goh in ** geen limiet en goedkoop! [ergernis]

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Gesloten
Akira
Elite Poster
Elite Poster

via deze weg wil ik vragen aan al die pipo's die in iedere topic over belgisch breedband weer afkomen van goh in land x hebben ze 100Mbit en UNLIMITED en veel goedkoper!

dit begint me echt op de zenuwen te werken. Kpeis da iedere ub'er wel weet dat het gras groener ziet aan de overkant!
de pispaal <<
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

en je vraag is ... ?
of is dit gewoon een stelling?
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ken een Koreaan en die heeft voor 30$ per maand een 100mbit lijn :lol:
looool sorry kon t ni late :lol:
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Mr.Cide heeft gelijk! :-o We moeten tevreden zijn met wat we hebben. Alhoewel ik ook wel eens droom van unlimited en een uberhoge upload enzo :wink:
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Je bent niet de enige BKE :wink:
Akira
Elite Poster
Elite Poster

@meon, het is gewoon irritant dat je in vrijwel iedere topic over skynet, a2f of telenet,.. er altijd iemand is die afkomt met wat ze in een ander land hebben

tuurlijk ik vind het ook schandalig dat ze limieten hier hebben en met vdsl abbo ben ik ook niet echt blij.
ach ieder land heeft wel zijn minpunt. ik heb nog liever een limiet dan dat ik in amerika woon
de pispaal <<
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

een Hoegarden in Roemenië kost meer dan een euro in de supermarkt :?
ik woon liever in een land met begrensd internet én ons lekker bier aan betaalbare prijzen dan in één of ander gat waar ons bier, chocolade, wafels, witloof, frieten, .... niet of nauwelijks te krijgen zijn...

België heeft zo te zien toch wel een paar goeie kanten 8)
Akira
Elite Poster
Elite Poster

mmm witloof in hesperollekes met kaassaus :-D
de pispaal <<
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

trobbelke schreef:een Hoegarden in Roemenië kost meer dan een euro in de supermarkt :?
ik woon liever in een land met begrensd internet én ons lekker bier aan betaalbare prijzen dan in één of ander gat waar ons bier, chocolade, wafels, witloof, frieten, .... niet of nauwelijks te krijgen zijn...

België heeft zo te zien toch wel een paar goeie kanten 8)

Als we Vlaanderen onder de loep nemen als een apart "land", dan zijn we het beste land om in te wonen. Beste sociale zekerheid, beste wegenstelsel, beste gastronomie, land van lekkerste bier - chocolade - wafels - frietjes - witloof ter wereld, beste educatie ter wereld. Er heerst hier democratie en we zijn hét politiek centrum van de Europese Unie en Nato. We leven in een high-tech-land (jawel: Barco, Agfa, ... ). Niet te vergeten dat Vlamingen gegeerd zijn overal ter wereld vanwege hun talenkennis en hun eigenschap compromissen te sluiten. We zijn tevens creatief en al beseft de wereld het niet.... ze hebben allen ooit wel eens in één of andere manier met Vlaanderen te maken gehad.

Keerzijde van de medaille: we betalen héél veel belastingen en hebben te veel regeltjes om alles goed te laten verlopen. Een wetenschappelijke studie bevestigde ondertussen ons vermoeden: Wallonië profiteert iets te veel van onze welvaart ( niet dat we hen dat niet gunnen...) en onze luchtkwaliteit is het meest vervuilde ter wereld.

Dus voor je klaagt over breedbandsnelheden... sta even hierbij stil. Als je Vlaanderen verplaatst naar Mauritius dan zijn wij hét PARADIJS waar ze in een ver verleden ooit eens hebben over geschreven: Check de nieuwe Bijbelversie maar eens... :-D
Akira
Elite Poster
Elite Poster

gelijk hebt ge spock

en als je unlimited wil in belgië zal je toch wel een office abbo moeten nemen

ik heb ook niet genoeg aan 15GB maar ik betaal voor de extra vp's (3-5/maand)

in de vs e.a. landen mag je geen alcohol drinken onder de 21 !! (niet dat mij dit iets kan schelen daar ik geen alcohol drink)

in de vs is er veel minder privacy (denk maar aan de riaa,...)

enz enz...

wil je echt unlimited, verhuis dan of neemt een office abbo (+100€ per maand)
de pispaal <<
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wat velen ook niet blijken te snappen is dat dergelijke argumenten (op een ander is het goedkoper, en daarom wil ik ook unlimited) een provider zeker niet gaan overtuigen.

Wanneer je echter een petitie zou doen waarin je duidelijk maakt dat de huidige limieten te beperkt zijn voor zaken die vandaag de dag tot normaal internet gebruik horen (webcam, gamen, ...) dan heb je misschien wel een kleine kans om de limiet te laten optrekken (en dan bedoel ik van 10 naar misschien 20... niet naar 50, 100, 200 of wat dan ook).

Je zal dan ook eerlijk en volwassen moeten durven spreken over wat je met je limieten doet (en met al die verhaaltjes als 37 game demos downloaden, en 5 maal een nieuwe Linux distro per maand val je zeker door de mand).

Ik vrees echter dat er in dat geval nog maar weinig overblijven, en er voor hen de optie zal zijn, 'wie meer verbruikt kan blokjes kopen'. (wat volgens mij niet meer dan normaal is indien het een absolute minderheid is).
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zoals r2504 zegt

je kan geen 20GB verantwoorden door Demo's te downloaden en freeware programma's. Waar geef je dan een uitleg over?
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Snakehit schreef:Waar geef je dan een uitleg over?

Stel dat je in plaats van uw gewone radio met 10 of 20 zenders naar internetradio wil luisteren waar keuze is uit duizenden zenders. Zet deze een paar uren per dag op en uw dataverkeer gaat het al zwaar te verduren krijgen. Toch is hier niets illegaals aan!

Vb: 192 kbit/s, gemiddeld 3 uur per dag
192/8 = 24 KB/s = 84,375 MB/uur = ongeveer 7,4 GB/maand

Dit is dan nog gerekend zonder overhead en de radio staat hier meer aan dan gemiddeld 3 uur per dag (zeker in het weekend).
Akira
Elite Poster
Elite Poster

ah unlicensed anime is ook nog steeds legaal om te downloaden hoor ;)

en dit vreet ook aan je limiet :cry:
de pispaal <<
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:(en met al die verhaaltjes als 37 game demos downloaden, en 5 maal een nieuwe Linux distro per maand val je zeker door de mand).

daar gaat idd een hoop bandwidth naar toe van mij, + internet tv via winamp en trailers van apple,... maak ik een hele hoop legale traffic. ... ik denk ook dat niemand vraagt om 50/100/200 gig, maar toch een lichte verhoging zou toch geen kwaad kunnen.
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

@ Krekkie
Van die internetradio allemaal goed en wel. Je kan tuurlijk aan 40GB legale hebbedingen geraken. Over die internetradio dat begrijp ik best.

Dan ligt de fout bij belgacom. Het is erg om te zeggen maar als er enkel nog legale dingen gedownload kunnen worden dan zal er ook minder traffiek zijn en dan kan de legale limiet wel naar 20GB brengen. Dus alles van illegaliteit uit het internet. (theoretisch gezien, praktisch onmogelijk).
Dan zal ook het netwerk minder belast zijn.

Volgens mij ligt het een groot deel bij ons eigen dat we zo'n lage limiet hebben. Ik geef het openlijk toe dat ik me ook schuldig maak aan bepaalde dingen. Een oplossing bestaat er hier niet direct voor.

We moeten het ermee stellen, al bij al is belgie toch nog een goed land op gebied van internetverspreiding.

Mvg,
Snakehit
Buster
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

We moeten het ermee stellen, al bij al is belgie toch nog een goed land op gebied van internetverspreiding.

Op het gebied van snelheid is het zeker ook niet slecht.. 800kb/s op telenet, 400kb/s op adsl ..zijn vele landen waar het heel wat minder is.

Enkel ja die limiet.. unlimit lijkt me voorlopig niet haalbaar(nuja met die nieuwe technologie van bgc & telenet eigenlijk wel), maar misschien extra volume aan redelijkere prijzen.. lijkt me toch een goeie start.

Grtz :)
yoshi

tja ieder zijn eigen mening, hoe dan ook , vergelijk belgie niet met de derde wereld landen maar met onze buurlanden, dan is belgie wel out of date, bijna met alles komt die later aanzetten.
onbeperkt dataverkeer zal in belgie ook wel komen hoor, maar later, nu kunnen de uitbaters nog effe profiteren, tjaa belgie hey....
zoals gsms,, in nederland loopt iedereeen met een gloednieuwmodel rond terwijl ze in belgie voor zo eentje honderden euro daarvoor moeten betalen, @@$&**&@, we zullen maar verzwijgen over de wegen en de huizen in belgie,, halee lujaah,, belgie is de derde wereld land van europa....
sorry moest effe kwijt
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

*meon, die alle topics die na meer dan een half jaar gebumped worden sluit.
Gesloten

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”