Statistiek website.

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Op de statistieken van mijn website staan een aantal onderdelen die ik niet zo goed begrijp:

1. Hits by response code:

a. partial content;
b. moved permanentely;
c. not modified;
d. not found.

Ik heb een heel aantal "hits" bij deze onderdelen ( die dan waarschijnlijk niet op mijn site geraakt zijn ? )

2. Search strings:

Daar staan blijkbaar een aantal "zoekopdrachten" zoals die zouden getypt kunnenzijn in een of andere zoekmachine ?

Als er iemand meer kan vertellen over deze twee onderdelen, het zou me verder helpen :mrgreen:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dat eerste is welke HTTP-statuscode de server stuurt. De bekendste is 404 (not found), maar er is ook 200 (ok), 302 (not modified).
Telkens je een pagina opvraagt geeft de server bepaalde headers mee, dingen die jij niet kan zien.
Even een voorbeeld:

Code: Selecteer alles

HTTP/1.1 302 Found
Date: Sun, 31 Oct 2004 12:42:11 GMT
Server: Apache/1.3.29 (Unix) PHP/4.3.8 mod_ssl/2.8.16 OpenSSL/0.9.7c
X-Powered-By: PHP/4.3.8
Connection: close
Transfer-Encoding: chunked
Content-Type: text/html

Dat is de header van www.userbase.be .

En met dat 2e heb je gelijk ja. In de referrer (informatie die de browser meezend van de vorige pagina) staat in het geval van Google vaak de zoekwoorden waarmee die persoon gezocht heeft in de URL-string. Je statistieken-programma weet die dingen er uit te halen.
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Ik vraag me vooral af wat code 304 ( not modified ) wil zeggen, omdat ik in de statistieken zeer veel van deze hits heb. Code 404 ( not found ) ook een aantal, is dat wanneer de surfer een verkeerd adres intypt ofzo ?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Statuscode 304 is 'not modified', maw: tov de versie die in je cache van je browser zit is deze niet gewijzigd en wordt dus niet opnieuw doorgestuurd. Voor een dynamische site als userbase ga je dat veel minder tegen komen, maar een site met veel statische info gaat dat veel meer voorkomen.

En 404 is bij dead links, fout getypte url's ja. http://www.userbase.be/dezepaginabestaatniet <- onze 404 se ;)
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Dank u Meon :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”