Lijkt dit niet op telefoonscam ??????
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Mijn vrouw heeft een telenet mobiel abonnement waarop regelmatig gebeld word vanuit nummer +3255288233. Dit al enkele dagen aan een stuk. Omdat ze van nature uit geen gekende nummers negeert, heeft ze vandaag toch na 30 keer gebeld te zijn opgenomen. De persoon aan de lijn belde in naam van belgacom en belde zelfs regelmatig terug. Ook nadat ze niet op zijn voorstel inging bij het eerste gesprek. Heel opdringerig volgens haar.
Hier nog iemand met dezelfde symptomen :
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1592937
Hier nog iemand met dezelfde symptomen :
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1592937
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Bizar, vandaag op het werk diverse telefoontjes gehad van klanten die dit nummer wouden blokkeren... Er worden dus nog mensen lastig gevallen...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Mijn vrouw werd vandaag ook gebeld door belgacom. Maar ze heeft direct gezegd dat ze geen tijd had en ze gaan morgen terug bellen...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Premium Member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
Is een (heel) bizar geval ===> http://www.tellows.be/num/055288233
tot 01/12/2009 behoorde het toe aan Voxbone SA ....
In de lijsten van het BIPT is deze reeks 05528xxxx nog altijd vrij = geen operator ?
In de databank van CRDC is het onbekend.
Het is een geografisch nummer = zone Ronse.
Met andere woorden het is een groot ====> ?
tot 01/12/2009 behoorde het toe aan Voxbone SA ....
In de lijsten van het BIPT is deze reeks 05528xxxx nog altijd vrij = geen operator ?
In de databank van CRDC is het onbekend.
Het is een geografisch nummer = zone Ronse.
Met andere woorden het is een groot ====> ?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Eigenlijk is het crimineel dat iemand een CLIP kan gebruiken van een nummer dat niet eens bestaat, erger nog van een reeks die nog niet is toegekend...
Bij wie moet je dan terecht om zoiets te melden of te laten onderzoeken???
Bij wie moet je dan terecht om zoiets te melden of te laten onderzoeken???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Het onderwerp was me niet duidelijk. Vrouwlief was zo vriendelijk haar gedacht te zeggen voordat hij zijn verhaal kon brengen, maar belgacom kwam ter sprake. Daarom dat ik het hier postte zodat belgacom medewerkers hierover hun gedacht kwijt kunnen.
Was dit met hetzelfde nummer dat hier ter sprake komt ?kamiel schreef:Mijn vrouw werd vandaag ook gebeld door belgacom. Maar ze heeft direct gezegd dat ze geen tijd had en ze gaan morgen terug bellen...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik vermoed beginnen bij het BIPT en de ombudsdienst voor telecom?philippe_d schreef:Eigenlijk is het crimineel dat iemand een CLIP kan gebruiken van een nummer dat niet eens bestaat, erger nog van een reeks die nog niet is toegekend...
Bij wie moet je dan terecht om zoiets te melden of te laten onderzoeken???
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:22
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 19 keer
Vorig jaar ben ik ook zo eens een tijd lastig gevallen van telefoons die bleken te komen van Adviesbureau Totaalplan dat in opdracht van Belgacom ex-klanten opbelt: http://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/0484111088
Misschien zijn zij het opnieuw.
Contacteer in ieder geval Eva Van Belgacom. Nadat ik hen ha gewezen op de de vele klachten op bovenstaande link, is het gestopt bij mij.
Misschien zijn zij het opnieuw.
Contacteer in ieder geval Eva Van Belgacom. Nadat ik hen ha gewezen op de de vele klachten op bovenstaande link, is het gestopt bij mij.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Waarom zou dit crimineel zijn ? Bij mijn weten mag je zelf kiezen wat je uitstuurt als CLIP. Het is niet omdat Belgacom all CLIPs blokkeerd behalve indien deze gelijk is aan jou lijnnummer dat dit plots de standaard is hé, laat staan illegaal.philippe_d schreef:Eigenlijk is het crimineel dat iemand een CLIP kan gebruiken van een nummer dat niet eens bestaat, erger nog van een reeks die nog niet is toegekend...
Bij wie moet je dan terecht om zoiets te melden of te laten onderzoeken???
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Ik snap dat niet goed, als je wordt gebeld dan neem je toch op om te horen wie er belt? Het kan evengoed zijn van een bedrijf of organisatie waar je zaken mee hebt (bv. bank, verzekering, etc.), een overheidsdienst of wat dan ook; het kan zo veel zijn en het kan dringend zijn...mailracer schreef:Mijn vrouw heeft een telenet mobiel abonnement waarop regelmatig gebeld word vanuit nummer +3255288233. Dit al enkele dagen aan een stuk. Omdat ze van nature uit geen gekende nummers negeert, heeft ze vandaag toch na 30 keer gebeld te zijn opgenomen. De persoon aan de lijn belde in naam van belgacom en belde zelfs regelmatig terug. Ook nadat ze niet op zijn voorstel inging bij het eerste gesprek. Heel opdringerig volgens haar.
Dat gezegd gezijnde, ik ben in het verleden ook een keer opgebeld geweest als ex-Proximus klant. Het was toen een vriendelijk gesprek. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik bij Mobile Vikings was omdat mobiel internet belangrijk was voor mij en dat ik niet geïnteresseerd was om terug te veranderen. Men heeft dan ook niet verder aangedrongen. Dat was nota bene nog voordat Generation Connect bestond (bij de lancering daarvan ben ik wel spontaan teruggegaan naar Proximus).
Moraal van het verhaal: als je niet geïnteresseerd bent, maak dat dan duidelijk en zorg dat je zeker overkomt en dus geen blijk geeft van enige twijfel of interesse. Het is niet nodig om onvriendelijk te worden of de persoon direct te gaan onderbreken; die mens doet ook maar zijn job en zal al heel blij zijn als hij niet voor de zoveelste keer afgesnauwd wordt. Als je op de juiste manier reageert zal men normaal gezien niet meer aandringen of je nog lastig blijven vallen.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zo zou het in theorie moeten. In de praktijk werkt dit echter anders : die bedrijven krijgen een premie per ex-klant die terug komt. En daar schuwen ze een leugentje meer of minder niet voor hoor. Plots krijg je kortingen, extra beloningen, een halve voorrangservice, ... en later zie je daar natuurlijk niks van terug ...
PS : dit is niet bedoeld tegenover Belgacom/Proximus in dit geval. Het gebeurd vanuit alle kampen (helaas).
PS : dit is niet bedoeld tegenover Belgacom/Proximus in dit geval. Het gebeurd vanuit alle kampen (helaas).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Volgens jou mag ik dus gewoon het volledig onbestaand nummer 056 926111 als CLIP meesturen, hoewel dit nummer niet toegekend is, en zelfs de hele nummerreeks (56926) aan geen enkele provider gealloceerd is (en dus niet teruggebeld kan worden) ???VOiD schreef: Bij mijn weten mag je zelf kiezen wat je uitstuurt als CLIP.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 22 keer
Lijkt me duidelijk van niet:
[ Post made via mobile device ]Art. 504quater. § 1. (Hij die, met bedrieglijk opzet, beoogt een onrechtmatig economisch voordeel voor zichzelf of voor een ander te verwerven), door gegevens die worden opgeslagen, verwerkt of overgedragen door middel van een informaticasysteem, in een informaticasysteem in te voeren, te wijzigen, te wissen of met enig ander technologisch middel (de normale aanwending) van gegevens in een informaticasysteem te veranderen, wordt gestraft met gevangenisstraf van zes maanden tot vijf jaar en met geldboete van zesentwintig [euro] tot honderdduizend [euro] of met een van die straffen alleen.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hmm dat spreekt over informatica... Geen idee ...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Of het mag of niet, laat ik in het midden, maar als je dat doet, neem je jezelf als bedrijf toch niet serieus ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Tja... ik doe 't ook niet. Nummers die ik niet ken, laat staan "private" nummers neem ik ook niet op. Kan zijn dat ik wat moeilijker bereikbaar ben, hoewel niemand die ik niet ken mij op mijn persoonlijk toestel opbelt normaal. Als't dringend is kunnen ze perfect iets inspreken, dan bel ik gewoon zelf terug. Ik ben 't beu om 5x per week gebeld te worden voor onnozelheden: of ik niet wil overschakelen op een andere provider met een business abbo, of ik niet lokaal in 't krantje wil verschijnen, of ik niet wil sponsoren, of ik geen interesse heb om te verschijnen op een mobiel scherm langs een druk kruispunt, of ik geen interesse heb in een alarm voor mijn huis, ... om maar te zwijgen van allerhande headhunters die alweer een perfecte job voor mij hebben. 't Blijft maar doorgaan. Ik heb wel wat beters te doen! Inschrijven op allerhande lijsten om niet gebeld te worden lijkt wel het tegenovergestelde effect te hebben.nickz schreef: Ik snap dat niet goed, als je wordt gebeld dan neem je toch op om te horen wie er belt? Het kan evengoed zijn van een bedrijf of organisatie waar je zaken mee hebt (bv. bank, verzekering, etc.), een overheidsdienst of wat dan ook; het kan zo veel zijn en het kan dringend zijn...
Resultaat: ik neem standaard mijn GSM niet op als er gebeld wordt met een onzichtbaar of onbekend nummer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Inderdaad. Het getoonde CLIP veld is puur informatief en geef het geen enkele garantie over de identiteit van de beller. Er is een 2de CLIP veld dat wél het nummer van de lijn bevat maar dit is meestal niet zichtbaar voor de ontvanger. Zoek maar eens op 'CLIP no screening'.philippe_d schreef:Volgens jou mag ik dus gewoon het volledig onbestaand nummer 056 926111 als CLIP meesturen, hoewel dit nummer niet toegekend is, en zelfs de hele nummerreeks (56926) aan geen enkele provider gealloceerd is (en dus niet teruggebeld kan worden) ???VOiD schreef: Bij mijn weten mag je zelf kiezen wat je uitstuurt als CLIP.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- mailracer
- Elite Poster
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Als je na de eerste keer opnemen merkt dat je met de een of andere centrale te maken hebt en wat ruis of andere geluiden hoort, dan doe je de moeite niet meer om op te nemen bij volgende pogingen. En als het dringend is, dan spreekt met iets in, en word er redelijk snel teruggebeld indien nodig.nickz schreef:
Ik snap dat niet goed, als je wordt gebeld dan neem je toch op om te horen wie er belt? Het kan evengoed zijn van een bedrijf of organisatie waar je zaken mee hebt (bv. bank, verzekering, etc.), een overheidsdienst of wat dan ook; het kan zo veel zijn en het kan dringend zijn...
De discussie verder voeren over het al dan niet opnemen van een onbekend nummer kan hier gebeuren
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=550884#p550884
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Daarvoor dient inderdaad voicemail, wie niets inspreekt wordt ook niet teruggebeld;..NickG schreef: Resultaat: ik neem standaard mijn GSM niet op als er gebeld wordt met een onzichtbaar of onbekend nummer.
-
- Premium Member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
Dit kan enkel via digitale techniek (ISDN/GSM/VOiP/ .... )VOiD schreef:Inderdaad. Het getoonde CLIP veld is puur informatief en geef het geen enkele garantie over de identiteit van de beller. Er is een 2de CLIP veld dat wél het nummer van de lijn bevat maar dit is meestal niet zichtbaar voor de ontvanger. Zoek maar eens op 'CLIP no screening'.
De provider moet dit ondersteunen, het zal dan toch niet bij Belgacom zijn dat je een nepnummer gaat sturen van A naar B !
Welke Belgische provider laat dit wel toe ? volgens mij geen enkele !
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Uiteraard, anders kan je als beller ook niet zelf je CLIP bepalen.Dit kan enkel via digitale techniek (ISDN/GSM/VOiP/ .... )
Inderdaad niet via Belgacom. Maar bv. via Mobistar kan dit wel. En er zijn zeker nog andere providers die dit toelaten (ik dacht Colt maar ben niet zeker).De provider moet dit ondersteunen, het zal dan toch niet bij Belgacom zijn dat je een nepnummer gaat sturen van A naar B !
Welke Belgische provider laat dit wel toe ? volgens mij geen enkele !
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Premium Member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
Hoe programmeer je dat ? het is de klant die het moet programmeren (als de provider CLIP no screening toe laat, natuurlijk) !VOiD schreef:Inderdaad niet via Belgacom. Maar bv. via Mobistar kan dit wel. En er zijn zeker nog andere providers die dit toelaten (ik dacht Colt maar ben niet zeker).
@philippe_d heeft ooit al eens de vraag gesteld ====> http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=476832
Het ging daar over Mobistar en Weepee .... het antwoord is er niet gekomen !
En met welk systeem: ISDN/GSM/VOiP of .... ?
We spreken hier wel over een nepnummer sturen, met andere woorden eender welk nummer die je niet toebehoord of zelfs niet bestaat ?
Ik kan ergens naar toe bellen en in plaats van mijn nummer laat ik het nummer zien van "VOid" bij wijze van spreken ?
of mis ik een deel van het verhaal ?
- tommekentom
- Premium Member
- Berichten: 571
- Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
- Twitter: MisterTommie
- Locatie: Lille, FR
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Hier zijn ze er ook weer aan begonnen met meerdere nummers waarvan onder andere het nummer in de ot.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Nog niet gezien dat nr
Wel veel verborgen nrs. En steeds maar naar de maan sturen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wel veel verborgen nrs. En steeds maar naar de maan sturen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Even melden dat er momenteel een promotie loopt voor vasten klanten van proximus (mobiel).. Die mensen worden telefonisch op hun gsm-nummer gecontacteerd waar het abonnement op loopt.
De promo-dienst die daarvoor verantwoordelijk is geeft dan een getrouwheidskorting van een bepaald bedrag (afhankelijk van type abonnement) voor 1 jaar zonder verdere voorwaarden... Dus soms kan het interessant zijn toch even te luisteren naar die vervelende persoon die zich telkens opdringt.
De promo-dienst die daarvoor verantwoordelijk is geeft dan een getrouwheidskorting van een bepaald bedrag (afhankelijk van type abonnement) voor 1 jaar zonder verdere voorwaarden... Dus soms kan het interessant zijn toch even te luisteren naar die vervelende persoon die zich telkens opdringt.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Een promo-dienst die een getrouwheidskorting van een bepaald bedrag geeft voor 1 jaar zonder verdere voorwaarden ????
Waarom moeten ze dan mensen opbellen? Ze kunnen ze toch gewoon aan alle vaste klanten een getrouwheidskorting geven?
Of bedoel je: in ruil voor de getrouwheidskorting gaan de klanten terug een contract aan van één jaar (die ze wettelijk na 6 maanden kunnen opzeggen)
Waarom moet dit dan met een onbestaand, niet terug te bellen, nummer gebeuren?
Waarom moeten ze dan mensen opbellen? Ze kunnen ze toch gewoon aan alle vaste klanten een getrouwheidskorting geven?
Of bedoel je: in ruil voor de getrouwheidskorting gaan de klanten terug een contract aan van één jaar (die ze wettelijk na 6 maanden kunnen opzeggen)
Waarom moet dit dan met een onbestaand, niet terug te bellen, nummer gebeuren?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Jordumus : jij werkt voor dergelijk bedrijf ofzo?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Neen, de klanten hangen niet vast aan een contract of hebben geen opzeggingskosten. De reden waarom het er is lijkt me duidelijk: naambekendsheid, controle van gegevens en klantentevredenheid. Het is ècht zonder voorwaarden.philippe_d schreef:Een promo-dienst die een getrouwheidskorting van een bepaald bedrag geeft voor 1 jaar zonder verdere voorwaarden ????
Waarom moeten ze dan mensen opbellen? Ze kunnen ze toch gewoon aan alle vaste klanten een getrouwheidskorting geven?
Of bedoel je: in ruil voor de getrouwheidskorting gaan de klanten terug een contract aan van één jaar (die ze wettelijk na 6 maanden kunnen opzeggen)
Waarom moet dit dan met een onbestaand, niet terug te bellen, nummer gebeuren?
Waarom worden de mensen opgebeld? Voor bovenstaande reden EN omdat we niet zomaar zaken op de factuur mogen aanpassen. We voegen hier het element "Korting" toe op te factuur en dat mag niet zonder goedkeuring van de klant.
Waarom een niet terug te bellen nummer? Om te zorgen dat de agenten niet terug gebeld kunnen worden? De telefoontjes gebeuren van achter een telefooncentrale, dus het nummer dat je (al dan niet) te zien krijgt is een nummer dat door de telefooncentrale aan de operator werd uitgegeven, maar dat is dus, zoals jullie al opgemerkt hadden, een virtueel nummer, niet natrekbaar en ook niet contacteerbaar.
Moest het wèl een echt nummer zijn, dan zijn de operatoren volgens mij meer bezig met zelf telefoontjes op te nemen van klanten die willen weten wat er gebeurd als je naar dat nummer belt, dan kortingen uit te geven.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Waarom dan niet met een algemeen proximusnummer uitbellen ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Omdat dan intern niet nagegaan kan worden wie er verantwoordelijk was voor welk gesprek. Ook mag je de outsourcing niet vergeten die ook telkens hun eigen telefooncentrale hebben.Joe de Mannen schreef:Waarom dan niet met een algemeen proximusnummer uitbellen ?
J.
-
- Pro Member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
Maak dat de ganzen wijs...Jordumus schreef:Waarom worden de mensen opgebeld? Voor bovenstaande reden EN omdat we niet zomaar zaken op de factuur mogen aanpassen. We voegen hier het element "Korting" toe op te factuur en dat mag niet zonder goedkeuring van de klant.
-
- Pro Member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:44
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
De reden dat je als niet-klant lastig gevallen wordt, is heel simpel: de wetgever heeft, om de consument te beschermen, bepaald dat telecom operators de gegevens die ze technisch hebben (wie hoe lang naar waar belt bv.) niet mogen gebruiken om commerciële acties op te zetten.
De beller weet dus zo goed als niks en belt vaak geautomatiseerd WILLEKEURIGE nummers. Bij Proximus betekent dat lijsten die zo oud zijn dat ze niet meer beperkt worden door die wetgeving. De arme beller wordt dus constant geconfronteerd met niet meer bestaande nummers en klanten die al lang weg zijn.
Daarrond worden een hoop leugentjes verzonnen door onderaannemers om hun personeel toch maar te houden, want het verloop is nog veel groter dan bij andere telemarketing.
Ook dat er niet kan uitgebeld worden met een Proximus nummer is een leugentje. En dat er met een niet bestaand nummer uitgebeld wordt, zal wel afgedaan worden als een technisch foutje.
Moraal van 't verhaal: serieuze bedrijven doen dit soort acties niet. Proximus doet dit al heel lang en blijft volharden in de boosheid. Ze besteden het wel altijd uit, zodat ze eventuele gevolgen kunnen afwentelen op de onderaannemer.
De beller weet dus zo goed als niks en belt vaak geautomatiseerd WILLEKEURIGE nummers. Bij Proximus betekent dat lijsten die zo oud zijn dat ze niet meer beperkt worden door die wetgeving. De arme beller wordt dus constant geconfronteerd met niet meer bestaande nummers en klanten die al lang weg zijn.
Daarrond worden een hoop leugentjes verzonnen door onderaannemers om hun personeel toch maar te houden, want het verloop is nog veel groter dan bij andere telemarketing.
Ook dat er niet kan uitgebeld worden met een Proximus nummer is een leugentje. En dat er met een niet bestaand nummer uitgebeld wordt, zal wel afgedaan worden als een technisch foutje.
Moraal van 't verhaal: serieuze bedrijven doen dit soort acties niet. Proximus doet dit al heel lang en blijft volharden in de boosheid. Ze besteden het wel altijd uit, zodat ze eventuele gevolgen kunnen afwentelen op de onderaannemer.