Goedkope Office 2013 gezocht

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Zitten thuis hier nog met Office 2003 te klooien. Zelf gebruik ik Office nagenoeg niet meer, maar vrouwlief ziet het toch niet zitten om naar gratis alternatieven over te stappen. Ze zou ook bij Outlook willen blijven omdat die dan kan syncen met haar iPhone en iPad, maar 2003 is niet meer gesupporteerd. En sowieso is het vanuit security standpunt eigenlijk al een slecht idee om nog 2003 te draaien hebben thuis.
Vanwege de Outlook requirement zou het dus wel de Home & Business versie moeten zijn, maar die heb je dus blijkbaar wel niet voor minder dan €200 *ouch*. Ik meen wel dat het voor studenten veel goedkoper kan, maar mijn kinderen zijn nog kleuters, dus vermoedelijk gaat die piste ook niet lukken ?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ofwel illegaal, maar dat zal uw vraag niet zijn
ofwel via werkgever (Microsoft HUP),
via school, (als je in het onderwijs staat, sommige scholen hebben een programma met MS)
als OEM pakket bij een laptop/computer, je kan dan de software 'grijs' downloaden en de legale key gebruiken. In the end blijft het een grijze licentie, maar het is niet zwart-zwart illegaal :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Onder bepaalde voorwaarden kan je goedkoop Microsoft software verkrijgen via het HUP Program (Microsoft Home Use).
http://www.microsofthup.com/hupemea1/fa ... ture=nl-NL

Vraag gewoon eens of jouw werkgever, of die van jouw echtgenote, de juiste licenties heeft.
Je kan dit zelfs on-line controlen op http://www.microsofthup.com/hupemea1/ho ... NL&wmpcode, op voorwaarde dat het e-mail domein van jouw werkgever bij Microsoft bekend is.

Dan krijg je (op jouw werk adres) een mail met de links om te bestellen...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Microsoft Office 365 Personal voor 69 euro (wel per jaar maar dan ben je steeds up to date).

Je hebt tevens een versie die 20 euro meer kost en die je op 5 toestellen mag installeren.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Afhankelijk van het aantal pc's dat je wilt gebruiken is Office 365 voor thuisgebruik misschien iets? http://office.microsoft.com/nl-be/produ ... 65233.aspx . Kan je tot op 5 systemen tegelijk gebruiken.
// what he said :P
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Kan je feitelijk office 365 open voor een jaar en daarna niet verlengen en toch de offline versies van word, excel,..., (legaal) blijven gebruiken met dezelfde key?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Legaal al zeker niet... je hebt een gebruiksrecht gekocht... niet de software.

Ik betwijfel ook of het blijft werken... vermoedelijk zal er wel een license check inzitten.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Bedankt voor de tips!

Die 365 is inderdaad wel goedkoper dan ik dacht, zeker voor een 5-PC (+ 5 tablet - die het eigenlijk wel extra interessant maakt) licensie die inderdaad max. €99 per jaar kost. Al tikt zoiets op termijn wel aan natuurlijk, en ik dan zelf me verplicht ga voelen van ook weer zoveel mogelijk Office dingen te gebruiken :D (kidding ofc).
@Stroper (haha, toepasselijke naam) : net gevonden dat 365 ook offline werkt, maar voor max. 30 dagen.

Op het werk jammer genoeg in elk geval geen HUP.

Nu overigens net ontdekt dat iCloud ook zijn eigen web based 'apps' heeft en je dus ook aan de computer wel je contacten en agenda kunt beheren. Dus vrouw is nu effen daarmee aan het experimenteren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:Nu overigens net ontdekt dat iCloud ook zijn eigen web based 'apps' heeft en je dus ook aan de computer wel je contacten en agenda kunt beheren. Dus vrouw is nu effen daarmee aan het experimenteren.
Als dat je probleem is... je kan een account aanmaken bij Outlook.com (het vroegere Hotmail dus) en hier heb je dus eveneens een webbased client. Tevens kan je dit mailbox, agenda, calender synchroniseren met diverse andere toestellen zoals iPhone. De vraag is hier gewoon of je kan leven met een web based mail client (persoonlijk ben ik daar geen fan van).
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

De offline-Mail client op OS X ondersteunt in elk geval IMAP en outlook.com/Hotmail heeft normaal gezien IMAP ondersteuning.
Of de outlook kalender ook werkt met de default "offline" OS X kalender zou ik niet weten(Google calendar in elk geval wel).
Voor contacten idem.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Stroper schreef:De offline-Mail client op OS X ondersteunt in elk geval IMAP en outlook.com/Hotmail heeft normaal gezien IMAP ondersteuning.
Kan je de account niet gewoon definieren als "Exchange"... iPhone kan dit en dat werkt volgens mij op een Outlook.com

IMAP is dan wel beter dan POP3 maar het blijft een halve oplossing.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 mar 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

r2504 schreef:Kan je de account niet gewoon definieren als "Exchange"
In outlook kan je dat met behulp van hotmail/outlook connector maar ik stel me voor dat op een andere client niet, iPhone werkt met Exchange ActiveSync.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik denk dat het 'probleem' momenteel nog veeleer is van: onbekend is onbemind, en ook wel van niet eens goed weten welke alternatieven er allemaal zijn. Bvb outlook.com ken ik, maar zag ik vooral als een e-mail service (on 2nd thought lijkt het wel nogal logisch met Outlook in de naam dat het meer is dan wat Hotmail was :)).

Zelf zit ik in het Google eco-systeem en dat gaat voor mij perfect voor mail, contacts en agenda. Ik heb onze Excel sheets van thuis al eens gedocified ( :) ) en dat ging, maar was wel verre van optimaal. Zeker qua grafieken en dergelijke schoot het rap tekort.

Ik weet zelfs niet of mijn vrouw echt wel aan Outlook vasthangt, of echt meer aan Outlook 2003 en dus elke verandering pijn zal doen. Zelfs Windows 8 heeft ze met moeite willen aanvaarden en is ze zeker niet van in de wolken, terwijl het m.i. toch echt wel een vooroordeel is gezien ze geenszins een power user is. Ook omwille van dat laatste ben ik enerzijds nog wat weigerachtig om veel geld uit te geven aan nieuwere Office, want kan even goed zijn dat ze constant gaat lopen vloeken op de nieuwe interface. Ik herinner me zelf nog hoe het toch wel zwaar wennen was op het werk bij de overgang van Office 2003 naar 2010.



Bon, om effen te recapituleren. De doelstelling is dus van Office 2003 uit huis te verbannen (niet secure) en tegelijk ervoor te zorgen dat de nieuwe oplossing liefst zo goed mogelijk integreert met haar iPhone/iPad want nu loopt ze echt te klooien omdat de kalender/contacts/... op haar iPhone/iPad niet gesynced wordt met haar PC.

Alternatieven:
* Office 365
* Office 2013
* Outlook.com Mail/Calendar/Contacts + alternatief voor Excel/Word
* Google Calendar/Contacts + alternatief voor Excel/Word

Laatste bullet ben ik al aan het uitproberen. Had haar vroeger al een GMail account aangemaakt en heb die in haar iPhone/iPad geconfigureerd. In de Agenda app daar merk je eigenlijk niet dat het via Google is, en voordeel is dat je gemakkelijk gesharede agenda's kunt toevoegen (heb er bvb een gemaakt voor de school-vakantiedagen van onze kinderen). Keerzijde blijft natuurlijk dat ze op de PC dan wel web based via GMail Calendar app moet werken.

En dan is er eigenlijk nog mail zelf. Momenteel gebruikt ze gewoon haar Telenet Mail. Idealiter zou ik haar eigenlijk een externe mail service (Outlook.com of GMail) willen laten gebruiken, maar ik denk dat het een moeilijke zaak wordt haar daarvan te overtuigen. Dus de oplossing moet eigenlijk sowieso ook wel met IMAP overweg kunnen zodat de mail gewoon op haar Telenet account blijft.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tomby schreef:Alternatieven:
* Office 365
* Office 2013
* Outlook.com Mail/Calendar/Contacts + alternatief voor Excel/Word
* Google Calendar/Contacts + alternatief voor Excel/Word
Je zou ook nog hosted Exchange kunnen overwegen... wat mij betreft nog steeds de meest flexibele oplossing (geen geknoei met allerhande protocols, werkt transparant, synchroniseerd perfect met haast ieder platform, zowel thin/mobile/fat clients, ...).
Tomby schreef:Momenteel gebruikt ze gewoon haar Telenet Mail.
Welke trouwens ook een calender en contacten heeft... maar geen idee hoe eenvoudig die synchroniseerd.

Uiteindelijk is het inderdaad beter je zo onafhankelijk mogelijk te maken van je provider.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

r2504 schreef:Microsoft Office 365 Personal voor 69 euro (wel per jaar maar dan ben je steeds up to date).

Je hebt tevens een versie die 20 euro meer kost en die je op 5 toestellen mag installeren.
De prijs van Office 365 Home is 99,- euro per jaar, en je mag deze 5 licenties zelfs verdelen onder uw "familie leden" (hoe ruim je dat ook opvat :) dus 20,- euro per jaar per persoon). Je kan ook naar believen deze licenties zelf terug intrekken, als je wil.
Stroper schreef:Kan je feitelijk office 365 open voor een jaar en daarna niet verlengen en toch de offline versies van word, excel,..., (legaal) blijven gebruiken met dezelfde key?
Ze blijven dan met zeer beperkte functionaliteit op uw PC staan (bvb wel bestanden openen, maar niet meer aanpassen).
Laatst gewijzigd door Edward Valckx op 21 okt 2014, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Als je office 2013 wil proberen, zodat je zeker bent dat je geen geld uitgeeft aan iets wat uiteindelijk toch niet voldoet.
Er zijn ongetwijfeld trials te vinden (bij veel OEM toestellen krijg je standaard 1 maand) of je test het via illegaal spul :)
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Office 365 Home kan je (officieel) gratis een maand proberen. Office 2013 niet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Edward Valckx schreef:De prijs van Office 365 Home is 99,- euro per jaar
89.99 euro...
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

99,- euro, zie http://office.microsoft.com/nl-be/buy/v ... 98564.aspx :)

Office 365 Home Premium (van uw link) is nu vervangen door Office 365 Home (al is het in feite hetzelfde).
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

heist_175 schreef:Als je office 2013 wil proberen, zodat je zeker bent dat je geen geld uitgeeft aan iets wat uiteindelijk toch niet voldoet.
Ik denk dat je lang moet zoeken om een bedrijf te vinden waar Microsoft Office niet gebruikt wordt... Dus ik denk dat iedereen er wel wat mee vertrouwd is.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

philippe_d schreef:Onder bepaalde voorwaarden kan je goedkoop Microsoft software verkrijgen via het HUP Program (Microsoft Home Use).
http://www.microsofthup.com/hupemea1/fa ... ture=nl-NL
..................
Dan krijg je (op jouw werk adres) een mail met de links om te bestellen...
Hier is het gratis gelukt, dank hiervoor. :beerchug:
Laatst gewijzigd door mailracer op 21 okt 2014, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

r2504 schreef:Je zou ook nog hosted Exchange kunnen overwegen... wat mij betreft nog steeds de meest flexibele oplossing (geen geknoei met allerhande protocols, werkt transparant, synchroniseerd perfect met haast ieder platform, zowel thin/mobile/fat clients, ...)
Volledig mee akkoord. En dat kan al vanaf 3,80 euro per maand excl. BTW!

http://office.microsoft.com/nl-be/busin ... 18419.aspx
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Concreet vraagje ivm Office 365: is de taal gebonden aan het pakket dat je koopt, of is het eerder zoals met Windows 8 dat je ook language packs kunt downloaden en dan de software draaien in eender welke taal je wil ?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik zou toch liever 2010 gebruiken dan 2013.
Op mijn project is het 2010, dat werkt veel fijner dan de 2007 die ik van het werk krijg.
Mijn vrouw heeft 2013 pre-installed op een laptop en 2010 vind ik toch beter.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Tomby schreef:Concreet vraagje ivm Office 365: is de taal gebonden aan het pakket dat je koopt, of is het eerder zoals met Windows 8 dat je ook language packs kunt downloaden en dan de software draaien in eender welke taal je wil ?
Als je inlogt met je Microsoft account waarmee je het abonnement hebt lopen, kan je alvorens de download te starten de taal kiezen.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

heist_175 schreef:Mijn vrouw heeft 2013 pre-installed op een laptop en 2010 vind ik toch beter.
Met "beter" bedoel je waarschijnlijk "ben ik meer vertrouwd mee" ?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Héhé :).
Sowieso. Al had ik na 1u O2010 meteen door dat er echt verbeteringen inzaten.
De interface van O2013, met de menu's in kapitalen, spreekt niet aan.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Edward Valckx schreef:
Tomby schreef:Concreet vraagje ivm Office 365: is de taal gebonden aan het pakket dat je koopt, of is het eerder zoals met Windows 8 dat je ook language packs kunt downloaden en dan de software draaien in eender welke taal je wil ?
Als je inlogt met je Microsoft account waarmee je het abonnement hebt lopen, kan je alvorens de download te starten de taal kiezen.
Ok, dus je kan -neem ik aan- ook perfect verschillende talen downloaden dan ? I.e. download staat totaal los van activatie. Ik vroeg het me af omdat je in online winkels telkens heel specifieke taal-versies kunt kiezen. Vroeger was dat belangrijk omdat het ook enkel die taal-versie was die op je CD/DVD kwam, maar tegenwoordig koop je gewoon activatie-codes, dus vind ik het wat raar dat je bvb afzonderlijke NL, UK, FR... versies hebt. Enige verschil zou dan enkel de taal op de doos en leaflets mogen zijn, maar voor de rest vrije keuze in software zelf, dus waarom dan niet 1 doos met verschillende talen opdruk ? Lijkt me goedkoper als producent :P.

EDIT: misschien gemakkelijker als ik mijn vraag concreter maak :). Kan ik met 1 Home abonnement (dus 5 PCs) op de ene PC Office in het Engels en op een andere Office in het Nederlands draaien ?
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Inderdaad, ik heb het net eens geprobeerd :)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Hmmm, da's alweer 33% goedkoper dan listprice : .

EDIT: zelfs nog goedkoper bij Amazon US, maar blijkbaar is het wel nog tricky om Office keys uit het buitenland geactiveerd te krijgen. Blijkbaar zijn er daar dus ook regio-checks op :bang: .
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

ik raad iedereen aan om te kopen via academic download

http://www.academicdownload.com/index.php is de digikids van vroeger

de volledige versie 2013 kost 79€uro , je hebt enkel iemand nodig die nog studeert of naar school gaat , en ja kleuters lukken :-)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik was op die site ook al terecht gekomen, maar dacht niet dat dat ging lukken met kleuters. Moet sowieso de school waar ze naartoe gaan niet deelnemen aan het MS programma ? Of hoe gaat het juist in zijn werk, gewoon aan Academic Download de gegevens van je kind/school doorgeven en zij checken verder niets ?
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

idd , je moet de school geven , inschrijfnr en alles loopt zo goed als automatisch

geen weet dat ze controleren of zo
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

helmuteke schreef:ik raad iedereen aan om te kopen via academic download

http://www.academicdownload.com/index.php is de digikids van vroeger

de volledige versie 2013 kost 79€uro , je hebt enkel iemand nodig die nog studeert of naar school gaat , en ja kleuters lukken :-)
Is het niet zo dat hogescholen/universiteiten nu gratis Office 365 aanbieden?

Alle KU Leuven studenen (inclusief andere campussen), krijgen bv. Office 365 Pro Plus. :banana:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Heb eens naar Academic Download gemaild. Als we inderdaad in aanmerking komen dankzij onze kleuters die uiteraard Office willen leren :D , dan zal de keuze toch snel gemaakt zijn, denk ik.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Dima_2005 schreef:Is het niet zo dat hogescholen/universiteiten nu gratis Office 365 aanbieden?

Alle KU Leuven studenen (inclusief andere campussen), krijgen bv. Office 365 Pro Plus. :banana:
Ik weet niet of dit geldt voor alle instellingen voor hoger onderwijs. Universiteit Antwerpen is wel sinds dit academiejaar overgeschakeld op Office 365 met vijf licenties voor PC/Mac, 1TB OneDrive storage etc. Als Microsoft nu nog een Mac-client voor OneDrive for Business zou releasen :bang: .

Maar ik durf niet verzekeren dat letterlijk elke universiteit, hogeschool, ... daar nu mee werkt. En dan is 79 EUR voor vier jaar nog praktisch geen geld als je naar de gewone prijzen van O365 kijkt..

EDIT: Ik heb me blijkbaar wat vergist. Die Academic Download geeft je een download/licentie voor Office 2013 aan 79 euro. Ik verwarde het even met 'Office 365 voor Hoger Onderwijs', dat ook 79 euro kosten en een licentie voor vier jaar meegeeft. Je hebt dan wel meer OneDrive-ruimte en kan de laatste versie van Office gratis binnenhalen binnen je vier jaar. Deze moet wel worden geactiveerd met een e-mailadres van hogeschool/universiteit blijkbaar en komt dus hier al zeker niet in aanmerking. Mijne excuses!
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Stroper schreef:Kan je feitelijk office 365 open voor een jaar en daarna niet verlengen en toch de offline versies van word, excel,..., (legaal) blijven gebruiken met dezelfde key?
Om bestanden te openen wel, om ze te bewerken niet. Het is dan wel perfect mogelijk om het eens voor een maand te verlengen als je het maar nu en dan nodig hebt.
Ik vind Office 365 Home en Student is wel handig. Lekker veel opslag online en overal de software beschikbaar (ook als er geen office op een bepaalde pc staat). Ik deel het met men vriendin momenteel. Geldig tot ergens in 2017.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Tomby schreef:Heb eens naar Academic Download gemaild. Als we inderdaad in aanmerking komen dankzij onze kleuters die uiteraard Office willen leren :D , dan zal de keuze toch snel gemaakt zijn, denk ik.
Qua snelheid van service zit het daar al goed. Heb al antwoord gekregen. Kleuters zijn dus inderdaad al voldoende. Je moet enkel minstens 1 kind hebben dat school loopt en daar een bewijs van mailen. Het aantal licenties dat je zo kan nemen is eveneens onbeperkt.

Mijn originele vraag is dan bij deze dus inderdaad beantwoord, want dit is dan €79 voor de 2013 Professional wat wel een heel goede deal is. Nu nog zien of dat het wordt, of de vele suggesties (365, 2010, etc...) die ik van jullie kreeg :). In elk geval bedankt aan iedereen.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”