Kregen de telenet business formules een recente upgrade?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

http://smb.telenet.be/nl/internet/busin ... t-200-plus
http://smb.telenet.be/nl/alles-in-een/fluo-plus

Enige feedback, snags, ...

Dit lijkt me een forse prijsdaling (voorheen betaalde ik voor business fibernet xl 200/10 en standaard digitale tv 179,45 Incl./maand)
Afbeelding
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

oei dat is dan niet juist geweest.
Tarief is toch al maand of 6 (kan langer zijn) van kracht
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Stormlord
Premium Member
Premium Member

Met 200/10 én 4TB traffic? (trouwens, op hun bestellingsbevestigings pagina staat nog 3TB: mogen ze wel eens updaten)

Ik dacht het toch niet hoor. Heb nog meermaals gekeken op de site.

Ik denk ook niet dat ik ooit een voorstel heb ontvangen om te migreren: als het exact hetzelfde is en ik de afgelopen maanden echt te veel heb betaald voel ik me wel een beetje "gerold" door Telenet en mogen ze wel een commerciële geste doen vind ik ...
Afbeelding
Asuske
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer

Betreffende die prijzen ik vermoed dat deze zonder BTW zijn....
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ja zijn prijzen voor mensen die BTW kunnen aftrekken, dus ja zonder BTW.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Code: Selecteer alles

De prijzen zijn exclusief BTW
Inderdaad.

Kan een particulier dat ook nemen? Of moet je een BTW nummer hebben?
Stormlord
Premium Member
Premium Member

Dat weet ik, en neen - je moet geen btw nummer hebben om een businessformule te bestellen - ik heb er ook geen (maar je betaalt natuurlijk dan wel BTW er bovenop).
Afbeelding
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Waar zit het addertje? Het lijkt too good to be true. Als dit klopt, dan prijzen ze SchoolNet Internet XL Only helemaal uit de markt...
Computer(k)nul
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

dit zijn prijzen zonder btw en bestaan aal maanden
Stormlord
Premium Member
Premium Member

Maar zijn de specs nog exact hetzelfde? Ik denk het niet ;) (voorheen was dit met lagere snelheden en minder datatraffic dacht ik)

Ik heb intussen telenet aan de lijn gehad & ben geswitched naar een Fluo Plus met Business internet plus 200/10 en Digitale televisie.

En ja, voor business abo's moet je er nog de BTW bijtellen, want er wordt zonder BTW geadverteerd naar eindgebruikers.

Er werd mij ook een commerciële tegemoetkoming toegekend vermits ik reeds sinds 1994 klant ben op de kabel en sinds 2001 ook voor internet, en ik niet gecontacteerd was over deze aanpassing met dezelfde specs en gunstigere prijs. De dame zei me dat dit ws. was omdat ze veel ervaring hebben met slechte feedback als ze te actief bellen hiervoor.

Ik denk niet dat er iemand bezwaar zou hebben als het over dezelfde of betere specs gaat aan een lagere prijs, maar in het verleden deden ze dit vaak voor een product dat niet exact hetzelfde was en eigenlijk mindere specs had (e.g. limiet op fair use policy gaat omlaag op whoppa of uploadsnelheid is lager etc..): logisch dus.

Men ging ook (op mijn vraag) eens nakijken waar men met mijn initiële waarborg op mijn oorspronkelijke modem gebleven was ;)

Voor de niet-werkende DNS aanpassing en mogelijkheid om mijn gratis domein aan te vragen via mijntelenet werd ik wel een paar keer doorgestuurd en ten laatste gevraagd om contact op te nemen met Hostbasket: ik zei dat dit al maanden een probleem was, maar blijkbaar hebben ze daar maar pas weet van sinds 30/9. Bizar, want dat sleept als lang aan ...
Afbeelding
Stormlord
Premium Member
Premium Member

Allez,

mijn nieuw maandelijks bedrag incl. vaste telefoonlijn en televisie wordt 110,59 EUR Incl. i.p.v. 179,45 EUR Incl.

Toch een opvallend verschil :-D
Afbeelding
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

is met alles zo de oude formules blijven bestaan maar de nieuwere zijn veel goedkoper.
Wat je wel gelijk in hebt is de data : was 2gb is dan paar maand geleden opgetrokken naar 3 en is nu 4 of 8 tb nachtsurfen.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster

@StormLord: Maar dus buiten de substantieel lagere prijs geen enkel verschil?
Ik ben serieus aan het twijfelen om mijn Schoolnet om te zetten naar een Business Internet 200 Plus...
Computer(k)nul
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Schoolnet bood toch een aantal toegevoegde services ?
En ik zie eigenlijk geen verschil in specs tussen de business en schoolnet internet only.

http://schoolnet.telenet.be/oplossingen/internet-only

Ok de L heeft maar 3 TB en is een paar euro goedkoper, dan is het internet een beter voorstel idd, volgens mij verdwijnt de schoolnet xl op termijn. Snelheid is gelijk bij de 2 producten en eerlijk een school dient niet om te downloaden dus 3 TB lijkt me al meer dan genoeg.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Eh, youtube, scholen die multimedia of webdesign aanbieden, microsoft die domweg win 8 enkel laat upgraden door de hele winkel te downloaden (denk nu niet dat school ITers altijd slim genoeg zijn om die gigantische omweg te gebruiken), google updater en andere online installers die geen offline install aanbieden, zoveel mogelijk dingen "in the cloud", incl backups...

Denk nu niet dat je er met een gewoon residentieel abbo vanaf komt op een school.
En vererger het maar als er meerdere locaties zijn, en er een vpn tussenligt...

Plus, er wordt gedownload op een school, wees daar maar zeker van, en elke keer je iets blokkeert vinden de lln een vpn of proxy of watdanook om dat te bypassen. Dat is een arms race en zij hebben de meeste tijd en incentives. En je directie gaat niet tevreden zijn als het internet "platligt" omdat de lln gedownload hebben. Dus wapen je je daartegen door genoeg volume te voorzien.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

op het werk geeft de speedtest van telenet mij rond de 200 Mbps down en rond de 10 up. maar we zitten hier met zo'n 30 tal. betekent dit dan 200 Mbps / 30 is slechts een goei 6 Mbps down per user?
Sinna
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, maar enkel als iedereen tegelijkertijd aan het downloaden zou zijn...
Computer(k)nul
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bartman schreef:betekent dit dan 200 Mbps / 30 is slechts een goei 6 Mbps down per user?
Hier heeft één van onze afdelingen zo'n 100 mensen op 4 Mbps (in totaal dus, niet per user !) zitten en dat werkt over het algemeen zonder veel problemen.

6 Mbps per gebruiker in een bedrijfsomgeving is dus PURE LUXE (tenzij zeer specifieke uitzondering maar zelfs dan).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Yups. Over het algemeen doet dat enkel de IT dienst zeer. Of het moest zijn (tegenwoordig) dat er veel databases en backups enzo offsite staan en via die lijn gebeuren. Dan kan het wel ns wringen tegenwoordig, vooral naar de backups toe. Gelukkig gebeuren die meestal 's nachts, maar goed, je moest maar ns een backup terug moeten binnenhalen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Backups gebeuren 's nachts (maar ik denk dat je het aantal bedrijven dat backup'ed in de cloud zwaar overschat), en zelfs als er restores moeten gebeuren overdag kan 200 Mbps dit perfect opvangen (ik wil nog wel eens een service zien die je laat restoren tegen dat tempo).
v8x
Starter
Starter

Als je als particulier business internet neemt en je wil ook TV, is dit dan de business TV of de particuliere TV?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Wat is het verschil tussen beide... TV is toch TV ?
v8x
Starter
Starter

TV is inderdaad TV maar het verschil zit in de kosten. Ik heb nu particuliere TV en als ik verplicht word van business TV te nemen dan komen daar de eenmalige installatie en activeringskosten weer bij waarschijnlijk.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sinds enige tijd betaal je nog maar éénmaal activeringskosten... dus niet opnieuw per product zoals voordien.

Als je trouwens al TV hebt valt er ook niets te installeren en blijft alles zoals het is.
marcedin
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 12 keer

v8x schreef:TV is inderdaad TV maar het verschil zit in de kosten. Ik heb nu particuliere TV en als ik verplicht word van business TV te nemen.
Wie zou jou dat verplichten.Waar is dat goed voor.
TV kost voor business en particulier net hetzelfde.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”