Nexus 6

Plaats reactie
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Hij is er! En wat een specs!
Wat denken jullie er van?

http://www.google.com/nexus/6/

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Loeri
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer

Plooibaar of niet, that's the question. :P
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Veel te groot. Wat is dat toch tegenwoordig, kunnen ze geen topmodel meer uitbrengen in een hanteerbaar formaat ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Afbeelding

Maar zo'n groot scherm. Mijn huidige Nexus 5 vind ik de sweetspot, maar groter? Zou het eerst eens willen vasthebben. Voor de rest van de specs I don't care, want de huidige specs voor mijn gsm vind ik voldoen.
remus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 15 keer

Veel te groot vrees ik, vandaag eens een iPhone6 plus irl gezien, jongens toch waar steek je zoiets :lol:
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dat de L voor lollipop staat, verder niks speciaals tot nu toe.

ofte,
1. je maakt een phone met een hoop extra(gadgets) ala SG5 of note 4
2. Je maakt een basic phone voor een idiote prijs ala OPO
3. Je maakt een overpriced phone en komt daar nog mee weg ook ala iphone 6

In welke categorie gaat de Nexus6 vallen ?
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik vind de specs netjes, alleen is 5.9" groot. Ik vind 5" zeer fijn werken en ligt binnen de limieten van werken met 1 hand. Ik heb gelezen dat deze een amoled scherm zou hebben, Cat6 LTE, filmen in 2160p@30fps, geen FM radio (klinkt dom maar ik gebruik dit echt graag).
Hij zou niet uitbreidbaar zijn met geheugenkaartjes, batterij is ook niet vervangbaar.
Kale Android zonder schillen in combinatie met een Quad 2.7Ghz processor 3Gb ram en adreno 420 gaat het volgens mij een zeer snel beestje zijn!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Veel te groot en mocht dat al geen dealbreaker zijn, dan is de prijs dat wel... Nope, deze skip ik (en ik ben nochthans een echte Nexus fanaat). :(
ooh. shiny.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

VOiD schreef:Veel te groot. Wat is dat toch tegenwoordig, kunnen ze geen topmodel meer uitbrengen in een hanteerbaar formaat ?
Inderdaad, ik heb nu bijna een jaar een Note 3, maar het blijft groot. Na een tijd raak je er enig sinds aan gewend.
Maar mijn volgende smartphone zal toch iets kleiner zijn.
De Samsung Galasy Alpha is een mooie.

Engenlijk is het nu een niche, highend compacte telefoons, enkel de Sony Experia Z3 compact en de Samsung Galasy Alpha zijn er op dit moment volgens mij.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik geef toe, ik ben zo iemand die de iphone 5 al groot vindt, de 4s en eerder waren goeie formaten.
Ik geef ook toe dat ik liever een tablet gebruik voor echt langdurig gesurf, dus mss zijn dit dan mensen die liever een groot scherm hebben dan 2 devices te moeten kopen.
Laat ons hopen dat die oprolbare schermen niet te lang meer uitblijven; gisteren nog op fb een demo in een lab gezien...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Te groot en de prijs is alles behalve Nexus. :-o
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Wat is de officiele prijs dan ? Ergens gelezen een 350 dollar.
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Niet officieel, maar toch redelijk betrouwbaar ...

Nexus 6 32GB - € 569
Nexus 6 64GB - € 649

Nexus 9 16GB - € 399
Nexus 9 32GB - € 489
Nexus 9 32GB LTE - € 569

Zie: http://androidworld.nl/nieuws/duitse-pr ... ekken-uit/
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

mmja ...

ik ben ook echt een nexus-fan, maar deze is toch echt wel TE groot en TE duur (voor een nexus).

Mijn Nexus 5 voldoet momenteel bovendien nog prima
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ze worden er inderdaad niet goedkoper op. Verbazingwekkend eigenlijk, aangezien het doelpubliek voor de Nexus 6 toch overlapt met het publiek van bvb de OnePlus One. Misschien zien ze hun kans schoon en verhogen ze de prijs tot de opvolger van de OnePlus One het licht ziet?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

te groot en lijkt me ook nogal dik. Spijtig, want keek uit naar deze release.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Maglor schreef:Ze worden er inderdaad niet goedkoper op. Verbazingwekkend eigenlijk, aangezien het doelpubliek voor de Nexus 6 toch overlapt met het publiek van bvb de OnePlus One. Misschien zien ze hun kans schoon en verhogen ze de prijs tot de opvolger van de OnePlus One het licht ziet?
De Nexus is van een nicheproduct naar een statussymbool geëvolueerd. Toen ik 3 jaar geleden aan mensen vertelde dat ik geen iPhone had, maar een Nexus (S), werd ik meewarig aangekeken. Sinds de Nexus 4 en toch zeker de 5 is dit naar mijn gevoel compleet veranderd; nu krijg je goedkeurend geknik en wordt je telefoon ook als een Nexus herkend.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Didymus schreef:
Maglor schreef:Ze worden er inderdaad niet goedkoper op. Verbazingwekkend eigenlijk, aangezien het doelpubliek voor de Nexus 6 toch overlapt met het publiek van bvb de OnePlus One. Misschien zien ze hun kans schoon en verhogen ze de prijs tot de opvolger van de OnePlus One het licht ziet?
De Nexus is van een nicheproduct naar een statussymbool geëvolueerd. Toen ik 3 jaar geleden aan mensen vertelde dat ik geen iPhone had, maar een Nexus (S), werd ik meewarig aangekeken. Sinds de Nexus 4 en toch zeker de 5 is dit naar mijn gevoel compleet veranderd; nu krijg je goedkeurend geknik en wordt je telefoon ook als een Nexus herkend.
Door "tech" mensen wel. Een random persoon uit de straat kent geen Nexus. Wel een iPhone of een Galaxy Sx.

En op vlak van prijs gewoon te duur. Nu wordt het gewoon een van de zovele concurrenten naast elkaar (One M8, S5, G3,...) terwijl die vroeger gewoon in zijn eigen categorie apart stond.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Ja, maar dat deden ze ook al aan 349 USD. Leuk dat ze nu wat meer "high-end" specs hebben en (metalen?) behuizing. Maar ik zie niet hoe dit goed zou gaan verkopen als je naar de concurrentie kijkt. En 6 inch is ook gewoon vrij groot. Veel mensen zullen dan toch een S5, M8 of G3 kiezen als je daar in de winkel (van een provider) staat en ze zijn allemaal even duur.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

De Nexus is nooit op de markt gezet als "massa"-device.
Het was oorspronkelijk alleen bedoelt voor ontwikkelaars en testers.
Dat tech savy mensen hem massaal aankochten(en er reclame voor maakten) is een onbedoeld neveneffect.
Google moet immers de andere fabrikanten(Samsung, LG, HTC,...) te vriend houden, want die kunnen ook beginnen met Tizen, Sailfish of een Android-Fork zonder Google als ze menen dat ze teveel concurrentie ondervinden van iemand wiens product ze toch in de markt zetten.
Hij is ook nooit massaal in de winkels gezet, en in landen waar ze GSM's bij hun abonnement krijgen/kopen(bv. VS) is hij meestal alleen Simlock vrij te koop geweest zonder abonnement.
Vandaar dat Google waarschijnlijk voor een te hoge prijs en te beperkte keuzegrootte gekozen heeft.
Waarschijnlijk zullen ze in de toekomst meer inzetten op GooglePlayDevice( http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Go ... on_devices ) waardoor de andere bedrijven er toch iets aan overhouden.
Michael
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Hoe staat de OPO (One plus 1) tegenover deze nexus ?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Stroper schreef:De Nexus is nooit op de markt gezet als "massa"-device.
Het was oorspronkelijk alleen bedoelt voor ontwikkelaars en testers.
Dat tech savy mensen hem massaal aankochten(en er reclame voor maakten) is een onbedoeld neveneffect.
Google moet immers de andere fabrikanten(Samsung, LG, HTC,...) te vriend houden, want die kunnen ook beginnen met Tizen, Sailfish of een Android-Fork zonder Google als ze menen dat ze teveel concurrentie ondervinden van iemand wiens product ze toch in de markt zetten.
Hij is ook nooit massaal in de winkels gezet, en in landen waar ze GSM's bij hun abonnement krijgen/kopen(bv. VS) is hij meestal alleen Simlock vrij te koop geweest zonder abonnement.
Vandaar dat Google waarschijnlijk voor een te hoge prijs en te beperkte keuzegrootte gekozen heeft.
Waarschijnlijk zullen ze in de toekomst meer inzetten op GooglePlayDevice( http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Go ... on_devices ) waardoor de andere bedrijven er toch iets aan overhouden.

De originele Nexus One en Nexus S misschien niet. Maar de Galaxy Nexus was in het begin ook 649 USD, maar is fel in prijs gezakt en was in de grotere ketens beschikbaar. De Nexus 4 en 5 zijn gewoon goedkoop in de markt gezet om ook gewoon consumenten te bedienen.
Dat er snel nieuwe stock android/google android op kwam was natuurlijk een grote pre voor developers. Maar de Nexus 5 is toch echt wel een groot verkoopsucces geweest. Zonder echt reclame te gebruiken zo als Apple/Samsung/...

Galaxy Nexus op Verizon en Sprint. Nexus 4 bij T-Mo. Geen iPhone toestanden die er op elke carrier waren (de laatste jaren toch), maar er waren Sony's en LG's die bij evenveel providers te koop waren.
En de Nexus 5 was ook heel erg gelieft op T-Mobile vanaf er ook sim-only abonnementen waren daar.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

'k Heb hem nog niet vastgehad, .. maar hij ziet er wel mooi uit, .. en nog eens iets mijn nexus 5 is even groot als mijn htc x one wat trouwens 4.3" display heeft en het scherm oppervlak is minimaal groter dan spreek ik over enkele millimeters ! Want ik vind die tablet telefoons ook maar niks.

Komt er een beetje op neer dat het gewoon grote cijfers zijn om met de rages mee te gaan. ik wil hem eerst eens in de hand gehouden hebben voor ik zeg dat die te groot is.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Google Play Edition van de Samsung Galaxy S5 dan ?
http://nl.hardware.info/nieuws/41640/go ... 0-op-komst
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”