Ga jij overschakelen naar VDSL onder de huidige voorwaarden?

Nieuws omtrent telecom

Ga jij overschakelen naar VDSL onder de huidige voorwaarden?

ja
8
5%
neen
143
88%
twijfel
12
7%
 
Totaal aantal stemmen: 163
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Huidige voorwaarden: 9Mbit down, 400 Kbit up, 15 GB limiet en 60 € per maand.

Als je wil kan je hier nog wat argumenteren.
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Ik heb nu 4Mbit down, 512kbit up en 40GB limiet voor 35€ in de maand.
Waarom zou ik overstappen? Voor die 5Mbit extra download? Ik denk het niet... :wink:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Negatief, dat is te duur voor de gewone gebruiker. Ik doe wel verder met mijn ADSL Go abonnement. Volume ligt bijna nooit aan 3 Gb per maand. :-) Ik wacht gewoon af wat de toekomst brengt.
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

15GB is nogaltijd veel te weinig en dan nog 60€ ervoor neertellen :smash2:

Nee dus !!!
xr2i
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 okt 2003, 15:39
Bedankt: 1 keer

15Gb is belachelijk weinig, op 4 uurtjes is dat binnen, de upload zou 1Mbits/s moeten zijn .
Orcie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2004, 19:15

Neen, je krijgt geen waar voor je geld.
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

nee, die nieuwe modem is er mee teveel aan
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

60 € voor 15GB
no thx

ik download liever wat trager maar meer dan andersom
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

NEEN

60 euro veel te duur,
15 giga limit en 400kbit up HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
sukkels, echt triestig
Na 4 uur ben je al aan je limit :P
ge kunt geen game of webserver hosten
Tis zoals een zwembad hebben en maar 4 emmers water in gooien
wat ben je nu met die 9 mbit down,

Ik verwacht voor vdsl min. 6 mbit down , 2 mbit up en 100gigs/maand limit
+ 20 euro voor 100 gigs extra
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Ik verwacht voor vdsl min. 6 mbit down , 2 mbit up en 100gigs/maand limit
+ 20 euro voor 100 gigs extra


Gaan ik direct mee akkoord! :P
Gebruikersavatar
XInIX
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 mei 2004, 00:39
Locatie: Rooi

@ brooklyn

hehe, zwembadje vullen met waterkanon vind ik een betere vergelijking
:lol:

</@brooklyn>

NEE dus !

Greetzz
Laatst gewijzigd door XInIX op 29 okt 2004, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Slekken
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 30 nov 2003, 15:55
Locatie: Jabbeke

Pff, modem in de vuilbak smijten en dan nog eens 60€/maand neertellen...
Ik bedank er (voorlopig) heel vriendelijk voor. Voor ik de overstap zou overwegen moet er eerst wat meer waar voor dat geld gegeven worden.

greetz

edit: typo
Gast

Is het al 1 april ?

Ik hoop dat ze dit zelf niet serieus nemen, ofwel gaan ze gewoon al de andere formules gewoonweg afschaffen, zodat we wel moeten.

Telenet kan op hun 2 oren slapen, ze zullen veel nieuwe klanten mogen ontvangen.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

400Kbit upload voor een vdsl abo..
en dan nog eens 15GB limiet

bijna ongelooflijk, zo triest
ik vraag me af welke randdebiel er zal overstappen
CmdrGod
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mar 2004, 18:34
Locatie: Sint Genesius Rode

zonde van een goede nieuwe technologie zo te verkloten
Live long and prosper.
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

XInIX schreef: hehe, zwembadje vullen met waterkanon vind ik een betere vergelijking


Dat zou nog te lang duren ... betere vergelijking zou zijn: uw zwembad in de zee zwieren! :wink:

Voor mij dus duidelijk ook een dikke nee ... te hoge installatiekosten, 9Mbit zal ik toch niet kunnen halen aangezien 4Mbit al op het randje lag. En natuurlijk een véél te lage limiet, maar ik ga niet meer over zeggen anders krijgt Mr. Cide het op zijn systeem :P
Limieten zouden toch op een evenredige manier moeten stijgen met de downspeed: 1Mbit vroeger -> 10GB ... 9Mbit -> 15GB :? :???:
Joe Sixpack
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 jun 2004, 22:21
Contacteer:

Nob schreef:Huidige voorwaarden: 9Mbit down, 400 Kbit up, 15 GB limiet en 60 € per maand.

Als je wil kan je hier nog wat argumenteren.

ik kan het sowieso niet nemen, maar ik vind het downloadvolume echt veel te weinig voor zo'n lijn.
Verder heb ik niet het gevoel dat de markt wacht voor nog snellere verbindingen op dit moment is 3 mbit tegen een vaste kost geoeg voor de mensen. ALs de prijs zakt zullen er wel enkele overstappen. Als de limieten worden opgetrokken ook :)
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Ik ben zeker niet van plan over te stappen! De prijs moet lager of de upload en limiet moeten hoger. :cry:
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Gebruikersavatar
anoniem
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 30 mei 2004, 11:22

hi,
Hogere snelheden bij Chello
Chello voert de down- en uploadsnelheden van zijn Classic- en Plus-pakketten fors op. Nieuwe klanten kunnen hier vanaf deze week al van profiteren. Chello Classic gaat van 2560/384 Kbps naar 4096/1024. Ook de verhoging van het duurste pakket Plus is significant. Hier gaat de downstream van 4608 Kbps naar 8192 Kbps en de upstream van 512 Kbps naar 1024 Kbps. De prijzen blijven gelijk. Nieuwe klanten kunnen vanaf deze week al profiteren van de hogere snelheden, zo zegt een woordvoerder. Het... by [email protected] on 5/10/2004 21:08:-D zie ook :http://www.broadbandreports.com/archive/bredbandsbolaget.se?nav=12

watdachieherfan, onkel louis? :wink: dat bennenoudiestommeollanders.... :lol:

naschrift: tis schijnbaar de politiek van belgacom zo te handelen, sorry dat ik dat moet zeggen, maar het is nu eenmaal zo, ADSL2 wordt geeneens overwogen, kan je nagaan :evil:

levefeijenoor....... :-o
Bijlagen
adsl2.gif
adsl2 working
(27.11 KiB) 7728 keer gedownload
Laatst gewijzigd door anoniem op 31 okt 2004, 08:27, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De specificaties vind ik gewoon niet indrukwekkend genoeg om het verschil met ADSL aan te stippen. Bovendien is het hier pas beschikbaar tegen de tijd dat ge met GSM ook aan 54 mbit kunt surfen.
En om daar die aankoop van de modem te kunnen verantwoorden? Nee, lukt me niet. Vergelijk het met expressnet plus van telenet en de VDSL-technologie wordt gewoon voorbijgestoken tegen een bovendien lagere prijs. Nu heeft belgacom verdorie eens een technologie in huis die telenet hun "wij zijn de snelste"-reclame zou kunnen de prullemand in doen wijzen, en doen ze het godverdenondemildejaardedju nog niet!
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Ik snap het ook niet zo goed hoor maar als ik goed begrepen heb kun je die snelheid pas aan als je niet verder dan 15km woont van de centrale ???

Dus zie ik niet in waarom ze dit gaan optrekken naar 9mbit (en waarom geen 10mbit :P ) dat sommige zelfs nog niet stabiel kunnen surfen tegen 3mbit lol

Dit is gewoon gedoemd voor te mislukken (deze formule) en ze zullen wel inzien dat niemand daar voor wilt betalen of zijn er toch mensen die zo zot zijn :???: :twisted:
cross-over

hoe verder je van de centrale bent,hoe meer verbindingskaste je passeerd, dus ook niet perfecte contacten en die beletten snelheid...

waarom 9bit en geen 10Mbit heeft met maken met de parameters van de draad en modem...
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Allee, daar gaan we weer. Tot voor kort kon Belgacom niet snel genoeg uitkomen met een VDSL aanbod. (Kan je hier nog overal nalezen op dit forum). En velen hadden ook de verwachting van mega speeds tegen een iets duurdere prijs dan ADSL. Een paar mensen met enige realiteitszin hebben toen al gewaarschuwd dat je zeker niet "extreem veel" tegen een zeer lage prijs moet verwachten. Maar ja, dit waren de zwartdenkers, en werden niet altijd au seriex genomen. Nu is Belgacom er met zijn VDSL aanbod, en wat zien we, inderdaad relatief zwakke prestaties tegen een hogere prijs dan dat de meesten graag zouden hebben.

Nu ja, eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik ook wat betere spec's verwacht had, zeker wat betreft uploadsnelheid.
De prijs daarentegen verwondert me geenszins.
brooklyn schreef:k verwacht voor vdsl min. 6 mbit down , 2 mbit up en 100gigs/maand limit
+ 20 euro voor 100 gigs extra
Tja, tijd om wakker te worden, en te stoppen met dromen.
Laatst gewijzigd door PHO op 29 okt 2004, 23:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Het verwondert me ook dat Belgacom niet opteert voor minstens 512kbit/s upstream. Dan was hun VDSL aanbod nog een beetje concurrentie voor expressnet+ van Telenet.

Ik heb zo'n vermoeden dat Belgacom nog niet wil dat er veel mensen nu al overschakelen naar VDSL. Misschien toch nog wat problemen met hun infrastructuur?
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Zoals de zaken er nu voor staan : neen!

Het abonnementsgeld wil ik gerust betalen. Maar dan wil ik wel een limiet en een upstream die dubbel zo hoog is. Zoals Lukse al zei, je kan beter krijgen over adsl (buiten de downstream dan) aan een veel goeikopere prijs.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

PHO schreef:Het verwondert me ook dat Belgacom niet opteert voor minstens 512kbit/s upstream. Dan was hun VDSL aanbod nog een beetje concurrentie voor expressnet+ van Telenet.

Ik heb zo'n vermoeden dat Belgacom nog niet wil dat er veel mensen nu al overschakelen naar VDSL. Misschien toch nog wat problemen met hun infrastructuur?


Het is op de meeste plaatsen gewoon nog niet mogelijk om vdsl te krijgen, moesten ze nu een aantrekkelijk abonnement lanceren, dan is iederen kwaad omdat zij nog niet aansluitbaar zijn (dit is mijn mening natuurlijk)
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik blijf bij mijn gewone adsl abo. Voor het extra geld dat VDSL kost neem ik met plezier de langere download wachttijden bij en koop ik wel wat meer volume packs.
Ik ben erg teleurgesteld, maar langs de andere kant lag het er ook dik op. Een kant van mij hoopte op een ware technologieslag waarbij telenet en belgacom eindelijk eens de spierballen van hun nieuwe technologiekinderen zouden laten rollen. Maar nee, het is weer zoals gewoonlijk. Telenet komt eerst uit met iets, Belgacom gaat er NET even over (enkele Mbit/s meer, maar de prijs is dan ook hoger)... gevolg: ze wachten even af hoe de markt reageert (dus een dik jaar geen verandering ofzo). Dan gaan ze hun conclussies trekken en kijken of ze de concurrentie (die ook lekker zit te evalueren en wachten) misschien enkele klanten kunnen afsnoepen door een minimale verandering (20 gig limiet bv. :roll: ).
Zielig hoor.
Dikke pech voor belgacom dat digitale TV ook zal werken via ADSL, anders zouden ze misschien toch nog enkele VDSL abo's kunnen opdringen.
Ach ja, het is een vooruitgang(etje) ... het zal wel loskomen, want ze zullen snel inzien dat ze hun investeringen niet binnen de vooropgestelde termijn zullen terugverdienen.
NuKeM
dmoby
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 okt 2004, 10:02

vergeet niet dit is een eerst stap , vergeet niet dat iedereen gratis is overgegaan van 1.1 naar 3.3 wie zegt dat dit niet gaat gebeuren met vdsl !!!!
Gast

Het gaat al snel genoeg, nu nog lang genoeg :evil:

9mbit = +-4gb per uur, dus na 3 uur gas geven kan je al volumepakjes gaan kopen :evil:

Lachwekkend. Ik kan het geloven dat het slecht gaat met de economie.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Ik neem dan nog veel liever 2 keer mijn huidig abbo voor die prijs...
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Wie heeft er JA gestemt? Ik zou graag een verantwoording eens lezen?Meningen zijn altijd leuk. Misschien krijgen we eens andere kijk op VDSL door een persoon die er wel voor is. De persoon die JA heeft gevote
maak U bekend. :wink:
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Alles lijkt redelijk alleen die limiet van 15 GB, moet minstens 50 GB zijn in verhouding tot de 3,3 mbit ADSL limiet.

Voor 60 € kan ik met mijn huidig abo, 30 GB downloaden, waarom zou ik dan overschakelen ?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Blue-Sky schreef:Negatief, dat is te duur voor de gewone gebruiker. Ik doe wel verder met mijn ADSL Go abonnement. Volume ligt bijna nooit aan 3 Gb per maand. :-) Ik wacht gewoon af wat de toekomst brengt.


voor mij net hetzelfde!!!!!! :-)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Replacement
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2004, 10:59
Contacteer:

Hopelijk gaan ze er snel verandering in brengen.

Voor zelfde prijs kun je 8mbit down, 512kbps up, 40GB data.
Zonder nieuwe modem.

Als telenet met hun soort gelijke zal komen, maken ze hopelijk niet dezelfde fout.
Hosting voor 1€?
www.replacement.be
Goedkoop & kwaliteit hosting.
Gast

ik verander ook niet; ik betaal nu 49,90€ voor 3,3 mbit down en 256 kbps up, ongelimiteerd...
[mod="meon"]ter info, dit is la tribu[/mod]
witte!
Pro Member
Pro Member
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 okt 2004, 15:10

Ik vraag mij wel af of er eens nagedacht word over het opstellen van abonnementen als deze want dit houd dus totaal geen steek.

9 Mbps = 1.125 MBps
15 GB = 15360 MB
het aantal seconden dat je nodig hebt om over je limiet te gaan is dan:
15360MB/1.125MBps ~= 13653 seconden = 227.55 minuten = 3.8 uur
= 3 uur 48 minuten

dat wil zeggen dat je maar ongeveer 8 minuutjes per dag mag downloaden
tegen volle snelheid (zonder te uploaden)

Wie heeft dit abo verzonnen?
Gebruikersavatar
SchizoSirhc
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 mar 2004, 09:40

witte! schreef:Wie heeft dit abo verzonnen?

ik :wink:
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Ik vraag mij wel af of er eens nagedacht word over het opstellen van abonnementen als deze want dit houd dus totaal geen steek.

9 Mbps = 1.125 MBps
15 GB = 15360 MB
het aantal seconden dat je nodig hebt om over je limiet te gaan is dan:
15360MB/1.125MBps ~= 13653 seconden = 227.55 minuten = 3.8 uur
= 3 uur 48 minuten

dat wil zeggen dat je maar ongeveer 8 minuutjes per dag mag downloaden
tegen volle snelheid (zonder te uploaden)

Wie heeft dit abo verzonnen?



Dat is weer typisch Belgisch he :think:
Gebruikersavatar
Cyrus23
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:12
Locatie: Lommel
Contacteer:

De monopolie politiek van belgacom begint me serieus te irriteren. We blijven qua structuur ver achter op de rest van de wereld. Daarbij zijn de prijzen hier prijzig en is het netwerk bijlange optimaal. Ik denk dat belgacom de klanten gaat verplichten dit abonnement het gebruiken door de andere weg te cijferen. Wat gij jij dan doen als klant. En daarbij door de ongezonde politiek die belgacom voert is het onmogelijk voor de andere bedrijven om te evolueren. Dit vind ik nogmaals een jammerlijke zaak. Adsl2fit is ten gronde gegaan omwille van belgacom en door hun eigen ook een beetje. Maar ‘t is en blijft een viezigheid die belgacom. Absurde prijzen vragen en iets aanbieden waar de klant toch niet op wacht wat zijn ze daar nu mee denk je. Ik kan je verzekeren dat ze hun zakken nogmaals gaan vullen met een technologie die niet de moeite waard is te vernoemen.
Zever in pakskes daar ben ik goed in dus zeik niet ik weet altijd beter.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

. Ik kan je verzekeren dat ze hun zakken nogmaals gaan vullen met een technologie die nt de moeite waard is te vernoemen.

De technologie op zich is wel goed, 't is weer de implementatie ervan die op niets trekt.

In plaats dat de overheid 3.5 % van de aandelen verkoopt, zouden ze beter heel de boel privatiseren en eindelijk de markt is echt open gooien (en niet alleen op papier). Cfr ook electrabel, die hebben ook nog veel te veel de touwtjes in handen.

greetz,

Nob
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”