M'n vader gebruikt nu een Proximus Smart+ 50 abonnement in een Comfort pack van Proximus. Nu heeft hij elke maand tussen 150 en 200 euro aan roaming en gesprekken naar het buitenland en vond ik het misschien een goed idee om over te stappen naar een Mobistar Panther 60 wat net genoeg belminuten geeft voor hem in/naar het buitenland plus dataroaming wat ook mooi meegenomen is.
Nu m'n vraag is: als ik via de mobistar website alles invul en een nummer transfer aanvraag dan gaat die GSM nummer gewoon uit het belgacom pack gehaald worden zonder andere gevolgen? Ik neem aan van wel? Dus aan het huidige belgacom pack mag eigenlijk niets veranderen. Gewoon die GSM nummer die eruit gehaald moet worden.
Overstap naar Mobistar van Proximus
-
- Pro Member
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 34 keer
Je haalt het nummer gewoon weg bij Proximus, de rest blijft gewoon verder lopen.
[
Post made via mobile device ]
[

TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet All internet
GSM: Proximus Maxi - Easy & Essential
Internet: Telenet All internet
GSM: Proximus Maxi - Easy & Essential
-
- Member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 02 jun 2014, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 8 keer
Had je al naar EU-39 abonnement gekeken van Base? Geen onbeperkt sms en bellen nationaal, maar het EU roaming gedeelte is ongeveer hetzelfde.
Anders ben je inderdaad beter uit bij mobistar.
BASE: http://www.base.be/nl/mobiel/abonnementen/b-europe.html
Anders ben je inderdaad beter uit bij mobistar.
BASE: http://www.base.be/nl/mobiel/abonnementen/b-europe.html
-
- Elite Poster
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 63 keer
Véél te weinig minuten. Hij belt gemiddeld 10u per maand binnen belgië en nog eens een 8 tal uren naar het buitenland. Het zijn die gesprekken NAAR het buitenland die het 'm vooral doen. En dat zit bij mobistar erin. Roaming is ook goed voor een 1-2u per maand.
Iets als VOIP installeren bij hem is niet de moeite, hij gaat dat nooit willen begrijpen/gebruiken. Te veel moeite. Als we de kost van nu gemiddeld 350 euro per maand naar ±130 euro per maand kunnen brengen zal het al mooi zijn
Iets als VOIP installeren bij hem is niet de moeite, hij gaat dat nooit willen begrijpen/gebruiken. Te veel moeite. Als we de kost van nu gemiddeld 350 euro per maand naar ±130 euro per maand kunnen brengen zal het al mooi zijn

-
- Member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 02 jun 2014, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 8 keer
Haha ja dan zal mobistar beter uitpakken.
Succes met de overstap
Succes met de overstap

- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Mss kan je Base Pro Travel overwegen?
http://www.base.be/business/nl/soho/aan ... -gsms.html
http://www.base.be/business/nl/soho/aan ... -gsms.html
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 63 keer
Ja had ik ook voorgesteld maar, het is al een hele opgave om hem weg te krijgen van Proximus 
Base zag hij totaal niet zitten, ook al is dat voor zijn gebruik (voornamelijk bellen en wat mails en agenda) perfect. Maarja die vooroordelen over "slechte netwerken" blijven bij velen vaak bestaan zo blijkt.
Naar Mobistar overstappen zou qua ontvangst bij hen thuis in theorie wel beter moeten zijn. Proximus is sinds 2013 rampzalig doordat er een mast is weggehaald (gemeente heeft vergunning ingetrokken). 4G onbestaande, 3G als je geluk hebt 2 streepjes buiten. EDGE? 3 streepjes max binnen. Internet over 3G en edge compleet onbruikbaar. Constant gehakkeld geluid door weinig ontvangst etc. Dat heeft 'm wel wat over de streep getrokken. Nu nog hopen dat de dekkingskaart van Mobistar het waar maakt!
Proximus belooft wel verbetering tegen einde van het jaar. We'll see. Zou tof zijn voor m'n moeder die vast hangt aan proximus met haar corporate abonnement.

Base zag hij totaal niet zitten, ook al is dat voor zijn gebruik (voornamelijk bellen en wat mails en agenda) perfect. Maarja die vooroordelen over "slechte netwerken" blijven bij velen vaak bestaan zo blijkt.
Naar Mobistar overstappen zou qua ontvangst bij hen thuis in theorie wel beter moeten zijn. Proximus is sinds 2013 rampzalig doordat er een mast is weggehaald (gemeente heeft vergunning ingetrokken). 4G onbestaande, 3G als je geluk hebt 2 streepjes buiten. EDGE? 3 streepjes max binnen. Internet over 3G en edge compleet onbruikbaar. Constant gehakkeld geluid door weinig ontvangst etc. Dat heeft 'm wel wat over de streep getrokken. Nu nog hopen dat de dekkingskaart van Mobistar het waar maakt!
Proximus belooft wel verbetering tegen einde van het jaar. We'll see. Zou tof zijn voor m'n moeder die vast hangt aan proximus met haar corporate abonnement.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
powaq : als je even een PM kan sturen met de straatnaam en eventueel een andere straat in de buurt dan kan ik wel even kijken voor jou welke masten er in de buurt liggen (van welke operatoren) en welke technologieën er op zitten.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti