Sylvester schreef:sorry, r2504, maar ik vrees dat 'jij' het feitelijke probleem nog steeds niet snapt of wil snappen.
Wat is dat het feitelijk probleem volgens jou... volgens mij zijn er twee; dure GSC's (probleem is "opgelost" al betalen we er met z'n allen nog lang voor), en het feit dat PV bezitters geen onkosten betalen voor het gebruik van het net (dit is niet opgelost).
Sylvester schreef:Als we allemaal zorgen dat die druppel op die hete plaat betaald wordt, ga je dan beter slapen?
We zullen hem vermoedelijk ook allemaal betalen... of ben je nu echt zo naief te denken dat PV bezitters het probleem gaan oplossen (al betalen we daar wederom voor, hoe je het ook bekijkt).
Sylvester schreef:Fraude t.o.v. de nette belastingbetaler is totaal niet vergelijkbaar met de PV bezitter t.o.v. de buurman. Zij plegen géén fraude.
Je begrijpt m'n statement niet (ik heb ook nergens geschreven dat ze fraude plegen)... het gaat erom dat je geen onkosten wil betalen omdat er nog andere zijn met nog meer onkosten die ze ook niet betalen.
Sylvester schreef:Vergeet niet dat veel pioneers in de PV installatie een pokkedure installatie hebben die nu nog altijd niet terugbetaald is, met het naderende risico op een defecte omvormer of misschien zelfs defecte panelen.
Kom, kom... pioneers met 450 euro aan GSC's.
sky schreef:Jij begrijpt het hele verhaal niet, je staart je blind op die netvergoeding, die ik, ik zal nog eens herhalen, wel wil betalen, maar dit zal sowieso geen oplossing brengen voor het probleem.
Wie zegt dat ik het probleem daarmee wil oplossen... ik wil gewoon dat mensen die het net gebruiken er ook voor betalen (en inderdaad dat zal het probleem van de GSC's niet oplossen maar dat was ook niet mij bedoeling).
sky schreef:Ik ga alleen geen netvergoeding betalen als die de helft van mijn oorspronkelijke factuur bedraagt.
Nochtans moet ik dat wel... en jij zal het net niet veel minder gebruiken.
Joe de Mannen schreef:Dat moest hij voor het era van de zonnepanelen ook en dat vormt dus GEEN extra belasting voor het net.
Het is geen extra belasting in de strikte zin van het woord... je gebruikt in de winter nog steeds het net evenveel als voordien, maar door het feit dat je in de zomer electriciteit op het net zet zorg je voor een extra gegeven (weinig vraag, veel aanbod).
laroyj schreef:Ook de klanten van electrabel, Eni, Nuon etc betalen eenzelfde prijs voor het stroom in de zomer of de winter, de vervaldag van je contract bepaald de prijs van je kwh, of de combinatie met de duurtijd ervan....
Bewijs me eens aan de hand van een copy van uw factuur dat jij in de winter meer moet betalen per kwh voor je electriciteit?
Je bewijst hiermee dat je duidelijk niet weet hoe een electriciteitsmarkt werkt... stroom wordt verkocht aan een dagprijs... electriciteit is dus in de zomer heel wat goedkoper dan in de winter. Dus op het moment dat jij een overschot op het net zet is dit overschot net niets waard, echter in de winter krijg je er wel "dure" electriciteit voor in de plaats.
Goztow schreef:Op de duur heeft het echt geen zin meer om te blijven herhalen.
PV bezitters houden inderdaad hun oogkleppen op en blijven zich focussen op de GSC's terwijl ze ondertussen vergeten dat er ook zoiets is als transportkosten (welke ze dan wederom trachten te koppelen aan het probleem van de GSC's).