Ik wilde gisteren een update doen aan het telefoonboek van mijn 2 gigaset handsets.
Bij de ene is dat zonder problemen gelukt.
De andere handset kopieerde maar 3 van de 27 telefoonnummers/namen.
Ik heb het geprobeerd via de webinterface én via de andere handset: kopiëren naar andere handset
Enig idee wat ik nog kan proberen, los van de overige 24 entries manueel in te geven?
Gigaset telefoonboek
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Dat is iets dat Siemens helemaal nog niet op punt heeft staan voor de particulier.
Tussen verschillende types handsets gebruikt Siemens verschillende formaten...
Wat je zou kunnen doen is het volgende:
Ook heb ik eens voorgehad dat voor handsets van eenzelfde type de import/export van zo'n bestand niet wou lukken.
Uiteindelijk heb ik eerst alle entries gewist in alle handsets en nadien het bestand naar alle handsets geupload.
Dan lukte het wel ...
Tussen verschillende types handsets gebruikt Siemens verschillende formaten...
Wat je zou kunnen doen is het volgende:
- entries uit de diverse handsets exporteren en bewaren op je computer (tekst bestand);
- de gebruikte structuur van dat tekstbestand goed bestuderen;
- in notepad of dergelijke een tekst bestand aanmaken/aanpassen in het correcte formaat met de juiste inhoud;
- dit tekst bestand uploaden naar de desbetreffende handset.
Ook heb ik eens voorgehad dat voor handsets van eenzelfde type de import/export van zo'n bestand niet wou lukken.
Uiteindelijk heb ik eerst alle entries gewist in alle handsets en nadien het bestand naar alle handsets geupload.
Dan lukte het wel ...
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik zal het vanavond eens proberen.
Ik heb een template gebruikt die ik eerder al gebruikt heb om beide handsets te voorzien van een adresboek.
Ik ben op zoek gegaan naar de (minimale) specs van VCF.
Misschien moet ik eerder nagaan op welke entry het faalt (een Gigaset telefoonnummer, type 222222222222#9), die eruit halen en opnieuw proberen.
Op de ene (een C610IP) lukt dat wel, op de andere (C510) lukt het niet. De ene is gemaakt voor VOIP, de andere niet.
Vanavond proberen
.
Ik heb een template gebruikt die ik eerder al gebruikt heb om beide handsets te voorzien van een adresboek.
Ik ben op zoek gegaan naar de (minimale) specs van VCF.
Misschien moet ik eerder nagaan op welke entry het faalt (een Gigaset telefoonnummer, type 222222222222#9), die eruit halen en opnieuw proberen.
Op de ene (een C610IP) lukt dat wel, op de andere (C510) lukt het niet. De ene is gemaakt voor VOIP, de andere niet.
Vanavond proberen