Dit zou juist absoluut geen goed systeem zijn! Wagen en chauffeur zijn niet per definitie gelinkt aan elkaar! Ik rij bijvoorbeeld met een Mercedes S500 AMG editie (en ja, zo een 14-tal dagen per jaar doe ik dat). Echter is deze wagen niet van mij, maar van Mercedes Belgium zelf (die ze "geven" aan de verkeersveiligheidsorganisatie, waarna wij als leden van deze organisatie ermee rijden om op grote evenementen mensen van punt a naar punt b brengen). Kan ik er aan doen dat Mercedes mij dergelijke wagen onder mijn achterste schuift? Maar natuurlijk zijn het evenementen waar je mensen ziet met een goedgevulde portefeuille, dus daar kan je niet afkomen met een Mercedes A-klasse... Of wat met buschauffeurs? Camionchauffeurs? Werknemers van limoverhuurbedrijven? Ga je die allemaal 1% van de cataloguswaarde laten betalen omdat ze hier toevallig mee rijden? In dat geval denk ik dat veel directeurs plots thuis een lada'ke van 20 jaar oud staan hebben, maar toevallig allemaal met nen grote auto op naam van de firma rijden...Splitter schreef:DIT zou ik eigenlijk ook als een goed systeem zien: cataloguswaarde van de wagen aan 1% en met x % verhogen per bijkomende overtreding.lirec schreef: Standaard vaste boetes, idem voor iedereen, exponentieel verhogen voor recidivisten kan werken maar het kan veel beter =>
Startboete is bvb 1% van de cataloguswaarde van je auto + exponentiele verhoging daarvan voor recidivisten.
niet enkel zou dit (mogelijk) eerlijker zijn naar mensen toe, maar ook in veel gevallen beter voor het milieu.
anderzijds zou je weer de grotere merken werk gaan ontnemen en dus de economie kunnen schaden (wat belgie al genoeg doet)
Overigens, voor wie het zou interesseren...
Volgens Vandale is "fier" wel degelijk correct!
fier (bijvoeglijk naamwoord; vergrotende trap: fierder, overtreffende trap: fierst) : met rechtmatige trots