Bedrijfswagens ongemoeid

krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat is mijn groot voordeel : op het hele traject per wagen heb ik nergens rode lichten, kan ik (behoudens een ongeval bvb) aan 90km/u rijden en heb ik slechts één rotonde. Straffer nog : slechts 3 bochten moet ik nemen, voor de rest altijd rechte baan :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

maar kilometervergoeding voor een fiets is wel lager dan voor een auto...
Samenvattend zijn vanaf 1 juli 2014 de volgende vergoedingen van toepassing:

Dienstverplaatsingen met een gemotoriseerd voertuig 0,3401 euro/km
Bij carpooling kan de kilometervergoeding voor de bestuurder verhoogd worden met 0,1701 euro/km
Dienstverplaatsingen met de fiets 0,1735 euro/km
en dat zou volgens mij gelijk moeten zijn. Iemand afstraffen omdat hij met de fiets gaat werken, is nonsens.... uiteindelijk besparen ze het milieu, de afname van files etc... Het lijkt me dan ook logisch dat men die bedragen gelijk maakt. Het zou mensen nog meer stimuleren om met de fiets te gaan werken, een win situatie voor iedereen.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

De nieuwe regering laat de bedrijfswagens ongemoeid.
Als je ziet welke inspanning er geleverd is geweest, is het opmerkelijke, zelfs bijna een statement dat ze niets aan firmawagens veranderd hebben.
Uit het verleden is gebleken dat het een makkelijke prooi is: contracten kunnen niet zomaar aangepast worden (lopen over 3-4-5 jaar), meestal kenniswerkers die weinig of geen zin of tijd hebben om op straat te komen en een redelijk heterogene groep zonder vertegenwoordiging (in tegenstelling tot vb politie omdat ze minder vroeg op pensioen mogen, NMBS personeel, ...).
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

Ik heb een bedrijfswagen en ik ga met de fiets. :-D
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bambipower schreef:en dat zou volgens mij gelijk moeten zijn. Iemand afstraffen omdat hij met de fiets gaat werken, is nonsens....
Die vergoeding is een bijdrage in de kosten... dus een DEEL VAN de werkelijke kost.

Wat jij wil is iemand die fietst meer gaan vergoeden dan wat het hem kost :bang:

Trouwens het gaat hier niet over woon-werk verkeer want dat is volledig voor jou kost... of doe jij dienstverplaatsingen met je fiets ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Doktor Avalanche schreef:Ik heb een bedrijfswagen en ik ga met de fiets. :-D
Wat mij betreft is dat het klassieke misbruik (al ken ik je situatie niet volledig).... je hebt er dus duidelijk geen nood aan om je functie uit te voeren.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

Ik krijg geen fietsvergoeding hoor. En die bedrijfswagen heb ik ook niet gevraagd
Ik doe de kinderen (3) met de fiets naar de voorschoolse opvang zodat ze die beweging toch al hebben en van jongs af het verkeer leren.
Heb 10jaar dagelijks de verbinding Oostmalle - Brussel Centraal gedaan. Stuk Lier - Brussel met de trein. En ik heb de handdoek gegooid, elke dag > 3 uur onderweg. Ik heb een job in de buurt gezocht (Ja, ik verdien minder en is misschien minder interessant ). Ik ben nu op 5 minuten thuis, zie de kinderen veel meer,...
Denk dat er veel mensen die oefening eens moeten maken die lang onderweg zijn...

Mvg Wim
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Doktor Avalanche schreef:Denk dat er veel mensen die oefening eens moeten maken die lang onderweg zijn...
Zijn we de dingen niet aan het omdraaien... ik heb hier nog niemand met een bedrijfswagen horen klagen dat hij hiervoor iets extra moet presteren (met name flexibiliteit en extra uren in de vorm van kilometers). Ik hoor hier alléén niet-firmawagen mensen klagen dat wij vanalles "gratis" krijgen maar niet stilstaan wat er tegenover staat (al zijn er uitzonderingen die hem puur gekregen hebben uit fiscaal voordeel).
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Persoonlijk erger ik mij groen, blauw, rood, en paars aan die hele firmawagenpolitiek in België, zeker door de oorzaak ervan (loonkost).

Ik vind het absoluut belachelijk dat zoveel mensen niet inzien dat ongeveer elke firmwagen gewoon verkapt loon is omdat het voordeliger is op die manier.

De grote grap van het alles? Ik heb een mercedes van het werk hier in de garage staan, en ga toch zelf elke dag met de trein werken omdat de stress van elke dag in de file staan mij het gewoon niet waard is om met de auto te gaan werken.
Waarom ik de firmawagen niet inruil tegen een abo of km vergoeding? Omdat mijn werk mij geen netabonnement wil geven van de nmbs (wat in mijn ogen het enige alternatief is, en ook neerkomt op €4** per maand), en dat een km vergoeding totaal niet zo rendabel is als een wagen en free brandstof.

Had ik de keus om die firmavoiture om te ruilen tegen €500 netto erbij per maand, ik sprong een gat in de lucht, helaas is dat wederom geen optie.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

FlashBlue schreef:Had ik de keus om die firmavoiture om te ruilen tegen €500 netto erbij per maand, ik sprong een gat in de lucht, helaas is dat wederom geen optie.
Zelfde bij mij... Ik heb als eens gevraagd wat ik zou krijgen als ik de wagen zou inleveren ==> Niets. Tja, dan is de keus ook snel gemaakt.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Idem :).
Met de fiets naar de trein en auto in de garage thuis.

Business justification: ik kan morgen naar een of ander boerengat moeten voor een project.

Realiteit: alles zit in Brussel, Antwerpen of Leuven en alles is beter te bereiken met fiets+trein dan met de auto in de file.
Alleen als ik op de hoofdzetel in f***ng Diegem moet zijn, neem ik de auto en parkeer ik aan het station van Mechelen.

Ik mis een stuk brutoloon, maar netto komt het toch nog beter uit.
Alsof ik €30K aan een nieuwe auto kan geven :)
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

Doktor Avalanche schreef:
FlashBlue schreef:Had ik de keus om die firmavoiture om te ruilen tegen €500 netto erbij per maand, ik sprong een gat in de lucht, helaas is dat wederom geen optie.
Zelfde bij mij... Ik heb als eens gevraagd wat ik zou krijgen als ik de wagen zou inleveren ==> Niets. Tja, dan is de keus ook snel gemaakt.
Hier krijgen we €100 bruto loon meer per maand als we onze tankkaart en auto afgeven, geen wonder dat er, op de receptioniste na, iedereen een bedrijfswagen heeft (ook de mensen die per fiets komen).
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Voor 500€ per maand geef ik mijne nooit af..
Verzekering, diesel, onderhoud, aankoop, eventuele schade, .. noem maar op.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

- derving fietsvergoeding
- derving opslag(wagen was een optie)
- derving pensioensparen van het werk omwille van het verlies van opslag(dus een lagere maandelijkse bijdrage)

Totaal kost het me 600€/maand netto over heel m'n loopbaan als ik de lagere return van het pensioen sparen in rekening breng. Dus ik betaal hem zo goed als zelf, leasebedrag ligt slechts iets hoger.

Enigste voordeel, ik kan met een nieuwe wagen rondrijden zonder zorgen. Voorheen reed ik al 5 jaar rond met een auto van 5000€, die nog zeer goed reed, alleen total loss gereden op het moment van instapmogelijkheid mbt bedrijfswagen. Maar 1 auto in het gezin.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Dafke schreef:Voor 500€ per maand geef ik mijne nooit af..
Verzekering, diesel, onderhoud, aankoop, eventuele schade, .. noem maar op.
Ik gebruik hem te weinig om rendabel te zijn op die manier.
Werkverplaatsingen met de trein, winkelen doe ik grotendeels met het OV, behalve af en toe de echt grote inkopen, en kzou nog overwegen om dat evt met Cambio fzo te doen en gewoon helemaal geen auto meer te nemen als k de optie ooit zou krijgen om gewoon voor dat extra loon te kiezen ipv dat lomp stuk ijzer.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Astralon schreef:Ik ga ne gemakkelijke nemen: Lochristi - Terneuzen
Oh ja, ik vertrek straks met de bedrijfswagen en ben ongeveer 40 minuten onderweg.

Ik ben echt benieuwd naar je respons @duizend
Nog altijd geen reactie... Toch wel curieus. 'k Zal er nog eentje bij doen: Oosterzele -> Lochristi
Met de wagen: http://goo.gl/maps/iqeBC
Met de bus: delijn

Je mag 3x raden hoe ik ga werken
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Sub Zero schreef:
Astralon schreef:Ik ga ne gemakkelijke nemen: Lochristi - Terneuzen
Oh ja, ik vertrek straks met de bedrijfswagen en ben ongeveer 40 minuten onderweg.

Ik ben echt benieuwd naar je respons @duizend
Ik woon op ocharme 23,6 kilometer van m'n werk in Haasrode - woon zelf in Tienen.
Met de auto zelfs 's morgens vroeg hooguit een kwartiertje, als het al drukker is, 20 minuten. De file op de E40 begint namelijk meestal pas na de afrit die ik moet nemen.

Met het openbaar vervoer? Ofwel 2 bussen, ofwel 1 trein en een bus. Reistijd? 1h15.

In het weekend gaan we meestal zaterdagnacht uit tot zondagmorgen vroeg. Nu moet ge mij eens uitleggen hoe ge het klaarspeelt om de laatste trein uit Tienen naar Brussel met vertraging te laten vertrekken. En dat is niet een paar keer hé, ik heb geen harde cijfers, maar het zou me niet verbazen als dat echt de helft van de keren is.

Openbaar vervoer, wat een ongelofelijk slechte grap.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Sub Zero schreef:Je mag 3x raden hoe ik ga werken
Met de moto :angel: ?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:Wat jij wil is iemand die fietst meer gaan vergoeden dan wat het hem kost :bang:

Trouwens het gaat hier niet over woon-werk verkeer want dat is volledig voor jou kost... of doe jij dienstverplaatsingen met je fiets ?
Waarom de fietsende collega niet iets meer vergoeden? Dat kan een aanzet zijn om de wagen te laten staan waardoor jij en andere bestuurders minder file hebt en waardoor het rekeningrijden nutteloos zou worden. Ook voor het bedrijf een enorme kost die wegvalt om parkeerplaatsen te voorzien. Bij mij op het bedrijf heeft men een parkeerkost willen invoeren! Parkeerplaatsen kosten ruimte en/of investeringen die veel groter zijn dan een fietsenrek plaatsen.

Wat de dienstverplaatsingen met de fiets betreft, bij ons op het bedrijf zijn er fietsen beschikbaar voor dienstverplaatsingen. Ik zie het probleem zo niet... Voor korte afstanden ideaal en sneller dan met de wagen rond Leuven.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Astralon schreef:
Sub Zero schreef:Je mag 3x raden hoe ik ga werken
Met de moto :angel: ?
Proficiat... Ik heb luidop zitten lachen :)
Eigenlijk meer dan je zou denken. Als het mooi weer is, dan neem ik meer en meer de moto. De benzine komt wel uit m'n eigen zak, maar de 20 minuten naar huis zijn dan wel lekker op 't gemak, tussen de files door rijden. Voor dit jaar alleen kom ik (denk ik) op een 35-40 dagen dat ik met de moto naar 't werk ging.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Dafke schreef:
Astralon schreef:Ik ga ne gemakkelijke nemen: Lochristi - Terneuzen
Oh ja, ik vertrek straks met de bedrijfswagen en ben ongeveer 40 minuten onderweg.

Ik ben echt benieuwd naar je respons @duizend
't Is ineens stil van onze gevoelige medemens? Of zou em vast zitten op de sporen zonder connectie?
Moesten mensen zoals duizend zich eens bezig houden met hun eigen, en niet altijd op andere willen kappen, de mensen zouden eigenlijk al veel minder gefrustreerd rondlopen.
Typisch zo ne gast van de "zonder haat straat" waar uiteindelijk de meeste frustraties uitgroeien :-) (lang leve Alex, die echt nog gezond verstand heeft en dat ook prachtig overbrengt)

Oeioeioei, heb ik op zere teentjes getrapt :angel:
Krijg ik ook meteen al een mooi etiket opgespeld ...
Is er een forumregel dat je dagelijks op dit forum moet zitten of anders voor geitenwollesok wordt versleten ?

Er zijn duizenden trajecten te vinden in België en omstreken waar het met de auto veel rapper en gemakkelijker is dan met het OV.
Er zijn er ook duizenden waar het met het OV/fiets veel rapper gaat.

Het stoort mij totaal niet dat dit met de auto gedaan wordt.
Het stoort mij dat de overheid dit fiscaal sterk subsidieert en aanmoedigt.

Hierboven is het al dikwijls gezegd en toegegeven, als je een firmawagen hebt, moet je zot zijn om hem niet te gebruiken en dus kijk je gewoon niet naar alternatieven ...
En doe je geen moeite (zowel zuiver privé als woon-werk) om je op een andere manier te verplaatsen, tenzij dit nog meer voordeel opbrengt dan met je firmawagen rijden.

Het grappige van dit alles is dat er op mijn oprit ook een firmawagen staat en dat ik hem dus zoals iedereen ook regelmatig gebruik.
Maar af en toe ook niet, want met de motor of de fiets is het ook plezant/sneller/minder frustrerend als het mooi weer is ... :beerchug:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

duizend schreef:[...] en dus kijk je gewoon niet naar alternatieven ...[...]
Is er hier iemand die een "goede" en "aangename" verbinding heeft voor zijn woon-werk verkeer en die toch kiest om met zijn firmawagen te gaan?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

duizend schreef:
Hierboven is het al dikwijls gezegd en toegegeven, als je een firmawagen hebt, moet je zot zijn om hem niet te gebruiken en dus kijk je gewoon niet naar alternatieven ...
En doe je geen moeite (zowel zuiver privé als woon-werk) om je op een andere manier te verplaatsen, tenzij dit nog meer voordeel opbrengt dan met je firmawagen rijden.
Heb je mij nu net zot genoemd? :P

En nee kdoe er geen financieel voordeel mee om niet met auto te gaan maar met de trein, maar mijn comfort is ook iets waard :-)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Nope!
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

FlashBlue schreef:
Heb je mij nu net zot genoemd? :P
Niet echt denk ik, want ik doe net hetzelfde om dezelfde reden ... :angel:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:Waarom de fietsende collega niet iets meer vergoeden? Dat kan een aanzet zijn om de wagen te laten staan waardoor jij en andere bestuurders minder file hebt en waardoor het rekeningrijden nutteloos zou worden.
Is dat geen beetje hypocriet... we nemen de fiets pas als het ons geld opbrengt ?

Woon-werkverkeer is normaal altijd ten koste van de werknemer (daarom dat je er met een firmawagen ook op wordt belast !)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Mensen blijven nu eenmaal kleine kinderen. Straffen/belonen is vaak de ideale oplossing voor goed/slecht gedrag. Dat zie je ook bij roken/te snel rijden,...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Sub Zero schreef:
Astralon schreef:
Sub Zero schreef:Je mag 3x raden hoe ik ga werken
Met de moto :angel: ?
Proficiat... Ik heb luidop zitten lachen :)
Eigenlijk meer dan je zou denken. Als het mooi weer is, dan neem ik meer en meer de moto. De benzine komt wel uit m'n eigen zak, maar de 20 minuten naar huis zijn dan wel lekker op 't gemak, tussen de files door rijden. Voor dit jaar alleen kom ik (denk ik) op een 35-40 dagen dat ik met de moto naar 't werk ging.
Ook een rede waarom ik ooit mijn moto rijbewijs wil halen :-)
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Nieuws inzake: http://www.demorgen.be/economie/groene- ... -a2124084/

Er is voor mijn part niets mis met de ondergrens, in plaats van deze af te schaffen kan men beter die ondergrens vastkoppelen aan de kleinste/zuinigste en toch goedkoopste wagens op de markt. Als deze (vanwege nieuwe technologie) nog zuiniger/minder vervuilend worden dan schuift alles op, je moe dus niet steeds aan de formule sleutelen, deze is bestand tegen de tijd.

Nu ga je de superrijken die belachelijk dure (maar weinig vervuilende/verbruikende) wagens 0% belasting laten betalen daarop <=> werknemertje met een nog steeds vervuilend polotje die nog steeds zal moeten betalen.

Allez, we weten waar de regering voor staat.....
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

lirec schreef:
Allez, we weten waar de regering voor staat.....
Er voor zorgen dat er voor onze kinderen OOK nog iets overblijft?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Da s een goeie manier om nog meer files te laten ontstaan tijdens de spitsuren
Iedereen die werkt zoveel mogelijk naar de auto maar hadden niks anders verwacht van een liberale minister
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik denk dat je eerder mensen zal stimuleren om een goedkopere/zuinigere wagen te kiezen,
dan dat je met deze maatregel bedrijven overtuigd gaat krijgen om bedrijfswagens in te voeren...

Veel firmawagens worden ook gewoon voor privéverplaatsingen gebruikt en woon/werk is met openbaar vervoer (bv zoals bij BNPPF, maar ook federale ambtenaren, ...)
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Er voor zorgen dat er voor onze kinderen OOK nog iets overblijft?
Dat doe je net zo goed met mijn voorstel, alleen houd je niet enkel blind rekening met de wagen/milieu op zich maar ook met prijs wagen/wie betaalcapaciteit heeft.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Gray schreef:
lirec schreef:
Allez, we weten waar de regering voor staat.....
Er voor zorgen dat er voor onze kinderen OOK nog iets overblijft?
Ervoor zorgen dat de pot vooral naar 1 groep gaat, zal je bedoelen. Met de kromme redeneringen die ik constant hoor van deze regering en wat ze van plan zijn, dan zal de gewone man het zeer goed voelen en de rest?? ... tja...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vaganzza schreef:Met de kromme redeneringen die ik constant hoor van deze regering en wat ze van plan zijn, dan zal de gewone man het zeer goed voelen en de rest?? ... tja...
Die rode partij die tientalle jaren de kans heeft gehad het op te lossen zal je wel de nodige schrik aanjagen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

wil je nu beweren dat we het niet gaan voelen in onze portemonnee ? :bang: :smash2: :think:

Vanaf de avond na de verkiezingen wist je dat de gewone man het gelag moest gaan betalen met deze regering.


J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Denk je nu echt dat die andere partij niet in je zakken zat... waar denk je dat ze altijd Sinterklaas mee gespeeld hebben ?
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Wil je de gevolgen zien van een links beleid, kijk naar Belgie, een staatsschuld van 105,6% BBP! (top 10 in de wereld) Eigenlijk geld van onze kinderen dat we opgesoupeerd hebben. :twisted:
Kijk naar Frankrijk met zijn socialistisch bestuur dat de grote vermogens eens ging aanpakken... :lol:
De werkloosheid is vandaag de dag nog nooit zo hoog geweest en de staatsschuld swingt de pan uit. (nog niet zo hoog als in Belgie maar de socialisten zijn daar dan ook nog niet zo lang aan zet... ;) )

Nee dan volg ik liever het voorbeeld "rechts" van mij, in Duitsland waar men wel bezuinigd heeft en men aan loonmatiging heeft gedaan. Daar plukt men nu de vruchten van.

Met Duitsland als voorbeeld ben ik dus blij met mijn stemkeuze.
Belgie heeft geen andere keuze dan besparen.

Ik ben het ermee eens dat iedereen een eerlijke bijdrage moet betalen
Maar echt grote vermogens blijven grotendeels buiten schot, uw pijlen als land op die mensen richten jaagt ze weg, samen met de jobs en investeringen.
ZEKER voor een klein land als Belgie.
Dat is de economische realiteit, die problemen kunt ge niet op nationaal niveau oplossen, zelf niet op europees niveau.
dredalious
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 nov 2013, 16:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

ik wil alles gratis, want ik wil niks doen!

+hersenmodus aan+
en wie betaald dat? de rijken die je net 20 jaar onder het rode bewind hebt weggejaagd (enfin, niet dat de rooie rakkers veel aan vermogensbelasting gedaan hebben of aan de notionele interest veranderd hebben toen ze aan zet waren), en nu het geld op is mag de rechtse regering het komen opkuisen... Ja, daar hebben de linkse kameraden een leuke kluif aan.

+ontopic+
Kort en bondig: geef in mijn branche geen bedrijfswagens en je vind geen (ale, moeilijk!) profielen om je vacatures te vullen. Het is nu al war-for-talent. 2 bedrijven die ik ken zijn zo na overname door buitenlandse bedrijven al hun iets of wat goed personeel kwijt gespeeld (lees: ze zitten bij ons, waar ze wel een wagen onder hun verwent gat krijgen).
Is dit de goeie manier? Nee, maar ik betaal, ondanks alle fiscale voordelen, meer belastingen allerhande dan dat mijn vriendin bruto(!) verdient. Schaf alle soorten fiscale voordelen af, ga naar een acceptable flat rate zodat mijn baas ook gewoon een loon kan uitbetalen zonder al die ommetoeren te hoeven te maken en zodat ik ook gewoon een simpele loonbrief krijg waar ik meer netto aan overhoud.
Btw: Voor woon-werk verkeer naar Brusselse klanten neem ik niet de bedrijfswagen, maar de trein.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”