Tijdig voorsorteren !

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Wettelijk mag er een foutmarge op zitten van 10%. Paar weken terug hebben ze bij Volt de test gedaan.

Toen merkten ze op dat sommige merken daar serieus mee "foefelen." Minder werkelijke kilometers, dus al eens sneller op onderhoud, en ook lijkt het dat je wagen iets zuiniger is dan wat werkelijk is.

Mijn begrenzer en cc werkt trouwens enkel op veelvouden van 2 per uur. :)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Toevallig een Renault? Die had dat bij mij ook.
Die in men Peugeot werkt per km of in stappen van 5 als je ingedrukt houd. Snelheid wijkt 5 a 6km/uur af van de werkelijke snelheid (bouwjaar 2012).
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

De fabrikanten moeten dan ook met vanalles rekening houden hé, bandenslijtage, winterbanden,....
Reken maar eens uit hoeveel sneller je rijd op te teller met versleten banden ipv nieuwe.
Verder vind ik het een non issue, of je nu 120km op je teller rijd of op je gps, niemand die daar aanstoot aan neemt, laat staan dat je beboet wordt.
Ga je echter 126 of 128 op je gps rijden, dan valt dit wel ineens op en speel je roulette met je boetes hé.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

butskristof schreef:Hier nog erger: Opel Astra van 1997. Rijd ik voorbij zo'n bord dat je snelheid aangeeft en volgens mijn teller rijd ik iets meer dan 80 km/u, zit dat resultaat steeds tussen de 67 à 70 km/u. GPS geeft ongeveer dezelfde resultaten. Net onder 60 km/u geeft dan ongeveer 50 km/u op die borden/GPS. Autostrade heb ik nog niet getest.
Begint stilaan wel op mijn zenuwen te werken dat ik niet weet hoe snel ik effectief rij.. Wel nog niet geflitst geweest :D.
Zeker niet afgaan op die simpele borden langs de weg die je snelheid aangeven. Tijdje geleden moest ik een omleiding volgen om naar het werk te rijden. Midden de velden stond er daar ook zo een teller. Ik reed daar aan een goeie 50 per uur voorbij omdat sneller uitgesloten is wegens de smalle baan en de kronkels. Geeft dat ding toch wel een snelheid aan die ergens rond de 65 à 67 per uur schommelt zeker? Stel je voor dat het een flitser was geweest... Begin maar.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

butskristof schreef:Net onder 60 km/u geeft dan ongeveer 50 km/u op die borden/GPS...
Rij je wel met de originele bandenmaat rond?
http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Hier 160 op de teller, 160 op de CC en 157 op de GPS.. Prima zo!
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Met mijn moto is het zelfs zo dat wanneer het voorlaatste cijfer van de snelheid op de teller gelijk is aan het voorlaatste cijfer van de toegelaten snelheid, ik nooit te snel rijd (of toch niet geflitst word), ongeacht het laatste cijfer. :D Dus 39, 59, 79, enz... zit allemaal nog ruim binnen de marge. 130 op de teller is 120 op GPS. De moto is nu wel gekend voor zijn grote afwijking op te teller (suzuki v-strom).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”