Tiscali vs EDPnet (in Leuven)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
adslsearch
Starter
Starter

Hallo,

Ik ga binnenkort in het centrum van Leuven wonen.
Nu twijfel ik tussen ADSL Go van Tiscali en Neutrino 3000 van EDPnet
(met de promoties zijn de prijzen bijna hetzelfde) is allebei via turboline niet?

Wie heeft er ervaring met deze 2 (vooral in de stad Leuven)
(in Nederland heb ik Tiscali waar ik tevreden over ben, heeft niks met België te maken, maar toch :wink:

Het gaat mij niet om de datalimiet of aantal emailadressen, het gaat mij om de snelheid en de stabiliteit, ook wel de service Maar ik vind dat als alles draait je daar geen behoefte aan hebt.

Ik hoop dat jullie een advies/ervaring hebben.

Dankje alvast :-D
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Iepe,

ik heb de EDPNet Meson 4000 (4000/512) op de Diestsevest in Leuven en ik haal een meer dan behoorlijke snelheid op mijn lijn. (ik heb trouwens een 2e lijn in Holsbeek bij Leuven, ook Meson en die loopt ook perfect)

Mijn speedtesten hier op Userbase geven altijd rond de 410KB/s down en 52KB/s up. Dit is zowat het maximum dat de lijn kan binnenhalen. De download komt eigenlijk overeen met de theoretische maximum van een 3.3Mbit lijn, maar dit ligt aan de ATM overhead heb ik al van alle kanten horen zeggen.

Desalniettemin haal ik ook altijd die snelheid, altijd plafond van de lijn (als de connectie tussen hier en de server aan de andere kant dit aankan natuurlijk) Ook qua stabiliteit niks te klagen, je haalt die snelheid even goed 's avonds in prime time als in het holst van de nacht.

Disconnects zijn een rariteit en ALS er eens eentje gebeurt is de lijn onmiddellijk weer op.

De interconnects zitten daar ook wel goed ... ik kan niet zeggen dat ik van ene bepaalde plaats op de wereld niet snel kan downloaden ... van mijn newsgroup server bvb in Amerika haal ik 370KB/s.

Voor zover ik weet gaat EDPNet zowel over Scarlet als Turboline, maar laat je hier zeker niet door afschrikken. Ik hang nog altijd op Scarlet voor zover ik weet, en op diezelfde lijn had ik een A2F abo waar ik met moeite 100KB/s uithaalde ... de snelheid van de download lag bij mij gewoon aan de provider. :evil:

En gezien ik al ervaringen heb met verschillende providers is EDPNet echt aan te raden! Professionele mensen daar, en ze weten waar ze over spreken. Als sysadmin was het een hele verademing om iemand aan de lijn te krijgen die effectief technisch is :) Heb je een probleem met Belgacom of zo, zij gaan er voor jou achteraan en zorgen ervoor dat je lijn binnen de termijn in orde is.

Van mij krijgen ze een dikke :thumbs:
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik zit in de Mussenstraat met EDPNet Neutrino 3000. Haal continu 2750 kbit/s down en 320 kbit/s up. Stabiliteit is voortreffelijk. Lijnen gaan over Scarlet. EDPNet backbone is zeer efficient gerouteerd, kortom: kan alleen maar akkoord gaan met C-Phest!
adslsearch
Starter
Starter

Klinkt goed, maar ik heb EDPnet al 4 x gemailt en hoor al 4 dagen niks van ze???
Tiscali had ik de volgende dag meteen een mailtje van terug.

Is die aktie van EDPnet nu voor 29,90 per maand (bij 18maanden)
na de 18 maanden ook nog 29,90 of wordt ie dan duurder?
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Da's weird, meestal antwoorden ze prompt...

In ieder geval is het zo dat je de eerste maanden 29€ betaalt en daarna 34€ denk ik.
Gast

Ik heb eens gebeld voor dat abonnement.

Als je na 18 maanden verlengt kan aan de zelfde prijs blijven surfen.
C-Phest
Premium Member
Premium Member

go 4 edpnet dan zou ik zeggen ... niks slecht over te melden ... maar dan ook echt NIKS :)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Gast

Hoe zit het met de limieten van het lepton abbo? Op hun website vind ik niet terug wat de mogelijkheden zijn als je over 15gig gaat..
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”