@sylvester... De dag dat je zegt: je hoeft voor mij geen capaciteit te voorzien op het HS-net.. is de dag waarop ik met uw zever akkoord ben.
Wanneer elia dunnere kabels kan leggen en hoogspanningslijnen kan sluiten omdat de zonnepaneeleigenaars geen aansluiting meer nodig hebben (off grid) dat is de dag waarop jullie niet hoeven te betalen.
Tot dan zijt ge aan"t zeveren en zou ge de eerste moeten zijn die ze in het donker zetten bij een gebrek aan capaciteit... aangezien u toch niet wil betalen voor behoud capaciteit en dispatching van het net.
Om dan toch in te gaan op uw zever
1. Maximum verbruik zonder productie (avond, nacht)
Vergeet niet dat bij zuivere afname het net in de gewone richting gebruikt wordt, wat niet voor abnormale belasting zorgt.
Het zorgt er wel voor dat er op die moment de nodige capaciteit moet zijn, en moet onderhouden en 24/24 beheerd worden. En dat terwijl je er geen cent voor wil betalen omdat je teller overdag omgekeerd heeft geteld.
Integendeel, de belasting is dan lager dan gewoonlijk. Omdat wij een gewone dagteller hebben laten zetten, gebruiken we de grootste stroomvreters ook overdag. In de daluren wordt dus weinig verbruikt.
Andere klanten gebruiken hun stroomvreters in de daluren wanneer er geen enkel probleem is met het elektriciteitsnet..daarom zijn het ook DALuren (bedrijven liggen stil)
U spreekt uzelf constant tegen om uw gelijk te halen. U kan proberen om meer te verbruiken om de momenten dat u zelf ook meer opwerkt .. maar of u dat doet of niet heeft geen enkele financiële consequentie voor u. In praktijk dus WANNEER u wil omdat het niets uitmaakt met uw enkelvoudige meter. Misschien wil het net u op bepaalde momenten (7-8 uur smorgens is een klassieke piek) wel liever als leveraar zien dan als verbruiker.. en als verbruiker in de DALuren. Maar u lijkt me niet het type dat zich laat dicteren wanneer u toestellen moet aanschakelen, u volgt liever uw eigen verkeerde logica.
2. Maximum productie zonder verbruik, wat in feite niet bestaat, er is altijd verbruik.
Overproductie wordt op het net gezet. Zie ook punt 1 : overdag worden ook de grootste stroomvreters geactiveerd. De maximum productie gaat dus zeker niet volledig het net op.
Vervang de zekering in uw teller dan maar door eentje van 6 of 10A we spreken elkaar terug binnen een aantal maanden.
Let wel op.. dan is het op geen enkel moment mogelijk om meer te leveren of te ontvangen dan 6-10A.
Ik wens u veel succes als u op een donkere winterdag frietjes wil bakken voor uw kinderen die op op pc's bezig zijn en een vriendin die tv aan het kijken is... laat ons dan ook maar hopen dat de strijk overdag al gedaan is, of 's weekends