datalimiet mobiel schandalig

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
dannyict
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 jul 2008, 08:08
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Voor de eerste keer in 2 jaar daadwerkelijk eens gebruik gemaakt van mobiel internet (gratis 2gb in pack...alléé gratis???) en lap al direct 60 € moeten bijbetalen omdat we 2gb over onze limiet zitten. Schandelijk veel voor 2gb ten eerste en ten tweede zouden ze het mobiel internet gewoon moeten blokkeren na die (gratis) 2 gb...maar ja dat doen ze niet tenzij je aan die 60€ komt natuurlijk, dan kan het ineens wel...amaai.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

jah proximus is nog de beste, want daar zie je tenminste real time, zonder vertraging.
Het is de klant die het moet bijhouden é.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik begrijp de frustratie wel. Als je bij vast internet over je limiet gaat (indien je die hebt) wordt je verbinding toegeknepen en merk je duidelijk dat er iets mis is. Bij mobiel internet merk je het vaak pas als je factuur in de bus valt (tenzij je met een pre-paid kaart zit en je dataverbinding wordt afgesloten).

Je kan natuurlijk zeggen: "Je had maar de kleine lettertjes moeten lezen." of "Je moet het zelf maar bijhouden." Maar hoe moeilijk is het als provider om een berichtje te sturen dat je gratis (of inbegrepen) data is opgebruikt? Bij mijn GC kaartje krijg ik netjes halfweg mijn 2GB een bericht dat ik de helft al heb opgesoupeerd.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Bij Proximus krijg ik ook een bericht als ik aan 50% en 100% zit hoor :)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Bij GC niet als je aan 100% zit (als ik me niet vergis). Maar dat merk je dan wel omdat je niet meer op internet kan. :-)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Ik krijg bij base ook een berichtje aan 80 en 90% van het verbruikte volume...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

iedeer kan het instellen, je moet natuurlijk wel de moeite doen om te activeren .
Als ik me nie vergis kan je zelf het percentage kiezen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
dannyict
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 jul 2008, 08:08
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Instellen ja maar waar, zit hier al te zoeken maar zie toch nergens iets van een bericht te ontvangen aan zoveel %.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Kan je deze berichten ook instellen bij "Mobile Internet laptop/tablet" dat je zogezegd gratis krijgt bij je pack met internet? (ik zie het alvast nergens staan in de e-services)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Opvolgen in realtime bij Proximus? Yeah right.. In het begin van de maand blijft mijn teller bijna altijd nog een dag of twee-drie op nul staan. Ik krijg ook een bericht aan wanneer ik 50% en 100% van mijn volume verbruik. Ergo: om 18h over de limiet gaan en om 10h de volgende ochtend een bericht aankrijgen. Beste is gewoon nog een datameter-app op je device installeren en het zelf zo opvolgen. Gelukkig is het niet echt een probleem bij mij aangezien ik het volume in mijn pack ook ter beschikking heb op mijn iPhone.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

fryelectro schreef:Kan je deze berichten ook instellen bij "Mobile Internet laptop/tablet" dat je zogezegd gratis krijgt bij je pack met internet? (ik zie het alvast nergens staan in de e-services)
Dat gaat niet.

En idd meting is alles behalve real time.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Met de MyProximus app zie ik nochthans realtime mijn verbruik hoor. Daarstraks nog gebenchmarked hoeveel een autorit met Spotify verbruikt en de metering van mijn Android was +/- hetzelfde als die in MyProximus.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Nr10
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:25
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 16 keer

My Proximus is bij mij ook niet realtime, er staat steeds het tijdstip van de laatste refresh bij.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:



Het resultaat lijkt inderdaad wel enige tijd gecached te worden maar het "refresh" moment is wel het moment dat ik de status geopend heb (zie klok bovenaan). In ieder geval als ik de app open voor ik vertrek naar huis en een uur daarna nog eens om te kijken wat Spotify verbruikt heeft en dat ongeveer overeenkomt met wat mijn OS gemeten heeft dan kan die cache toch nooit langer dan een uur zijn.

Ik weet niet hoe vaak jij je verbruik wil zien maar ik check dat niet om de 5 minuten hoor :banana:
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Neen maar, als je bijvoorbeeld gebruik maakt van die Daily Travel Passport's etc zou het handig zijn dat men daadwerkelijk in real time kan weten wat men verbruikt heeft. Dit om niet over die lachwekkend lage limieten te gaan. (20mb is eigenlijk te belachelijk voor woorden)
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Dat is waar, ben onlangs ook in het buitenland geweest met die optie (50 MB is het tegenwoordig toch dacht ik?), maar ik heb gewoon gezien dat ik niets overdreven deed:

* automatic sync uitgeschakeld
* niet op facebook zitten
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

powaq schreef:Neen maar, als je bijvoorbeeld gebruik maakt van die Daily Travel Passport's etc zou het handig zijn dat men daadwerkelijk in real time kan weten wat men verbruikt heeft. Dit om niet over die lachwekkend lage limieten te gaan. (20mb is eigenlijk te belachelijk voor woorden)
Tijdens mijn verlof stond het data verbruik altijd op 100% na activatie, zelfs wanneer ik op de wifi zat.
Trekt op geen bal, heel hun opvolging.. soms wel activatie, soms niet en je kan nergens opvolgen.
Bedoelingen zitten goed en uiteindelijk valt de prijs voor wat ze geven ook goed mee (als je er ten volle gebruik van kan maken)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

powaq schreef:Neen maar, als je bijvoorbeeld gebruik maakt van die Daily Travel Passport's etc zou het handig zijn dat men daadwerkelijk in real time kan weten wat men verbruikt heeft. Dit om niet over die lachwekkend lage limieten te gaan. (20mb is eigenlijk te belachelijk voor woorden)
Wat had je verwacht voor €2/dag? Zeker als je nog eens voor dat geld 20 minuten kan bellen en 20 smsjes krijgt. 't Is en blijft geen slechte deal. Wil je meer, dan betaal je er toch gewoon extra voor? Of neem een andere operator (of ander abonnement) dat meer voldoet aan je eisen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

idd. je belminuten (roaming) zijn bij travel passport goedkoper dan de binnen belgië (30 cent/min).

20min. bellen+20min incoming+20 sms+20 MB roaming...dat vind ik echt geen slechte deal.... (op vakantie moet je overdag niet ganse dag op smartphone zitten, s'avonds wifi in hotel)

je kan dit wel opvolgen via de hello app (maar bij mij werkte het niet correct: belminuten wel, niet de data)
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

krisken schreef:20min. bellen+20min incoming+20 sms+20 MB roaming...dat vind ik echt geen slechte deal.... (op vakantie moet je overdag niet ganse dag op smartphone zitten, s'avonds wifi in hotel)
20MB is echt wel krap hoor in het buitenland, je moet maar één keertje 5 minuten een plannetje opzoeken via google maps.. Heb ik al getest en 10MB is echt niets voor google maps. Was wel met luchtfoto's erbij maar ja als je wil weten hoe de omgeving eruit ziet. Anders wel een goede deal, zolang je niet boven de limiet gaat uiteraard.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”