Telenet betaalt slechts 0.4% belasting

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Zag deze net op facebook passeren
telenet.jpg
Ze staan hierbij op nr1 ....
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

En dat voor een van oorsprong vlaams bedrijf, opgericht met vlaamse centjes waar vandaag minstens 1 op de 2 vlaamse gezinnen klant bij is en een niet onaardig deel van hun gezinsbudget aan afdraagt.

Te gek voor woorden.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Buiten dan een redelijke internetdienst, geven ze bijna niks terug aan de Belgische staat.
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

Op de beurs doen ze het deze week ver van goed.
Bijlagen
beurs.jpg
beurs.jpg (6.67 KiB) 1483 keer bekeken
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Niets doet het goed op de beurs deze week...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Is Telenet trouwens niet ooit van de 'dood' gered met vlaams belastinggeld ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Ik vraag me af hoe ze dit berekend hebben... Telenet had in 2013 een brutowinst van 389 miljoen. Ik weet dat de PVDA liefst zou willen dat de bedrijven ALLES aan de staat zouden geven, maar om nu te stellen dat je 3 keer zoveel belastingen moet betalen als je brutowinst is zelfs voor hun normen overdreven :)
En daarnaast had Telenet in 2013 voor 150 miljoen personeelskosten, waarvan meer dan de helft direct naar de staat gaat. Ze dragen alleszins veel meer bij dan de gemiddelde PVDA-kiezer :)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

marcedin schreef:Op de beurs doen ze het deze week ver van goed.

je koopt toch geen aandelen voor een week?

Op 5j anders wel megawinsten
Bijlagen
telenet.jpg
de koe zegt boe
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Dat bedrijven winst geen 2x moeten laten belasten, is normaal.
Dat ze "boekhoudkundige operaties" uitvoeren om meer winst op papier te hebben, zou eigenlijk toch niet mogen toegelaten worden, maar kom.
En dat de cijfers hier mogelijk betwistbaar zijn zonder extra bronnen kan nog.

Maar eigenlijk is het verwerpelijk dat zoveel bedrijven proberen om geen belastingen te betalen, winst maken, en dan zagen en klagen dat het werkvolk "teveel kost" en "aan loonmatiging moet doen" en er "structurele besparingen" nodig zijn om "concurrentieel te blijven". Terwijl de winst weggeboekt wordt, er bonussen uitgedeeld worden, en het bedrijf weer ns records heeft gebroken qua groei. Goed, dit zijn meestal de multinationals en niet de kleine bedrijfjes, maar dat hier niks aan gedaan wordt terwijl onze sociale zekerheid leegbloedt kan er bij mij niet in.

Wat mij betreft: elk bedrijf dat bespaart of ontslagen uitvoert in het teken van downsizing terwijl ze geen verlies maken moest beboet worden.
En dan bedoel ik echt verlies he. Niet "minder winst dan vorig jaar", en ook niet "minder winstgroei in % dan vorig jaar".

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door ITnetadmin 16 okt 2014, 17:56, in totaal 1 gewijzigd.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

In een beursgenoteerd bedrijf is het niet belangrijk winst te maken, maar wel meer winst als het jaar daarvoor. De winst moet stijgen voor de aandeelhouders... Nooit voorstander van geweest, maar kom wie ben ik
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dat is toch rot decadent en dat kan toch niet tot in het oneidige blijven doorgaan, meer winst blijven maken ?

En al zeker in tijden van crisis, de werknemer mag 'blij zijn dat hij nog werk heeft' maar een bedrijf 'moet meer winst maken', van de pot gerukt tot en met.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

Wel, mijn vrouw werkt in een bedrijf dat 77jaar, jawel 77jaar, na elkaar meer winst maakte als het jaar daarvoor. Het 78ste jaar was het minder (nog steeds miljarden winst) en dan volgt er een herstructurering. Inderdaad het woord decadent is hier goed gekozen....
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Erger nog is dat niet alleen de winst moet stijgen, maar de toename ook naar mijn gevoel.
Dus als vorig jaar de winst met 10% is toegenomen tov het jaar daarvoor, dan moet dit jaar de toename >10% zijn, of "het was een slecht jaar".
Denk daar effe bij dat, zelfs als het dit jaar een 5% toename was, dan is dat nog altijd 5% toename bovenop op die 110% van vorig jaar (100 als baseline +10% extra winst). Uiteraard is dat niet houdbaar. Maar bedrijven zijn zo hard verplicht om winst te maken, dat ze voor de rechter gedaagd kunnen worden als de board er niet alles aan doet om winstmaximalisatie na te streven.

Zelfs in de US begint men te beseffen dat het minimumloon optrekken (okee, daar is het wel echt een ramp) meer geld in de economie pompt. Mensen die geld hebben gaan geld uitgeven. Geld naar beurzen en portfolios pompen en de werkmens ontslaan gaat de economie niet aanwakkeren. Seattle, dat nu een minimum wage heeft van 15$ (nationaal is de min iirc 7-8$) is nu ook de stad met de best groeiende economie. Surprise. Probleem is dat de trickle-down economie niet werkt, maar dat alle economen ze in de uniefs nog altijd aangeleerd krijgen, alsook andere foutieve opvattingen over economie.

Uit een recessie geraak je niet door "te besparen" (besparen is nooit slecht als het slim gebeurt, dit terzijde), maar door geld op de juiste plaatsen in de economie te pompen. Dus verhoging van de minimumlonen, en dat mag mogelijk gepaard gaan met een verlaging van de ancienniteit en andere maatregelen die de werklozen onaantrekkelijk maken.

Net nog ergens gelezen dat een te lage werkloosheid onwensbaar is vanuit economisch standpunt. Klinkt raar he. Maar als iedereen werk vindt, gaan blijkbaar de werkmensen sneller geneigd zijn loonsopslag te eisen (meer werk, dus makkelijker van job veranderd), en gaat de inflatie omhoog. Dus minder werkloosheid = grotere inflatie.

Maar laat ons vooral wel alle werklozen als criminele profiteurs afschilderen, zonder nuance want dat verkoopt niet goed. In de UK zijn cijfers bekend, daar denken de mensen dat 24% van de werklozen onterecht geld krijgen, terwijl de echte cijfers ongeveer 0.7% schatten.

En tegelijk de banken "redden" en de bedrijven paaien met kortingen op de belastingen, want "ze moesten maar ns minder winst maken en dreigen te vertrekken".


[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Bij arcelormittal is het niet anders. Minder winst dan het jaar voordien = verlies. Groot drama en tijd om de borstel er nog eens door te halen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Of het meest perverte van al, er is winst, er is winstgroei tov vorig jaar, de winstgroei is groter dan vorig jaar, maar.... niet zo groot als gewenst (en/of eerder ingeschat) => "verlies"

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Het wordt echt tijd dat we van politiekers eisen dat ze een minimum aan kennis hebben over economie.
En een balans/jaarrekening leren lezen is het minimum van het minimum.

Waar zou Telenet 4 miljard winst halen? 4 miljard gedeeld door ongeveer 1 miljoen klanten = 4000 euro winst per klant :angel:
Als je een bruto winstmarge hebt van 33% (dat is veel) dan zou je dus 12000 euro omzet per klant hebben.
Regeltje van 3, eerste studiejaar dacht ik :bang:
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Telenet haalt niet eens 2 miljard omzet...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Je moet verder kijken dan jouw neus lang is. Telenet is geen telecombedrijf maar een financieel monster!
Naar aanleiding van haar inbreng in Telenet Service Center BVBA van haar aandelen in Telenet NV, realiseerde de Vennootschap een meerwaarde van €4.440,8 miljoen welke werd gerapporteerd als uitzonderlijke opbrengst.
bron: http://corporate.telenet.be/sites/defau ... 3_nl_0.pdf
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 okt 2014, 14:52
Bedankt: 12 keer

Eens Liberty global de overige 43% aandelen in hun bezit krijgen,zul je ze niet meer tegen komen op de beurs.
En dat de aandelen dalen op beurs,is mischien wel in hun voordeel.
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

raf1 schreef:Je moet verder kijken dan jouw neus lang is. Telenet is geen telecombedrijf maar een financieel monster!
Naar aanleiding van haar inbreng in Telenet Service Center BVBA van haar aandelen in Telenet NV, realiseerde de Vennootschap een meerwaarde van €4.440,8 miljoen welke werd gerapporteerd als uitzonderlijke opbrengst.
bron: http://corporate.telenet.be/sites/defau ... 3_nl_0.pdf
Ik kan lezen en ik begrijp het wat er staat en dat kan niet van iedereen gezegd worden.
En omdat het een financieel monster is moet het belast worden? Lijkt wel een SP.A, GROEN, PVDA redenering.
Dus vertel het ons nu eens: op welk bedrag zou Telenet volgens u dan belast moeten worden en waarom?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Vanzelfsprekend wordt een onderneming op de winst belast omdat de overheid ook kosten draagt die bedrijven ten goede komen. En die belasting moet 33,99 % zijn zoals ook de bakker en de slager betalen.
Alle trucjes met allerlei holdings en financiële vennootschappen in bijvoorbeeld Luxemburg moeten eruit! Dat bedoel ik met het financiële monster Telenet.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ierland gaat zijn tax achterpoort sluiten heb ik gelezen. Moet ook wel, je mag de EU niet tegen mekaar kunnen uitspelen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

raf1 schreef:Vanzelfsprekend wordt een onderneming op de winst belast omdat de overheid ook kosten draagt die bedrijven ten goede komen.
Oei, oei, oei, nog slechter dan de PVDA. Het zou er nog aan mankeren.
Als je dat niet doet betaal je belasting op de omzet. Dat zou betekenen dat de bakker 33,99% belasting betaalt op zijn verkoopprijs :bang: :bang: :bang: en niet op de marge (verkoopprijs - aankoopprijs).
raf1 schreef: En die belasting moet 33,99 % zijn zoals ook de bakker en de slager betalen.
Uit zijn normale bedrijfsvoering heeft Telenet 35 miljoen winst gemaakt en ze hebben 18 miljoen belasting betaalt.

Ik blijf bij mijn punt: probeer geen stellingen te verdedigen over thema's waar je (bijna) niets vanaf weet :wink: .
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

Wel, mijn economische kennis is beperkt, maar ik meen mij nog een aflevering op TV te herinneren van ergens vorig jaar hoe de grote bedrijven via allerhande dubieuze constructies een zeer lage bijdrage (+/- 1%) betaalde aan de 'maatschappij'. En dat is soms toch wraakroepend...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”