dior dna schreef:Ik heb een analoge telefoon gekocht (ik vermoed dat het 15 jaar geleden is dat ik nog zo'n toestel aanraakte) en een lijntest gedaan op het nummer dat 1924 me wist mede te delen ... waarden bleven 50dn/6up (eerder 40dn in praktijk met speedtest.net naar EDPnet).
Ik neem aan dat ik dus niet op een repair profiel zat/zit.
Ik begrijp niet goed wat je wilt doen
In een andere topic (
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 89#p568189) schrijf je dat je op een high-upload profiel zat, en dat de lijntest je van een 16.5/8 (repair) terug naar 16/10 (high upload provisioning profiel).
Nu zeg je dat je op 50/6 staat. Gaat dit misschien over een andere lijn?
dior dna schreef:Moet ik misschien DLM herstarten? Zo ja, hoe?
DLM herstart automatisch na een lijntest (TBF). Trouwens, na een lijntest val je terug op het provisioning profiel, in jouw geval is dit 30/6. Wat je schrijft (waarden "bleven" 50dn/6up), kan dus niet, tenzij de lijntest niet gelukt is (verkeerd nummer?).
Je gaat altijd eerst terug naar 30/6, waarna DLM je stapsgewijs kan verhogen tot max 70/6
De enige bedoeling van de lijntest is om de lijn terug te provisioneren, nadat je op een repair profiel terechtgekomen bent.
Als je al op 50/6 zat, is een lijntest volledig nutteloos ...
dior dna schreef:Ik lees op een (weliswaar andere) lijn met Sagem dat ik daar op ~444m van de ROP ben:
G.Hs Estimated Near End Loop Length : 1456 ft
Maar, hoe kan men op een Sagem lezen welk profiel men heeft?
Dat kan je niet (tenzij met de VDSL2 modem tool). Maar als je op 50/6 zit, weet je dat het profiel 17a is. Met een 8d profiel geraak je maximaal op 30/2.
dior dna schreef:Op 7360 (alweer een andere lijn) lees ik dat ik daar 17a profiel heb.
Maar, hoe leest men op 7360 hoe ver men van de ROP is?
Dat kan je niet. Maar als je op 50/6 zit, weet je dat de afstand <400m (of <600m voor high upload).