VPN Services met statische IP

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik ben het beu om af te hangen van een provider die enkel ADSL levert, .. ondertussen heb ik al met behulp van pfsense trafiek onder verschillende WAN, .. maar bij edpnet heb ik een statische IP range dus al die trafiek gaat nog over 1 lijn.

Als ik nu eens een VPN opzet met statische IP's aan de kant van de VPN dan kan ik gerust alle trafiek via die vpn on verschillende links delen. En als ik dan ge ddos'ed zou worden heb ik her ook geen enkele last van.

Kent er iemand zulke services? die niet in Amerika liggen :p En dus natuurlijk die meerdere statische IP's leveren?
xming
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Mijn mening is dat een VPS/dedi met meerdere IPs beter is dan een VPN provider. Wat is je budget?
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

daar had ik nog niet aan gedacht, .. hoeft niet duur te zijn bij transip heb je al een vps met 10 ip's voor 5 euro ! + nog eens 9 euro voor de adressen dus 14 euro totaal

64 bytes from 149.210.210.210: icmp_seq=3 ttl=60 time=12.700 ms
64 bytes from 149.210.210.210: icmp_seq=4 ttl=60 time=13.637 ms
64 bytes from 149.210.210.210: icmp_seq=5 ttl=60 time=13.790 ms

en ik ben nog aan het downloaden :p
xming
Pro Member
Pro Member

hehe Ik wou ook transip zeggen, heb zelf een VPS daar, let op 5 euro is alleen voor de eerste maand en excl. BTW.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Waarom niet gewoon ergens een Routerboardje coloceren (je hebt geen ganse VPS nodig om een VPN tunnel te maken) ?

Ik dacht dat Tim hier op het forum dit doet.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Hoe bedoel je? Je kan ook pfsense in een vps draaien, maar nu ben ik curieus hoe dat je dan port filters zoals bv bij telenet oplost.
xming
Pro Member
Pro Member

Hij bedoelt een routerboard in colo, bvb bij Tim.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ofloo schreef:Je kan ook pfsense in een vps draaien
Ja, dat kan... maar vroeg me gewoon af of dat niet duurder is dan gewoon een Routerboard in colo ?
Ofloo schreef: maar nu ben ik curieus hoe dat je dan port filters zoals bv bij telenet oplost.
Als je vanaf de RB in colo een VPN maakt naar je eigen router thuis... dan heb je totaal geen last van de TN blokkeringen (net zoals ik bijvoorbeeld op m'n IPv6 tunnel ook geen enkele poort geblokkeerd heb).
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Heb bij OVH een server staan en zou graag een VPN verbinding kunnen opzetten vanaf m'n devices (zoals laptop, smartphone en router thuis) naar die server.
Maar al m'n devices moeten compatibel zijn en makkelijk te gebruiken (cf. Aan & Uit).

Verder wens ik ook die devices een vast ip adres te kunnen geven en ook dat ze met mekaar kunnen communiceren.

Iemand die goeie VPN server software kent hiervoor?

Heb al met l2tp gesukkeld op een debian box, maar het voldoet niet naar m'n verwachtingen.

Ook zou ik in feite meerdere VPN servers op diezelfde server willen kunnen draaien, al dan niet op verschillende poorten.
xming
Pro Member
Pro Member

Ik gebruik liefst gvpe, waar het niet kan gebruik ik openVPN, en Iodine voor IP over DNS.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Ofloo schreef:Je kan ook pfsense in een vps draaien
Ja, dat kan... maar vroeg me gewoon af of dat niet duurder is dan gewoon een Routerboard in colo ?
Ofloo schreef: maar nu ben ik curieus hoe dat je dan port filters zoals bv bij telenet oplost.
Als je vanaf de RB in colo een VPN maakt naar je eigen router thuis... dan heb je totaal geen last van de TN blokkeringen (net zoals ik bijvoorbeeld op m'n IPv6 tunnel ook geen enkele poort geblokkeerd heb).
ik weet eigenlijk niet, .. voor nog geen 20 euro heb je een vps met ip's .. bij transip.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Bij Tom betaal je blijkbaar 5.5 euro / maand voor een RB colo met 1 fixed IP... per IP betaal je 1 euro extra.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

tom? kan je dat eens voluit schrijven? Bij transip zijn er wel 10 adressen bij op dat moment, .. maar heb je soms een url naar dat tom.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ofloo schreef:tom? kan je dat eens voluit schrijven? , .. maar heb je soms een url naar dat tom
Sorry, niet Tom maar Tim Braquez van Fusa.be ... http://www.fusa.be/nl/hosting/special_colocation

Trouwens in essentie van je hetzelfde doen met een Raspberry PI ipv. een RB
Ofloo schreef: Bij transip zijn er wel 10 adressen bij op dat moment
Waarom zou je in hemelsnaam 10 public IP's nodig hebben ? (trouwens bij Transip is het toch ook slechts één standaard ?)
xming
Pro Member
Pro Member

Personlijk zal ik nooit een rPi als VPN endpoint gebruiken, ethernet is verbonden op de USB hub en trage CPU zonder h/w accel voor encryptie.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Ofloo schreef:tom? kan je dat eens voluit schrijven? , .. maar heb je soms een url naar dat tom
Sorry, niet Tom maar Tim Braquez van Fusa.be ... http://www.fusa.be/nl/hosting/special_colocation

Trouwens in essentie van je hetzelfde doen met een Raspberry PI ipv. een RB
Ofloo schreef: Bij transip zijn er wel 10 adressen bij op dat moment
Waarom zou je in hemelsnaam 10 public IP's nodig hebben ? (trouwens bij Transip is het toch ook slechts één standaard ?)
Bij tim kan ik mijn services ook niet kwijt hij laat geen IRC toe, .. dus bij deze, .. ik hou niet zo van beperkingen, ..
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

Ah, geen IRC? Goed om te weten, die beperking moet ik over het hoofd gezien hebben bij het bekijken van de aanbieding.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”