iPhone gestolen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

T blijft stil. Of hij heeft klap gekregen, of hij zit bij de flikken papierwerk in te vullen (of erger nog, gearresteerd) :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

De lul is niet komen opdagen.

Nieuwe afspraak met mijn "valse identiteit" morgen, zelfde plaats, zelfde uur.

f*** loser (excuse my French)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Allez, good luck! Ik hoop dat je je GSM terugkrijgt.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

selder schreef:De lul is niet komen opdagen.

Of hij moet lid zijn van UB en leest hier mee...

Staat er op een factuur een serienummer?
Ik heb van elke iPhone hier in huis een screenshot gemaakt van het menu algemeen/info gedeelte waar het serienummer, IMEI nummer en iCCID nummer op staat. Zo kan ik altijd aantonen dat dit mijn iPhone is. Ik veronderstel dat men deze gegevens niet kan veranderen ???? Ja toch?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Het imei nummer kan met uiteraard aanpassen, is wel illegaal.
Typisch voor "buitenlanders", komen hun afspraken zo vaak niet na (of niet op tijd): andere mentaliteit.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Er zijn nochtans genoeg "binnenlanders" ook die daar gekend om zijn, de meeste hebben een zetelke in Brussel :roll: .

Hopelijk leest hij niet mee hier op het forum en heb je vanavond je toestel terug :) voor zo een dure gsm zou ik toch ook al de moeite doen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Als de lul deze thread leest, wie is dan de dommerik?
selder
Moderator
Moderator

Nogmaals mijn excuses voor het taalgebruik, maar ik denk dat iedereen zo'n woorden wel begrijpt :)

Anyway, als die persoon e-mails stuurt met "heb kwarter gewartet" & "hij is geblokkeert van icloud" dan denk ik niet dat we te maken hebben met iemand ... "slim". Of alleen al het feit dat je op 2de hands een foto van een iPhone met de activation lock zo op het scherm ... echt slim is dat niet hé. Ik ben er dan ook gerust in dat die persoon de weg helemaal niet naar Userbase kent, don't worry.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Het hoeft toch niet om dezelfde persoon te gaan.
Wie weet hoeveel mensen intussen jouw toestel al in handen gehad hebben...
Misschien hou je daar best ook rekening mee vanavond als de afspraak wel zou doorgaan?
Mocht deze persoon dat toestel van iemand anders overgekocht hebben, dan gaan allicht de poppen aan het dansen.

Edit: En indien deze mens(en) in groep zouden handelen ... zou ik toch maar zorgen dat je daar niet alleen staat.
Feitelijk een situatie waarbij men beroep zou moeten kunnen doen op onze politiediensten.
Maar ja, die moeten dan wel willen/kunnen...
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Em zou ook zomaar eens voorzichtig kunnen zijn é!

Hij kan iets verder de kat uit de boom gekeken hebben en gezien als je alleen was of niet. Hij kent wss zelf de spellekes.
Dus als je dan naar je wagen of vrienden bent gestapt, heeft em het wss gezien en zulde deze avond mss tegen heel veel vriendjes van hem staan, of tegen niemand want zal er nooit iemand komen.... :eek:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik zou alvast niets op voorhand aankondigen. Stel dat er een slecht karakter hier meeleest en via de advertentie de "verkoper' contacteert/verwittigt (voor xx Euro krijgt je nuttige info om niet gepakt te worden). Misschien ver gezocht, maar toch.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Nog iets: de iPhone werd van jou gestolen, en jij gaat er zelf terug om. Als de dief zich eerst op een afstand houdt om te kijken wie er opdaagt, en jou duidelijk herkent omdat hij jou bepikt heeft, denk je dan dat hij nog gaat komen opdagen? Je zou op z'n minst iemand moeten sturen die niet op dat feestje was (dus onherkenbaar), en jezelf op de achtergrond houden tot wanneer hij uit zijn kot gekomen is.
Afbeelding
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Het is 2014, kun je geen livecam installeren zodat we straks kunnen meegenieten ... :banana:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Ik vrees da ne gopro op zijne kop, verbonden met een raspi en ne mifi op zijn lijf, mogelijk gaat opvallen ;-)

brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Vermoedelijk. Dan is hij zijn gopro, mifi én zijn kop misschien kwijt.
cyrano
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Natuurlijk niet. Die stond ergens (look up!) te kijken en heeft je knokploeg gezien.

De verkoper is veel kans ook niet de dief/vinder, maar een opkoper, hulpje of andere tussenpersoon. Dat maakt dat die als "onwetende" niet eens kan beticht worden van diefstal of heling. En dat is meteen de reden waarom de politie niet veel zin heeft om er werk van te maken.
selder
Moderator
Moderator

Goh, echt niet hoor ... Het is onmogelijk om een foto van die iCloud Activation Lock op 2de hands te zetten, en dan zo uitgebreid met verschillende handlangers te werk gaan voor een GSM op 2de hands aan te bieden, en dan zo te verkopen... Echt helemaal niet.

Als het achter de rug is zet ik de e-mail berichten hier wel online, daaruit blijkt écht niet dat het een "professionele" dief is. Als het dan toch zo'n professionele dief is, waarom hebben we gisteren dan nog een 10-tal mails uitgewisseld?

Ik denk dat de reden dat ie gisteren niet is komen opdagen te zoeken is dat we beide aan een verkeerde Carrefour stonden. En dat ie vandaag niet meer op e-mails antwoord is vermoed ik te wijten aan het feit dat die onbehulpzame helldesk van 2de hands zijn account verwijderd heeft...
cyrano
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Onbehulpzaam?

Ik heb redelijk wat ervaring met de helpdesk van 2dehands en die reageren niet altijd even snel, maar overdag toch binnen de 24 uur en correct. Kapaza daarentegen, reageert gewoon niet. En KK heb ik jaren geleden al opgegeven. Die zijn hopeloos.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Spannend :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen uw gsm al terug? :-)
selder
Moderator
Moderator

Helaas niet, niks meer van de idioot gehoord...

Heb nu aan de politie gevraagd om contact op te nemen met 2dehands, zij kunnen dan het IP adres van de internet verbinding vanwaarop die advertentie geplaatst is verkrijgen, en daar dan mee naar de provider stappen om het contract en het adres te weten te komen. Als dat dan hetzelfde adres blijkt te zijn als het adres waar m'n iPhone nog de laatste keer zijn locatie heeft doorgestuurd, dan moet de politie zelf toch ook wel zien dat ze daar dan eens met een huiszoeking mogen binnenvallen zeker?

Anyway, heel dit verhaal werkt ongelooflijk ontmoedigend hoor ... Voor de rest wordt je bijna behandeld als een crimineel als je 5 kilometer te snel rijdt, maar van dit soort dingen ... "daar hebben wij allemaal geen tijd voor hoor, wij houden ons alleen maar bezig met dingen waar we weinig moeite voor moeten insteken, en waar we zeker van zijn dat ge wel moet betalen".

Verschrikkelijk vind ik het. Ik ben erover aan het denken om ermee naar de media te stappen ofzo, maar wat bereik je daarmee. M'n gal heb ik hier al genoeg gespuwd.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Jammer genoeg wat vergelijkbaar gehad met een mp3-speler een paar jaar geleden. En meer dan het serienummer noteren deed de politie niet, zelfs al kon ik zowat zeker zeggen wie het was. Toen was hun tip: hou tweedehands wat in de gaten of Ebay, misschien kan je hem terugkopen...
Met uitzondering van er zelf achteraan gaan denk ik dat de kans zeer klein is dat je ooit je toestel terug zult hebben. En er zelf achteraan gaan raad ik ook niet bepaald aan want je weet nooit wat voor iemand het is dus wat je te wachten staat.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

weet je waar hij het laatst gezien is?
In IOS8 zit er een functie dat de laatste locatie doorgestuurd wordt naar Apple, als de accu bijna leeg is.
Heb je gebruik gemaakt van die functie?
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Werken die zogenaamde bypasses via tor ook nog met ios 8?
In IOS7 zat een SSL bug waardoor je apple activatie relatief eenvoudig kon omzeilen maar of dat nu nog werkt?
Je vind toch redelijk wat advertenties van mensen die gelockte iphones opnieuw willen verkopen omdat ze hem niet unlocked krijgen en natuurlijk hebben ze hem zelf zo gekocht... :lol:
Als het ding echt niet te omzeilen valt zou dit de meeste diefstallen van iphones toch moeten counteren?
Blijft vervelend natuurlijk, elke diefstal, en de politie heeft de handen vol met echte criminaliteit zoals het verhogen van de pensioenleeftijd.
selder
Moderator
Moderator

Als je al een foto van een gestolen iPhone met de melding van die activation lock op jet scherm in je advertentie zet, dan denk ik dat je nog nooit van TOR gehoord hebt :)
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 25 keer

tb0ne schreef:Werken die zogenaamde bypasses via tor ook nog met ios 8?
In IOS7 zat een SSL bug waardoor je apple activatie relatief eenvoudig kon omzeilen maar of dat nu nog werkt?
Je vind toch redelijk wat advertenties van mensen die gelockte iphones opnieuw willen verkopen omdat ze hem niet unlocked krijgen en natuurlijk hebben ze hem zelf zo gekocht... :lol:
Als het ding echt niet te omzeilen valt zou dit de meeste diefstallen van iphones toch moeten counteren?
Blijft vervelend natuurlijk, elke diefstal, en de politie heeft de handen vol met echte criminaliteit zoals het verhogen van de pensioenleeftijd.
Die SSL bug waarover je het hebt is gepatcht in iOS 7.0.6. Activation lock is op dit moment niet te omzeilen, en hopelijk blijft dat zo.
selder
Moderator
Moderator

tb0ne schreef:[...]en de politie heeft de handen vol met echte criminaliteit zoals het verhogen van de pensioenleeftijd.
Haha, luidop gelachen :) Maar "it's funny because it's true" ... de politie heeft letterlijk gezegd dat "de diefstal daarvoor te klein is, om daar veel recources op te zetten". Tsjah, wat voor indruk geef je dan eigelijk.
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Ronduit schandalig, maar bon... hopelijk krijg je toch nog een teken van leven en geraakt dit opgelost :/
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, als zelfs een rechter zich al opwindt in deze zaken..

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 3_01319804
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Volgende keer gsm in binnenzak of broekzak vooraan steken, jas nooit achterlaten met waardevolle spullen en het zal niet meer gebeuren. Deze tips staan trouwens ook in de diefstalpreventiefolders van diezelfde politie. De politie levert dus wel degelijk inspanningen tegen diefstal!
selder
Moderator
Moderator

Euh. Denk je nu echt dat ik m'n GSM van 900€ tijdens een drukke nacht zomaar op tafel laat liggen? In m'n jas laat zitten? Mee zit rond te zwaaien? Die stak wel degelijk in m'n linkervoorzak van m'n broek. De dief is tegen ons groepje gebotst & door de verbazing heb je zo'n dingen pas het volgende moment door ...

En als dat de "inspanningen" zijn, amai mijne frak. Dan ga ik er morgen werken. Uw dag een beetje spenderen door rond te kloten in photoshop om posters te maken, en ze dan te gaan ophangen. Jezus.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Het is zeer frustrerend wanneer die Politie geen kl_ten uitsteekt, zeker wanneer je zelf het slachtoffer bent.
Ze reageren meestal zeer snel, lees direct ter plaatse met veel lawaai en machtsvertoon... maar daar houd het dan meestal op.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Tenzij dat je meldt dat er inbrekers of dergelijke zijn, dan komen ze met hun sirenes midden in de nacht al van 10km ver aan, zodoende de inbrekers mooi te kunnen laten afronden en wegwandelen.
En kan je het hen kwalijk nemen langs 1 kant: hun leven riskeren om zo een inbreker 6u te kunnen opsluiten en dan weer te moeten laten lopen?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ja, wat er daarna gebeurt zijn hun zaken niet & is een volledig verkeerde mentaliteit van werken.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Tot je der zelf staat, een inbreker je bijna omver knalt, en dan na 6u je staat uit te lachen...
Elke keer opnieuw. Dan zullen we nog eens praten... Het hoort niet, maar is MENSELIJK.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Tot er nog ns iemand zijne inbreker neerknalt onder het motto "in de US moogt ge uw eigendom verdedigen en hier niet, maar daar trek ik mij gene zak van aan, de flikken doen toch nooit iets".

Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Let nu effe goed op é:

Als die persoon een vergunning heeft, en de inbreker OP zijn terrein bevindt, kan dat gebeuren. Als het 's nachts is, zelfs dan moet de inbreker nog niets vast hebben van wapen. Zelfs in de rug schieten "kan" aanvaard worden, omdat je 's nachts niet kan opmaken WAT een persoon vast heeft en als deze naar jou of weg van jou staat, en het dus altijd een bedreiging kan zijn.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dafke schreef:Let nu effe goed op é:

Als die persoon een vergunning heeft, en de inbreker OP zijn terrein bevindt, kan dat gebeuren. Als het 's nachts is, zelfs dan moet de inbreker nog niets vast hebben van wapen. Zelfs in de rug schieten "kan" aanvaard worden, omdat je 's nachts niet kan opmaken WAT een persoon vast heeft en als deze naar jou of weg van jou staat, en het dus altijd een bedreiging kan zijn.
Dan nog kan je veroordeeld worden voor onopzettelijke slagen en verwondingen (als 'm nog leeft natuurlijk).

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wat niet vaak zal gebeuren.. Er is nog altijd iets als wettelijke zelfverdediging, wat bij onopzettelijke slagen en verwondingen niet het geval is. Daar gaat hem om een ongeluk, iemand die net op de verkeerde plaats was, waarover hier geen sprake is.

Bon, hier krijgen ze 1 kans. Ik roep 1 keer. Als ze dan niet weg zijn, ga ik ervan uit dat ze mijn vrouw of dochter iets willen aan doen en komen ze ook niet meer weg, punt.
Stoere taal, maar niet minder waar. Dat tegenover dat ze eventueel mijn dochter iets zouden aandoen, dat zou ik mezelf nooit vergeven.
Laatst gewijzigd door Dafke 14 okt 2014, 18:48, in totaal 1 gewijzigd.
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

raf1 schreef:... Deze tips staan trouwens ook in de diefstalpreventiefolders van diezelfde politie. De politie levert dus wel degelijk inspanningen tegen diefstal!
Alé jong, nu zijde er toch fameus mee aan het lachen mag ik hopen? :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”