Volgens eerder bericht van Telenet zou het dus niet aan de poorten liggen. Maar ik heb een paar uur geleden wel onderstaand bericht ontvangen:
"Naar aanleiding van ons telefoongesprek daarstraks stuur ik je deze bijkomende info door. Zoals U misschien weet heeft Telenet ook een gaming department en ik heb uw vraag doorgestuurd naar hen. Deze dienst gaf mij als antwoord dat het misschien wel de moeite was om eens te gaan kijken op onderstaande link:
http://fifaaddiction.com/fifa-issues/lag-fix/ "
Dat is een pagina die ik al bijna vanbuiten ken ondertussen

En wat vind je onder puntje 3 (Router Set-up For Fifa):
PS3
UDP: 3074, 3478-3479, 3658-3659, 5223, 6000
TCP: 80, 443, 3659, 5223, 10000-10099, 42127
En dat is dan een pagina waar de Telenet "specialisten" mij naartoe sturen, en waar dus wel degelijk de verwijzing staat naar de te openen poorten.
En het zou wel kunnen dat dit niet de oplossing is voor mij, maar ik zou het gewoon graag even willen testen. Het is namelijk de enige mogelijkheid die ik nog niet heb kunnen proberen.