Belgacom en Telenet kiezen een verschillende weg

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

De wegen van de twee zwaargewichten van de telecomsector scheiden zich. Telenet richt zich op ontspanning en de productie van tv-content. Belgacom blijft gefocust op zijn activiteit als operator.
http://trends.knack.be/economie/bedrijv ... 43645.html
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tenzij TN gans de Liberty group achter zich zou hebben voor content zou het nog realistisch zijn... maar wat wil je als Vlaams bedrijf gaan concurreren op gebied van content met de grote spelers (tenzij je alles van hen gaat inkopen) :bang:

Spijtig dat Proximus nog geen reactie heeft op De Grote Netwerf... waar blijft een echt fiber product in Belgie ?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik hou mijn hart vast als er overal fiber to the home ligt.
Stof in de connectors, kabels te nauw opgerold met breuken, kabelbreuken bij wegenwerken.
Dat aan mekaar lassen alleen al is een job op zich.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

r2504 schreef:waar blijft een echt fiber product in Belgie ?
Die zijn er hoor (bvb eurofiber), maar die zijn alleen amper betaalbaar :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ITnetadmin schreef:Stof in de connectors, kabels te nauw opgerold met breuken
FTTH is in eerste instantie tot aan je modem... op zich is dat een statisch gegeven normaal.
krisken schreef:Die zijn er hoor (bvb eurofiber), maar die zijn alleen amper betaalbaar :)
Ik bedoelde wel een aanbod voor Jan Met De Pet zoals er ondertussen reeds honderduizende abonnees zijn in Nederland.
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Uit goede bron weet ik dat de commerciele lancering van FTTH gepland is voor december 2014 bij Proximus.
In Beringen en Brecht zijn er woonwijken waar FFTH aanwezig is en in dienst zijn.
Begin 2015 komen er +- 60 woonwijken in design-activatie fase. Zowel green field (nieuwe verkavelingen) en brown field (bestaande verkavelingen).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:Stof in de connectors, kabels te nauw opgerold met breuken
FTTH is in eerste instantie tot aan je modem... op zich is dat een statisch gegeven normaal.
Een gevoelige kabel, die niet makkelijk te repareren is, en waar de user aankan. Je weet wat ik bedoel :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

schneider schreef:Uit goede bron weet ik dat de commerciele lancering van FTTH gepland is voor december 2014 bij Proximus.
In Beringen en Brecht zijn er woonwijken waar FFTH aanwezig is en in dienst zijn.
Begin 2015 komen er +- 60 woonwijken in design-activatie fase. Zowel green field (nieuwe verkavelingen) en brown field (bestaande verkavelingen).
Hopelijk hebben ze dan eigenlijk een deftige marketing afdeling die dit goed kan verkopen/promoten. Bij Telenet moeten ze nog maar een scheet laten of de marketingafdeling zit er op om hem in de schijnwerpers te plaatsen. Bij Belgacom houden ze het precies altijd oubollig en schamen ze zich voor wat ze doen.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”