Belgacom is dood, leve pro⌘imus!
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
DeStandaardTrojan schreef:Zolang ze hun soundtrack maar niet veranderen!
Ik had ook liever gezien dat ze die 20mio aan technische zaken uitgaven: vectoring rollout versnellen, minder conservatief zijn op hun profielen, ...Maar er is ook een verliezer in deze hele operatie: Wim Mertens, de componist die met ‘Struggle for pleasure’ het bekende piano-riedeltje van Proximus bedacht – en daar volgens Thoré ook nog steeds een vergoeding voor kreeg. Zijn deuntje gaat bij deze rebranding voorgoed in de kast.
Wat ben je nu als klant geholpen met die nieuwe X.
Zorg dat uw producten goed zijn, dat is mond-op-mond-reclame, daar heb je geen 20mio reclame/rebranding budget voor nodig dan.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
sja, blijkbaar is de gemiddelde belg wél zo dom om te geloven dat een nieuwe naam en logo ook andere verbeteringen met zich meebrengt.
kijk bv naar belfius: iedereen weet dat dat dexia was, iedereen weet dat die bank problemen had, ze zijn belfius geworden,
en als ik me niet vergis hebben ze terug positieve groei...
ik heb er zelf niets op tegen voor de naamverandering, de kleuren vind ik leuk, en het idee achter het logo snap ik ook wel.
alleen is de X niet zo onmiddelijk leesbaar als een X imho.
maar daar hebben we de vergelijking van vanhool/vanttool al voor gehad, net hetzelfde verhaal.
het nieuwe muziekje vind ik ook best wel een goede keuze (al zal dat wss dik tegenvallen als wachtmuziekje),
maar het oude proximus deuntje zien verdwijnen levert toch wat nostalgie op.
kijk bv naar belfius: iedereen weet dat dat dexia was, iedereen weet dat die bank problemen had, ze zijn belfius geworden,
en als ik me niet vergis hebben ze terug positieve groei...
ik heb er zelf niets op tegen voor de naamverandering, de kleuren vind ik leuk, en het idee achter het logo snap ik ook wel.
alleen is de X niet zo onmiddelijk leesbaar als een X imho.
maar daar hebben we de vergelijking van vanhool/vanttool al voor gehad, net hetzelfde verhaal.
het nieuwe muziekje vind ik ook best wel een goede keuze (al zal dat wss dik tegenvallen als wachtmuziekje),
maar het oude proximus deuntje zien verdwijnen levert toch wat nostalgie op.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Belfius/Dexia was nog een ander verhaal.
Dexia ging bijna dood, dus hebben ze de goede stukken eruit gehaald en Belfius genoemd.
Alle rommel is bij Dexia blijven zitten.
Om te zorgen dat niet elke burger meteen zijn geld afhaalt bij Belfius als er met de bad bank iets gebeurd, hebben ze een nieuwe naam gekozen.
De reden dat het nu zo goed gaat bij Belfius: het personeel heeft/had door dat ze keihard moesten werken, veel klantgerichter, ...
Hun mobiele app is de beste banking app (hoogste score). Ik gebruik die zelf ook en dat werkt gewoon perfect. Je hebt geen manual nodig, je begint gewoon en waar je iets verwacht te kunnen doen, kan het ook.
Als je een email stuurt met een suggestie, krijg je meteen antwoord.
Bij Belgacom/ProXimus is dit gewoon om te spelen.
Ze zijn niet aan het doodgaan, ze worden niet platgeknepen.
Ze worden wel naar huis gespeeld op technisch gebied: Telenet biedt (veel) hogere snelheden aan.
Dat ga je niet oplossen door een andere naam en een logo met een fancy X erin.
Dexia ging bijna dood, dus hebben ze de goede stukken eruit gehaald en Belfius genoemd.
Alle rommel is bij Dexia blijven zitten.
Om te zorgen dat niet elke burger meteen zijn geld afhaalt bij Belfius als er met de bad bank iets gebeurd, hebben ze een nieuwe naam gekozen.
De reden dat het nu zo goed gaat bij Belfius: het personeel heeft/had door dat ze keihard moesten werken, veel klantgerichter, ...
Hun mobiele app is de beste banking app (hoogste score). Ik gebruik die zelf ook en dat werkt gewoon perfect. Je hebt geen manual nodig, je begint gewoon en waar je iets verwacht te kunnen doen, kan het ook.
Als je een email stuurt met een suggestie, krijg je meteen antwoord.
Bij Belgacom/ProXimus is dit gewoon om te spelen.
Ze zijn niet aan het doodgaan, ze worden niet platgeknepen.
Ze worden wel naar huis gespeeld op technisch gebied: Telenet biedt (veel) hogere snelheden aan.
Dat ga je niet oplossen door een andere naam en een logo met een fancy X erin.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Er is ook een nieuwe CEO dus de nieuwe naam gaat (hopelijk) gepaard met andere vernieuwingen, en misschien zelfs verbeteringen
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Je bezit een Apple ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
- lacer
- Elite Poster
Mijn Gsm abonnement vind ik niet meer terug in de vernieuwde website My Proximus.
Vroeger waren deze gescheiden in E-services en had ik een product Internet bij Belgacom en een Gsm bij Proximus.
Misschien is de website nog niet geheel klaar
Vroeger waren deze gescheiden in E-services en had ik een product Internet bij Belgacom en een Gsm bij Proximus.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Zijn hoogstwaarschijnlijk andere budgetten (marketing) en kunnen uiteraard niet zomaar verschoven worden....heist_175 schreef: Ik had ook liever gezien dat ze die 20mio aan technische zaken uitgaven: vectoring rollout versnellen, minder conservatief zijn op hun profielen, ...
Wat ben je nu als klant geholpen met die nieuwe X.
Zorg dat uw producten goed zijn, dat is mond-op-mond-reclame, daar heb je geen 20mio reclame/rebranding budget voor nodig dan.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Ik heb hetzelfde voor, ik had dezelfde username/paswooord voor beide e-services(proximus/Belgacom). Ik zie nu enkel mijn GSM abonnement, hoe gaan we dat weer in orde krijgen...lacer schreef:Mijn Gsm abonnement vind ik niet meer terug in de vernieuwde website My Proximus.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/opt ... 33899.htmlOptima heeft telecomoperator Belgacom in gebreke gesteld, omdat het onlangs voorgestelde logo van het merk Proximus te veel op het beeldmerk van de vermogensbeheerder zou lijken. Optima vraagt dat er meteen wordt gestopt met het gebruik van het nieuwe logo, maar Belgacom gaat daar niet op in.
Maar inderdaad, vooral dat Mac Command logo komt wel sterk in de buurt, en die zitten wel min of meer in een soortgelijke sector .
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Vandaag een belachelijk dure 3D folder in de bus, ze hebben precies nog niet door dat we geen klant meer zijn...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Vond het 3D logo wel iets hebben, maar ook hier hadden ze mijn oude klantgegevens van voor verhuis erop gezet ipv nieuwe.
- lacer
- Elite Poster
Waar zaagt Optima eigenlijk over, hun logo is wel verschillend :
- Bijlagen
-
- optima.png (6.97 KiB) 6563 keer bekeken
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
De miserie aan trademarks is dat je ze MOET verdedigen als je ook maar een vermoeden van overtreding hebt, of je riskeert je trademark te verliezen. Wss dus een geval van dit.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
ach. Optima en Estia en Oge. Allemaal in het zelfde bedje ziek, namelijk incompetent, slecht georganiseerd, en de communicatie en management skills van een gemiddelde kleuterklasser. (Als je hier enige frustratie merkt, heb je dat goed opgemerkt )lacer schreef:Waar zaagt Optima eigenlijk over, hun logo is wel verschillend :
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.