Tijdig voorsorteren !

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Een Nederlandse klant van ons had het filmpje ook gezien. Zelf had ik er nog niet bij stil gestaan maar volgens de beste man heeft het 12 seconden geduurd alvorens de vrouw de uitrit neemt. Blijkbaar was hij beginnen tellen van zodra de uitrit in zicht verschijnt tot wanneer de vrouw op de uitrit rijdt en dat zouden 12 seconden zijn. Heb het zelf niet gechronometreerd maar misschien dat iemand hier dat wel heeft gedaan. Verder is het zo dat je in Nederland voor asociaal rijgedrag in aanmerking komt voor een "Educatieve Maatregel Gedrag en verkeer (EMG)". Die kosten betaal je zelf, ca. 800 euro en duurt 3 dagen. Nu, volgens onze Nederlandse klant komt deze vrouw netjes in aanmerking voor deze Maatregel (mocht zich dat in Nederland hebben voorgedaan).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

12 seconden... Mja, je moet natuurlijk ook wel weten dat dit een zeer lange afrit is dus die 12 seconden zeggen op zich totaal niets. Op zich is er ook niets mis met nog even wat trage voertuigen in te halen vooraleer je de afrit neemt, zolang dat veilig kan. En het is dat laatste dat natuurlijk essentieel is, want oordelen of het veilig kan, heeft alles te maken met anticiperen. Als ik enkel die 2 vrachtwagens zie, zal ik ook inhalen, maar in dit geval, waar het duidelijk gewoon een drukke colonne van vrachtwagens is, ga ik me ook wel goed op tijd al op het 1ste vak nestelen, omdat ik al weet dat niet altijd simpel is om dat te doen, en je dat dus zeker niet last-second wil gaan doen omdat je de afrit af moet.

Wat me nu overigens het volgende doet afvragen: is men volgens de wegcode verplicht om zo snel mogelijk de afrit te nemen ? Ik kan me in elk geval niet herinneren ooit zoiets gelezen te hebben. Er zijn immers ook plaatsen waar ik bij een wisselaar gewoon zo laat mogelijk de wisselaar neem, omdat alles opstropt aan het begin van de wisselaar, en verderop er gewoon een compleet vrij pad is. En neen, ik heb het dus niet over zo laat mogelijk tussenwringen in files, maar gewoon aan de 'achterkant' van een wisselaar afrijden omdat daar gewoon totaal geen opstopping meer is. Simpel voorbeeld is de Binnenring, afrit Luchthaven/Diegem. Op die wisselaar komt ook al het verkeer toe dat van de E19 de Binnenring opmoet, en alles staat daar zo goed als stil. Bijna altijd kan je daar gewoon ipv op het 1ste vak direct te staan aanschuiven, gewoon via het 2de vak zo ver mogelijk doorrijden, waar je dan gewoon veel vlotter de afrit kan nemen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

En in navolging van heel deze heisa heb ik volgend artikel gevonden. Wat zijn onze buurlanden toch progressief ingesteld, in tegenstelling tot deze Bananenrepubliek waar Middeleeuwse waarden en tradities hoog in het vaandel worden gedragen:
http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/artic ... gens.dhtml
Misschien kan een mod dit afsplitsen naar een apart topic?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Dafke : ik rij 120, jij rijdt 140. Ik nader een kolonne vrachtwagens aan 90km/u, ik zie dat jij gevolgd wordt door een hele kolonne aan 140km/u. Zijt er maar zeker van dat ik ga voorbijsteken, en als ik in de beschreven situatie zit, al ruim op voorhand meestal, omdat anders die kolonne snelrijders denken een geitewollensokrijder te kloten en te ambeteren door hem niet meer te laten invoegen. :p Tis maar om te zeggen wie de frustratie veroorzaakt is meestal perceptie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:Op zich is er ook niets mis met nog even wat trage voertuigen in te halen vooraleer je de afrit neemt, zolang dat veilig kan. En het is dat laatste dat natuurlijk essentieel is, want oordelen of het veilig kan, heeft alles te maken met anticiperen.
Zoiets kan zelden veilig... want dan moet je op een nog kortere tijd van uiterst links naar de afrit... het filmpje geeft nogmaals aan wat de gevolgen hiervan kunnen zijn ! Ondertussen kan trouwens iemand de vrachtwagens op de afrit ook inhalen... iets wat je al evenmin kan zien. Trouwens wat is de tijdswinst van dit alles... enkele seconden :bang:
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

CeeSsss schreef:Als alle chauffeurs zulke ongevallen zouden moeten kunnen voorkomen, moeten we 80% van de baan halen, en de overige 20% intensieve rally-opleidingen geven.
Ja, dat zou moeten, zonder professionele rally opleiding. Ik vind het niet normaal om met 90km/h je voertuig in een blinde vlek te sturen.

In die situatie moet je gewoon wachten tot je voldoende overzicht hebt op de afrit ofwel hem gewoon laten schieten en de volgende nemen. Je zal misschien veel tijd kwijt zijn bij dat laatste, maar het is het risico om uzelf of iemand anders van het leven te beroven of in een rolstoel te duwen absoluut niet waard!
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

CeeSsss schreef:Mijn korte mening: ze had meer afstand moeten houden, maar dit is echt wel een "seconds from disaster" ongeval. Als alle chauffeurs zulke ongevallen zouden moeten kunnen voorkomen, moeten we 80% van de baan halen, en de overige 20% intensieve rally-opleidingen geven.
Waar kan ik mij inschrijven?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Gewoon even de gehaaste medemens een perspectief geven. Als je naar echts uitvoegt op 2 km van de afrit en achter een camion gaat hangen (90 km/u) ipv aan 140 door te vlammen (laten we even extremen pakken) kost je dit nog geen 30 seconden. (28,5714285714 om exact te zijn :P)
euromusic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

boran_blok schreef:Gewoon even de gehaaste medemens een perspectief geven. Als je naar echts uitvoegt op 2 km van de afrit en achter een camion gaat hangen (90 km/u) ipv aan 140 door te vlammen (laten we even extremen pakken) kost je dit nog geen 30 seconden. (28,5714285714 om exact te zijn :P)
Dit is over het algemeen bij te snel rijden. Die 10 km per uur extra doet echt ni veel tenzij je lange afstanden gaat doen (En om eerlijk te zijn is dit in Belgie nauwelijks het geval). Ik heb hier al mensen horen zeggen dat ze een "berekend risico" nemen als ze >120km/u gaan rijden. Maar als je dan zo een ongeluk zoals dit en dan is het toch zo berekend niet meer.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

En daarvoor hebben ze cruise control uitgevonden. Sinds ik een auto heb met cruise control heb ik maar 1 boete meer gehad (op dik 7 jaar tijd). Ik gebruik het ding te pas en te onpas: bebouwde kom, zone 70, zone 90, autostrades, ...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat was ook het eerste dat ik mistte bij men vervangwagen laatst. Zothandig, ook de begrenzer voor in zone 30.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

MClaeys schreef:Dat was ook het eerste dat ik mistte bij men vervangwagen laatst. Zothandig, ook de begrenzer voor in zone 30.
Tegenwoordig mag je ook niet meer al te lang meer uitbollen en flitsen ze je soms vanaf 't begin van een bord.

Ik blijf erbij, men schrikt mensen af met boetes en dit en dat nog, de mensen rijden daar ook zo naar, zondagrijders worden we allemaal.
Als er één iemand efficiënt rijdt en niet onnodig links of in 't midden blijft plakken is die iemand al raar en buitensporig voor de rest...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Sub Zero schreef:En daarvoor hebben ze cruise control uitgevonden. Sinds ik een auto heb met cruise control heb ik maar 1 boete meer gehad (op dik 7 jaar tijd). Ik gebruik het ding te pas en te onpas: bebouwde kom, zone 70, zone 90, autostrades, ...
Ik hoop dat je een snelheidsbegrenzer bedoelt, want een CC is gewoon levensgevaarlijk buiten de snelwegen. Zelf gebruik ik de begrenzer eigenlijk ook enkel op de snelweg, want als je dat ding constant moet verzetten, kun je al even goed gewoon zelf je snelheid in de gaten houden.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Bwah op wegen waar je continue 90 mag of continue 70 is - mits niet teveel verkeer, bvb 's nachts - de CC ook wel handig. Limiter is inderdaad wel handig als je veel door diverse zones 50 moet : gewoon instellen op 55 en je rijd vrijwel volkomen boetevrij.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De kunst is tegenwoordig al te weten waar je hoe snel mag rijden :!:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Tomby schreef: Ik hoop dat je een snelheidsbegrenzer bedoelt, want een CC is gewoon levensgevaarlijk buiten de snelwegen.
Pfffffffff... pak de fiets aub... Overdrijven is ook uw sterkste punt precies.
Iemand die buiten de autostrade ook de CC gebruikt, en geen camion bestuurd, zal wel weten waar hij mee bezig is en de gevaren er van kennen.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Ik gebruik de CC toch ook op alle wegen. Of ik nu gas minder/geef of de CC verlaag/verhoog blijft hetzelfde.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Dan zal het wel aan mij liggen. Toen ik voor het eerst met CC reed, vond ik het allesbehalve veilig, en eigenlijk ook helemaal zo praktisch niet. Vooral het feit dat bij het afremmen (en hoe vaak moet je dat niet doen ?!) de CC telkens afslaat, gaf mij direct al de neiging van gas bij te geven om een auto voor me voorbij te steken ipv me aan de snelheid te houden :D.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

CC met remfunctie, die remt stevig af, en bij zelf remmen en afslaan van de CC, gebruik ik de Resume knop, dan versnelt die terug. Kwestie van gewoonte hoor.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Dafke schreef:Iemand die buiten de autostrade ook de CC gebruikt, en geen camion bestuurd, zal wel weten waar hij mee bezig is en de gevaren er van kennen.
Ik denk dat ik bijna 90% van de tijd met CC rij en dit op zowat alle wegen. Ik hoef gelukkig nooit in de spits de baan op en heb meestal relatief rustige wegen (voor zo ver je dat tegenwoordig nog kan zeggen).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Wat ik zeg, hier wordt een pakske overdreven ze.. joengens toch :bang:

:offtopic:
Door die mentaliteit mogen onze kinderen bijna nix meer.. Stel u maar eens voor dat er de dag van vandaag een spelleke wordt gemaakt op een spelconsole zoals Mortal Combat, met een FATALITY of BRUTALITY.. ik denk dat het kot te klein is. En hoe hebben we ons daar toch mee geamuseerd!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik denk eerlijk gezegd dat jij aan het overdrijven bent over hoe er hier overdreven wordt... :angel:
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

krisken schreef:Bwah op wegen waar je continue 90 mag of continue 70 is - mits niet teveel verkeer, bvb 's nachts - de CC ook wel handig. Limiter is inderdaad wel handig als je veel door diverse zones 50 moet : gewoon instellen op 55 en je rijd vrijwel volkomen boetevrij.
Hiermee zou je wel eens in de problemen kunnen komen. Je gaat ervan uit dat men een correctie van 6 km/h van de gemeten snelheid aftrekt en dus in je voorbeeld op 49 km/h uitkomt.

En je hebt gelijk! Men past inderdaad deze correctie toe. Maar waarom doet men dit? Op de toegepaste snelheidsmeting zit namelijk een redelijk grote foutmarge en om zeker te zijn dat je niet ten onrechte wordt beboet ten gevolge van een meetfout, past men deze correctie toe.

Maar, … je hebt ook ongelijk: In je voorbeeld ga je er vanuit dat er een 100% correcte meting werd uitgevoerd. En dat is nu net het punt. Deze meting is niet 100% correct. Stel dat je pech hebt en je 55 km/h wordt gemeten als 58 km/h. Na correctie geeft dat dus nog steeds 52 km/h. Gevolg: PV in je bus. :x

Dit is een realistisch voorbeeld. Een fout van 3km/h teveel valt wel degelijk binnen de toegelaten foutmarge … :cop:

Troost je echter, de meeste onder ons maken diezelfde redeneringsfout. :wink:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Een snelheidsmeter mag niet meer aangeven dat wat je rijd. Dat is een regel :-)
Dus als je instelt op 55km/u dan mag je er van uit gaan dat je absoluut maximum 55km/u aan het rijden bent. Als ik mijn GPS aanzet, komt daarop mijn effectieve, berekende snelheid. Als ik mijn CC opzet op 55km/u dan is dit in werkelijkheid 52km/u (volgens GPS). Zo staat 75 gelijk aan 72km/u en 125 staat gelijk aan 122/123km/u.

Ken je auto :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

@Jaker: Die tegenredenering is volgens mij evenzeer fout.
Alle toestellen worden bij mijn weten geijkt. Elk PV bevat zelfs een referentie naar dat ijkingsverslag. De kans dat de meting dus afwijkt van de echt snelheid is m.i. dan ook behoorlijk klein. Waarom die 6% marge er dan nog is, is me ook een raadsel. Ik vermoed dat het iets historisch is waar men zich vroeger wou indekken tegen aanvechting omwille van vermeende onnauwkeurigheden omwille van een niet-recente ijking. Maar het is ook maar een gok...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

jaker schreef:Men past inderdaad deze correctie toe. Maar waarom doet men dit? Op de toegepaste snelheidsmeting zit namelijk een redelijk grote foutmarge en om zeker te zijn dat je niet ten onrechte wordt beboet ten gevolge van een meetfout, past men deze correctie toe.
Men kent nog niets eens de onzekerheid van hun meting... het toepassen van een foutmarge is dan ook pure nonsens !

Als je dit voor de rechtbank brengt kan je iedere snelheidsboete aanvechten... maar je moet wel iemand bij hebben die kennis heeft van deze materie.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Wat men mij ooit heeft wijsgemaakt (!) vanuit de federale politie te Gent : deze afwijking is er om ervoor te zorgen dat bestuurders die 51km/u in de bebouwde kom rijden (bvb bergaf) geen flitsboete zouden krijgen (en de politie dus wat minder werk heeft) en om ervoor te zorgen dat niet elke burger continue naar zijn snelheidsmeter kijkt in plaats van door zijn voorruit en spiegels.

In hoeverre dit klopt : geen idee...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8446
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Je snelheidsmeter moet idd altijd sneller aanduiden dan je werkelijk rijdt. De foutenmarge die in beide richtingen bestaat wordt dus kunstmatig verschoven.
De flitscameras hebben idd ook een afwijking in beide richtingen, maar die zal niet zo groot meer zijn.
Ik denk dat de marge vooral is om chauffeurs niet te veel te pesten en te zorgen dat we niet op onze snelheidsmeter zitten te kijken als we met het verkeer horen bezig te zijn.
In Nederland is de toegelaten afwijking trouwens slechts 3% dacht ik, maar de details weet ik niet.
Bij ons is het alvast 6% of 6km/u, de grootste van de twee wordt gekozen. In de praktijk is het dus 6km/u zolang je minder dan 100 rijdt, en 6% als je sneller dan 100 rijdt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

krisken schreef:Een snelheidsmeter mag niet meer aangeven dat wat je rijd
Foutje zeker? Een snelheidsmeter mag nooit MINDER aangeven dan wat je rijd.

Maar ik had het niet over de snelheidmeter in je auto, maar over de flistapperatuur. Ik ging er wel van uit dat je je auto kent en als je zegt 55 km/h, dat je dan ook echte 55 km/h bedoeld en niet wat op je snelheidsmeter staat. Deze zal normaal meer aangeven.
Tomby schreef:Alle toestellen worden bij mijn weten geijkt. Elk PV bevat zelfs een referentie naar dat ijkingsverslag. De kans dat de meting dus afwijkt van de echt snelheid is m.i. dan ook behoorlijk klein...
Weet je wat "geijkt" wil zeggen? Dat wil dus zeggen dat het toestel gegarandeerd voldoet, binnen de toegestane tolerantie.
Tomby schreef:Waarom die 6% marge er dan nog is, is me ook een raadsel
Zoals in mijn vorige post reeds gezegd: deze technische correctie dient als compensatie voor de eventuele fout. Meer moet je daar niet achter zoeken.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Hoe zit dat eigenlijk met die dynamische borden en flitspalen, stemmen die al op elkaar af?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

neen
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

jaker schreef:
krisken schreef:Een snelheidsmeter mag niet meer aangeven dat wat je rijd
Foutje zeker? Een snelheidsmeter mag nooit MINDER aangeven dan wat je rijd.

Maar ik had het niet over de snelheidmeter in je auto, maar over de flistapperatuur. Ik ging er wel van uit dat je je auto kent en als je zegt 55 km/h, dat je dan ook echte 55 km/h bedoeld en niet wat op je snelheidsmeter staat. Deze zal normaal meer aangeven.
Sorry, bedoelde inderdaad minder :-)

Als je de cruise control op 55 zet, dan gebruikt deze eveneens de snelheidsmeter hé. Daarom dat ik die marge van 5km/u extra altijd gebruik (35/55/75/95/125) : ik weet dat mijn wagen dan nipt boven de maximum snelheid gaat en tis makkelijk te onthouden.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8446
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Opgepast: uw afwijking wordt groter naarmate je sneller rijdt (meer omwentelingen van het wiel vermenigvuldigd met de afwijking per omwenteling).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Wat dus uiteindelijk ook een verkeerd beeld geeft van de km's!
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is wat ik ook dacht, echter blijkt dit bij mijn Citroën Berlingo anders te zijn.
Op welke snelheid ik mijn CC ook inzet op 5km/u boven de maximale selheid, ik rij steeds 2 a 3km/u erboven volgens mijn GPS.

55km/u op CC = 52a53km/u op gps
125km/u op CC = 122 a 123km/u op gps

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

VW Touran nog extremer:

132 Teller
128 CC
119 GPS
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Van welk jaar is die misschien? Zo een verschil is idd wel extreem.

Mijn auto'tje van vroeger was 130 op de teller gelijk aan 123km/u in real (Ford Fiesta'ke).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Hier nog erger: Opel Astra van 1997. Rijd ik voorbij zo'n bord dat je snelheid aangeeft en volgens mijn teller rijd ik iets meer dan 80 km/u, zit dat resultaat steeds tussen de 67 à 70 km/u. GPS geeft ongeveer dezelfde resultaten. Net onder 60 km/u geeft dan ongeveer 50 km/u op die borden/GPS. Autostrade heb ik nog niet getest.
Begint stilaan wel op mijn zenuwen te werken dat ik niet weet hoe snel ik effectief rij.. Wel nog niet geflitst geweest :D.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

krisken schreef:Van welk jaar is die misschien? Zo een verschil is idd wel extreem.

Mijn auto'tje van vroeger was 130 op de teller gelijk aan 123km/u in real (Ford Fiesta'ke).

2010 1.6TDI, 205/55 R16 van banden/wielen.

Op hoge snelheid nog extremer, doet op de teller bijna 210 terwijl top snelheid 186 in de specificaties.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8446
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

krisken schreef:Dat is wat ik ook dacht, echter blijkt dit bij mijn Citroën Berlingo anders te zijn.
Op welke snelheid ik mijn CC ook inzet op 5km/u boven de maximale selheid, ik rij steeds 2 a 3km/u erboven volgens mijn GPS.

55km/u op CC = 52a53km/u op gps
125km/u op CC = 122 a 123km/u op gps
Bij mij wel; bij gps 30 staat er op de teller 32-33. Bij 70 is dat al 75, bij 120 geraak ik op de teller makkelijk aan 128.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”