hallo;iemand een goed idee om lop.com te verwijderen en ook searchweb2?Ik heb tot nu toe al zeker 6 verschillende programmas geprobeerd en ieder vind iets anders ,maar nog nie weg te krijgen.
Tis voor mijn gebuur,die mens word er zot van,telkens hij explorer opent ,floept ook 4 verschillende browers hijackers(?) mee aan ,en soms zetten die ook snelkoppelingen op het bureuablad.Dus denk da ze ingebakken zijn in register! Hoes beste te verwijderen? Welke scanner is de beste?Er zijn er al zovele nu?!
Voorlopig heeft hij een alternative browser (firefox) en die pakken sneller dan de I.E. en voorlopig geen probleem. Maar hij zou graag de gewone terug op punt hebben. Mercikes!
smerige lop.com
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik gebruik Ad-Aware en Spybot en daar krijg ik alles mee weg hoor Doe ook eens alle tijdelijke internet files weg, en de cookies enzo. Scan dan nog eens, als je dingen niet weg krijgt omdat ze actief zijn, probeer eens met move on boot die dingen dan weg te doen. Ook in Program Files enzo al die mappen van spyware deleten. Zod doe ik het en ik heb nog nooit blijvende spyware gehad.
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
lop.com is naast CWS een van de meest hardnekkige spyware-toestanden.
Misschien dat je met HijackThis nog items ziet staan die verdacht zijn. Je moet echt opzoeken in het register en kijken naar locaties van bestanden. Die dingen verspreiden zich in meerdere versies op verschillende plaatsen op je harde schijf; het is zoals een virus en herstelt zichzelf als je niet alle items weet te verwijderen.
Misschien dat je met HijackThis nog items ziet staan die verdacht zijn. Je moet echt opzoeken in het register en kijken naar locaties van bestanden. Die dingen verspreiden zich in meerdere versies op verschillende plaatsen op je harde schijf; het is zoals een virus en herstelt zichzelf als je niet alle items weet te verwijderen.
Je kan dit eens lezen.
Of anders online eens deze test doen. Klik op test for spyware now, deze test is gratis, voor echter Spy-sweeper volledig te kunnen gebruiken met al de mogelijkheden moet je wel die versie aanschaffen, best de Nederlandstalige versie 3.0 .
Ik heb deze software in gebruik en voel mij als in een versterkte burg, dit in samenwerking van Norton 2004 en Webroot versie 3.0.
Grtz,
Of anders online eens deze test doen. Klik op test for spyware now, deze test is gratis, voor echter Spy-sweeper volledig te kunnen gebruiken met al de mogelijkheden moet je wel die versie aanschaffen, best de Nederlandstalige versie 3.0 .
Ik heb deze software in gebruik en voel mij als in een versterkte burg, dit in samenwerking van Norton 2004 en Webroot versie 3.0.
Grtz,
Everything you always wanted to know about lop kun je vinden bij DoxDesk.
Manueel verwijderen staat er ook bij, maar het ziet er wel een hele klus uit.
Succes !
Manueel verwijderen staat er ook bij, maar het ziet er wel een hele klus uit.
Succes !
Nog een tip, als je al die rommel verwijdert hebt en je PC werkt nu zonder problemen, maak je onmiddellijk een nieuw herstelpunt. (bv. met de benaming na verwijderen spyware)
Nadien kan je best alle herstelpunten verwijderen in WindowsXP, behalve het laatste.
Niet dat je voordien een systeemherstel doet naar een vroegere datum en daardoor al je problemen opnieuw terugzet en je terug al die miserie hebt.
Hoe dat juist werkt kan je hier lezen
Nadien kan je best alle herstelpunten verwijderen in WindowsXP, behalve het laatste.
Niet dat je voordien een systeemherstel doet naar een vroegere datum en daardoor al je problemen opnieuw terugzet en je terug al die miserie hebt.
Hoe dat juist werkt kan je hier lezen
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 03 nov 2004, 10:54, in totaal 1 gewijzigd.
Als je dan gedaan hebt wat Blue-Sky voorstelt, kun je misschien de beveiligingsinstellingen van Internet Explorer aanpassen.
Op het tabblad beveiliging van internetopties zet je de site *.lop.com in websites met beperkte toegang zodat die geen activeX onderdelen meer kan uitvoeren. Op de site waar Krekkie naar gelinkt heeft staan nog een aantal bekende sites die met lop.com te maken hebben.
Om het iets makkelijker te maken zal ik een tekstbestandje toevoegen als attachment dat je dan gewoon importeert in het register door de extensie te veranderen in .reg en erop te dubbelklikken. Als je wil kan je het natuurlijk zelf ff bekijken in kladblok voor je de extensie verandert en er eventueel nog sites bijplaatsen.
Op het tabblad beveiliging van internetopties zet je de site *.lop.com in websites met beperkte toegang zodat die geen activeX onderdelen meer kan uitvoeren. Op de site waar Krekkie naar gelinkt heeft staan nog een aantal bekende sites die met lop.com te maken hebben.
Om het iets makkelijker te maken zal ik een tekstbestandje toevoegen als attachment dat je dan gewoon importeert in het register door de extensie te veranderen in .reg en erop te dubbelklikken. Als je wil kan je het natuurlijk zelf ff bekijken in kladblok voor je de extensie verandert en er eventueel nog sites bijplaatsen.
- Bijlagen
-
- LopProtect.txt
- (16.07 KiB) 67 keer gedownload
Spysweeper delete ook wel een aantal niet spyware zoals al je toegevoegde rechtemuisklik snelmogelijkheden in IE.
Het rare is ook die online scanner vind er 1 en als ik het programma installeer vindt hij niks, nl: Spy #d9661 -- Research In Progress
Mvg,
Kikker
Het rare is ook die online scanner vind er 1 en als ik het programma installeer vindt hij niks, nl: Spy #d9661 -- Research In Progress
Mvg,
Kikker
Laatst gewijzigd door kikker46 03 nov 2004, 20:13, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Bedankt: 2 keer
Adaware en spybot samen vinden veel, maar toch niet alles...
Een tijdje geleden bij mijn baas eens z'n PC'ke gekuist (de mens werkt nog met NT4, morgen heeft ie wel een nieuw PC'ke).
Adaware vond een 800-tal items, spybot S&D nog een 80-tal. En dan heb ik er nog een 2-tal manueel met Hijackthis en wat veilige modus perikelen verwijderd.
Je kan daar wel efkens mee bezig zijn natuurlijk. En je moet nog redelijk oppassen ook. Tijdens bovenstaande intermezzo, had ik blijkbaar wat teveel gekuist, en outlook wilde geen verbinding meer maken met onze exchange server. Dan maar Office er terug opgezet...
Die kleine 900 items is voorlopig wel mijn record. Maar dat moet beter kunnen natuurlijk...
Een tijdje geleden bij mijn baas eens z'n PC'ke gekuist (de mens werkt nog met NT4, morgen heeft ie wel een nieuw PC'ke).
Adaware vond een 800-tal items, spybot S&D nog een 80-tal. En dan heb ik er nog een 2-tal manueel met Hijackthis en wat veilige modus perikelen verwijderd.
Je kan daar wel efkens mee bezig zijn natuurlijk. En je moet nog redelijk oppassen ook. Tijdens bovenstaande intermezzo, had ik blijkbaar wat teveel gekuist, en outlook wilde geen verbinding meer maken met onze exchange server. Dan maar Office er terug opgezet...
Die kleine 900 items is voorlopig wel mijn record. Maar dat moet beter kunnen natuurlijk...
Met vriendelijke groeten,
Polleke
Polleke
eergisteren zes uur bezig gezeten op mijn zus haar pc met spyware en adware te deleten, en zoals je zegt delete adaware en spybot en c° niet alles, beste is om iemand te hebben die weet wat wel en niet thuis hoort op een normale cleane pc(ik dus in deze familie )
maar nu zit ik bij mijn neefje en helaas zit er hier ook lop.com op
heeft ondertussen al over de 900 traces gevonden
maar nu zit ik bij mijn neefje en helaas zit er hier ook lop.com op
heeft ondertussen al over de 900 traces gevonden
de pispaal <<