Hallo,
Enige tijd geleden, vroeg ik aan Edpnet of ze (met die verbeteringen), ook mijn
snelheid konden verhogen naar 50mb/sec.
Ze deden een modem test en de volgende dag zag ik dat ik maar 8MB/sec kon downloaden.
I.p.v 35MB/sec.
Ze vertelden mij dat er iets mis is met mijn binnen-aansluiting,
maar konden mij niet verder helpen. Ze deden gewoon niets.
Ga mij nu niet vertellen dat op 2 jaar, die binnen installatie kapot is ?!
(Ze hadden dit ook al gedaan, bij een aantal andere klanten.)
(En die werden ook niet verder geholpen.)
Waarom op 8mb/sec zetten, als het ook nog goed werkte met die 35mb/sec.
Maar ik moest wel nog de maandelijkse volle prijs betalen.
Het eind-resultaat is nu: dat ze een vaste klant kwijt zijn !!
Goed gedaan Edpnet, doe zo voort
Edpnet knijpt snelheid dicht
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
ben nu ook niet zo pro edpnet... maar ik vermoed dat edpnet hier weinig kan aan doen. Tis niet dat ze daar met snelheidsknopjes zitten
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik snap het niet zo goed. Welke "verbeteringen" zijn er geweest? Wat waren je lijnwaarden en op welke snelheid syncte je modem?
Waren de modemwaarden veranderd de volgende dag?
BTW, ik denk niet dat je ooit 8 MB/s download had laat staan 35 MB/s. Aan de andere kant is 8mb/s dan weer onwaarschijnlijk. (hint: zoek de afkortingen eens op )
De snelheid waarmee je modem synct valt onder Belga... oeps... Proximus. Zo ver ik weet krijg je van EDPnet de "hoogst mogelijke" snelheid (de snelheid van je profiel).
Hoe kwam je te weten dat EDPnet "afknijpt"?
Waren de modemwaarden veranderd de volgende dag?
BTW, ik denk niet dat je ooit 8 MB/s download had laat staan 35 MB/s. Aan de andere kant is 8mb/s dan weer onwaarschijnlijk. (hint: zoek de afkortingen eens op )
De snelheid waarmee je modem synct valt onder Belga... oeps... Proximus. Zo ver ik weet krijg je van EDPnet de "hoogst mogelijke" snelheid (de snelheid van je profiel).
Hoe kwam je te weten dat EDPnet "afknijpt"?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Het lijkt erop dat je op het VDSL-fallback-profiel beland bent.
Dat is vreemd, maar niet onwaarschijnlijk, aangezien je zelf gevraagd hebt om die verbeteringen (lees: vectoring) te activeren.
Als die bij jou al beschikbaar is, en je gebruikt geen BBox2/3, dan val je inderdaad op die snelheid terug.
Dat is vreemd, maar niet onwaarschijnlijk, aangezien je zelf gevraagd hebt om die verbeteringen (lees: vectoring) te activeren.
Als die bij jou al beschikbaar is, en je gebruikt geen BBox2/3, dan val je inderdaad op die snelheid terug.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ik heb niets begrepen van de eerste post.
Leer eerst eens het verschil tussen Byte en bit vooraleer een provider valselijk te beschuldigen...
Of schrijf voluit: megabyte per seconde of megabit per seconde.
Leer eerst eens het verschil tussen Byte en bit vooraleer een provider valselijk te beschuldigen...
Of schrijf voluit: megabyte per seconde of megabit per seconde.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De TS heeft ook geen enkele bedoeling om geholpen te worden.
Hij wil alleen een beetje op EDPNet bashen omdat hij gefrustreerd is, en wellicht lucht hem dat op.
Probeer dus geen oplossing te vinden voor zijn "probleem" .
Hij wil alleen een beetje op EDPNet bashen omdat hij gefrustreerd is, en wellicht lucht hem dat op.
Probeer dus geen oplossing te vinden voor zijn "probleem" .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
tzou ook wel is kunnen, dat zijn probleem ook niet opgelost is, als hij bij een andere vdsl provider komt
de koe zegt boe
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Philippe, iedereen heeft wel door wat de TS aan het doen is, maar zulke post van jou verwacht ik niet. Echt negatief Dat hoeft gewoonweg niet.philippe_d schreef:De TS heeft ook geen enkele bedoeling om geholpen te worden.
Hij wil alleen een beetje op EDPNet bashen omdat hij gefrustreerd is, en wellicht lucht hem dat op.
Probeer dus geen oplossing te vinden voor zijn "probleem" .
Dank voor het begrip
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Berichten: 1872
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Het enige wat je moet doen is in je modem de lijnwaarden nakijken. Meten is weten.Jack005 schreef: Ze deden een modem test en de volgende dag zag ik dat ik maar 8MB/sec kon downloaden.
I.p.v 35MB/sec.
Ze vertelden mij dat er iets mis is met mijn binnen-aansluiting,
maar konden mij niet verder helpen. Ze deden gewoon niets.
Ga mij nu niet vertellen dat op 2 jaar, die binnen installatie kapot is ?!
Anders is het gewoon cafépraat.
En ja, op 2 jaar kan je binneninstallatie kapot zijn. Het is voldoende dat er ergens een stekkertje geoxideerd is en je hebt prijs.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
of plots sync op één draad...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
of een stub doordat TS zijn modem in een ander stopcontact gestoken heeft, of een draadje bij heeft gestoken, of ....
altijd leuk, mensen die gelijk de provider de schuld geven zonder nog maar even te bedenken dat ze mss zelf in fout zijn,
niet dat ik persé tegen provider bashing ben (kan altijd eens leuk zijn), maar dan liefst wel met iets of wat gefundeerde stellingen
altijd leuk, mensen die gelijk de provider de schuld geven zonder nog maar even te bedenken dat ze mss zelf in fout zijn,
niet dat ik persé tegen provider bashing ben (kan altijd eens leuk zijn), maar dan liefst wel met iets of wat gefundeerde stellingen
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Is dat een repairprofiel voor high upload?
In elk geval zit ik hier ook nog met high upload, werkende op 10/25Mbit (DLM van 10/16.5Mbit).
In elk geval zit ik hier ook nog met high upload, werkende op 10/25Mbit (DLM van 10/16.5Mbit).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Zijn bump van een 3-maanden oude topic http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 22#p569922 zegt toch genoeg?fryelectro schreef: Philippe, iedereen heeft wel door wat de TS aan het doen is, maar zulke post van jou verwacht ik niet. Echt negatief Dat hoeft gewoonweg niet.
Maar kritiek aanvaard .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Thanks en mijn excuses moest mijn reactie wat hard overkomen. Vond het gewoon even te negatief.philippe_d schreef:Maar kritiek aanvaard .
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Een correcte omschrijving. Blijkbaar zijn er regelmatig mensen die dit nodig hebben. Is het niet mogelijk een apart subforum op te richten, waar al deze berichten in kunnen, zodat ze niet tussen de andere berichten opduiken?philippe_d schreef:De TS heeft ook geen enkele bedoeling om geholpen te worden.
Hij wil alleen een beetje op EDPNet bashen omdat hij gefrustreerd is, en wellicht lucht hem dat op.
Bedankt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Realistisch wel.
Laatst nog iemand ergens gezien die een post had gedaan omdat ze telenet beu waren met allerlei problemen, en vroeg naar de ervaringen van mensen die Belgacom hadden.
Techneuten, die altijd probleemoplossend denken, begonnen direct advies te bieden, vragen naar wat en hoe ze het getest had, etc etc, en kregen het verwijt naar hun kop geslingerd dat ze haar wat aant belachelijk maken waren en naast de kwestie antwoordden.
Sommige mensen willen niet geholpen worden, maar hebben hun beslissing al gemaakt en willen gewoon effe bevestigd worden in die beslissing, of, zoals hier, hun ongenoegen kenbaar maken in de hoop het bestaande bedrijf wat imago schade toe te brengen in de vorm "kijk ns wat die paljassen bij mij gedaan hebben; maar als ze denken dat ze dit stil kunnen houden is dat buiten mij gerekend".
[ Post made via mobile device ]
Laatst nog iemand ergens gezien die een post had gedaan omdat ze telenet beu waren met allerlei problemen, en vroeg naar de ervaringen van mensen die Belgacom hadden.
Techneuten, die altijd probleemoplossend denken, begonnen direct advies te bieden, vragen naar wat en hoe ze het getest had, etc etc, en kregen het verwijt naar hun kop geslingerd dat ze haar wat aant belachelijk maken waren en naast de kwestie antwoordden.
Sommige mensen willen niet geholpen worden, maar hebben hun beslissing al gemaakt en willen gewoon effe bevestigd worden in die beslissing, of, zoals hier, hun ongenoegen kenbaar maken in de hoop het bestaande bedrijf wat imago schade toe te brengen in de vorm "kijk ns wat die paljassen bij mij gedaan hebben; maar als ze denken dat ze dit stil kunnen houden is dat buiten mij gerekend".
[ Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door ITnetadmin 02 okt 2014, 13:43, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 29 maa 2004, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 8 keer
Van mij mag high upload wel eens 20/25Mbit worden...krisken schreef:Is dat een repairprofiel voor high upload?
In elk geval zit ik hier ook nog met high upload, werkende op 10/25Mbit (DLM van 10/16.5Mbit).
Internet = EDPNet VDSL (50/10)
Telefonie = EDPNet - WeePee
TV = TVV APP - Disney+
Mobile = Orange
Netwerk = Ubiquiti
Telefonie = EDPNet - WeePee
TV = TVV APP - Disney+
Mobile = Orange
Netwerk = Ubiquiti
-
- Pro Member
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Heeft BGC/proximus geen belang bij om zo'n profiel te maken. Ze bieden het bij mijn weten niet aan bij particulieren .. waarom zouden ze edpnet daarmee een plezier doen.. Ik denk zelfs dat ze die fritzboxen van edpnet liever niet hadden op hun whitelist/blacklist..
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV