hej
Ik heb een probleem met men router, om de 25 minute ongeveer blijft hij resetten ik dacht eerst dat het aan mijn wifi repeater lag maar die heb ik vorige week vervangen. Heb nu een wifi repeater gekocht waar je je signaal sterkte kan zien het signaal op de repeater is ongeveer op 70 procent maar toch valt het vaak voor 1 of 2 seconden weg.. De netwerk naam is ook verandert naar 2.. iemand enig idee ? ( heb ook al geleze dat het kan zijn dat een zender vol zit maar ik woon afgelegen in een bos zonder buren dus..)
Mvg Benjamin
router blijft resetten ?
- Asuske
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 1 keer
Graag wat meer info betreffende uwe router...dat zou handig zijn.
Afgaand op hetgeen je hier zet, zou ik denken dat je uw firmware eens moet updaten of dat uwe router end of life is.
Maar zoals eerder gezet dit is een gissing met weinig info

Afgaand op hetgeen je hier zet, zou ik denken dat je uw firmware eens moet updaten of dat uwe router end of life is.
Maar zoals eerder gezet dit is een gissing met weinig info
-
- Starter
euhm welk type weet ik niet juist maar hij is van telenet zelf en hij is een jaar of 2 oud dus..
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Heb je al contact opgenomen met Telenet ?
-
- Starter
zij zeiden dat het probleem niet bij hun ligt..
-
- Deel van't meubilair
Reset je router trouwens volledig (iets wat nooit aan jou kan liggen) of valt louter je wireless even weg (wat eigenlijk al evenmin aan jou kan liggen).
-
- Starter
hmm op me repeater zelf valt het niet weg alleen op men computer zelf..
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Wat we weten :
Je woont afgelegen, hebt een telenet bakje en nog een repeater erachter. Je beweert dat je router eruit gaat, maar het kan evengoed je repeater zijn, welke je reeds hebt vervangen. En je Ssid van je netwerk is plots van naam veranderd ?
Nu, als je geen internet meer hebt, wat doen die lichtjes op de telenet bak ?
Ben je uitsluitend wireless verbonden ?
Welke repeater gebruik je ?
De kans bestaat dat je laptop het sterkste netwerk kiest door omstandigheden en het lijkt dat er iets reset.
Stel anders je repeater eens opnieuw in met een andere netwerk naam.
[
Post made via mobile device ]
Je woont afgelegen, hebt een telenet bakje en nog een repeater erachter. Je beweert dat je router eruit gaat, maar het kan evengoed je repeater zijn, welke je reeds hebt vervangen. En je Ssid van je netwerk is plots van naam veranderd ?
De kans bestaat dat je laptop het sterkste netwerk kiest door omstandigheden en het lijkt dat er iets reset.
[

-
- Deel van't meubilair
Beter is die dingen gewoon in de prullemand te gooien... repeaters zijn de slechtste oplossing voor wireless problemen.mailracer schreef:Stel anders je repeater eens opnieuw in met een andere netwerk naam.
Best is dus dat de TS het ding gewoon afzet en testen doet rechtstreeks met de TN WIFI.
Als je niet weet of dat 100% werkt kan je moeilijk een schuldige aanduiden.
-
- Starter
de lichtjes in de telenet router blijven brandenmailracer schreef:Wat we weten :
[Post made via mobile device ]
alleen wireless verbonden
repeater: WLAN Repeater 600 MBit/s Crossband 2.4 GHz, 5 GHz Asus RP-N53
Er is maar 1 netwerk beschikbaar behalve verbinding met men smart tv heb nu ook opgemerkt wanneer hij deconnect dat hij iedere keer terug identificeert en ik denk dat het juist getimed om het half uur is.( netwerk naam is niet helemaal verandert alleen een 2 achter gekome )
-
- Deel van't meubilair
Dan reset je TN router duidelijk niet... maar nogmaals, zet je repeater uit en test of het zo prima werkt.BenjaminJacobs schreef:de lichtjes in de telenet router blijven branden
Zo kan je stap voor stap dingen elimineren...
-
- Starter
Ik zit nu dus in de living ongeveer 5 meter van de telenet router en er zijn geen problemen.. vanaf ik naar men kamer ga ong 7m verder krijg ik geen signaal meer van de telenet router daar tusse in staat de wifi repeater
-
- Deel van't meubilair
Dan lijkt het duidelijk dat jou probleem niet veroorzaakt wordt door TN.BenjaminJacobs schreef:Ik zit nu dus in de living ongeveer 5 meter van de telenet router en er zijn geen problemen..
Zeven meter is niet overdreven, maar WIFI is moeilijk voorspelbaar... ik weet niet wat er in de muur van de kamer zit.BenjaminJacobs schreef:vanaf ik naar men kamer ga ong 7m verder krijg ik geen signaal meer van de telenet router
Ik ben totaal geen fan van WIFI repeaters (om dat die dingen zelden deftig werken)... spijtig dat je er geld aan gegeven hebt.BenjaminJacobs schreef:daar tusse in staat de wifi repeater
Persoonlijk zou ik een UTP kabel leggen tot in je kamer (en daar eventueel een additioneel AP plaatsen), of indien een kabel niet lukt via powerlines (idem opmerking).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Als het werkt zonder de repeater, dan is het niet telenet's probleem, dan zit het probleem bij jou.
Haal aub die repeater weg, en gebruik kabel of powerline. Repeaters zijn vaak een totale ramp, en zelfs als ze werken krijg je er niet veel deftig uit, omdat de meesten maar 1 radio hebben en dus constant afwisselen tussen contact maken met de router en ap spelen.
Gekende caveat bij powerline: opletten met driefasestroom...
[
Post made via mobile device ]
Haal aub die repeater weg, en gebruik kabel of powerline. Repeaters zijn vaak een totale ramp, en zelfs als ze werken krijg je er niet veel deftig uit, omdat de meesten maar 1 radio hebben en dus constant afwisselen tussen contact maken met de router en ap spelen.
Gekende caveat bij powerline: opletten met driefasestroom...
[

-
- Starter
probleem ligt blijkbaar toch niet aan de repeater nu valt wifi ook in de living weg maar het lijkt getimed stipt om het half uur..