Dag iedereen,
Ik zou willen weten of het mogelijk is om Belgacom TV af te nemen zonder een decoder te huren.
Ik ben van plan m'n gehuurde decoder V4 te vervangen met een V5.
Deze V5 zou ik op 2dehands kopen.
Iemand enig idee of dit mogelijk is ?
Mvg,
David
Belgacom tV zonder huur decoder
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Ja, maar enkel als je dat expliciet vraagt.
Standaard wordt er altijd een decoder meegeleverd. Als er toch ongevraagd een decoder wordt geleverd, kan je die altijd binnenbrengen bij een Belgacom center. Daarna stuur je een kopie van het ontvangstbewijs naar Belgacom en uiteindelijk betaalt Belgacom het teveel aangerekende bedrag terug. Op je factuur zal dan staan huur decoder = 0,0 euro.
Standaard wordt er altijd een decoder meegeleverd. Als er toch ongevraagd een decoder wordt geleverd, kan je die altijd binnenbrengen bij een Belgacom center. Daarna stuur je een kopie van het ontvangstbewijs naar Belgacom en uiteindelijk betaalt Belgacom het teveel aangerekende bedrag terug. Op je factuur zal dan staan huur decoder = 0,0 euro.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Ja hoor. Ik begrijp niet dat niet iedereen dat doet. V5 decoders vind je rond 70 eur en je spaart er 8 eur huur/maand mee uit. Zoek maar eens een investering die zichzelf zo snel terugbetaalt ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nu ja, als iedereen dat doet vind je die decoders niet meer aan zo'n prijzen natuurlijk...
[
Post made via mobile device ]
[
Post made via mobile device ]
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nu ja, als iedereen dat doet vind je die decoders niet meer aan zo'n prijzen natuurlijk...
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Doen ! zelfs al koop een decoder nieuw (225Euro), met 2 jaar garantie, is die al praktisch afbetaald binnen garantieperiode. 8x24= 192€ dus slechts voor 33€ risico.
2e hands weet je het natuurlijk nooit zoals met alle 2e hands elektronische spullen. Dit is uiteraard de reden waarom je maar 70€ keer betaalt voor een 2e hands.
Wie nieuw koopt, die heeft voor 33€ risico en wie 2e hands koopt voor 70€ risico. In principe is dus een 2e hands toestel max. 33€ waard.
2e hands weet je het natuurlijk nooit zoals met alle 2e hands elektronische spullen. Dit is uiteraard de reden waarom je maar 70€ keer betaalt voor een 2e hands.
Wie nieuw koopt, die heeft voor 33€ risico en wie 2e hands koopt voor 70€ risico. In principe is dus een 2e hands toestel max. 33€ waard.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
Gisteren avond dus mijn nieuwe dacoder aan het netwerk gehangen.
Na het opstarten en het updaten van de software kreeg ik een melding dat ik het maximum aantal decoders bereikt had.
ik moest naar een 0800 996 96 nummer bellen.
Dit heb ik dus gedaan.
Vandaag kom ik beneden en wat zie ik, onze decoder van beneden werkt niet emer ( ook een gekochte op 2dehands.be )
Kan ikzelf hier nog iets aan doen of wordt dit de klantendienst bellen.
Na het opstarten en het updaten van de software kreeg ik een melding dat ik het maximum aantal decoders bereikt had.
ik moest naar een 0800 996 96 nummer bellen.
Dit heb ik dus gedaan.
Vandaag kom ik beneden en wat zie ik, onze decoder van beneden werkt niet emer ( ook een gekochte op 2dehands.be )
Kan ikzelf hier nog iets aan doen of wordt dit de klantendienst bellen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
als je dit nummer belt worden alle decoders uit registratie gehaald dus normaal met heropstarten zou je terug moeten kunnen registreren en als dit niet lukt mss eens een factory reset doen van je decoder.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 69 keer
Ben je alle opnames (nPVR) kwijt, wanneer ze allemaal uit registratie gehaald worden?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
Worden die opnames dan gekoppeld aan het lijnnummer?
Wil dat zeggen dat je met een v5 decoder (niet de mini) gekoppeld aan hetzelfde lijnnummer, je ook die opnames kan bekijken?
en omgekeerd
Kan je dan om de v5 mini opnames bekijken van de v5 decoder? Ik heb zo'n vermoeden van niet ?
Wil dat zeggen dat je met een v5 decoder (niet de mini) gekoppeld aan hetzelfde lijnnummer, je ook die opnames kan bekijken?
en omgekeerd
Kan je dan om de v5 mini opnames bekijken van de v5 decoder? Ik heb zo'n vermoeden van niet ?
-
- Elite Poster
^ PVR opnames kan je alleen bekijken op de decoder waar je de opname op geprogrammeerd hebt en ook wissen enkel via deze decoder.
nPVR opnames daarentegen kan je altijd op alle decoders bekijken en ook wissen vanop gelijk welke decoder.
^^^Tegen mij heeft Eva van Belgacom mij gezegd dat als je de decoder bv aan iemand anders verkoopt dat uit veiligheid de opnames zowel de nPVR als de PVR opnames gewist worden.
Als je zelf de decoder(s) de-registreert en terug op je eigen zelfde lijn registreert (door terug op te starten, lijnnummer in te voeren enz..) dan niet.
Heb ik zelf echter nooit gecontroleerd.
nPVR opnames daarentegen kan je altijd op alle decoders bekijken en ook wissen vanop gelijk welke decoder.
^^^Tegen mij heeft Eva van Belgacom mij gezegd dat als je de decoder bv aan iemand anders verkoopt dat uit veiligheid de opnames zowel de nPVR als de PVR opnames gewist worden.
Als je zelf de decoder(s) de-registreert en terug op je eigen zelfde lijn registreert (door terug op te starten, lijnnummer in te voeren enz..) dan niet.
Heb ik zelf echter nooit gecontroleerd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Volgens mij is je lijnnummer niet bruikaar op een andere plaats.
Ik kan me vergissen maar volgens mij kan ik mijn decoders niet registreren met mijn lijnnummer als ze niet bij mij aangesloten zijn.
Kan iemand dat bevestigen?
Ik kan me vergissen maar volgens mij kan ik mijn decoders niet registreren met mijn lijnnummer als ze niet bij mij aangesloten zijn.
Kan iemand dat bevestigen?
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Elite Poster
Ondertussen heb ik een v5 Mini op SD ipv HD gezet, opnieuw de 3de decoder proberen toe te voegen, en nog steeds dezelfde melding.
Ik zal hem dan maar gaan binnenbrengen, huur betalen voor iets dat ik niet kan gebruiken is ook zinloos.
Ik zal hem dan maar gaan binnenbrengen, huur betalen voor iets dat ik niet kan gebruiken is ook zinloos.
-
- Elite Poster
Heb je de tweede decoder op SD gezet en je derde v5 mini ook SD.
Ken je de volgorde nog waarbij je de decoders op de lijn geregistreerd hebt, want anders heb je mss de 1ste decoder op SD gezet en de tweede op HD ipv de eerste op HD en en de tweede op SD (de derde natuurlijk moet ook op SD staan).
Of als dit niet lukt is de melding dat je 3 TV's kunt aansluiten tegenstrijdig met je profiel en synct de modem dan toch op 16,5 i.p.v. een 20/2 ! want uit de 25/2 waarop je modem nu synct, en die je van de DLM gekregen hebt, daar kan je niet afleiden of het een 16,5 of een 20 is die je hebt als basis profiel.
Ken je de volgorde nog waarbij je de decoders op de lijn geregistreerd hebt, want anders heb je mss de 1ste decoder op SD gezet en de tweede op HD ipv de eerste op HD en en de tweede op SD (de derde natuurlijk moet ook op SD staan).
Of als dit niet lukt is de melding dat je 3 TV's kunt aansluiten tegenstrijdig met je profiel en synct de modem dan toch op 16,5 i.p.v. een 20/2 ! want uit de 25/2 waarop je modem nu synct, en die je van de DLM gekregen hebt, daar kan je niet afleiden of het een 16,5 of een 20 is die je hebt als basis profiel.
-
- Elite Poster
Het ding is dat ik gewoon die 3de niet kan registreren.
De eerste is de V5 (met Harddisk) als HD
De tweede is een v5 mini, als SD ingesteld
De derde wil gewoon niet registreren, dus ik kom niet eens tot het menu om HD om te zetten naar SD
De eerste is de V5 (met Harddisk) als HD
De tweede is een v5 mini, als SD ingesteld
De derde wil gewoon niet registreren, dus ik kom niet eens tot het menu om HD om te zetten naar SD
-
- Elite Poster
Inderdaad zoals ik in mijn laatste post gesuggereerd heb zal je dan wel op een 16,5 provisioning profiel staan.
Maar waar heb je dan gezien dat je 3 TV's kunt aansluiten was die met de beschikbaarheid-van-proximus-tv test.
Doe eens zowel de test op bestaande klant en dan eens als nieuwe klant en ook dan nog eens de test hier om te zien of de resultaten éénduidig zijn en elkaar niet tegenspreken.
Maar waar heb je dan gezien dat je 3 TV's kunt aansluiten was die met de beschikbaarheid-van-proximus-tv test.
Doe eens zowel de test op bestaande klant en dan eens als nieuwe klant en ook dan nog eens de test hier om te zien of de resultaten éénduidig zijn en elkaar niet tegenspreken.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Lukt dit ook bij Scarlet?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –