Geen DSL sync cityline

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 mar 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

zone 059 Oostende, abo is Cityline.
sinds 14u27 geen DSL synchronisation meer.
Laatst gewijzigd door dweezil op 21 okt 2014, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 mar 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

zonet verscheen dit in de log:

Code: Selecteer alles

17.10.14	15:18:10	DSL not responding (no DSL synchronization).
17.10.14	15:15:02	DSL is available (DSL synchronization exists with 30063/6063 kbit/s).
17.10.14	14:26:29	Internet connection cleared.
17.10.14	14:26:29	DSL not responding (no DSL synchronization).
....
15.09.14	06:12:21	DSL is available (DSL synchronization exists with 15697/2441 kbit/s).
Zou de snelheid van cityline verhoogd worden?
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Dat is geen normale profielverhoging. Mogelijk een probleem met je lijn die is opgelost.
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 mar 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

Intussen zijn we maandagmiddag en nog steeds geen DSL sync. Ik heb de telefoonkabel al eens uitgetrokken, eens getest met een andere kabel, de fb7360 eens herstart zonder resultaat. Is er nog iets dat ik kan doen om de telefoonlijn te controleren? Ik zit hier in een appartement in centrum Oostende.
Ik heb vrijdag in de late namiddag een service ticket geopend bij dommel, nog geen reactie gehad.
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 mar 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

Dinsdagmiddag nog steeds geen antwoord op het service ticket. Ik heb dan eens gebeld naar Dommel en kreeg daar het antwoord dat ze mij zo vlug mogelijk gingen helpen op dat service ticket. Rond 16u kwam er daar het antwoord dat ik een factory reset van de fritzox moest uitvoeren. Ik heb dat dan gedaan, zonder resultaat. Geen DSL sync. Ik heb het service ticket nu terug geopend.

to be continued...
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Welkom bij de Support van Dommel :bang: :bang: :bang: :bang:
Begin maar uit te kijken naar een andere provider.
Ik heb hetzelfde meegemaakt vroeger... Oplossing was enkel overstappen naar andere provider.
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 mar 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

Ik verdenk eigenlijk ofwel de bouw aan de overkant van de straat ofwel Belgacom Proximus zelf die een upgrade heeft gedaan aan de telefoonlijn want ik heb vroeger al buren in het appartementsgebouw horen klagen over Proximus tv.
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 mar 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

ik heb een mail gestuurd naar de huisbaas van het appartementsgebouw en kreeg dit als antwoord:
Dag xxx,

Ik weet dat ze vrijdag van belgacom geweest zijn voor flat 3A in uw gebouw en dat ze daar een aansluiting hebben gemaakt voor een belgacom/proximus pakket in deze flat. ik ben niet op de hoogte of dit een invloed kan hebben op uw telefoonlijn.

Er zijn geen klachten van andere bewoners.
Ik denk dat de oorzaak gevonden is :roll:
Ik heb deze info nu ook op mijn service ticket gezet, Nu terug wachten op een antwoord van Dommel.
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 mar 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

onmiddellijk aantwoord gekregen van Dommel:
We denken ook dat er een probleem op de lijn gaat zijn .
Kan u ons een contactnummer bezorgen en enkele dagen dat u beschikbaar bent zodat we een technieker kunnne inplannen ?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

dweezil schreef:ik heb een mail gestuurd naar de huisbaas van het appartementsgebouw en kreeg dit als antwoord:
Dag xxx,

Ik weet dat ze vrijdag van belgacom geweest zijn voor flat 3A in uw gebouw en dat ze daar een aansluiting hebben gemaakt voor een belgacom/proximus pakket in deze flat. ik ben niet op de hoogte of dit een invloed kan hebben op uw telefoonlijn.

Er zijn geen klachten van andere bewoners.
Ik denk dat de oorzaak gevonden is :roll:
Ik heb deze info nu ook op mijn service ticket gezet, Nu terug wachten op een antwoord van Dommel.
'k Denk dat er hier in Oostende ook wel een technieker zit die er precies om doet...
Heb 3-4 jaar geleden hetzelfde voorgehad, plots geen DSL sync meer :p
Ze hadden mijn paar gebruikt voor een andere klant zonder te controleren of er wel al iets op zat... Grrrr...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 mar 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

De technieker zal vanavond nog komen :
The appointment is set between 22/10/2014 16:30:00 and 22/10/2014 20:00:00.
:banana:
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 mar 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

oh boy...

Die technieker is hier geweest. Hij had nog nooit van Dommel gehoord. Hij testte de telefoonaansluiting in het appartement en die ging dus effectief niet. Dan is hij naar de kelder gegaan waar volgens hem vanalles verkeerd was. Na daar een tijdje gewerkt te hebben is hij naar de kast op straat gegaan om daar aan te werken. Dan kwam hij terug in mijn appartement. Hij testte de lijn en die nu werkte die volgens hem. De fritzbox daarentegen bleef zonder DSL sync.
We hebben de fitzbox herstart, een andere kabel geprobeerd maar nog steeds geen DSL sync. Hij heeft dan met een apparaat nog een test gedaan of de lijn ging voor adsl en die test lukte wel. De fritzbox bleef zonder DSL sync.

Volgens hem is de fritzbox kapot en dan is hij maar vetrokken. Zo blijf ik hier zitten zonder internet en telefoon.
dweezil
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 mar 2007, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

na nog wat testen via de Dommel helpdesk is het eindelijk terug in orde en krijg ik een DSL sync :-)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”