com/WilfriedVdaele/status/520178595839614976
Twitter: https://twitter.com/WilfriedVdaele/status/520616010161074176
Laatst gewijzigd door raf1 25 okt 2014, 11:20, in totaal 1 gewijzigd.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Deze man zal niet ontslaan worden, integendeel hij wordt kabinetschef van - ik dacht - Vicepremier Jambon...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Altijd al geweten dan onze regering uit criminelen bestaat :beerchug:
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Door de brave smurf uit te hangen kom je nergens. Zo werkt dat nu eenmaal.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Blijkbaar is het dus de voorste plaat die verkeerd is. Mja, dan kun je hem toch wel het voordeel van de twijfel geven. Als je doelbewust verkeerde platen wil hangen zul je het wel vanachter doen, zeker met zo een auto, gezien 90% van de flitscontroles van langs achter gebeuren.
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Anderhalf jaar? Met een Porsche?

De personen die ik ken en die een Porsche hebben kan ik misschien wel maar op 1 vinger tellen, neem het er maar van aan dat die het wel geweten zal hebben als er een krasje op staat, of een nummerplaat niet klopt/verdwenen is... Misschien niet representatief wat ik hierboven schrijf, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat hij dat nooit heeft opgemerkt in die anderhalf jaar tijd.

Om opzettelijk (parkeer)boetes te vermijden? Misschien. Tijdsgebrek en gewoonweg vergeten? Mogelijk.

<tinfoil>Geplande media-aandacht van de N-VA? Ook een mogelijkheid...</tinfoil> :bdaysmile:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

anderhalve week, zoveel respijt kan je krijgen ivm 'geen tijd' maar anderhalf jaar ?

Fikse boete en een de auto verbeurd verklaren...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Als ik zie hoe de parkeerwachter hier werken dan krijg je met een verschillende plaat vooraan geen enkele boete (sorry, retributie) meer. Ze kijken of je een ticket/schijf hebt liggen en zo niet nemen ze een foto van de voorkant van de auto, nooit achteraan. In dit geval werden de papiertjes onder de ruitenwisser weggegooid en gingen alle boetes/aanmaningen naar Limburg. Na klacht zien ze dat het om een andere auto gaat en wordt de zaak geklasseerd.

En dan denken dat mensen met zo'n ingesteldheid kabinetchef mogen worden... :nono:
Bye, Maurice
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Parkeerwachters nemen een foto van de voorkant, omdat daar tegelijk de nummerplaat èn de voorruit mee op staat, om zo te voorkomen dat mensen zonder ticket parkeren en achteraf komen claimen "maar ik had wel een ticket" omdat ze er nog een hebben gekocht, of een gevraagd aan iemand die er wel een had liggen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Gaatje gevonden om onder boetes uit te geraken? Zonder foto van de achternummerplaat kunnen ze eigenlijk niet bewijzen dat de plaat origineel is :-)

Achteraf een ticket kopen is moeilijk, die consoles waarop ze boetes intikken registreren het uur, en je ticket heeft dat uur ook, dus dat is makkelijk te checken. Helpt trouwens ook als je een straat verder de automaat gebruikt en in de tussenliggende tijd een overijverige je auto al genoteerd heeft. Als iemand er "nog een heeft liggen", moet dat toch al met de juiste datum/tijd en de juiste zone zijn, dat wordt al heel moeilijk.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Parkeerwachters (in Nieuwpoort dan toch) trekken foto van voor EN achterkant.

En 't is weer komkommertijd zeker...
Doet me denken aan die berichten van de S.P.A. een tijdje geleden van bepaalde ministers die "ontslag" moeten nemen wegens aanwezigheid verjaardagsfeest.

Sommige dingen krijgen echt te veel media-aandacht...
Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Te veel?
Laat ons het zo zeggen: het is mss wat opgeblazen, maar het komt er wel op neer dat iemand een verkeerde nummerplaat heeft hangen, daar voor zover we weten (nog) niet bestrafd voor is (ook al is het duidelijk op beeld vastgelegd), dan nog ns op camera de boete op de grond gooit (voor mij gaat het niet eens over papiertje gooien), en we enkel een excuus van "nog geen tijd gehad" krijgen.

Als een "gewone" mens dat deed en de politie maakte de vaststelling, dan zou "nog geen tijd gehad" zeker niet vliegen als excuus; nee, fikse boete en wss auto aan de kant laten staan tot de zaak gefixed is, als er geen extra "moedwilligheid" door de politie bijgerekend wordt, want dan zijn de poppen helemaal aan het dansen.

En dan maakt het mij niet uit of het nu over een kabinetchef gaat of de eerste de beste, het nonchalant gedrag gecombineerd met de ogenschijnlijke straffeloosheid en dan nog ns voor een persoon in die positie...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Maar dat zou dan wel niet wekenlang in de media komen natuurlijk ;)
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ik had het moeilijker met die agent die een agent in opleiding leerde een boete te vernietigen. (= machtsmisbruik)
Bij mijn weten (kan ik natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen) heeft deze chauffeur niet de connecties waardoor hij geen boetes kreeg (kabinetchef != politie).
De politie daarentegen kan je wel verwijten te laks te zijn.

PS: Het gaat hier dan nog over 2 parkeer boetes, nog een geluk dat het niet over een snelheidsduivel gaat die mensenlevens in gevaar brengt. Het is nota bene een Porschechauffeur.
Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

FunkStar schreef:Sommige dingen krijgen echt te veel media-aandacht...
Mogelijk wel maar... Als jij (of ik) dat doet komt het niet in de krant maar ga je wel betalen. Het excuus toen de beelden op TV waren was dat de duplicaatplaat nog nieuw was en hij nog geen tijd had gehad om het recht te zetten. Nu blijkt dat die plaat er al 1.5 jaar op hangt, dat er al minstens 3 boetes waren (april 2013 + nog een 2e aanmaning + het papiertje dat op de grond werd gegooid in Brussel). De Limburgse vrouw heeft trouwens de eerste keer ook gezegd dat ze al verschillende boetes gekregen had waar ze niets van wist.
Ik ben zeker dat mocht die man ondertussen zijn boetes betaald hebben dat we dat ook al hadden gelezen.
Bye, Maurice
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

FunkStar schreef: PS: Het gaat hier dan nog over 2 parkeer boetes, nog een geluk dat het niet over een snelheidsduivel gaat die mensenlevens in gevaar brengt. Het is nota bene een Porschechauffeur.
Sorry maar door foutparkeren kan je ook mensenlevens in gevaar brengen, menig fietser zal dat kunnen beamen...

Soit, hoe kunt ge nu zo dom zijn om dat niet te zien?
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Hij is jurist, dus je kan aannemen dat dit niet zomaar een foutje is. Integendeel ...
Dat zegt veel over hoe hij denkt over de manier de rechtsregels op hem van toepassing zijn.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

....en de oplossing waar deze jurist mee komt aandragen: hij verkoopt zijn auto.

Dat toont aan hoeveel hij zelf van het probleem begrepen heeft en dat er 'bij de partij' ook niemand met gezond verstand hem zegt wat nu echt het probleem is.

Ik vermoed dan maar dat hij een nieuwe auto gaat kopen en er terug 2 verschillende platen gaat ophangen. :banana:

J.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Joe de Mannen schreef: Ik vermoed dan maar dat hij een nieuwe auto gaat kopen en er terug 2 verschillende platen gaat ophangen. :banana:
J.
Die mannen weten inderdaad perfect hoe ze de wet moeten omzeilen. :P
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

FunkStar schreef: Soit, hoe kunt ge nu zo dom zijn om dat niet te zien?
Om eerlijk te zijn, 2 cijfers omgewisseld zou ik ook niet eens merken aan men wagen, moest men ze weghalen dat zou ik merken maar moest men mijn nummerplaat bvb vervangen door een andere dat zal toch wel een tijdje duren.
Joe de Mannen schreef: Ik vermoed dan maar dat hij een nieuwe auto gaat kopen en er terug 2 verschillende platen gaat ophangen. :banana:
Het probleem van de twee platen was (volgens zijn zeggen dan toch) inmiddels opgelost, nog voor de verkoop.

Dat hij twee verschillende nummerplaten had en het niet had gezien eerst daar kan ik best nog inkomen. Dat hij vandaag de dag nog niet beter weet dan zijn boetepapier gewoon op de grond te gooien daarentegen. Overigens, waarom schrijven parkeerwachten niet de officiële (achterste) plaat op?

Het zal nu wel niet zo zijn, maar stel die man betaald met SMS-parkeren met zijn nummerplaat. De parkeerwachter kijkt de nummerplaat vooraan na, deze zit uiteraard niet in het systeem daar de gebruiker gewoon de echte nummerplaat gebruikt. => parkeerboete. Nogmaals, dat zal hier wel niet het geval zijn, maar vergissen is nog steeds menselijk natuurlijk.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Joe de Mannen schreef:....en de oplossing waar deze jurist mee komt aandragen: hij verkoopt zijn auto.
... aan de bvba van zijn vrouw waarschijnlijk :twisted:
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Goh, t'is nog thans makkelijk om daaronder uit te komen, laden & lossen is hier het codewoord.
1 x maal met politie & 1 maal met parkeerbedrijf voor gehad.. nooit meer iets van gezien (je geeft duidelijk aan dat je aan het lossen was, niet verkeerd geparkeerd stond & 5 minuten na de vaststelling weg was van die parkeerpaats)
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tja mijn broer heeft ook rondgereden met 2 nummerplaten die niet identiek waren. Nieuwe auto gekocht en gevraagd om de nummerplaat naar huis op te sturen + een duplicaat te maken en deze mee te sturen (om vooraan de auto te hangen).

Paar dagen later komen nummerplaten toe, mijn vader pakt deze uit, hangt deze bij wijze van verrassing aan de auto. Broer blij, maakt wat rondjes met auto en komt nadien tot de conclusie dat de plaat met de stempel vooraan hangt. Hij neemt de schroevendraaier, vijst deze er af en gaat naar de achterkant. Hangt daar toch wel niet ook een nummerplaat met een stempel op zeker! Dus jawel : van het DIVV had hij ook 2 verschillende nummerplaten gekregen en vader had er niet op gelet...

Nu, ik kan me dus wel voorstellen dat als beide nummerplaten één cijfer verschillen je dit snel over het hoofd ziet. Als het gaat om twee totaal verschillende platen is het wat anders natuurlijk...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”