Hoe automatisch aanmelden bij buitenlands mobiel netwerk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 29 keer
Je zou denken dat in een "ééngemaakt Europa" je smartphone zonder problemen mee overschakelt van het ene naar her andere land, maar alleszins nooit met mij en het ligt alleszins niet aan het toesfel. Vertrek in België (provider mobile vikings) , rijd Frankrijk binnen, netwerk valt uiteraard weg, maar schakelt niet automatisch over op Frans netwerk. Moet manueel laten zoeken, je krijgt dan een aantal providers en dan telkens alle afgaan om te weten bij welke je je kan aanmelden. We komen met de auto (le shuttle) aan in de UK daar terug hetzelfde. Als ik niet manueel laat zoeken + allemaal afgaan om te zien bij welke je geaccepteerd wordt. Het zou toch heel gemakkelijk zijn moest dit automatisch gaan, en je niet moet gaan prutsen met je toestel als je in een znder land komt. Vervelend als je met bv de tomtom service hebt, en geen meldingen meer doorkrijgt.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 763 keer
Welke GSM? Al mijn iPhones (weliswaar altijd met Proximus SIMkaart) hebben altijd automatisch geswitched van netwerk...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
In juni deden wij kwasi hetzelfde traject, met mv en smartphones zonder problemen.
J.
[
Post made via mobile device ]
J.
[

- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 131 keer
Doe een kruistest de volgende keer, pas dan ben je zeker dat het uw toestel niet is en kan je bij MV meer info vragen.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Elite Poster
hallo, is zit bij mv en ik heb dit al voor sinds mijn iphone 3gs, samsung galaxy s3 en nu met de huidige nexus 5. Bij iedere nieuwere telefoon hoop ik dat het deze keer wel zal werken, maar niet dus. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik te ongeduldig ben en te rap wens dat het overschakelt? Misschien beter enkele uren wachten?
kunnen jullie exact jullie instelling hier eens geven, wat juist aan of niet aangevinkt is
op de nexus 5
instellingen - >Meer -> Mobiele netwerken -Instellingen mobiel netwerk:
Gegevenstoegang aan (aangevinkt)
Gegevensroaming (uit)
voorkeurnetwerktype : 4G (aanbevolen)
Namen toegangspunten
Mobiele providers, hier moet ik dus telkens op klikken en dan begint het toestel te zoeken naar netwerken...(zoeken is bezig)
Vervolgens zie ik
Netwerk zoeken
Automatisch kiezen (hier heb ik al een paar keer op geklikt, maar dit maakt niets uit)
daaronder de lijst met de providers
kunnen jullie exact jullie instelling hier eens geven, wat juist aan of niet aangevinkt is
op de nexus 5
Gegevensroaming (uit)
Namen toegangspunten
Mobiele providers, hier moet ik dus telkens op klikken en dan begint het toestel te zoeken naar netwerken...(zoeken is bezig)
Vervolgens zie ik
Netwerk zoeken
Automatisch kiezen (hier heb ik al een paar keer op geklikt, maar dit maakt niets uit)
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ik ben inmiddels al een tijdje geen MV meer, maar ik zat vroeger geregeld in onze buurlanden (NL, FR en UK) met mijn MV simkaart. Overschakelen ging vrij vlotjes naar mijn mening? Binnen de 5 minuten was het in elk geval in orde.
Wat zegt MV hier zelf over? Ik zat ook te denken aan een instelling op je GSM, maar de meeste telefoons worden out-of-the-box geconfigureerd dat ze automatisch een netwerk kiezen.
Wat zegt MV hier zelf over? Ik zat ook te denken aan een instelling op je GSM, maar de meeste telefoons worden out-of-the-box geconfigureerd dat ze automatisch een netwerk kiezen.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
toch wel mv en het netwerk sfr gaf bij mij " aanmelden mislukt" of iets in die aard.AndRo555 schreef:Het is waarschijnlijk geen MV als je ziet dat die in Frankrijk moest proberen bij elk netwerk. MV roamt gewoon op alle vier de providers als je ze daar manueel selecteert.
-
- Elite Poster
het enige dat ik kan doen is klikken op "automatische kiezen". maar hier wordt niets aan of afgevinkt, enkel de melding "geregistreerd op netwerk" Maar dit maakt niet uit want kom ik in het volgende land, schalt hij daar ook niet automatisch over. Zelfs toen we na ons UK bezoek 2 dagen later terug in frankrijk aankwamen, geen automatische overgang en ook in belgie sprong hij niet automatisch op mv (pas toen we op de parking (mannekensvere?) waren kon ik hem manueel laten zoeken en kon ik base kiezenkrisken schreef:Ik ben inmiddels al een tijdje geen MV meer, maar ik zat vroeger geregeld in onze buurlanden (NL, FR en UK) met mijn MV simkaart. Overschakelen ging vrij vlotjes naar mijn mening? Binnen de 5 minuten was het in elk geval in orde.
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 131 keer
Toestel kan je dus idd uitsluiten. Ging het in al die toestellen om dezelfde simkaart? Zoja, vraag eens aan MV een nieuwe simkaart.bartman schreef:hallo, is zit bij mv en ik heb dit al voor sinds mijn iphone 3gs, samsung galaxy s3 en nu met de huidige nexus 5. Bij iedere nieuwere telefoon hoop ik dat het deze keer wel zal werken, maar niet dus. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik te ongeduldig ben en te rap wens dat het overschakelt? Misschien beter enkele uren wachten
[

-
- Elite Poster
Ik heb ondertussen via mail een nieuw kaartje aangevraagd. Het vreemde is dqt hetin sommige landen soms wel gaat, bijv nederland, maar terug in belgie moet ik soms terug manueel zoeken. Ik zou het eens allemaal moeten noteren, ik kom nu ook niet wekelijks in het buitenland
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Ik heb een Nexus 5 en MV (toch een goed jaar gebruikt), met die settings. (wel af en toe dataroaming) en geen problemen met roaming providers. Over de grens duurt het misschien 30s a 1min eerdat er terug connectie is, maar meer niet.bartman schreef:hallo, is zit bij mv en ik heb dit al voor sinds mijn iphone 3gs, samsung galaxy s3 en nu met de huidige nexus 5. Bij iedere nieuwere telefoon hoop ik dat het deze keer wel zal werken, maar niet dus. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik te ongeduldig ben en te rap wens dat het overschakelt? Misschien beter enkele uren wachten?
op de nexus 5
Gegevensroaming (uit)
Namen toegangspunten
Vervolgens zie ik
Netwerk zoeken
-
- Elite Poster
het simkaartje is aangevraagd begin juli 2013, dus echt verouderd is dat niet denk ik? wat ik wel voorhad in frankrijk nadat ik dan toch manueel een provider had gekozen dat ik het toestel diende te herstarten om mobiele data werkend te krijgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Mijn sim is van 2011... en die werkt gewoon.
Maar met MV en sims heb ik al veel last gehad, recente sims die geen 4G willen doen, gewisseld, wel 4G. Sims die random signaal droppen. Etc.
Maar met MV en sims heb ik al veel last gehad, recente sims die geen 4G willen doen, gewisseld, wel 4G. Sims die random signaal droppen. Etc.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Heb dat probleem ook met MV en een Huawei Y300 ,en ik denk dat het net hetzelfde was met m'n ZTE Blade.
Telkens manueel van provider wisselen dus.
Telkens manueel van provider wisselen dus.

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
Ondertussen heb ik er al een ander MV simkaart inzitten. ( via swap code). Benieuwd of het probleem opgelost is. Is er ergens een instelling op de Nexus waar ik kan nagaan of het goed staat ingesteld?