Sommige GSM-operators geven volledige vrijheid voor alle mogelijke instellingen (bijvb. simyo.be). De klant beslist welke diensten en functies actief moeten staan en welke niet. Andere operators doen moeilijker.
Zo wil Mobistar de voicemail soms niet uitzetten bij sommige (bedrijfs)contracten. Als je echt niet wil dat mensen iets gaan inspreken op die verplichte voicemail kan men het volgende doen;
Stel een "persoonlijke boodschap" in. En maak van die persoonlijke boodschap een opname van iets dat niet de indruk geeft dat men op een voicemail zit. Dit is een goede keuze;
https://www.youtube.com/watch?v=cq_aiy9fhZY
Een bezettoon. Maak de opname zo lang als mogelijk. Voor de beller is men gewoon niet bereikbaar (al heeft die wel een gesprekskost aan zijn been) en de bestemmeling loopt niet het risico dat mensen iets gaan inspreken.
De wachttijd op 30 seconden laten zetten moet bij sommige contracten ook via de helpdesk verlopen. 2de oproep uitzetten ook.
TIP: suggestie voor wie geen voicemail wil
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Kan je niet gewoon je vacation voicemail aanzetten? Dan heb je de keuze om inspreken toe te laten of niet.
[
Post made via mobile device ]
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
IK ben zouist de volledige voicemail IVR afgelopen van mobistar en ik ben daar niets tegengekomen dat lijkt op vakantie-voicemail ofzo. Wel iets dat ik nog niet kende "bereikbaarheidsnotificatiesmsen". Blijkbaar een dienst om een bericht te ontvangen als de beller die men eerder belde maar bezet was terug vrij is.
Daarjuist begon mijn telefoon - een extreem simpel 2G only toestel - spontaan zonder dat ik dat vroeg of toestemming voor heb gegeven de contacten van het telefoonboek per sms te synchroniseren naar ergens. Zal ook wel zo'n mobistardienst zijn. Toen er nog een simyo sim inzat heeft die telefoon dat nooit gedaan.
Daarjuist begon mijn telefoon - een extreem simpel 2G only toestel - spontaan zonder dat ik dat vroeg of toestemming voor heb gegeven de contacten van het telefoonboek per sms te synchroniseren naar ergens. Zal ook wel zo'n mobistardienst zijn. Toen er nog een simyo sim inzat heeft die telefoon dat nooit gedaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dan hebben ze dat weggehaald. Vroeger kon dat.
[
Post made via mobile device ]
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Normaalgezien kan je door een USSD-code in het gsm-toestel in te voeren rechtstreeks aan het gsm-netwerk "laten weten" dat de voicemail moet uitgeschakeld worden.WalterB1 schreef:Zo wil Mobistar de voicemail soms niet uitzetten bij sommige (bedrijfs)contracten.
Werkt de code ##61# niet?
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik had die vroeger op een prepaid tempo kaart.WalterB1 schreef:Niet noodzakelijk. Mogelijk is het bestaan van die optie ook afhankelijk van het contract. Net zoals het al dan niet mogen uitzetten van de voicemail.
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)