Recht op hogere snelheid?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
alios
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2013, 11:38

Is het mogelijk om een hogere snelheid te verkrijgen? Ik zit bij Dommel op een VDSL2 abonement. Ik gebruik een B-Box 2. Moet ik misschien een B-Box 3 gebruiken of overstappen naar BG?

Code: Selecteer alles

 __________________________________________________
/                                                  \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
				downstream			upstream
Line:			20064 kbps			2040 kbps
Max: 			27235 kbps			5706 kbps
Profile: 		8d
Distance:		986 m
Training:		1.54 dB
Attenuation:	2.1 dB
Ik heb enkele weken geleden ook de gegevens opgevraagd en toen kwam ik uit op:

downstream upstream
Line: 20064 kbps 2040 kbps
Max: 28293 kbps 5927 kbps
Profile: 8d
Distance: 736 meter
Training: 1,61 dB
Attenuation 2.01 dB

Waarom ik opeens meer dan 200 meter verder zit van de wijkcentrale, begrijp ik helemaal niet.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

zal niet veel helpen , je zit veel te ver van een ropkast.
Misschien zit een 25/2 in? maar dat zal dan wel de limiet zijn.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

alios schreef:

Code: Selecteer alles

Training:		1.54 dB
Attenuation:	2.1 dB
Deze waarden zijn verkeerd. Waarschijnlijk een "decimal point" error (afhankelijk van de Windows landen instelling)
Zou waarschijnlijk moeten zijn:
  • Training: 15.4 dB
    Attenuation: 21 dB
* Een B-box3 gebruiken zal niet helpen; je snelheid is beperkt door de fysieke toestand van je telefoonlijn.
* Veranderen naar Belgacom (of gelijk welke andere DSL ISP) zal ook niet helpen: de snelheid wordt bepaald door Belgacom Proximus.
* Het verschil van 200m tussen de 2 metingen is wel bizar, maar het zijn "schattingen". Misschien is de lijn recent wat slechter geworden (vb: vochtigheid).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Proximus, Philippe, Proximus. :wink:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 559
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Maglor schreef:Proximus, Philippe, Proximus. :wink:
Het is en zal altijd RTT blijven!
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Dat klopt niet
ik heb rtt meegemaakt belgacom proximus en er is enorm veel veranderd !!!!
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ja, bij den RTT nam de portier op, maar ge had wel binnen de minuut iemand aan de lijn, nu moogt ne nen halven dag wachten ;-) (met dank aan Geert Hoste's gigantische Belgacom sketch :-) )

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 10 keer

Had laatst een storing op mijn telefonie. Na bellen met Belgacom (ja toen nog Belgacom) is er een meting van de lijn gedaan daar die meting was mislukt en er is dus een technieker langst gekomen om het probleem op te lossen. Het gekke aan het verhaal was dat internet en tv wel beide nog prefect werkten en dat het enkel telefonie was.

Voor en eindelijk ook tijdens de problemen had ik een 70/6 DLM profiel tot ze lijntesten zijn beginnen uitvoeren. Ben dan terug gezakt naar 30/6. Ik dacht gelezen te hebben dat dat normaal is na een lijntest. Dus ik niet echt in paniek, ik ging er van uit dat de DLM mij wel terug ging verhogen na verloop van tijd. Maar ondertussen ruim een maand later en nog niets van beweging hierin. Hoe lang duurt dat zo gemiddeld?

Niet dat ik echt veel last heb. Ik merk het enkel maar als iemand in huis tv aan het kijken is en ik op dat moment ook iets aan het streamen ben, youtube ofzo. En natuurlijk duurt zaken downloaden allemaal net dat ietsje langer, maar in normaal internet gebruik is het allemaal wel min of meer oké hoor. Enkel zou ik toch wel graag terug mijn oude snelheid krijgen. Kwestie van waar te krijgen voor mijn geld enzo... En vooral geen inpakt meer te voelen als iemand tv kijkt.

Hoe lang duurt dat zo ongeveer?
Of moet dat actief gezet worden nadat een technieker is langst geweest?

Mijn lijnwaarden atm:

Code: Selecteer alles

 __________________________________________________
/                                                  \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
				downstream			upstream
Line:			30040 kbps			6064 kbps
Max: 			60064 kbps			12584 kbps
Profile: 		17a
Distance:		213 m
Training:		21,2 dB
Attenuation:	13,5 dB
Hiervoor was dat nog:

Code: Selecteer alles

 __________________________________________________
/                                                  \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
				downstream			upstream
Line:			69992 kbps			6048 kbps
Max: 			60179 kbps			12608 kbps
Profile: 		17a
Distance:		436 m
Training:		8 dB
Attenuation:	13,7 dB
PS: Op mijn werk, zijn we van een ADSL naar een VDSL lijn gegaan, dit was halve maand na mijn herstelling thuis. Niet zo belangrijk, maar daar is de snelheid wel al gestegen van eerst 30/6 naar nu 50/6. Dus ik ga er van uit dat dit soms snel gaat?
*-*
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Marsmillo schreef:Hoe lang duurt dat zo ongeveer?
dat kan niemand met zekerheid zeggen, zal ergens tussen enkele weken en vele maanden zijn
Marsmillo schreef:Of moet dat actief gezet worden nadat een technieker is langst geweest?
staat in principe actief (indien de lijnvoorwaarden voldoen zoals bij jou) maar er zijn ook voorbeelden bekend waarbij DLM niet actief stond.

Vermits je op 70/6 hebt gestaan en de lijnwaarden gunstig zijn, zou ik nog even rustig afwachten. Maar met DLM weet je nooit, dus geen garanties...
Jordumus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 24 okt 2014, 11:07
Bedankt: 7 keer

Marsmillo schreef:Hoe lang duurt dat zo ongeveer?
Een lijn wordt standaard elke 45 dagen gecontroleerd, dus behalve als jouw lijn intern vastgezet werd, of de DLM vertraagt werd, kan je er van uitgaan dat je elke anderhalve maand een potentiële lijnverhoging (of verlaging, repairprofile) kan krijgen. :wink:
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 10 keer

Jordumus schreef:
Marsmillo schreef:Hoe lang duurt dat zo ongeveer?
Een lijn wordt standaard elke 45 dagen gecontroleerd, dus behalve als jouw lijn intern vastgezet werd, of de DLM vertraagt werd, kan je er van uitgaan dat je elke anderhalve maand een potentiële lijnverhoging (of verlaging, repairprofile) kan krijgen. :wink:
Ah, oké. Geen idee waarom het dan zo lang geduurd heeft. Heb wel paar weken terug brief in de bus gehad van Proximus dat ergens een donderdag voormiddag er geen internet ging zijn op mijn nummer wegens werken. Misschien heeft het daarom iets langer dan 45 dagen geduurd? Nu goed, heb vandaag gezien dat VDSL2Tool aangeeft dat ik op een 50 / 6 profiel gezet ben met volgende waarden:

Code: Selecteer alles

 __________________________________________________
/                                                  \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
				downstream			upstream
Line:			50200 kbps			6064 kbps
Max: 			53122 kbps			11130 kbps
Profile: 		17a
Distance:		99 m
Training:		11,6 dB
Attenuation:	13,5 dB
Merk op dat afstand 99m geworden is, waar dit voorheen nog 213 m en daarvoor toen ik op 70/6 stond 436 m.
Ik weet dat dit een berekende schatting is. Maar toch. Misschien hebben ze die donderdag voormiddag wel iets grondig veranderd en zit ik nu dichter aangesloten? Zal wel zien... Zolang alles maar wat stabiel is. En eindelijk mag mijn download gerust wat lager liggen als mijn upload maar wat hoger is dan. (meer nood aan iets snellere upload dan download).
*-*
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”