iPhone gestolen
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Mijn iPhone is gisteren gestolen tijdens het euh "uitgaan". Probably uit m'n zak gehaald als ik niet oplette of iets dergelijks.
Toen een vriend er na 5 minuten naar belde was hij al offline. Eens thuisgekomen via "Find My iPhone" de "lost mode" aangezet met een bericht hoe ze me kunnen contacteren, dan gaan slapen.
Dezemorgen opgestaan en een alert gekregen via "Find My iPhone" met adres dat m'n iPhone gevonden was.
Hoe pak ik dat nu het beste aan?
- zelf naar dat adres gaan en vriendelijk vragen of ze geen iPhone gevonden hebben? Mij van de domme houden en doen alsof ik hem verloren ben?
- eerst naar de politie stappen en vragen of die mee willen gaan? Maar daar verwacht ik niet veel van, je moet al geluk hebben dat je een politieagent tegenkomt die al weet waarover het gaat. En ik denk niet dat de politie recht heeft om dan zomaar dat huis binnen te gaan ofzo - je leest daar toch dingen van "in de krant" ...
Iemand tips?
Toen een vriend er na 5 minuten naar belde was hij al offline. Eens thuisgekomen via "Find My iPhone" de "lost mode" aangezet met een bericht hoe ze me kunnen contacteren, dan gaan slapen.
Dezemorgen opgestaan en een alert gekregen via "Find My iPhone" met adres dat m'n iPhone gevonden was.
Hoe pak ik dat nu het beste aan?
- zelf naar dat adres gaan en vriendelijk vragen of ze geen iPhone gevonden hebben? Mij van de domme houden en doen alsof ik hem verloren ben?
- eerst naar de politie stappen en vragen of die mee willen gaan? Maar daar verwacht ik niet veel van, je moet al geluk hebben dat je een politieagent tegenkomt die al weet waarover het gaat. En ik denk niet dat de politie recht heeft om dan zomaar dat huis binnen te gaan ofzo - je leest daar toch dingen van "in de krant" ...
Iemand tips?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik zou zeggen: neem een factuur met serienummer op mee, krijg je het toestel te zien dan kan je al vragen om het serienummer te vergelijken. Moest dat kloppen dan staan zij toch ook al minder stevig in hun schoenen om daar nog geld voor te vragen of bij nattigheid het aan een ander te verkopen?
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Bel toch gewoon de politie op hun lokaal nr en vraag aan de permanente van dienst wat je moet doen?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Die gaan jou zeker afraden om er zelf om te gaan.
Rest de vraag of ze dan wel bijstand willen verlenen.
En weet je dan wel het juiste adres? Huisnr enzo?
Als je volk zoekt om hem mee te gaan halen, daar ben ik altijd wel voor te vinden.
Rest de vraag of ze dan wel bijstand willen verlenen.
En weet je dan wel het juiste adres? Huisnr enzo?
Als je volk zoekt om hem mee te gaan halen, daar ben ik altijd wel voor te vinden.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Userbase bash team?Heronic schreef:Als je volk zoekt om hem mee te gaan halen, daar ben ik altijd wel voor te vinden.
In de week was er toch zo'n verhaal over een Rolex, Nederlandse politie deed niets, Belgische politie ging met de dame mee. Hopelijk willen ze het in uw geval wel doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Zoiets zal waarschijnlijk van poliezone afhangen. Maar in het verleden zijn er reeds agenten meegeweest http://m.nieuwsblad.be/cnt/DMF20130826_00708244
Nu maar hopen dat jouw iPhone niet op een consulaat/ambassade ligt .
[ Post made via mobile device ]
Nu maar hopen dat jouw iPhone niet op een consulaat/ambassade ligt .
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Eerst zou ik al beginnen met aangifte te doen (met alle info: factuur, IMEI, ...) en als je daar toch bent vraag je of de politie hem wil gaan ophalen.
Als er een patrouille in de buurt is, sturen ze die meestal wel naar het adres om een paar vraagjes te stellen.
Als er een patrouille in de buurt is, sturen ze die meestal wel naar het adres om een paar vraagjes te stellen.
- selder
- Moderator
Tsjah, niet dus.
Mooi aangifte gaan doen met de factuur en alles. Hyper-gedetailleerde beschrijving gegeven, heel de uitleg van "Find my iPhone" gedaan, met de alarmen en de locatiegegevens om dan te horen dat het naar de "analisten" doorgestuurd is. Het hangt dus van het parket af of dat ze iemand gaan langssturen ... beginnen ze ineens over "huiszoekingen" terwijl m'n vraag alleen maar was "wil de politie eventueel meegaan om aan te bellen en gewoon te vragen of er iemand een gsm gevonden heeft".
Zucht. Vanavond zelf eens langsgaan op dat adres en me van de domme houden "ik ben m'n gsm vergeten, en er kwam een signaal van hier"...
Mooi aangifte gaan doen met de factuur en alles. Hyper-gedetailleerde beschrijving gegeven, heel de uitleg van "Find my iPhone" gedaan, met de alarmen en de locatiegegevens om dan te horen dat het naar de "analisten" doorgestuurd is. Het hangt dus van het parket af of dat ze iemand gaan langssturen ... beginnen ze ineens over "huiszoekingen" terwijl m'n vraag alleen maar was "wil de politie eventueel meegaan om aan te bellen en gewoon te vragen of er iemand een gsm gevonden heeft".
Zucht. Vanavond zelf eens langsgaan op dat adres en me van de domme houden "ik ben m'n gsm vergeten, en er kwam een signaal van hier"...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Dan maak je eerder slapende honden wakker en dan ben je hem zeker kwijt.Vanavond zelf eens langsgaan op dat adres en me van de domme houden "ik ben m'n gsm vergeten, en er kwam een signaal van hier"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
Tja ik zou mij ook van de domme houden dan "ah uw gsm hier niet gezien bye bye"Zucht. Vanavond zelf eens langsgaan op dat adres en me van de domme houden "ik ben m'n gsm vergeten, en er kwam een signaal van hier"...
Wat je wel kan doen is politie bellen dat ze uwe gsm gestolen hebben onder de baan en dat je ze in dat huis zag binnenlopen dan moeten ze in principe wel reageren denk ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dan ist een valse verklaring afleggen he. Mss ns langs het lokale commisariaat passeren. De wijkagent heeft mss zin om mee te gaan.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Kan je geen geluid afspelen oid? Wordt al lastiger om te ontkennen dat je hem hebt als hij aan het rinkelen is
- selder
- Moderator
Nog eens teruggegaan naar het politiekantoor, en de 2de (jongere) agent was precies een beetje behulpzamer. Die heeft een patrouille gestuurd, maar zonet kreeg ik bericht dat die de iPhone niet aangetroffen hebben...
Ik denk niet dat ik 'm nog ooit ga terugzien... Nu anyway, "lost mode" staat aan via iCloud/Find My iPhone, dus als de dief nog ooit zo stom is om 'm aan te zetten dan krijg ik een bericht van de locatie ... Als dat terug dat adres is, dan zien we wel verder ...
Ik denk niet dat ik 'm nog ooit ga terugzien... Nu anyway, "lost mode" staat aan via iCloud/Find My iPhone, dus als de dief nog ooit zo stom is om 'm aan te zetten dan krijg ik een bericht van de locatie ... Als dat terug dat adres is, dan zien we wel verder ...
- pm
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
Was altijd in de veronderstelling dat men deze activatie lock kon omzeilen met de iphone in DFU mode te plaatsen, na wat opzoekwerk blijkt dat inderdaad niet te helpen wat zeer goed nieuws is!
Nu heb ik wat verder liggen zoeken daar het mij zou verbazen moest er geen omzeiling mogelijk zijn en spijtig genoeg kwam ik deze site tegen waar ze de verschillende manieren uitleggen om de activatie te kunnen omzeilen: http://recomhub.com/blog/bypass-icloud- ... tion-lock/
Ik hoop dat ze ooit alle bugs en hacks voor de activatie te kunnen omzeilen kunnen dichten.
1 geluk is dat de "domme" dief met een brick iphone zal zitten...
Nu heb ik wat verder liggen zoeken daar het mij zou verbazen moest er geen omzeiling mogelijk zijn en spijtig genoeg kwam ik deze site tegen waar ze de verschillende manieren uitleggen om de activatie te kunnen omzeilen: http://recomhub.com/blog/bypass-icloud- ... tion-lock/
Ik hoop dat ze ooit alle bugs en hacks voor de activatie te kunnen omzeilen kunnen dichten.
1 geluk is dat de "domme" dief met een brick iphone zal zitten...
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Ik zou in ieder geval met een paar man langsgaan. Als dat nu dom is of niet, van mijn spullen blijft ge af.
Ik zou wel iemand in de auto laten zitten en alles laten filmen. Moest er iets gebeuren..
Ik zou wel iemand in de auto laten zitten en alles laten filmen. Moest er iets gebeuren..
- selder
- Moderator
Sinds die ééne locatie die de iPhone nog doorgaf heb ik hem niet meer gezien in "Find My iPhone".
Anyway, ik zit wel met dilemma's
1) IMEI
Moet ik de IMEI laten blokkeren?
Ik weet niet hoe ver dat draagt, is dat internationaal?
Als het een echte professionele dief is ofzo, dan is de kans groot dat de iphone uiteindelijk wel in een ander land terecht komt.
Aan de andere kant, is het maar een gelegenheidsdief, dan is de kans groter dat het toestel in België blijft.
Als dan de IMEI geblokkeerd is, is er ook geen kans meer dat het toestel zijn locatie nog eens kan doorsturen als hij internet "vindt".
2) SIMkaart/oproepnummer
Schrik van extra kosten heb ik helemaal niet, er stak een pre-paid GenerationConnect simkaart in met nog 3 euro krediet.
De pincode was gedisabled, dus als de iPhone opstart, dan verbindt hij onmiddellijk met het mobiele netwerk.
Ze geraken wel niet "in" de iPhone, want er stond een passcode op.
Stel dat het een domme dief is, die nu denkt "ik ga deze iphone een paar dagen in de kast laten liggen" en als die die straks dan terug aanzet, kan de iphone zijn locatie nog eens doorsturen - maar dus niet als ik het oproepnummer op een andere simkaart heb laten zetten...
Dilemma's dilemma's ... Nuja, wat ik ook kies, ik kijk niet tegen extra kosten aan, da's toch al positief - buiten dan een nieuwe iPhone straks
Anyway, ik zit wel met dilemma's
1) IMEI
Moet ik de IMEI laten blokkeren?
Ik weet niet hoe ver dat draagt, is dat internationaal?
Als het een echte professionele dief is ofzo, dan is de kans groot dat de iphone uiteindelijk wel in een ander land terecht komt.
Aan de andere kant, is het maar een gelegenheidsdief, dan is de kans groter dat het toestel in België blijft.
Als dan de IMEI geblokkeerd is, is er ook geen kans meer dat het toestel zijn locatie nog eens kan doorsturen als hij internet "vindt".
2) SIMkaart/oproepnummer
Schrik van extra kosten heb ik helemaal niet, er stak een pre-paid GenerationConnect simkaart in met nog 3 euro krediet.
De pincode was gedisabled, dus als de iPhone opstart, dan verbindt hij onmiddellijk met het mobiele netwerk.
Ze geraken wel niet "in" de iPhone, want er stond een passcode op.
Stel dat het een domme dief is, die nu denkt "ik ga deze iphone een paar dagen in de kast laten liggen" en als die die straks dan terug aanzet, kan de iphone zijn locatie nog eens doorsturen - maar dus niet als ik het oproepnummer op een andere simkaart heb laten zetten...
Dilemma's dilemma's ... Nuja, wat ik ook kies, ik kijk niet tegen extra kosten aan, da's toch al positief - buiten dan een nieuwe iPhone straks
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Beide opties komen neer op de vraag of je je toestel nog denkt terug te krijgen of niet.
Da's een keuze die niemand voor jou kan maken, daar moet je zelf over beslissen.
Het nummer op een andere simkaart zetten, hangt af van hoe gehecht je aan je nummer bent, hoeveel contacten gebruiken het enz...
J.
Da's een keuze die niemand voor jou kan maken, daar moet je zelf over beslissen.
Het nummer op een andere simkaart zetten, hangt af van hoe gehecht je aan je nummer bent, hoeveel contacten gebruiken het enz...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- selder
- Moderator
Daar heb ik ook al over nagedacht
Zo goed als alle communicatie verloopt via social media, en met de hechte vriendengroep via iMessage (dat ik gewoon nog kan verder gebruiken op OSX/iPad). Alleen m'n ex-vrouw en mijn mama, die doen het nog via SMS
Maar ik heb dat nummer al wel sinds 1998, dus zomaar laten schieten ga ik het niet
Zo goed als alle communicatie verloopt via social media, en met de hechte vriendengroep via iMessage (dat ik gewoon nog kan verder gebruiken op OSX/iPad). Alleen m'n ex-vrouw en mijn mama, die doen het nog via SMS
Maar ik heb dat nummer al wel sinds 1998, dus zomaar laten schieten ga ik het niet
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
80 euro op ebay voor het unlocken, of een server die alleen via tor bereikbaar is voor 't moment...Sylvester schreef:Eén troost : in principe kunnen ze er niks mee doen, als je de laatste IOS erop hebt staan.
Hij is gewoon waardeloos. Kan niet gewist worden.
- selder
- Moderator
Ik had het al opgegeven om nog ooit iets van die iPhone te zien ... maar dat is buiten de ongelooflijk stommigheid van sommige mensen gerekend. Haha, zet u neer want dit is echt een buitenaards level van stommigheid
Sinds dat m'n iPhone gestolen was dus niks meer van die iPhone gehoord. Ben wel van zin geweest om nog eens naar die laatste locatie te gaan, maar het is er niet meer van gekomen. Totdat ik een raar mailtje kreeg van een compleet vreemde persoon "hey, ik denk dat je iPhone te koop staat op 2de hands", met een URL erbij. Ik kijk naar die foto van die advertentie en zie een foto van een iPhone met de boodschap "Hi, send me an e-mail at geert at damn dot be and I'll come and pick up the phone". Dat is de boodschap die ik via iCloud/find my iPhone op m'n iPhone heb gezet. Verdere instellingen van die iPhone zijn niet mogelijk totdat je het password van die iCloud account ingeeft. Beschrijving van het object is ook "iphone 5s geblokkeerd van iCloud lock doe je een goei bod". Iets zegt me dat het niet echt een Vlaming/Nederlands sprekende/belg is, maar hoe erg dat ook is, dat zal niemand verbazen zeker?
Mag ik vragen aan iedereen om nu niet te gaan zoeken naar die advertentie, wie weet ruikt de aanbieder wel onraad als er ineens een pak bezoekers bijkomen. Ook uiteraard geen contact zoeken met die persoon, duh
Hoe royaal stom kunt ge zijn als dief om zo ne foto op 2de hands te zetten
Dus heb ik een vals e-mail adres aangemaakt, en vanavond afgesproken met die kerel. Ik neem een bende vrienden mee, die wat verder zullen wachten. Als ik "mijn eigen" iPhone in mijn handen heb, dan doe ik teken, m'n vrienden komen erbij staan, we houden de verkoper geweldloos daar en ik bel de politie. Geweldloos is belangrijk, want anders is de dief/verkoper nog het slachtoffer en ik de dader, kunt ge het u voorstellen?
Heb veel contact gehad met de politie, en die agenten doen ook maar hun werk, maar echt helpen kunnen ze niet. Het is in ieder geval al helemaal niet zoals op TV in de series - maar dat zal niemand verbazen. Politie is gebonden aan de "niet uitlokken" regel, en dan zijn ze natuurlijk heel beperkt. Zo mag een politie undercover of in burger niet ingaan op die advertentie, afspreken met de verkoper en als de iPhone terecht is, de persoon arresteren (of what not). Nog beter is: stel dat de politie die persoon arresteert (op verdenking van diefstal/heling) voordat de "verkoop" afgehandeld is, en ze dus die iPhone op het lichaam van de verkoper vinden, dan wordt "mijn eigen" iPhone in beslag genomen! Voor verder onderzoek, kans dat ik die dan terugkrijg is klein. Zoiets kunt ge u toch niet voorstellen?
Wat me het allermeeste stoort is dat wij allemaal regels hebben waar we aan gebonden zijn, maar dat soort geen-waarde-mensen helemaal niet, ja, dan verlies je altijd hé.
Had wel graag gehad dat die persoon gestraft zou worden, maar ik heb toch liever m'n eigen iPhone terug. Dus straks zeker niet de held uithangen, en gewoon gaan lopen als ik mijn eigen iPhone in m'n handen heb
Sinds dat m'n iPhone gestolen was dus niks meer van die iPhone gehoord. Ben wel van zin geweest om nog eens naar die laatste locatie te gaan, maar het is er niet meer van gekomen. Totdat ik een raar mailtje kreeg van een compleet vreemde persoon "hey, ik denk dat je iPhone te koop staat op 2de hands", met een URL erbij. Ik kijk naar die foto van die advertentie en zie een foto van een iPhone met de boodschap "Hi, send me an e-mail at geert at damn dot be and I'll come and pick up the phone". Dat is de boodschap die ik via iCloud/find my iPhone op m'n iPhone heb gezet. Verdere instellingen van die iPhone zijn niet mogelijk totdat je het password van die iCloud account ingeeft. Beschrijving van het object is ook "iphone 5s geblokkeerd van iCloud lock doe je een goei bod". Iets zegt me dat het niet echt een Vlaming/Nederlands sprekende/belg is, maar hoe erg dat ook is, dat zal niemand verbazen zeker?
Mag ik vragen aan iedereen om nu niet te gaan zoeken naar die advertentie, wie weet ruikt de aanbieder wel onraad als er ineens een pak bezoekers bijkomen. Ook uiteraard geen contact zoeken met die persoon, duh
Hoe royaal stom kunt ge zijn als dief om zo ne foto op 2de hands te zetten
Dus heb ik een vals e-mail adres aangemaakt, en vanavond afgesproken met die kerel. Ik neem een bende vrienden mee, die wat verder zullen wachten. Als ik "mijn eigen" iPhone in mijn handen heb, dan doe ik teken, m'n vrienden komen erbij staan, we houden de verkoper geweldloos daar en ik bel de politie. Geweldloos is belangrijk, want anders is de dief/verkoper nog het slachtoffer en ik de dader, kunt ge het u voorstellen?
Heb veel contact gehad met de politie, en die agenten doen ook maar hun werk, maar echt helpen kunnen ze niet. Het is in ieder geval al helemaal niet zoals op TV in de series - maar dat zal niemand verbazen. Politie is gebonden aan de "niet uitlokken" regel, en dan zijn ze natuurlijk heel beperkt. Zo mag een politie undercover of in burger niet ingaan op die advertentie, afspreken met de verkoper en als de iPhone terecht is, de persoon arresteren (of what not). Nog beter is: stel dat de politie die persoon arresteert (op verdenking van diefstal/heling) voordat de "verkoop" afgehandeld is, en ze dus die iPhone op het lichaam van de verkoper vinden, dan wordt "mijn eigen" iPhone in beslag genomen! Voor verder onderzoek, kans dat ik die dan terugkrijg is klein. Zoiets kunt ge u toch niet voorstellen?
Wat me het allermeeste stoort is dat wij allemaal regels hebben waar we aan gebonden zijn, maar dat soort geen-waarde-mensen helemaal niet, ja, dan verlies je altijd hé.
Had wel graag gehad dat die persoon gestraft zou worden, maar ik heb toch liever m'n eigen iPhone terug. Dus straks zeker niet de held uithangen, en gewoon gaan lopen als ik mijn eigen iPhone in m'n handen heb
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Good luck!!
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
tip : neem alvast je factuur van je iphone mee! Doet mij beetje denken aan de powlitie
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Heronic
- Elite Poster
Ja daar doen ze dat ook. Iphone, apple scherm,...krisken schreef:tip : neem alvast je factuur van je iphone mee! Doet mij beetje denken aan de powlitie
@Selder als je me komt halen en thuis terug afzet wil ik gerust eens mee gaan. Voor het geval geweldloos niet voldoende is
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als je een ambulance nodig hebt, ...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Heronic
- Elite Poster
Haha ok Krisken komt ook maar. Dat is al geen bendevorming meer dat is al meer een prive militie
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Or did he shove it up your ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Is dit nu de digitale versie van ramptoerisme?
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Best wel benieuwd eigenlijk
- MichelLoyen
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 10 keer
Spannend! Laat iedereen iets weten
Ik zie dat ge van Tienen zijt, ik ook! Anders kom ik even kijken op een afstandje met een emmer popcorn
Ik zie dat ge van Tienen zijt, ik ook! Anders kom ik even kijken op een afstandje met een emmer popcorn
- Asuske
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
Offtopic: Vergeet uw 3D brilleke niet e.. kwestie van het allemaal nog wat intenser te beleven, alleen surround geluid gade nie hebben tenzij ze rond u komen staan.MichelLoyen schreef:Spannend! Laat iedereen iets weten
Ontopic:
Nee alle gekheid op een stokske, hopelijk heeft hij zonder al teveel zever zijn gsm terug en alsnog een happy end