probleem draytek 2920

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Asuske
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Hallo allemaal,

Heb momenteel bovenstaande dual wan router, ben recent met 1 van de 2 internetverbindingen overgeschakeld naar business 120 internet maar klaarblijkelijk zit het Ddos defense gedeelte met een probleem waardoor ik maar 80 mbits haal als ik deze activeer.

Wanneer Ddos defense volledig uitgevinkt is haal ik met momenten een zeer goeie snelheid ( van rond de 110 a 115mbits).

Er is ook geen Qos ofdergelijke actief, op de site van draytek dacht ik de oplossing gevonden te hebben door de threshold omhoog te zetten...maar helaas.

Deze testen zijn telkens met de kabel gedaan rechtstreeks op de router, de laatste firmware is ook al een tijdje geinstalleerd (3.6.7.1) en geen andere pc's ofdergelijke waren online op dat moment.

Heeft er iemand enige oplossing hiervoor?

Alvast bedankt! :beerchug:
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:
Provider

heb ook enkele draytek 2920 staan omwille van het dual WAN verhaal, had vroeger een simpele Dlink DIR100 en veel grotere doorvoersnelheden....
Heb sinds kort Mikrotik geinstalleerd maar ben er daar nog niet ingeslaagd dual wan werkend te krijgen.....

De Drayteks zijn zeer goede apparaten met heel wat mogelijkheden maar hun doorvoer is veel minder dan datgene wat bij de specificaties staat, vandaar dat ik ze enkel nog gebruik voor servers waar ik niet echt grote snelheid nodig heb, zonde van die 300 euro per stuk dat ik er voor betaalde, voor die prijs heb ik 4 mikrotik RB2011 routers.....

Vrees dus dat je het niet veel beter zal krijgen....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Asuske
Member
Member
Provider

@Laroyj

Het is zeker een goei apparaat (betreffende de instellingen e.d)...
Nu van telenet krijg ik ongeveer 110 a 115mbit/s, daar zeker geen klagen van alleen komt deze snelheid er dus niet door zodra er beveiliging( Ddos defense ) bij komt kijken...wat wel zonde is. :-( (safety first :banana: )

Had gehoopt dat dit op te lossen viel, dus word het wss uitkijken naar een andere dual wan router.

Dus moesten er eventuele voorstellen zijn voor een goed alternatief dan draytek (want die vind ik genoeg terug) dan hoor ik het graag. :wink:

Budget: rond een 400€

Alvast bedankt :-D
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:
Provider

het zou perfect moeten kunnen met de mikrotik RB2011, en die kan je her en der kopen voor minder dan 100 euro, in theorie kan je er meerdere WAN poorten van maken dus minstens een DUAL WAN, alleen ben ik er nog niet ingeslaagd het werkend te krijgen, mss heb ik te weinig geduld :( het zou moeten werken.....

http://mikrotikconfig.blogspot.be/2012/ ... ng.htmllfs met de 30 euro kostende RB901 routerbordje zou het moeten lukken

Z
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Asuske
Member
Member
Provider

Heb hier een mikrotik RB2011uias-2hnd-in (ééntje overgekocht van Tim :-) ) en qua bereik werkt dit echt zeer goed, alleen geraak ik qua snelheid wireless niet hoger dan een 30 a 40 mbps en bedraad 50mbps.

Ofwel ligt het aan de POE adapter (10/100) ofwel aan de instellingen (lees: onkunde van mij :-D ).

Allesinds bedankt om het voorstel van een routerbordje maar kvrees dat mijn kennis een beetje te ontoereikend ga zijn om dit tot een goed einde te krijgen. :-D
Grigri
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

Heb naar grote tevredenheid een Small-Medium Business router van Cisco (RV320) met dual WAN staan, heeft doorvoersnelheid tot 800-900mbps (in functie van het aantal regels dat aan staan. Kost bij Centralpoint een goede 200euro, je krijgt er 90dagen assistentie door Cisco ingenieurs (SMB) bij om configuratieproblemen op te lossen (goede ervaring, efficiëntie helpdesk). Had vroeger ook Draytek (2820, 2850) staan, maar de toestellen gaan vaak stuk na een 2-3 jaar (hun VOIP-module is uitstekend daarentegen!). De Cisco routeren zitten ook in een degelijke metalen behuizing. Een degelijke review is te vinden op http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/l ... r-reviewed

Verder zijn er helaas niet zoveel degelijke dual WAN routers...
Asuske
Member
Member
Provider

@Grigri,

Bedankt voor de tip, ziet er inderdaad een heel solide en interessante dual wan router uit.
Nu had wat opzoekwerk gedaan over de router, en ivm met die 90dagen en die updates hoe zit dat juist eigenlijk?
Want ik las dat na die periode als die verlopen is je geen updates meer kunt ontvangen.

Zo stond op de site van Central point;

Zonder een Cisco SmartNet kunt u geen gebruik maken van de Cisco technische support service en software updates

Moet ik hieronder dan ook verstaan dat ik verplicht ben om Cisco Smartnet te nemen om ook eventuele firmware updates van de router te doen? :|

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Asuske schreef:alleen geraak ik qua snelheid wireless niet hoger dan een 30 a 40 mbps en bedraad 50mbps.
Wireless is een beetje afhankelijk van het aantal streams en bandbreedte die je gebruikt.

Wired moet je hier echter zonder problemen heel wat meer uitkrijgen (theoretisch tot 1.5 Gbits).
Grigri
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

Asuske schreef:@Grigri,

Zonder een Cisco SmartNet kunt u geen gebruik maken van de Cisco technische support service en software updates

Moet ik hieronder dan ook verstaan dat ik verplicht ben om Cisco Smartnet te nemen om ook eventuele firmware updates van de router te doen? :|

Cisco Smartnet kost 11euro/jaar bij Centralpoint: http://www.centralpoint.be/nl/aanvullen ... AtSH8P8HAQ

Ik had het zelf niet genomen, maar voor die prijs is het misschien nog geen slecht idee...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”