cityline -> netline + speedpack?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
svdp
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Dag allen,

Ik overweeg met mijn Cityline abonnement over te stappen naar een Netline abonnement met Speedpack.

Ik contacteer de helpdesk om duidelijkheid te krijgen over de eenmalige kosten hieraan verbonden zijn voor bestaande klanten (activatie, modem, verzendkosten,..), en krijg volgend antwoord:
Op uw adres is er infrastructuur voor cityline waardoor wij u niet kunnen omschakelen naar een netline abonnement.
Het lijkt me straf dat de aanwezigheid van (oude, trage) ADSL infrastructuur een reden is om mij niet over te schakelen naar een (nieuwe, snelle) VDSL aansluiting. Bovendien zie ik op http://www.lijntest.be dat ik op mijn adres wel degelijk aansluitbaar ben op een VDSL lijn.

Heeft hier nog iemand ervaring met zo'n overstap bij Dommel? Zijn er mogelijkheden om deze overstap toch aan te vragen of is dit een weer geval van 'Dommelse praktijken' waar we nooit het fijne van zullen weten?

Alvast bedankt.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

svdp schreef:Bovendien zie ik op http://www.lijntest.be dat ik op mijn adres wel degelijk aansluitbaar ben op een VDSL lijn.
Ik ken een klant bij dommel die VDSL2 voor mekaar heeft kunnen krijgen op een locatie zoals jou waar ze normaal geen VDSL2 aanbieden (netline +speedpack).

Anders bij BGC?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
svdp
Starter Plus
Starter Plus

Bedankt jos123, graag hoor ik hoe die klant dat voor elkaar gekregen heeft?

Ik heb interesse om bij Dommel te blijven want onze twee vaste lijnen worden zeer intensief gebruikt naar vast en mobiel in België en Europa. Momenteel is dit allemaal zonder extra kost inbegrepen in het abonnement...
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Hij wilde niet zeggen :bang: , maar tis mogelijk :!:

Anders weepee + freevoipdeal zoals velen in dit forum?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Vergeet ook niet dat een upgrade naar netline speedpack niet gratis is!
Een overstap naar een andere alternatieve VDSL2-provider is veel goedkoper. En voor telefonie neus je best eens rond in het VoIP-forum. Keuze genoeg en het kost gegarandeerd veel minder dan 5 euro/maand.
svdp
Starter Plus
Starter Plus

Bedankt
jos123 schreef:Hij wilde niet zeggen
jammer - andere ervaringen of suggesties blijven welkom
raf1 schreef:Vergeet ook niet dat een upgrade naar netline speedpack niet gratis is!
Juist, maar als het mogelijk is (?) wil ik graag weten hoeveel deze kost zou zijn.

VoIP installeren voor twee telefoonlijnen zal immers ook een investering zijn.
Bovendien hebben we veel belverkeer naar GSMs in België en Europa, wat -voor zover ik weet- niet gratis is via VoIP.
stijnkoppelmans
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 8 keer

Ik zat ook op cityline zonder de mogelijkheid om over te stappen op VDSL(2) van dommel, dus ben ik overgestapt naar Belgacom Start. Voor het Europees/mobiel belverkeer ben ik skype/rebtel/google hangouts gaan gebruiken en het opstapelend belkrediet bij Mobile Vikings. Ik ben zeker dat ik goedkoper uit ben.
Maar je hebt gelijk, het was gemakkelijk en een 'fijn gevoel' om niet over belkosten te hoven nadenken!
svdp
Starter Plus
Starter Plus

Juist, het gebruiksgemak nu is zeer groot en ik vermoed dat bij Dommel blijven goedkoper voor ons is dan VoIP.

Laat maar weten indien iemand nog suggesties heeft van hoe ik Dommel alsnog kan overtuigen. Nog eens vriendelijk vragen en daarna dreigen om weg te gaan zal ik alvast proberen...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”